نکات مهم برای خرید آباژور مناسب برای دکوراسیون منزل شما

نکات مهم در خرید آباژور ایستاده

 

در خرید آباژور هم مثل تمام وسایل های دیگر باید نکاتی را رعایت کنیم. اگر می خواهید این نکات را بدانید در این مطلب با ما همراه باشید.

آباژور چیست؟

آباژور یک نوع پوشش است که نور را به سمت پاین هدایت می کند که معمولا از یک کلاهک و یک پایه یا سایه بان تشکیل شده است. در این نوع مصولات لامپ به پایه متصل بوده و دور آن را یک کلاهک پوشانده است که در این حالت نور چشمان شما را اذیت نمی کند.

این آباژور ها به دو دسته اصلی آباژور رومیزی و آباژور ایستاده یا کنار سالنی تقسیم می شوند.

اولین نکته مشخص کردن نیازتون بابت خرید آباژور است. شما باید بدانید آباژوری که انتخاب می کنید را برای جلوه دادن به منزل و زیبایی می خواهید یا از کاربرد اصلی آن می خواهید استفاده کنید.

بسیاری از افراد در خرید آباژور به ظاهر و زیبایی و مدرن بودن آباژور توجه ویژه ای دارند و برایشان مهم است که ظاهر مناسبی داشته باشند و با دکوراسیون منزل شما تناسب داشته باشد. این نوع افراد که از کاربرد اصلی آباژور نمی خواهند استفاده کنند، در زمان خرید باید به زیبایی آباژور، سایز آباژور، ایستاده یا رومیزی بودن آباژور توجه کنند. کلاسیک یا مدرن بودن آباژور هم علاوه بر این نکات مهم است.

تاریخچه آباژور

اولین ظاهر آباژور در قرن هجدهم در پاریس ظاهر شد. هنگامی که خیابان های پایتخت فرانسه شروع به نصب روشنایی شدند، تاسیساتی برای قرار دادن لامپ ها ساخته شد و روشنایی جاده ها ایجاد شد. چراغ های خیابان با این دستگاه نور را کنترل و بهبود می بخشید.
لامپ رشته ای که در سال 1879 اختراع شد، به یک عنصر اصلی در طراحی داخلی تبدیل شده است. در عصر ویکتوریا، نیاز به تجهیز و کنترل منابع نور ضروری بود. به این ترتیب نور از خیابان های شهر به داخل برده شد.
آباژورهای کلاسیک ویکتوریایی از مواد مختلفی ساخته می شدند. آویزها، حاشیه ها و شکل‌های زیبا و توری لایه‌بندی شده آن‌ها را به جزییات تزئینی تبدیل کرده بود.
در پایان قرن نوزدهم، یک هنرمند آمریکایی به نام لوئیس کامفورت تیفانی شروع به ساخت آن از شیشه های رنگی کرد. این آباژور وقتی روی یک لامپ روشن قرار می گیرد بسیار روشن می شود و تا حدودی یادآور لامپ های مراکشی است. وسایل دوره تیفانی و آباژور کریستالی ویکتوریایی از نمادین ترین نسخه های او هستند و امروزه نیز بر طراحی داخلی تاثیر می گذارند.
امروزه این وسیله به یک ابزاری استاندارد برای اکثر دکوراتورها با کاربردهای متنوع تبدیل شده است و این اختراع عالی برای کم نور کردن روشنایی لامپ های پرنور است.

آباژور رومیزی با شید

آباژور رومیزی یا ایستاده؟

انتخاب بین آباژور رومیزی یا ایستاده بسیار سلیقه ای است و به نیازتان هم بستگی دارد. اگرمی خواهید از آباژور برای تزیین و زیبایی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، آباژورهای ایستاده مدرن را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید فضای کمی از میز و اتاقتان را روشن کنید، آباژور رومیزی انتخاب کنید. آباژورهای رومیزی قیمت بسیار مناسب تری نسبت به آباژورهای ایستاده دارند. آباژورهای رومیزی که کلاهک های روشنی دارد برای تامین روشنایی گزینه های بسیار مناسبی هستند چون می توانید از حداکثر نور استفاده کنید.

آباژور ایستاده کریستالی

کاربرد آباژور در دکوراسیون

اگر فکر می کنید که آباژورها فقط تزئینی هستند، به یاد داشته باشید که صدها سال پیش، فرانسوی ها از آباژور برای نورپردازی خانه های خود استفاده می کردند. بعدها شهرداران پاریس از این وسیله برای روشنایی خیابان های تاریک شهر استفاده کردند. برخی از کاربردهای آباژور عبارتند از:

  • روشنایی با نور مناسب
  • زیبایی در دکوراسیون
  • ایجاد حس آرامش
  • خانه را بزرگتر نشان می دهد
  • در صورت نیاز استفاده می شود (مثلاً مطالعه و غیره)
  • در مناطق کوچک استفاده می شود
  • نورها کم اما زیبا هستند

آباژور ایستاده پایه طلایی

نکات ظریف در محل قرار گیری آباژور

  • آباژورهای طلایی و روشن به خانه تجمل می بخشند و برای چیدمان محدود مناسب نیستند.
  • آباژورهایی با پایه های مشکی و شیدهای روکش دار برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است.
  • آبازورهای آویزدار یا شاخه ای در محیط‌های کلاسیک و لوکس خوب به نظر می‌رسند، اما در سبک‌های مدرن مانند یک وسیله اضافی یا بی‌اهمیت هستند.
  • برای فضای داخلی مسکونی یا اداری مدرن از آباژورهای تک رنگ و ساده استفاده کنید.
  • می توانید رنگ و جنس آباژور را با مبلمان، کوسن یا پرده هماهنگ کنید.
  • می توانید آباژور را در کنار چیزهایی که می خواهید بیشتر دیده شوند قرار دهید. آباژور به دلیل نور پراکنده اطراف خود جلوه خاصی بر روی اجسام نزدیک خود ایجاد می کند.

اندازه آباژوری که می خواهید بخرید بسیار مهم است. برای مثال، ممکن است برای میز کنار تخت خود به یک چراغ نیاز داشته باشید. بنابراین آباژوری با پایه کوچک اما شید بزرگ برای شما مناسب نیستند. مطمئن شوید که روکش آباژور برای میز کارتان خیلی بزرگ نباشد.

بیشتر بدانید : رازهای انتخاب آباژور که طراحان داخلی نمیخواهند شما بدانید

نکات مهم هنگام خرید آباژور

نکات کلیدی هنگام خرید آباژور

محل قرار گیری آباژور

شما قبل از این که آباژور را تهیه کنید، باید ابعاد آباژور و محلی که می خواهید آباژور را در آن قرار دهید را مشخص کنید. معمولا از آباژورهای رومیزی برای پذیرایی استفاده نمی کنند چون جلوه زیبایی ندارد و بیشتر از آباژورهای ایستاده و چراغ کنارسالنی استفاده می کنند.

ارتفاع آباژور

آباژورهایی را انتخاب کنید که بیش از حد کوتاه یا بیش از حد بلند نباشد و ارتفاع استانداردی داشته باشد. اندازه متناسب آباژور به صورتی است که دو سوم ارتفاع پایه خود باشد.

کیفیت و اندازه کلاهک

بیشتر زیبایی آباژور شما به کلاهک بستگی دارد. کلاهک نباید زیاد بزرگ یا کوچک باشد و اصولا باید اندازه کلاهک از پایه آباژور بزرگتر باشد.

کیفیت کلاهک باید به صورتی باشد که در اثر تماس با لامپی که روشن می شود، دچار سوختگی یا تغییر رنگ نشود. در انتخاب لامپی که برای آباژور استفاده می کنید هم دقت کنید تا آسیبی به آباژورتان وارد نشود.

آباژور ایستاده مناسب با دکوراسیون

تناسب با دکوراسیون

انتخاب مدل آباژور بستگی به سبک دکوراسیون شما دارد که کلاسیک باشد یا مدرن. اگر سبک دکوراسیون منزل شما سنتی است بهترا ست از آباژورهای چوبی، پارچه ای و مخروطی استفاده کنید. برای دکوراسیون مدرن از آباژورهای بلند و استوانه ای استفاده کنید بهتر است.

رنگ آباژور

معمولا جنس و رنگ آباژور را با جنس و رنگ مبلمان ست می کنند. اگر تم وسایل منزل شما تیره است، استفاده از آباژوری با کلاهک روشن منزل شما را بسیار روشن و زیبا می کند. اگر می خواهید فضایی آرام داشته باشید، از آباژورهایی با رنگ های خنثی استفاده کنید.

اگر منزل کوچکی دارید و می خواهید آن را بزرگتر نشان دهید، می توانید از چند آباژور استفاده کنید.

آباژورهای مدرن و جدید کنار سالنی

استفاده از آباژور در فضای مناسب

آباژورها تنوع بسیار بالایی دارند و امروزه برای هر فضایی در منزل یک مدل آباژور ساخته شده است.

آباژورها بیشتر در فضاهایی استفاده می شوند که نور آن قسمت را روشن نمی کند.

در اتاق خواب معمولا از آباژوردیواری و رومیزی که با سرویس خواب ست هستند، استفاده می کنند که رنگ زیاد روشنی نداشته باشد. چون رنگ روشن نور زیادی را ایجاد می کند و باعث اذیت شدن چشم مخصوصا در اتاق خواب می شود.

میزی که برای قرار دادن آباژور روی آن انتخاب می کنید، نباید انقدر کوچک باشد که لبه های آباژور از آن بیرون باشد چون امکان افتادن آن زیاد است.

خرید انواع آباژور

برند آباژور

آباژورها هم مثل وسایل دیگر تنوع زیادی دارند و برای این تنوع زیاد تولیدکنندگان بسیار زیادی هم وجود دارد. از بهترین برندهای آباژور که کیفیت بالایی دارند و استفاده کنندگان آن رضایت داشته اند می توان به برند آرام، رایکا، چشمه نور و غیره اشاره کرد.

فروشگاه اینترنتی خانه شما ارائه دهنده باکیفیت ترین و بهترین آباژور دیواری، آباژور رومیزی، آباژور ایستاده و غیره است.

این فروشگاه تنوع بسیار زیادی با قیمت مناسب دارد که باعث می شود شما بتوانید متناسب با مبلمان و سرویس خواب خانه خود آباژور خود را انتخاب کنید.

شما با خرید آنلاین از فروشگاه خانه شما این می توانید تا مدل های متنوعی از انواع آباژورها را مشاهده کرده و با توجه به نیاز، فضا و سبک دکوراسیونی که دارید آباژور مناسب را به قیمت تولیدی تهیه نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع آباژورها از سایت خانه شما اقدام بفرمایید.

 

مطلب پیشنهادی: هنگام خرید آباژور به این 7 نکته دقت نمایید

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp