باربیکیو و منقل

باربیکیو

باربیکیو و منقل

انواع کباب پز و باربیکویی که در محیط باز و باغ ها استفاده می شود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. تنوع بسیار بالایی که در این محصولات وجود دارد، باعث شده شما با هر میزان بودجه، فضا و سلیقه ای که دارید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

باربیکیوها انواع مختلفی دارند مثل ذغالی، گازی، سنگی، آجری، برقی و غیره

باربیکیو چیست؟

یکی از انواع طبخ غذا که طرفداران زیادی دارد، باربیکیو است.  زمانی که مواد غذایی به سیخ کشیده شده را روی ذغال داغ یا میله های برقی می پزند، اصطلاحا به آن باربیکیو می گویند. بسیاری از باربیکیوها و منقل ها قابل حمل می باشند که این یکی از ویژگی های مثبت آن هاست. از مزایای دیگر باربیکیوها و منقل ها می توان به هزینه احداث بسیارکم، پخت آهسته و نرم غذا و گوشت، تنوع در طرح و نوع، طعم غذای دودی و خوشمزه می توان اشاره کرد.

انواع باربیکیو

باربیکیو ها با نام منقل هم شناخته می شوند و در هر مکانی که عموما برای تفریح یا گذراندن اوقات فراغت باشد یک منقل دیده می شود. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که بسته به مکان می توان آنها را خریداری و نصب کرد. در این بخش با انواع این محصولات آشنا می شویم.

باربیکیو ذغالی

منقل ذغالی امروزه بیشتر فن دار هستند که دیگر برای روشن کردن آتش و کباب نیازی به باد بزن ندارند. این وسیله برای پخت غذای پرطرفدار کباب بسیار مناسب است. عرض استاندارد منقل ها معمولا 40 سانتی متر است که هر سیخی را بتوان روی آن قرار داد. منقل ها جز وسایل ضروری است که علاوه بر منزل در فضای باز هم به سادگی می توان از آن استفاده کرد.

از انواع پرطرفدار باربیکیوها، باربیکیو ذغالی است که این محبوبیت به دلیل ذغالی بودن آن است چون بیشتر افراد ترجیح می دهند که موادغذایی را با طعم طبیعی ذغال بچشند. از معایب این نوع باربیکیو می توان به نظافت بعد از پخت و پز اشاره کرد. همچنین کنترل دما و حرارت در این مدل کمی دشوار است.

باربیکیو گازی

منقل گازی گرما را به صورت یکسان به قسمت های مختلف کباب انتقال می دهد. این نوع منقل ها به دلیل سهولت استفاده در زندگی های آپارتمانی، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. منقل های گازی مدل های متنوعی مثل ایستاده، گرد، رومیزی و پایه بلند دارند که شما بر اساس نیازی که دارید می توانید آن را انتخاب کنید.

قیمت باربیکیو گازی

باربیکیو گازی نسبت به دیگر مدل ها قیمت بالاتری دارد و همچنین استفاده از این مدل آسان تر است. این مدل خیلی سریع به دمای دلخواه شما می رسد. شما می توانید با اضافه کردن یک صفحه گریل، به حرارتی یکسان برای پخت انواع غذاهای گریل دست پیدا کنید.

منقل دیواری

باربیکیو دیواری یا همان منقل تاشو برای بالکن هایی با فضایی کوچک یا دیوارهای ویلا مناسب می باشد. این نوع منقل ها عمر بسیار بالایی دارند و به هیچ عنوان دچار تنش و تابیدگی در برابر حرارت نمی شوند. غیر قابل حمل بودن این مدل را می توان از عیب های این محصول دانست.

باربیکیو سنگی یا آجری

این نوع باربیکیوها معمولا در فضاهای باز امثال باغ و ویلا و یا در فضاهای پارک عمومی ساخته می شوند که غیرقابل حمل نیز می باشند. طرح و مدل های مختلفی از این نوع از باربیکیو ها وجود دارد که بسته به مکان و دکوراسیون ساخته می شوند.

باربیکیو آپارتمانی

این مدل از محصولات طرفداران بسیاری را دارا می باشد و اغلب در بالکن منازلنصب می شود که از مدل های تاشو یا دیواری و یا منقل های کوچک استفاده می شود. اما برای استفاده از این محصولات در فضای آپارتمان باید نکات ایمنی را رعایت نمایید تا دچار مشکل یا حادثه نشوید. از این محصول در آپارتمان بعنوان همان منقل کباب نیز یاد می شود.

قیمت باربیکیو

باربیکیو ها بسته به نوع و مدل آن دارای قیمت های متفاوتی می باشند و قاعدتا در این بین منقل های گازی دارای قیمت بیشتری نسبت به منقل های ذغالی می باشد. همچنین نوع مکان مورد نظر نیز می تواند در انتخاب و نوع باربیکیو تاثیرگذار باشد.

خرید باربیکیو

برای خرید باربیکیو با توجه به بودجه مورد نظر و مکان خود می توانید بصورت حضوری یا از فروشگاه های آنلاین خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی خانه شما با توجه به فروش مستقیم و بدون واسطه از تولیدی دارای قیمت های مناسب و با کیفیت می باشد.

کباب پز

کباب یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب می شود و تقریبا در منو اکثر رستوران ها وجود دارد. نوع پخت و برشته شدن این مواد غذایی می تواند در ارائه هر چه بهتر خدمات و غذای لذیذتر تاثیر گذار باشد از این بسته به نوع مکان و هزینه این کباب پز هانیز دارای انواع مختلفی می باشند.

کباب پز گازی

این کباب پزها با منبع سوخت گاز در بسیاری از رستوران ها و حتی منازل و آپارتمان ها استفاده می شوند. استفاده از گاز و عدم وجود ذغال می تواند دلیل طرفدارن آن باشد زیرا بعد از استفاده نیازی تمیز کردن کباب پز نمی باشد. این کباب پز حرارت را بصورت یکنواخت در سطح پخش می کند و باعث پخت یکدست آن می شود.

کباب پز ایستاده

این محصول در منازل ویلایی و باغ ها بسیار پرطرفدار می باشد زیرا با وجود پایه های بلند و مناسب قابلیت مستقر شدن در هر گوشه ای از ویلا یا باغ را دارا می باشد. این کباب پزها نیز دارای دو مدل گازی و ذغالی هستند.

کباب پز آپارتمانی

این نوع محصولات در آپارتمان ها نیز بسیار پرطرفدار می باشند زیرا عدم وجود ذغال و نظافت بعد از آن باعث آزار در فضای آپارتمان می شود. وجود کباب پز برقی یا گازی یکی از دلایل خرید زیاد این محصولات می باشد.

قیمت کباب پز آپارتمانی

کباب پزهای آپارتمانی به نوع ذغالی یا گازی بودن یا حتی برقی بودن بستگی دارد و قاعدتا مدل های گازی و برقی دارای قیمت بالاتری می باشند. همچنین مدل کباب پز ایستاده یا دیواری نیز در قیمت آن بی تاثیر نمی باشد.

خرید کباب پز

جهت خرید انواع کباب پز می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی خانه شما اقدام نمایید و با توجه به فروش مستقیم از تولیدی و بدون واسطه با قیمتی مناسب خریداری نمایید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

میز آتشدان

میز های آتشدان که در فضای باز استفاده می شوند دارای یک صفحه چدنی برای آتس در وسط میز تعبیه شده است تا بتوان آتش را در آن روشن کرد که معمولا بصورت گازی و یا ذغالی می باشد. این میزها دارای ظرفیت های مختلفی می باشد که از 4 نفره شروع و به تعداد بالاتر ختم می شود.

آتشدان گازی

این میزهای آتشدان با استفاده از گاز سوخت خود را تهیه می کنند و معمولا در وسط میز از هیزم های دکوری و تزئنی نیز استفاده می شود. در بالای این شعله معمولا دارای علمک کتری نیز وجود دارد.

میز آتشدان گرد

این میز با توجه به فضای کمی که اشغال می کند میزان فروش بالایی را دارا می باشد همچنین بدلیل نزدیک بودن صندلیها به آتش نیز یکی از دلایل مثبت آن می باشد. این میز نیز در صورت نیاز قابلیت نصب علمک کتری را دارا می باشد.

میز آتشدان ذغالی

این محصول که به آتشدان هیزمی نیز خوانده می شود در باغ ها و ویلاها استفاده می شود و گاها نیز بدون میز نیز می باشد که در اطراف آن صندلی هایی نیز می توان قرار داد و از حرارت آتش در ایام سرد استفاده کرد.

whatsapp