راهنمای جامع در خرید انواع میز و صندلی

میز و صندلی نهار خوری مدرن

تا حالا به مهمانی ای رفته اید که احساس کنید متمایز از بقیه لباس پوشیده اید، برای من اتفاق افتاده! یادم می آید برای خرید لباس جهت رفتن به یک عروسی به خیابان رفتم که چشمم به یک پیراهن چهارخانه زیبای آبی رنگ افتاد. اینقدر مجذوبش شدم که خریدمش و بعد تصمیم گرفتم در شب برای مجلس عروسی بپوشم. آن هم با یک شلوار جین! وقتی وارد شدم احساس کردم متمایز از بقیه لباس پوشیده‌ام.متمایز بودن چیز بدی نیست البته نه در مجلس عروسی! من فکر می کنم طراح های مختلف وقتی دچار این حس شدند توانستند مناسب با موقعیت، طرح هایی برای راحتی و ایجاد حس خوشایند در ما ابداع کنند. مثل طرح های مختلف برای میز و صندلی.

 

 


امروزه مناسب با مکان و نوع استفاده، انواعی از میز و صندلی طراحی شده است. در این مقاله سعی بر آن شده است تا با دادن اطلاعات مناسب برای خرید هر کدام از این میز و صندلی ها به انتخاب راحت تر و در نتیجه آن به حس خوشایند برسید.

راهنمای خرید میز ناهارخوری

خرید میز نهارخوری جدا از اینکه از چه جنس و ارتفاع و کیفیتی باید برخوردار باشد (که البته خیلی مهم است و در ادامه حتما به آن می پردازیم) محل لذت بردن همزمان از غذای مطبوع و همنشینی و همصحبتی اعضای خانواده و دوستان است. حالا که ماهیت این میز اینقدر ارزشمند است باید ریزتر و دقیق تر بشیم برای یک خرید مناسب.

چه میز ناهارخوری بخریم؟

سوال را در ذهن خودتون ساده تر بفرمائید و تغییرش بدید، چه میزی برای من مناسب تر است؟ قطعا باید یکی از این جواب ها از ذهن شما عبور کند.

  •  میز ناهارخوری دوکاره می خواهم که تاشو باشد تا در فضای کمی که دارم بتوانم هم به عنوان میز ناهارخوری هم به عنوان جلومبلی از آن استفاده کنم. پس باید میز ناهارخوری و جلومبلی دوکاره تاشو بگیرم.
  • ما که دو نفر هستیم! پس مهمان ها چی؟ میز ناهارخوری چهارنفره بخرم یا میز ناهارخوری شش نفره؟
  • می خواهم میز ناهار خوری مربعی شکل باشد تا در فضای کوچک آشپزخانه جا شود و بتوانیم از تمام فضای میز حداکثر استفاده را ببریم.
  • اگر میز ناهارخوری گرد بخواهم باید به پایه ها دقت کنم که تعداد داشته باشد و قطر زیادش باعث عدم دسترسی به کل فضای میز نشود(حتما اگر دنبال میز ناهارخوری گرد مستحکم هستید یه نگاهی به انواع میز ناهارخوری گرد در سایت ما بیاندازید).
  •  چون سبک خانه کلاسیک هست و فضای کافی دارم دوست دارم میز ناهارخوری مستطیل شکل داشته باشم.

درست گفتم! واقعا هر کدام از این فکرها می تواند از سر ما گذر کند. خود من عاشق چوب هستم، با بوی چوب و بودنش در خانه لذت می برم اگر شما هم مثل علاقه به چوب دارید حتما پیشنهاد می کنم از انواع میز ناهارخوری میگون در اندازه و رنگ های متفاوت دیدن بفرمائید.

 

مطلب مرتبط: نکات مهمی که در هنگام خرید میز ناهارخوری باید بدونید

 

میز عسلی و جلو مبلی شیک

 

راهنمای خرید میز عسلی و میز جلومبلی

مگر می‌شود عاشق دور هم جمع شدن باشید و این میز عسلی و میز جلومبلی های زیبا را در دکوراسیون منزل نداشته باشید؟ در واقع این وسایل زیبا از ارکان اصلی ایجاد نظم برای میزبان و همچنین موجب راحتی مهمان را فراهم می کند.

چه تعدادی میز عسلی لازم است؟

به طور معمول برای یک سرویس مبل هفت نفره، دو میز عسلی و برای یک سرویس مبل 9 نفره، سه میز عسلی کافی است. اما از زمان خانه مادربزرگ‌ها تا منزل های مدرن امروزی از این میز های کوچک زیبا به تناسب فضای خانه و برای چیدن دکوری های زیبا بر روی آن ها می‌شود از تعداد بیشتری هم استفاده کرد.

میز عسلی و میز جلومبلی چه اندازه ای بخریم؟

این که تناسب میزها رو باید با مبلمان هماهنگ بفرمائید از نکات بدیهی است(ارتفاع بلندتر نسبت به مبلمان نداشته باشد، خیلی بزرگ یا خیلی کوچک تر از آن ها نباشد) اما روی حرفم باشما مردان عزیز است! از آن جایی که قبلا هم گفته‌ایم این میز های زیبا برای نمایش دکوری هم استفاده می شود و حتما در سال چند باری جابجایی دارند! پس حتما طوری انتخاب شوند که مشکل برای حمل کردن آن ها نداشته باشید!

فقط برای میز جلومبلی که مرکز قرارگرفتن وسایل زیبای پذیرایی شما هنگام مهمانی ها است اگر تا حدودی بلند تر از نظر ارتفاع انتخاب شوند می تواند به ساده تر کردن کار برای شما کمک کند. انواع میز عسلی و میز جلومبلی از نظر جنس و اندازه و طرح را باتوجه به دیدی که سعی شد در گفته های بالا در راستای انتخاب هر چه راحت تر داده شود را در سایت ما دیدن فرمائید.

میز و صندلی اداری و میز کامپیوتر

راهنمای خرید میز اداری مدیریت و میز کامپیوتر

اگر یادتان باشد در مقدمه مطلب میز و صندلی از ایجاد حس خوشایند با استفاده از طرح مناسب برای شما گفتم، یکی از مهم ترین وسایلی که باید جهت کار، مطالعه، استفاده از کامپیوتر و غیره خریداری و استفاده شود قطعا میز اداری مدیریت و میز کامپیوتر است که دارای انواع میز تحریر، میز کامپیوتر، میز لپ تاپ و غیره است.

میز تحریر: قطعا از نام زیبایش می شود حس نوستالژی را دریافت کرد. میزهایی برای مطالعه و نوشتن با ظاهری سنتی تر نسبت به میزهای کامپیوتر، اگر شما به یک عتیقه فروشی سر بزنید قطعا با یکی از این میزهای جادویی رو به رو می شوید و به قدمت و تاریخ پیدایش آن ها پی خواهید برد. میزهایی با فضای کاری مناسب و کشوهای کمتر بدلیل نشستن راحت برای ساعت ها مطالعه و کار و نوشتن و غیره پیشنهاد می کنیم از انواع طرح های میز تحریر در فروشگاه ما دیدن بفرمائید.

میز کامپیوتر: میز های قرن بیست و یکمی که قطعا برای فضا دادن به مانیتور، صفحه کلید، چاپگر و غیره طراحی شده اند. به همین دلیل است که شما نمی تونید از یک میز تحریر به عنوان میز کامپیوتر بهره ببرید البته اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید شاید ایده بدی نباشد که میز چندکاره را انتخاب کنید. برای مثال میز چندکاره سیار، میز لپ تاپ تاشو، میز تاشو دیواری مدل مهتاب که با طراحی فوق العاده از کمترین فضا برای شما بیشترین استفاده را ایجاد می کنند.

میز تحریر بخریم یا میز کامپیوتر؟!

قبل از جواب به سوال من یک سوال از شما دارم، با توجه به میزان بهره وری هرکدام از این دو میز، شما بیشتر می نویسید و مطالعه می کنید یا با کامپیوتر کار می کنید؟! قطعا پاسخ به این سوال باعث می‌شود که اگر به دنبال بهره وری بالاتری هستید میز مناسب تر با نوع کاربری خودتان انتخاب بفرمائید.

 

میز و صندلی نهارخوری شیک

 

راهنمای خرید صندلی اپن و صندلی ناهارخوری

صندلی اپن: اگر شما در خانه های 60 تا 80 متری زندگی می کنید قطعا برای یکبار هم که شده به صندلی اپن فکر کرده اید، چرا که نه؟!

  •  بهترین استفاده از میز اپن آشپزخانه های کوچک
  • قابلیت تنظیم ارتفاع برای تسلط به میز
  • می خواهم زودتر صبحانه ام را بخورم و بروم سرکار
  •  می خواهم هزینه کمتری پرداخت کنم
  •  و غیره

فقط یک نکته، خرید این صندلی ها را با صندلی راحتی اشتباه نگیرید چون قرار نیست در مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. ولی اگر نگران این موضوع هستید کمی موضوع را بازتر می‌کنیم. هرچند که در اکثر این صندلی ها جاپایی طراحی شده ولی با توجه به ارتفاعی که دارد شاید در زمان طولانی موجب ایجاد خستگی برای شما شود پس به همین دلیل صندلی های اپن در انواع صندلی های کانتر با ارتفاع 60 تا 65 سانتی متر، صندلی بار با ارتفاع 75 سانتی متر و صندلی های استادیومی با ارتفاع 85 تا 90 سانتی متر طراحی شده اند که باتوجه به میز کانتر شما قابل استفاده می باشند.

صندلی ناهارخوری: در قسمت میز ناهارخوری این مطلب، برای شما از اهمیت این میز، برای کاربرد ظاهری اش حرف زدم از بوجود آمدن یک حس خوشایند و مطلوب. در این قسمت از صندلی های این میز برای شما خواهم گفت. در چه مکانی می خواهیم از این صندلی استفاده کنیم (فضای بیرونی منزل یا داخلی) پس باید به جنسش فکر کنیم. با توجه به محل مورد استفاده و اینکه دیرتر کثیف شود، پس باید پارچه ها از جنس جیر، کتان، چرم و غیره باشد همچنین پایه هایی از چوب روکش دار(برای فضای بیرونی) داشته باشد.

بسته به میز ناهارخوری، صندلی ناهارخوری، اندازه و اشکال مختلفی به خودش می گیرد. برای مثال میز مربعی و دایره ای شکل به نسبت میز مستطیلی شکل به صندلی هایی با ظاهر جمع و جورتر نیاز دارد. پس باید متناسب با میز خرید انجام داده شود.

صندلی از نظر عرض و ارتقاع جوری باشد(عرض حدود 55 و ارتفاع 45 تا 48 سانتی متر) که راحت تر از دورهمی لذت برده شود.

مطلب مرتبط: معرفی پرفروش ترین مدل های صندلی اپن و قیمت آن ها

 

صندلی اداری راحت

 

راهنمای خرید صندلی اداری

برخلاف صندلی اپن و صندلی ناهارخوری در این نوع از صندلی ها اتفاقا فقط و فقط به دنبال راحتی باشید! چون قرار است ساعت ها روی آن بنشینید و کار کنید. شاخص هایی از قبیل تنظیم ارتفاع، پشتی قابل تنظیم، دسته، پایه صندلی و زیره نشیمن باید برای شما اهمیت پیدا کند!

صندلی مدیریتی: در یک اتاق با تعدادی میز و صندلی اداری که وارد شوید حتما می توانید مشاهده کنید که مدیر کیست! صندلی با پشتی بلند و پهن تر با روکشی غالبا از چرم و با اندازه ای بزرگتر از سایر صندلی ها حکم رانی می کند!

صندلی کنفرانس: از نام صندلی می توان برداشت کرد که در زمان ها طولانی استفاده نمی شود در نتیجه انعطاف و تنظیمات محدود دارد و همچنین بدون چرخ است.

صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی: با ابعادی کوچکتر از صندلی مدیریتی معمولا از جنس چرم(کارشناسی) و پارچه(کارمندی) که انواع و طرح های مختلف آن را می توانید در سایت ما مشاهده بفرمائید.

مبل اداری و مبل انتظار: بطور معمول جهت نشستن ارباب رجوع در فضاهای پذیرش مطب ها و ادارات قابل استفاده می باشد از این رو دارای پایه های ثابت می باشند.

جمع بندی

امیدوارم در پایان این مطلب بتوانید اگر در جست و جوی میز و صندلی دلخواهتان هستید انتخاب راحت تری داشته باشید. سعی کردیم از گفتن بدیهیات پرهیز کنیم تا با دیدی روشن و کامل تر از سایت ما خرید بفرمائید.

مطلب پیشنهادی: سه مدل از پرفروش ترین میز و صندلی باغی کدام است؟

نظر خود را بنویسید

whatsapp