پرطرفدار ترین آباژورهای رومیزی در سال 1402

پرطرفدارترین آباژورهای رومیزی در سال 1402

آباژور رومیزی نوعی اکسسوری و وسایل تزیینی است که می توان از روشنایی آن به جای روشنایی انواع چراغ و لامپ استفاده کرد. علاوه بر آن وسیله ای دکوری برای اجرای نورپردازی در محیط است. آباژور را گاهی با نام نورتاب نیز معرفی می کنند. در واقع مدل آباژور رومیزی را می توان پوششی برای لامپ یا چراغ دانست که مسئول هدایت نور به سمت بالا یا پایین می باشد. معمولا این نوع نورتاب از یک کلاهک یا شید و یک پایه کوتاه تشکیل شده است. همچنین از آن برای اتاق خواب، میز مطالعه و یا در کنار تخت خواب و گاهی هم در کنار مبل استفاده می شود.

انواع مختلف آباژور رومیزی علاوه بر جنبه تزئینی، برای تنظیم و متعادل کردن نور در دکوراسیون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می توان آنها را جزو اکسسوری های کاربردی و مفید معرفی نمود. مهم ترین مزیت آن ها نسبت به سایر مدل های این محصول، ارزان بودن قیمتشان است.

مزیت های استفاده از آباژورهای رومیزی

مزیت های استفاده از آباژورهای رومیزی

آباژور رومیزی از محبوبیت بالایی نسبت به سایر مدل ها برخوردار است. زیرا استفاده از آن با فواید بسیار زیادی همراه می باشد. اولین مزیت این وسیله قابل استفاده بودن آن در جاهای مختلف منزل مانند اتاق خواب، اتاق پذیرایی و کتابخانه می باشد. در واقع از این وسیله می توان به عنوان یک چراغ مطالعه مناسب استفاده کرد. مزیت دیگر این وسیله نویز سفید آن است. این به معنی ایجاد صدای آرام و ملایم آباژور در زمان استفاده می باشد. علاوه بر آن با خرید این وسیله کاربردی می توان در مصرف برق تا حد زیادی صرفه جویی کرد. زیرا این اکسسوری از قابلیت روشن کنندگی بالای محیط برخوردار بوده و می توان از آن بجای لامپ ها و چراغ های پر مصرف استفاده کرد.

نکات مهم در زمان خرید آباژور رومیزی

نکات مهم در زمان خرید آباژور رومیزی

اگر قصد خرید یک آباژور رومیزی زیبا و کاربردی را دارید لازم است در زمان خرید نکات بسیار مهم و کلیدی را مد نظر قرار دهید. از جمله نکات حائز اهمیت در زمان خرید این وسیله می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • توجه به مدل، استایل و ظاهر آن
  • انتخاب آن بر اساس رنگ و نوع دکوراسیون منزل
  • انتخاب آن با توجه به محلی که قرار است این اکسسوری در آنجا قرار داده شود
  • توجه به کیفیت بدنه و مرغوب بودن قطعات آن
  • انتخاب رنگ آن مطابق با رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری
  • توجه به سایز و ابعاد آن
  • توجه به میزان نوردهی و روشنایی آن
  • توجه به متراژ و ابعاد منزل و هماهنگ بودن سایر لوازم با اندازه این اکسسوری

به دانش خود بیافزایید: نکات مهم برای خرید آباژور مناسب برای دکوراسیون منزل شما

بهترین رنگ برای آباژورهای مدل رومیزی

بهترین رنگ برای آباژورهای مدل رومیزی

پرطرفدارترین آباژور رومیزی در سال ۱۴۰۲ دارای رنگ های بسیار جذاب و زیبا مانند نقره ای و طلایی با درخشندگی بالا هستند. از مدل نقره ای می توان برای دکوراسیون سفید و مشکی استفاده کرد. زیرا این رنگ جلوه خاصی به دکوراسیون سفید و مشکی می بخشد، بخصوص اگر دیوار پشت این اکسسوری دارای رنگی تیره یا مات باشد. در این حالت آباژور شما بیشتر به چشم آمده و حالتی جذاب تر به خود می گیرد.

از مدل های رومیزی طلایی نیز می توان در دکوراسیون هایی با رنگ های طلایی، کرمی، زرشکی، پاستیلی و ارغوانی استفاده نمود. البته نباید فراموش کرد که میز برای قرار دادن این نوع آباژور بسیار مهم می باشد که بهتر است میز دارای پایه های نسبتا کوتاه بوده و رنگ آن متناسب با رنگ آباژور انتخاب شود.

استانداردهای لازم آباژور رومیزی

استانداردهای لازم آباژور رومیزی

یک آباژور رومیزی مناسب و زیبا باید از استانداردهای متعددی برخوردار باشد. مهمترین استاندارد مربوط به نور آن است. میزان نور و شدت آن در این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو مدل هایی که بر روی میز قرار داده می شوند باید دارای یک کلاهک جهت کنترل و تنظیم نور باشند. موضوع مهم‌ بعدی استاندارد بودن پایه این اکسسوری است. پایه این وسیله باید متناسب با سایز و ابعاد بدنه آن باشد. یعنی نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند، زیرا در این صورت زیبایی اکسسوری شما تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

انواع آباژورهای مدل رومیزی

انواع آباژورهای مدل رومیزی

آباژور رومیزی را می توان در انواع مدل های مختلف در بازار یافت. در واقع انواع مختلف این وسیله را می توان در انواع دکوراسیون ها مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان بر اساس خواست، سلیقه و نیاز خود یکی از انواع ان را خریداری نمود. گفتنی است برای انتخاب مناسب ترین نوع آباژور مدل رومیزی بهتر است به نوع دکوراسیون و تم خانه و اتاق خود توجه کرد. از جمله انواع آباژورهای رومیزی پرطرفدار در سال ۱۴۰۲ عبارتند از:

  • مدل کلاسیک
  • مدل فانتزی
  • مدل فلزی
  • مدل چوبی و غیره
  • مدل کریستالی یا شیشه
  • مدل سنگ نما
  • مدل بالبینگ

مدل کلاسیک رومیزی

مدل کلاسیک یکی از انواع آباژور رومیزی است. این نوع گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون کلاسیک و قدیمی با سنتی می باشد. اصالت و زیبایی دو مشخصه بارز این مدل اکسسوری هستند که جلوه خاصی به فضاهایی با دکوراسیون های ذکر شده می دهد. مدل کلاسیک از نوع رومیزی نسبت به سایر مدل های دیگر از قیمت بالایی برخوردار است. زیرا بدنه آن ها را از جنس و متریال های بسیار با کیفیت تولید می کنند. این نوع آباژور را می توان در اتاق خواب و یا پذیرایی مورد استفاده قرار داد.

مدل رومیزی فانتزی

همانطور که از نام این نوع آباژور رومیزی مشخص است، از آن برای نورپردازی و تزیین دکوراسیون های فانتزی استفاده می شود. در صورتی که منزل شما دارای چنین سبک و دکوراسیونی است انتخاب یک آباژور فانتزی رومیزی می تواند زیبایی منزلتان را چندین برابر کند. تنوع رنگ بسیار بالا مهم ترین ویژگی مدل های فانتزی است. از این رو می توان متناسب با رنگ دکوراسیون خانه یکی از رنگ های بسیار جذاب آن را خریداری نمود. محل قرار گرفتن این مدل نورتاب، مهم ترین موضوعی است که باید در زمان خرید آن مد نظر قرار گیرد. البته باید گفت که این مدل نورتاب از قیمت پایین تری نسبت به بقیه مدل ها برخوردار است.

چراغ مطالعه طرح لوکس

مدل فلزی

آباژور رومیزی فلزی از جمله با کیفیت ترین و مقاوم ترین نوع آباژور بشمار می آیند. کیفیت بدنه آن را نمی توان با کیفیت بدنه سایر مدل های دیگر مقایسه کرد. زیرا به دلیل فلزی بودن این مدل نورتاپ از دوام و مقاومت بالایی در برابر ضربات وارده برخوردار است. معمولا جنس بدنه این نوع آباژور را از فلز آلومینیوم یا استیل تولید می کنند.

مدل کریستالی

مدل کریستال‌ (شیشه‌ای)

آباژور رومیزی کریستال یا شیشه ای نوعی نورتاب از جنس شیشه مشجر است. این مدل نور را بر اساس طرح بکار رفته در آن به اطراف پراکنده می کند. البته این نکته برای تمامی مدل های این نوع اکسسوری صدق نمی کند. با این حال بسیاری از این آباژورها دارای چنین ویژگی می باشند. برخی از مدل های کریستالی به شکل گوی یا مکعب طراحی می شوند.

مدل رومیزی بالبینگ

مدل رومیزی بالبینگ

این نوع آباژور رومیزی از صفحه شیشه ای تشکیل شده که با طرح ها و عکس های زیبا حکاکی شده است. از این رو هنگام روشن شدن، طرح های موجود بر روی خود را به نمایش می گذارد. از این نوع وسیله بیشتر در مکان هایی مانند رستوران و کافه استفاده می شود.

مدل رومیزی سنگ نما

مدل رومیزی سنگ نما

این مدل از نورتاب رومیزی دارای یک چراغ است که آن را در داخل یک سنگ نمک تراشیده یا نتراشیده قرار داده اند. بنابراین زمانی که روشن می شود نور بسیار زیبا و سفیدی از آن منتشر می گردد. گفتنی است که برخی از مدل های این نوع آباژور دارای نگاره های زیبایی هستند که در هنگام روشن شدن نورپردازی جذابی از خود به نمایش می گذارند. بیشترین کاربرد این اکسسوری در دکوراسیون‌های انتزاعی و مدرن است. همچنین زیباترین مدل این نوع آباژور مدل کروی آن است.

آباژور رومیزی طرح دایموند

مدل رومیزی پست‌ مدرن

این مدل از آباژور رومیزی جزو پر طرفدار ترین مدل های سال ۱۴۰۲ می باشد. در این نوع مدل شکل کلاهک یا پایه را به سبک کلاسیک طراحی می کنند. با این حال خلاقیت های بسیاری در طراحی این دو بخش بکار رفته است. نقش قلوه سنگ، حیوانات، مجسمه های شرقی و معرق و بامبو از جمله مواردی هستند که بر روی کلاهک یا پایه این نوع آباژور حک می شوند.

بهترین مدل آباژورهای رومیزی در سال ۱۴۰۲

بهترین مدل آباژورهای رومیزی در سال ۱۴۰۲

استفاده از مدل و نوع آباژور رومیزی و انتخاب آن به عنوان بهترین اکسسوری تا حد زیادی به شکل و ظاهر آباژور بستگی دارد. انواع مدل های سنتی و کلاسیک که دارای ظاهری مربع یا مستطیل شکل هستند بهترین و محبوب ترین مدل های آباژور رومیزی در سال ۱۴۰۲ به شمار می آیند

مدل های مستطیل شکل با لامپ های باریک را می توان در دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار داد. همچنین مدل های بیضی و مخروطی شکل نیز به عنوان پرطرفدارترین نوع نورتاب برای اتاق خواب و راهرو ها بشمار می آیند. علاوه بر موارد ذکر شده مدل های ذیل جزو جذاب ترین و پرفروش ترین آباژورهای رومیزی در سال جاری هستند.

  • مدل C
  • مدل استار
  • ریرا
  • مایا
  • چراغ مطالعه لیون
  • چراغ مطالعه لئو
  • چراغ مطالعه دنیز

همچنین بهتر است بدانید : پرفروش ترین آباژورها و راهنمای کامل خرید آن در سال 1401

رنگ آباژورهای مدل رومیزی

رنگ آباژورهای مدل رومیزی

در رابطه با رنگ آباژور رومیزی باید دو اصل مهم را در نظر گرفت. اولین اصل توجه به رنگ بدنه آباژور و دومین اصل نیز مربوط به رنگ آن است. منظور از رنگ نور آباژور دقیقا همان رنگ نوری است که از لامپ آن متصاعد می شود. برخی از لامپ های مورد استفاده در این وسیله دارای رنگ سفید و برخی دیگر نیز رنگ زرد دارند. این در حالی است که می توان بر اساس سلیقه از لامپ های رنگی نیز برای این نوع اکسسوری ها استفاده کرد. در هر صورت بهتر است رنگ بدنه و رنگ نور نورتاب را با توجه به رنگ وسایل اطراف آن و همچنین تم و رنگ اتاق انتخاب کرد.

قطعات تشکیل دهنده انواع آباژور مدل رومیزی

قطعات تشکیل دهنده انواع آباژور مدل رومیزی

تمامی مدل های آباژور رومیزی از چندین قطعه اصلی و فرعی تشکیل شده اند. مهم ترین بخش در تمامی این مدل ها بدنه اصلی یا پایه نگهدارنده ان ها است.

  • کلاهک
  • لامپ
  • سرپیچ لامپ
  • سیم برق
  • کلید روشن و خاموش کردن از دیگر بخش های تشکیل دهنده این اکسسوری هستند.

قیمت انواع آباژورهای رومیزی در سال ۱۴۰۲

قیمت انواع آباژورهای رومیزی در سال ۱۴۰۲

قیمت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای خرید آباژور رومیزی بباید به آن توجه نمود. قیمت این وسیله بر اساس فاکتورهای متعددی مانند نوع، سایز، مدل، کیفیت، نوع بدنه، امکانات و غیره تعیین می شود.

جمع بندی

به عنوان نکته پایانی در رابطه با آباژور رومیزی در سال ۱۴۰۲ باید گفت که انواع مدل های کلاسیک، فانتزی، مدرن و فلزی در لیست پرفروش ترین های امسال قرار گرفته اند. با توجه به متنوع بودن طرح ها و مدل های آن، افراد به راحتی قادر به انتخاب یک مدل متناسب با نیاز خود هستند.

در نهایت می توانید بخوانید: جایگاه آباژور کنار سالنی یا کنار مبلی در دکوراسیون داخلی

نظر خود را بنویسید

whatsapp