پرفروش ترین مدل های میز تحریر موجود در بازار

پرفروش ترین مدل های میز تحریر موجود در بازار

قطعا میز تحریر یا میز مطالعه یا همان میز کار را فضاهای مختلفی دیده اید. با توجه به اینکه در بیشتر خانه ها فضای اتاق ها تقریبا کوچک است پس نمی توان میز کامپیوتر و تحریر جداگانه تهیه کرد. از این رو از یک مدل با دو بهره وری استفاده می شود. این میزها در انواع دیواری، ساده، تاشو، کتابخانه دار و غیره طراحی می شوند. در ادامه سعی کرده ایم تا بیشتر با مدل های این میز و جزئیات ساخت و طراحی آن ها آشنا شویم.

آشنایی با میز تحریر و کاربرد آن

میز تحریر یا میز مطالعه را همه ما با عنوان یک میز چوبی کوچک می شناسیم که از آن برای انجام کارهای تحریری و مطالعه استفاده می کنیم. بیشتر افراد چه در محل کار و چه در خانه نیازهای تحریری مختلفی دارند که بخشی از زندگی آن ها را در بر میگیرد. در نتیجه نمی توان نقش این میزها را نادیده گرفت. این مدل میز یا همان میز مطالعه بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده ای طراحی می شود که همگی این استانداردها در کنار هم باعث تولید یک میز کار کاربردی و زیبا خواهد شد.

اهمیت استفاده از میز تحریر در عصر حاضر

اهمیت استفاده از میز تحریر در عصر حاضر

با توجه به اینکه در عصر حاضر بیشتر کسب و کار ها به دور کاری و روش های آنلاین روی آورده اند در نتیجه ساعت های زیادی پشت میز هستند تا کارهای خود را انجام دهند. در نتیجه نمی توان ساعت های طولانی روی زمین کار کرد. از این رو داشتن میز تحریر مناسب برای بیشتر حرفه ها به یک ضرورت تبدیل شده است. میزهای تحریر را می توانید در یک فضای دنج و آرام قرار دهید و ساعت ها به مطالعه یا انجام کارهای اداری خود بپردازید. با داشتن میز مطالعه مناسب وضعیت بدنی مشا هم در حالت نرمال و استاندارد قرار دارد و آسیبی به شما وارد نمی شود.

در گذشته بیشتر خانواده ها اتاق مجزایی برای مطالعه، کار و کودک نداشتند. اما امروزه کودکان و نوجوانان اتاق مخصوص به خود را دارند و بیشتر تایم خود را در آنجا سپری می کنند. در نتیجه برای بالا بردن میزان تمرکز در مطالعه تهیه این تجهیزات الزامی است.

انواع میزهای تحریر

انواع میزهای تحریر

میز تحریر با توجه به جنس، طرح، رنگ و مدل دسته بندی می شود. از لحاظ جنس این میزها در انواع چوبی، پلاستیکی، ام دی اف، فلز و غیره طراحی می شوند. از لحاظ ابعاد در مدل های خانگی، اداری، کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی می شوند. این میزها در مدل های تاشو، کتابخانه دار، دیواری، کلاسیک، میز منشی و غیره ساخته می شوند. هر کدام از آن ها کارایی خاص خود را دارند. در نتیجه لازم است در هنگام خرید به تمام فاکتورهای دخیل در کیفیت و طراحی میزها دقت شود.

میز منشی یا سکرتری

میز منشی یا سکرتری

یکی از انواع میز تحریرهای دخترانه مدل میز منشی یا سکرتری است. این مدل ها گاها با کشو یا بدون کشو طراحی می شوند. بیشتر میزهای منشی ها در شرکت های مختلف از این مدل است. متریال کاربردی در ساخت این میزها چوب یا ام دی اف است. ابعاد این میزها به نحوی است که به راحتی بتوان انواع وسایل از قبیل لپ تاپ، کامپیوتر، گلدان، دفتر وغیرهرا روی آن قرار داد.

میز مخصوص کودکان

میز مخصوص کودکان

همانطور که می دانید میزهای تحریر برای کودکان از لحاظ ابعاد و طراحی با مدل های بزرگسال و نوجوان متفاوت هستند. این میزها بر اساس سلیقه کودکان و جثه آن ها طراحی می شوند. حتی این میزها در مدل های دخترانه و پسرانه هم طراحی می شوند. بر روی این میزها طرح های کارتونی و فانتزی زده میشود. تا کودکان احساس بهتری با آنها داشته باشند.

میز مطالعه کلاسیک

میز مطالعه کلاسیک

در کشور ما میز تحریر کلاسیک طرفداران خاص خود را دارد. به یقین می توان مدل کلاسیک را یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل ها معرفی کرد. این میز برای افراد در گروهای سنی مختلف مناسب است. سادگی این میزها و قیمت مناسب دلیلی بر پرطرفدار بودن این مدل ها است. مدل کلاسیک معمولا از چوب ساخته می شود و دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد.

میز رول‌ تاپ

میز رول‌ تاپ

 یکی از انواع میزهای تحریر پسرانه مدل رول تاپ است. سبک این مدل تقریبا مشابه مدل کلاسیک است. این مدل ها پوشش رولی دارند. از این رو از وسایل فرد از قبیل کتاب، مدارک و غیره محافظت می کنند. این میزها در اندازه استاندارد طراحی می شوند و دارای قفسه و کشو هستند. می توانید انواع وسایل تحریریه خود را در این آن قرار دهید. چوب استفاده شده در مدل های تاپ رول بسیار با کیفیت است طول عمر بالایی دارد.

میز تحریر تاشو

میز مطالعه تاشو

میز تحریر تاشو تنها میزی است که به خوبی برای فضاهای کم جا و کوچک جوابگو است. این مدل ها به نوعی طراحی شده اند که پس از استفاده می توان به راحتی آنها را جمع کرد. پایه های آن در زیر میز جمع می شوند. می توان تنها زمانی که از میز استفاده می کنید آن را باز کنید. برای ساخت این مدل ها از متریال های مختلفی از قبیل چوب، پلاستیک و فلز استفاده می شود.

میز تحریر مدل دیواری

میز مطالعه مدل دیواری

اگر اتاق دانشجویی شما کوچک است و یا کارمند هستید و در محل کار فضای کافی برای قرار دادن میز تحریر زمینی ندارید. بهترین راه حل این است که مدل دیواری را انتخاب کنید. این مدل بیشتر برای فضاهای کوچک کاربردی است و با پیچ و رولپلاک روی دیوار نصب می شوند. ارتفاع نصب این مدل ها کاملا سلیقه ای است. معمولا مدل های دیواری به صورت تاشو ساخته می شوند تا فضای کمی را اشغال کنند. این مدل ها فاقد کشو و طبقه هستند و قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل ها دارند.

میز تحریر کتابخانه دار

میز کتابخانه دار

میز تحریر کتابخانه دار یکی از مدل های کاربردی و پر طرفدار است که هم به عنوان میز و هم به عنوان کتابخانه قابل استفاده است. این میز برای اتاق هایی که فضای محدودی دارند و نمی توان در آن ها یک کتابخانه به صورت مجزا قرار داد مناسب است. با انواع متریال ها می توان میز مطالعه کتابخانه دار را طراحی کرد. این مدل قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

بیشتر بدانید: معرفی 15 مدل جدید و ساده میز تحریر و کامپیوتر

انتخاب میز تحریر با توجه به ابعاد فضا

اگر بخواهید میز تحریر جای زیادی را در خانه اشغال نکند باید با توجه به ابعاد اتاق یا محل کار خود میز را انتخاب کنید. معمولا میزها در اندازه های کوچک و بزرگ برای فضاهای مختلف طراحی می شوند. حتی میزها در مدل های کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی می شوند تا انتخاب آن برای شما راحت تر باشد.

جنس پایه های میز مطالعه از چیست؟

در بیشتر مدل های میز مطالعه از دو متریال برای ساخت بدنه و پایه ها استفاده می شود. مثلا بدنه میز از چوب و پایه ها از جنس فلز است. ترکیب متریال های مختلف علاوه بر ظاهر زیبا باعث افزایش استحکام میز می شود. برای پایه ی این میزها معمولا از چوب و فلز استفاده می شود چون نسبت به سایر متریال ها استحکام بالایی دارند.

 

جنس میز تحریر

بیشتر تولید کنندگان میز تحریر ابتدا نیاز بازار و سلیقه استفاده کنندگان را رصد می کنند و بر اساس آن دست به طراحی و تولید میز می زنند. به طور معمول میزهای مطالعه یا تحریر از جنس فلز، چوب، پلاستیک فشرده، ام دی اف و غیره هستند. حتی ممکن است برای طراحی برخی از مدل ها از ترکیب دو جنس مختلف استفاده شود.

 ارتفاع استاندارد میز تحریر چقدر است؟

ارتفاع استاندارد میز مطالعه یا تحریر باید با توجه به ویژگی های شخصی فرد استفاده کننده انتخاب شود. قد شخص و جثه ی او دو فاکتور تاثیر گذار روی ارتفاع میز هستند. ارتفاع نامناسب می تواند سلامت نیم تنه بالایی را به خطر بیندازد. چون هنگام کار فشار زیادی روی دست ها، شانه و گردن و ستون فقرات است و این مسئله به شدت برای سلامتی زیان بار است.

رنگ و طراحی میز طراحی

رنگ و طراحی میز طراحی

میز تحریر از هر متریالی که ساخته شود تنوع رنگ و طراحی بالایی دارد. شما به راحتی می توانید با توجه به سبک دکوراسیون اتاق، مدل مناسب را انتخاب کنید. حتی رنگ میز را می توانید بر اساس رنگ وسایل و چیدمان آنها انتخاب کنید. انتخاب رنگ و طرح کاملا سلیقه ای است.

تعداد کشو میز تحریر

معمولا در نمونه های استاندارد میز مطالعه تنها از یک کشو یا نهایتا دو کشو استفاده می شود. اما شما می توانید نمونه سفارشی خود را با تعداد کشو بیشتر تهیه کنید. برای محصلان و کارکنان داشتن یک میز با یک یا دو کشو مناسب است. چون به راحتی تمام وسایل اضافه در ان ها جای داده می شود.

فاکتورهای تعیین کننده در قیمت میز تحریر

فاکتورهای تعیین کننده در قیمت میز تحریر

قیمت میز تحریر با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود.

  • جنس میز
  • ضخامت میز
  • متریال های استفاده شده در ساخت میز
  • تعداد کشو
  • داشتن یا نداشتن کتابخانه
  • مدل میز مانند مدل ها تاشو و یا ساده
  • و غیره

همگی فاکتورهایی هستند که روی قیمت تاثیر می گذارند. این میزها در ابعاد مختلف و با متریال های مختلفی ساخته می شوند تا تمام افراد با بودجه خود بتوانند مدل مناسب را خریداری کنند.

اندازه استاندارد میز تحریر

اندازه استاندارد میز تحریر

یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب میزهای تحریر اهمیت زیادی دارد ابعاد استاندارد میز است. به طور معمول باید طول این میز 70 سانتی متر تا 1.5 متر باشد. عمق این میزها بین 60 تا 75 سانتی متر طراحی می شوند و ارتفاع آنها بین 73 تا 77 سانتی متر است. البته می توان ارتفاع استاندارد میز را باید با توجه به نوع صندلی انتخاب کنید. این میزها ضخامت چندانی ندارند و ضخامت 16 میلی متر برای انها مناسب است. از این رو وزن سبکی دارند و به راحتی جابجا می شوند.

مقاله پیشنهادی: 5 مدل از برترین و پرطرفدارترین میز تلویزیون های جدید و مدرن

نظر خود را بنویسید

whatsapp