راهنمای جامع خرید انواع صندلی اپن و بار

راهنمای جامع خرید انواع صندلی اپن و بار

صندلی اپن یکی از مواردی است که در کنار کانتر اپن یا جزیره آشپزخانه زیبایی خود را نشان می دهد. همانطور که می دانید دکوراسیون اپن آشپزخانه شبیه ورودی یا اتاق نشیمن است، بنابراین چیدمان صندلی ها هم نیز می تواند تاثیر مثبتی در دکوراسیون کلی خانه داشته باشد.

در شهرهای شلوغ امروزی، اکثر مردم در آپارتمان های 45 متری یا کمتر زندگی می کنند، بنابراین از آشپزخانه اوپن در چنین خانه هایی حداکثر استفاده می شود.

کمبود فضا در خانه های کوچک و آپارتمان ها، میز اپن آشپزخانه را به یک فضای ناهار خوری کاربردی تبدیل کرده است، اگرچه این عنصر با میز ناهار خوری یکی نیست، اما می تواند تا حدودی نیاز خانه را برآورده کند.

با‌توجه‌به اینکه در خانه‌های امروزی فضای مناسب برای چیدمان وسایل بزرگ مانند میز نهار خوری و غیره وجود ندارد. اغلب خانه‌های امروز دارای اپن هستند به همین دلیل استفاده از میز نهار خوری کاربردی نداشته و به‌جای آن از صندلی اپن یا بار استفاده می‌کنند تا از کمترین فضا بهترین استفاده صورت بگیرد.

صندلی اپن آشپزخانه

انواع صندلی اپن آشپزخانه

قبل از خرید باید این را مشخص کنید که صندلی را برای آشپزخانه، رستوران یا کافی‌شاپ خریداری می‌کنید زیرا روی خرید طرح و رنگ صندلی انتخابی شما تأثیر می‌گذارد. صندلی اپن و بار جزو نقطه کانونی خانه محسوب می‌شود و در انواع مختلف طراحی شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

صندلی های بار که برای میز کانتر استفاده می شوند معمولاً صندلی های با پایه بلند می باشند که محل مناسبی را برای نشستن پشت میز فراهم می کنند. این مدل صندلی در انواع مختلفی عرضه می شود و می توان آن را با مدل های مختلف فلزی، چوبی و غیره طراحی کرد. مدل های مختلف این صندلی ها را می توان به موارد زیر تقسیم کرد.

  • ساده
  • چرخان
  • جکدار
  • فلزی
  • چوبی
  • پشتی دار و بدون پشتی
  • پلاستیکی و حصیری

صندلی جک‌ دار فلزی

اپن‌ها در ارتفاع‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه کرد ارتفاع صندلی بوده است. ارتفاع صندلی باید به‌قدری باشد که فرد در هنگام سرو غذا دچار مشکل نشود. صندلی‌های جک‌دار طوری طراحی شده‌اند که برای انواع اپن در ارتفاع‌های متفاوت مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

صندلی چوبی

مدت‌هاست که چوب متریالی بسیار محبوب و قابل‌‌اعتماد برای تولید انواع صندلی و میز مورد‌استفاده قرار گرفته است. صندلی اپن چوبی نشیمنی مناسب داشته و راحتی شما را در هنگام نشستن روی آن تأمین می‌کند. نشستن روی این صندلی زیاد طول نمی‌کشد؛ ولی راحتی شما فاکتوری بسیار مهم است.

صندلی حصیری

این صندلی به دلیل بافت چوبی جذابی که در نشیمن‌گاهش دارد برای منازلی با سبک روستیک بسیار مناسب است. اما باید به این مورد‌توجه کنید که علاوه بر زیبایی که دارد برای نشستن‌های طولانی کمی دچار مشکل  می‌شوید و انتخاب مناسبی برای طولانی‌مدت نیست.

صندلی پلاستیکی

صندلی اپن پلاستیکی بسیار سبک بوده و جابه‌جایی آن راحت‌ است. به علت اینکه این صندلی جوش‌های آرگون خورده از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و در نوع روکش‌دار هم تولید شده که نوع چرمی و پارچه‌ای آن عمر بسیار بالایی دارد. به علت ارزان‌قیمت‌تر بودن از استقبال بالایی برخوردار است.

صندلی اپن چرمی جکدار

جزئیات صندلی اپن و بار

این نوع صندلی‌ها ویژگی‌های بسیار متمایزی دارند که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد. در ادامه چندین جزئیات مهم درباره این صندلی‌ها بیان می‌کنیم که در انتخاب شما تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارد.

نشیمن متحرک و ثابت صندلی

برخی از صندلی‌های اپن قابلیت چرخش نشیمن 360 درجه را دارند. اما ویژگی مثبت این کارایی چیست؟ بسیاری از افراد با صندلی‌های ثابت این ویژگی را دارند که وقتی خیلی به کانتر نزدیک می‌شوند برای پایین آمدن به مشکل خورده در صوتی که صندلی متحرک این سختی را ندارد.

صندلی دارای تکیه‌گاه و بدون تکیه‌گاه

تکیه‌گاه صندلی نه باید خیلی بلند یا کوتاه باشد که در نشستن شما اختلال ایجاد نکند. نشستن روی صندلی‌های دارای تکیه‌گاه فشار کمتری به فرد وارد کرده و احساس خستگی نمی‌کند. البته که صندلی‌‌هایی که تکیه‌گاه دارند قیمت بالاتری نسبت به صندلی‌های عادی دارند.

صندلی دارای دسته

صندلی‌های با دسته در طرح‌های مختلف انتخابی راحت برای شما هستند. ارتفاع دسته آن‌ها از 8 سانتی‌متر تا 21 سانتی‌متر تولید شده است. دسته‌های صندلی پشتیبانی بیشتری داشته و برای گذراندن مدت‌های طولانی بسیار مناسب هستند.

جای پا در صندلی

داشتن جای پا در صندلی راحتی را دوبرابر می‌کند. این نوع صندلی‌ها معمولاً ارتفاع بلندتری برای تسلط بر روی کانتر داشته به همین دلیل داشتن جای پا برای حفظ تعادل بسیار کاربردی بوده است. هنگام خرید این صندلی به ارتفاع آن توجه خاصی کنید.

مطلب پیشنهادی: معرفی پنج مدل صندلی اپن آشپزخانه ارزان قیمت و شیک!

نکات مهم برای خرید صندلی اپن

بسیاری از افرادی که تصمیم به خرید صندلی اپن برای آشپزخانه منزل خود دارند، سعی می کنند قبل از رفتن به فروشگاه ها و مراکز خرید، مدل های مختلف یا حتی قیمت صندلی های مختلف را بررسی کنند تا گزینه مناسب را پیدا کنند. البته قیمت و سبک تنها چیزهایی نیست که افراد قبل از خرید به دنبال آن هستند و بسیاری از مردم نگران این هستند که صندلی چوبی گزینه بهتری است یا صندلی فلزی؟ در این بخش از مقاله نکاتی را بررسی خواهیم کرد که شما را در خرید راهنمایی می کند.

ارتفاع صندلی اپن

می خواهم یک روش آسان به شما یاد بدهم که بتوانید به راحتی اندازه صندلی اپن را بررسی کنید. شما می توانید فاصله بین زیر پیشخوان تا کف زمین را محاسبه کرده و سپس 27 تا 22 سانتی متر را از عددی که به دست آورده اید کم کنید. با این محاسبه شما ارتفاع صندلی خود را از کف تا بالای صندلی خود به دست می آورید. اگر ارتفاع پیشخوانتان استاندارد باشد، شما به راحتی می توانید ارتفاع مناسب صندلی خود را محاسبه کنید. البته انتخاب صندلی هایی که قابلیت تنظیم دارند، بسیار راحت تر است.

عرض صندلی اپن

عرض صندلی های اپن معمولا بین 40 تا 45 سانتی متر است. البته به ندرت عرض بیشتر از 45 سانتی متر هم امکان دارد وجود داشته باشد.

صندلی اپن چوبی

جنس بدنه

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید صندلی اپن، توجه به متریال آن است که خوشبختانه امروزه از این نظر می توان گفت هیچ محدودیتی در انتخاب شما وجود ندارد. زیرا صندلی ها مطابق میل شما با متریال مختلف طراحی شده اند. برای این منظور پیشنهاد می کنیم به سبک و جنس سایر صندلی های خانه یا دکوراسیون خانه خود توجه کنید.

تعداد صندلی اپن

برای خرید بهترین تعداد برای پیشخوان هم محاسبه بسیار راحتی وجود دارد، شما می توانید طول پیشخوان خود را اندازه بگیرید و تقسیم بر عدد 30 کنید. مثلا اگر پیشخوان شما 90 سانتی متر است شما می توانید 3 صندلی تهیه کنید.

دسته صندلی اپن

بعضی از صندلی های اپن که دسته دار هستند، ظاهر رسمی تری دارند. دسته هایی که بالشتک نرم یا معمولی دارد یا دسته های ساده و معمولی، عملکرد بیشتری را ارائه می دهند. قبل از انتخاب صندلی های اپن دارای دسته، حتما ارتفاع پیشخوان یا میز خود را اندازه بگیرید که از قرار گرفتن دسته صندلی در زیر پیشخوان یا میز خود مطمئن شوید.

صندلی اپن پایه ثابت

تکیه گاه( پشتی)

تکیه گاه یا پشتی صندلی های اپن دو نوع است، تکیه گاه کامل یا بدون تکیه گاه که صندلی های اپن بدون تکیه گاه راحتی کمتری دارند اما انعطاف پذیرتری آن ها بیشتر است. صندلی های اپن با تکیه گاه، راحتی و ثبات بیشتری دارند و برای استفاده و نشستن طولانی مدت، انتخاب خوبی هستند.

چرخش نشیمنگاه

بعضی از صندلی های اپن، قابلیت چرخش نشیمنگاه را دارند که در این حالت فریم خود صندلی ثابت است. این قابلیت موجب می شود که افراد بدون نیاز به حرکت کامل، از صندلی های خود به راحتی جابه جا شوند.

صندلی اپن جکدار

قابلیت حفظ تعادل

با توجه به ارتفاع صندلی های اپن، ما شما را به خرید محصولاتی تشویق می کنیم که به شما امکان می دهد تعادل خود را در هنگام استفاده و در هنگام نشستن حفظ کنید. در یک صندلی ثابت و بدون جک، معمولاً حفظ تعادل بسیار آسان تر است.

تنظیم ارتفاع

صندلی های اپنی که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند، دارای یک پمپ هیدرولیکی یا یک اهرم با قابلیت تنظیم هستند که افراد بتوانند به راحتی صندلی خود را به بالا یا پایین هدایت کنند. با وجود این قابلیت افراد می توانند با توجه به قد و راحتی خود، صندلی را تنظیم کنند.

بودجه خرید

موارد زیادی در قیمت صندلی اپن موثر است که ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین آنها را به شما معرفی کنیم و حالا باید به بودجه و سبک دکوراسیون داخلی توجه کنید. محصولی که برای شما مناسب در محیط منزل یا محل کار را انتخاب کنید.

راهنمای خرید انواع صندلی اپن

انواع سبک صندلی های اپن

  • سبک سنتی: صندلی های اپن سنتی، معمولا جنس چوبی دارند. این سبک متشکل از قاب چوبی تیره رنگ همراه با روکش چرم است که جلوه ای رسمی و زیبا را برای چیدمان شما ایجاد می کند.
  • سبک روستایی: این صندلی ها معمولا ظاهری کاملا بکر و طبیعی دارند. این صندلی ها متشکل از چوب های تراشیده شده و حالت طبیعی خود چوب ها هستند. تمرکز این مدل بر طبیعت خود چوب است.
  • سبک صنعتی: این سبک صندلی متشکل از ترکیبات ساده و مواد است که زیبایی خاصی دارد. این مدل معمولا از فلز ساخته شده و برای محیط های تجاری، اداری یا مدرن استفاده می شود.
  • سبک مدرن: این سبک صندلی معمولا ظاهری مینیمال که از فلز، پلاستیک یا چوب ساخته شده است را دارد. این سبک پرطرفدارترین سبک از صندلی های اپن است. صندلی ایفلی هم از این سبک است که بسیار پرفروش بوده است. شما از این سبک در دکوراسیون کلاسیک یا مدرن می توانید استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی: معرفی پنج مدل از پرفروش ترین صندلی اپن زیمر و قیمت آن ها

صندلی اپن برای محیط اداری

نکاتی برای انتخاب صندلی اپن مناسب

  • قبل از خرید حتما از محکم بودن یا بادوام بودن صندلی ها مطمئن شوید و فکر نکنید اگر صندلی سنگین باشد، محکم تر هم هست.
  • انتخاب صندلی از برندهایی که در ازای خرید به شما ضمانت یا گارانتی می دهند، انتخاب مطمئن تری است.
  • اگر فضای آشپزخانه شما محدود است، حتما از صندلی های چرخان، تاشو یا صندلی هایی که تکیه گاه ندارند، استفاده کنید که جای کمتری بگیرند.
  • اگر صندلی انتخاب کردید که بالشتک پارچه ای یا روکش داشت، اطمینان حاصل کنید که این قسمت ها قابلیت شست و شو داشته باشند.
  • در انتخاب صندلی اپن حتما به سبک و رنگ آشپزخانه خود توجه کنید که در دکوراسیونتان تناسب وجود داشته باشد.
  • باتوجه به اینکه صندلی های اپن ارتفاع بیشتری نسبت به صندلی های معمولی دارند، حفظ تعادل در نشستن و استفاده از این محصولات بسیار مهم است.
  • توجه کنید که صندلی های بدون جک و ثابت حفظ تعادل بهتری دارند.
  • در انتخاب صندلی اپن حتما به محل قرارگیری پاها توجه کنید. با توجه به مرتفع بودن این صندلی ها، حتی افراد بلند قد هم نمی توانند پای خود را روی زمین قرار دهند و اگر محلی برای قرارگیری پاها وجود نداشته باشد، افراد زود از نشستن خسته می شوند.

صندلی اپن ماهانا

انتخاب فروشگاه معتبر

شما برای خرید همه ی کالاها مثل صندلی اپن بهتر است به مراکز مطمئن و معتبر مراجعه کنید. پس قبل از خرید سعی کنید فروشگاهی قابل اطمینان پیدا کنید. فروشگاه خانه شما یکی از فروشگاه های آنلاین مناسب در این زمینه است. شما می توانید انواع صندلی های اپن را با قیمت مناسب و گارانتی در این سایت مشاهده کنید.

کلام آخر

این روزها وجود صندلی اپن در منازل به یکی از الزامات تبدیل شده است. هنگام خرید صندلی اپن باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. ارتفاع صندلی باید با میز کانتر مطابقت داشته باشد. اندازه صندلی نیز باید با فضای مورد نظر مطابقت داشته باشد. بهتر است صندلی دارای پایه ای برای قرارگیری پا باشد تا کاربر هنگام نشستن از ثبات و راحتی بیشتری برخوردار شود. نوع و جنس صندلی بستگی به طراحی داخلی و سلیقه شما دارد. با این حال، صندلی هایی با ارتفاع قابل تنظیم و روکش چرمی از نظر عملکرد و دوام ترجیح داده می شوند.

همچنین می توانید برای بررسی نکات خرید صندلی اپن به این نکات کلیدی خرید صندلی اپن نیز مراجعه نمایید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp