معرفی انواع پرده های ساده و شیک پذیرایی بدون والان

پرده پذیرایی ساده و شیک بدون والان

از ضروری ترین تجهیزات در در سالن پذیرایی می توان به پرده اشاره کرد که می تواند تغییرات بسیاری را در منزل شما به وجود بیاورد و در صورتی که پرده متناسب با دکوراسیون منزل شما انتخاب شود می تواند زیبایی محیط را دوچندان کند از این رو در زمان انتخاب پرده سالن پذیرایی بهتر است نهایت دقت خود را به کار ببرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید پرده

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با پرده پذیرایی مدرن و همچنین مدل های مختلف آن در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم تا با توجه به آن خریدی به صرفه را تجربه کنید.

اگر دقت کرده باشید در بسیاری از منازل پنجره وجود دارد که برای پوشش آن ها بهتر است که از پرده استفاده کنید لازم به ذکر است پرده ای که برای سالن پذیرایی انتخاب می شود با پرده هایی که برای اتاق خواب یا آشپزخانه انتخاب می شوند متفاوت هستند برای نمونه پرده هایی که برای سالن پذیرایی انتخاب می شود مجلل و شیک است این در حالی است که پرده اتاق خواب را معمولا ساده انتخاب می کنند.

اگر تمایل دارید در ارتباط با پرده پذیرایی مدرن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که این تجهیزات مدل های مختلفی دارند و شما دوستان عزیز باید در زمان انتخاب پرده پذیرایی مدرن به نکته توجه بسیاری داشته باشید.

ما در ادامه به نکاتی که می تواند شما را در انتخاب پرده پذیرایی مدرن کمک کند اشاره خواهیم تا شما با توجه به آن ها خرید خود را انتخاب دهید.

انواع پرده پذیرایی سالن بدون والان

انواع پرده پذیرایی سالن بدون والان

همان طور که در سطرهای بالا اشاره کردیم پرده پذیرایی مدرن انواع مختلفی دارند که  در زمان انتخاب آن بهتر است به دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید.

اگر تمایل دارید دکوراسیون منزل خود را عوض کنید و تغییرات مثبتی را در آن به وجود بیاورید بهترین راهکار تعویض پرده پذیرایی است که شما کاربران عزیز می توانید با توجه به بودجه ای که برای خرید پرده کنار گذاشته اید پرده ای زیبا و شیک را خریداری نمایید.

امروزه مدل های متنوعی از پرده پذیرایی مدرن وجود دارد که توجه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است و این مدل ها با توجه به دکوراسیون داخلی امروزی طراحی شده اند و می تواند انتخابی بسیار مناسب برای منازل شما به حساب آید، پرده های انتخابی برای سالن پذیرایی می توانند از جنس گیپور، کتان، حریر، تور و غیره باشد که شما کاربران عزیز می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقاله مرتبط: اصول انتخاب و خرید یک پرده اتاق خواب مناسب

انواع-پرده-پذیرایی-2024

انواع پرده پذیرایی 2024

پرده هایی که در سال 2024 در میان بسیاری از افراد محبوبیت پیدا کرده است ظاهری ساده دارد که کتیبه و والان هستند و معمولا از پارچه حریر ساده یا حریر شاین برای دوخت آن استفاده می کنند که در عین سادگی می تواند نمای منزل شما را به میزان قابل توجهی تغییر دهد، پرده حریر زیبایی بسیاری را برای محیط شما به وجود می آورد و انتخاب بسیار مناسبی برای افراد سخت پسند به حساب می آید که می توانند آن را برای سالن پذیرایی خود انتخاب کنند هر چند این جنس از پرده برای اتاق خواب نیز کاربرد دارد و تنها مختص به سالن پذیرایی نیست.

بهتر است که بدانید پرده های مدرن انواع مختلفی دارند که از محبوب ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرده مدل پانچ
  2. پرده مدل جدید افغانی
  3. پرده گیپور
  4. پرده پذیرایی مدرن حریر
  5. پرده پلیسه
  6. و غیره

پارچه حریر رنگ های مختلفی از قبیل کرم، سفید و غیره دارد که انتخاب رنگ آن علاوه بر سلیقه به تم منزل شما نیز بستگی دارد و شما باید رنگی را برای پرده را به گونه ای انتخاب کنید که با سایر المان های منزل هماهنگی داشته باشد برای نمونه می توانید پرده را با فرش یا مبلمان خود ست کنید.

انتخاب رنگ پرده از اهمیت بسیاری برخوردار است و افراد حتما باید در زمان انتخاب رنگ این تجهیزات نهایت دقت و تلاش خود را به کار ببرند.

پرده پذیرایی پانچ

پرده پانچ

از جدید مدل های پرده پذیرایی مدرن به حساب می آید که در عین سادگی، زیبایی و جذابیت بسیاری دارد.

دوخت پرده پانچ راحت است و افرادی که در زمینه خیاطی سر رشته دارند به راحتی می توانند این پرده را برای منزل خود بدوزند و از زیبایی آن لذت ببرند، برای آن زیبایی این پرده ها را دوچندان کنید می توانید برای پرده از حریر شاین یا ساده استفاده کنید و شال های کناری آن را مخمل یا کتان انتخاب نمایید. لازم به ذکر است این پرده ها را می توان برای اتاق خواب یا آشپزخانه هم استفاده کرد.

پرده پذیرایی کرکره ای

پرده کرکره ای

بسیاری از افراد از تمایل ندارند که پرده کرکره ای را برای سالن پذیرایی انتخاب کنند و همچنان باور دارند که این مدل از پرده ها بیشترین کاربرد را برای آشپزخانه یا اتاق خواب دارند اما بهتر است که بدانید  در منازلی با سبک مدرن و امروزی استفاده از پرده های کرکره های رواج بسیاری پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که پرده کرکره ای خود مدل های مختلفی چون موارد زیر را دارد:

  • شیدها و شیدرول‌ها
  • پرده کرکره‌ای آلومینیومی
  • پرده کرکره‌ای لانه زنبوری
  • پرده زبرا
  • پرده کرکره‌ای چوبی
  • پرده کرکره‌ای پلیسه
  • شیدهای رومن
  • پرده کرکره‌ای عمودی
  • پرده پذیرایی مدرن مدل پلیسه

این مدل از پرده ها همان طور که از نام آن ها مشخص است حالتی پلیسه دارند و چین های آن به صورت منظم در کنار هم دوخت شده اند و این نوع از پرده خود در دو مدل پلیسه ساده یا چین دوقلو طراحی می شوند و اندازه چین ها با توجه به طرح پرده تنظیم می شود.

پرده های پلیسه را می توان برای منازلی با سبک کلاسیک انتخاب کرد و برای آن که زیبایی آن ها حفظ شود معمولا از کتیبه برای آن ها استفاده می کنند که محل دوخت چین ها را مخفی می کند و نمایی زیبا را برای سالن پذیرایی شما به وجود می آورد.

مقاله پیشنهادی: معرفی جدیدترین مدل‌ های چوب پرده + نکات خرید

پرده پذیرایی ساده

پرده پذیرایی ساده

برای انتخاب پرده بهتر است که با توجه به مدل و رنگ مبلمان و فرش خود این تجهیزات را انتخاب کنید و در صورتی که تجهیزات نامبرده طرحی شلوغ دارند پرده پذیرایی ساده بدون هیچ نقش و نگاری می تواند از شلوغی زیاد سالن پذیرایی شما جلوگیری کند.

پرده پذیرایی گیپور

پرده پذیرایی گیپور

این مدل از پرده ها در میان خانواده های ایرانی بیشترین محبوبیت را دارند و بیشترین کاربرد را برای منازلی با سبک کلاسیک دارد؛ این پرده ها  دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند که زیبایی منحصر به فردی را برای محیط شما به وجود می آورد.

پرده پذیرایی افغانی

پرده پذیرایی افغانی

استفاده از پرده های سنتی و دست دوز محبوبیت بالایی پیدا کرده است  و بیشترین کاربرد را برای افرادی که به سبک سنتی علاقه مند هستند دارد زیرا این پرده ها می توانند جلوه خاصی را برای منزل شما به ارمغان بیاورند.

نکات مهم در زمان خرید پرده پذیرایی مدرن

نکات مهم در زمان خرید پرده پذیرایی مدرن

هنگام خرید پرده های پذیرایی مدرن، مهم است که چندین عامل کلیدی را در نظر بگیرید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید و اطمینان حاصل کنید که پرده ها نیازها و انتظارات شما را برآورده می کنند. در ادامه به چند مورد از این عوامل کلیدی اشاره کرده ایم:

جنس و بافت پارچه

در زمان خرید پرده برای پذیرایی بهتر است به جنس و بافت پارچه توجه داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که جنس آن مرغوب باشد.

پرده های پذیرایی مدرن اغلب از مواد مختلفی مانند پلی استر، کتان یا مخمل ساخته می شوند. متریالی که انتخاب می‌کنید بر دوام، ظاهر و عملکرد پرده‌ها تأثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که متریالی را انتخاب کنید که هم کاربردی و هم از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر باشد.

سبک پرده

توجه به سبک و طرح پرده ها نیز مهم است. پرده‌های پذیرایی مدرن در سبک‌ها و طرح‌های مختلف، از ساده و مینیمالیستی گرفته تا پررنگ و رنگارنگ ارائه می‌شوند. مهم است که سبک و طرحی را انتخاب کنید که مکمل زیبایی شناسی کلی فضای پذیرایی باشد و ظاهری منسجم ایجاد کند.

رنگ پرده پذیرایی مدرن

از مهم ترین نکاتی است که افراد در زمان خرید بهتر است به آن توجه داشته باشند رنگ پرده پذیرایی مدرن است که در سطرهای بالا به آن اشاره کرده ایم.

توجه به عرض پارچه

در زمان خرید پرده بهتر است به عرض پارچه توجه کنید و برای آن که پرده ظاهر زیبایی داشته باشد حتما در زمان خرید به فروشنده خاطر نشان کنید که عرض پرده از عرض پنجره 3 متر بیشتر باشد برای نمونه اگر پنجره شما عرض 3 متری دارد برای آن که ظاهری زیبا داشته باشد بهتر است 9 متر پارچه برای پرده  خریداری کنید هر چند با توجه به مدل پرده امکان بیشتر شدن عرض پارچه وجود دارد.

نصب پرده پذیرایی مدرن

از دیگر نکاتی که بهتر است در زمان خرید پرده پذیرایی مدرن به آن توجه داشته باشید نصب آن است در صورتی که پنجره های شما از همدیگر فاصله دارند بهتر است که از پرده های جداگانه برای آن استفاده کنید و فضای خالی آن را با تابلوهای شیک پر کنید.

همچنین مهم است که مراحل نصب را در نظر بگیرید. برخی از پرده ها ممکن است نیاز به نصب حرفه ای داشته باشند، در حالی که برخی دیگر را می توان با پیروی از دستورالعمل های ساده به راحتی نصب کرد.

متراژ منزل

اگر متراژ منزل شما کم است می توانید پرده هایی با رنگ روشن را انتخاب کنید که خطای دید ایحاد می کند و فضا را از آن چه که هست بزرگتر نشان می دهد .

انتخاب پرده هایی با رنگ روشن می تواند محیط شما را دلبازتر نشان دهند و به افراد حس نشاط را منتقل کنند.

توجه به عملکرد پرده ها

علاوه بر این، مهم است که عملکرد پرده ها را در نظر بگیرید. پرده های پذیرایی مدرن نه تنها باید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشند، بلکه باید کاربردی نیز باشند. در نظر بگیرید که آیا به پرده هایی نیاز دارید که حریم خصوصی را فراهم کنند، نور را مسدود کنند یا سر و صدا را کاهش دهند. انتخاب پرده هایی که این قابلیت ها را ارائه می دهند به ایجاد فضایی راحت و دلپذیر در قسمت پذیرایی کمک می کند.

توجه به نحوه مراقبت از پرده ها

هنگام خرید پرده های مدرن پذیرایی، توجه به نگهداری و مراقبت از پرده ها نیز مهم است. برخی از مواد ممکن است نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند، در حالی که برخی دیگر را می توان به راحتی در ماشین لباسشویی شست. مهم است که پرده هایی را انتخاب کنید که نگهداری و مراقبت از آنها آسان باشد تا در سال های آینده به بهترین شکل ظاهر شوند.

قیمت پرده پذیرایی

در بازار برای پرده پذیرایی مدرن قیمت های مختلفی عنوان شده است که افراد قبل از آن که اقدام به خرید پرده پذیرایی کنند بهتر است که از بودجه خود مطمئن شوند و با توجه به آن خرید خود را انجام دهند.

با توجه به نوسانات اخیر بازار و بالا رفتن قیمت پارچه نمی توان برای این محصولات قیمت ثابتی را در نظر گرفت اما عواملی هستند که به صورت مستقیم در بهای تمام شده این محصولات تاثیر گذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به مدل پرده اشاره کرد هر چند عوامل دیگری از جمله جنس پرده، ابعاد پنجره، طرح پرده، چند لایه بودن پارچه، هزینه نصب و غیره نیز می توانند به صورت مستقیم در بالا رفتن قیمت این محصولات تاثیر گذار باشند.

مقاله مرتبط: ده مدل از پر‌فروش ترین پرده‌ های پذیرایی در سال 2022

خرید از یک فروشگاه معتبر

توجه به برند و شهرت سازنده پرده هنگام خرید پرده های پذیرایی مدرن بسیار مهم است. با انتخاب پرده از یک تولید کننده معتبر و قابل اعتماد می توانید اطمینان حاصل کنید که پرده هایی با کیفیت بالا خریداری می کنید که برای سال های آینده دوام خواهند داشت. درباره تولیدکنندگان مختلف تحقیق کنید و نظرات مشتریان را بخوانید تا یک برند قابل اعتماد که محصولات باکیفیت ارائه می‌دهد پیدا کنید.

سخن پایانی

با توجه به تنوع بالایی که مدل های مختلف پرده دارد انتخاب پرده پذیرایی مدرن کاری سخت است و افراد باید به نکات بسیاری توجه داشته باشند تا بتوانند خریدی به صرفه را تجربه کنند.

اگر برای انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی خود دچار سردرگمی شده اید بهتر است با شماره هایی که در انتهای مقاله درج شده است ارتباط برقرار کنید تا مشاوران ما اطلاعات کاملی را در ارتباط با جدیدترین مدل های پرده در سال 2023 در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهند و شما را در انتخاب بهترین پرده راهنمایی کنند.

خرید پرده

نظر خود را بنویسید

whatsapp