اصول انتخاب و خرید یک پرده اتاق خواب مناسب

اصول انتخاب و خرید یک پرده اتاق خواب مناسب

در این دنیا همه چیز بر پایه نظم و اصول خاصی خلق شده و در جای خودش قرار گرفته، پس چه چیزی باعث شده برخی افراد تصور کنند خرید یکی از اسباب و لوازم منزل بدون هیچ قاعده و اصل خاصی امکان‌پذیر است؟ قطعا خرید بدون برنامه‌ریزی نتیجه‌ خوشایندی نخواهد داشت. این مقدمه را به این خاطر نوشتیم که بدانید ساده‌ترین خرید‌ها مثل خرید پرده برای اتاق خواب هم نیازمند رعایت اصول و دقت بالایی است.


معنای این جمله هنگامی درک خواهید کرد که پنجره اتاق خواب‌تان با یک پرده زیبا و شیک پوشیده شده و هر بار که به نمای کلی اتاق نگاه می‌کنید چیزی جز زیبایی نمی‌بینید. پس فراموش نکنید خرید پرده اتاق خواب دقیقا به اندازه‌ی انتخاب پرده سالن پذیرایی، ست مبلمان و خرید فرش مهم است و باعث آرامش و کیفیت خواب هم می‌شود. پس با ما همراه باشید با اصول انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب!

7 اصل مهم برای خرید پرده اتاق‌ خواب

در واقع پرده اتاق خواب می‌تواند روی سطح کیفیت و احساس راحتی افراد در اتاق تاثیر زیادی بگذارد. بنابراین در ادامه 10 اصل مهم خرید پرده را بررسی‌ می‌کنیم.

جنس پارچه پرده چگونه باشد؟

جنس پارچه در طول عمر پرده و زیبایی اتاق خواب مهم است. پارچه‌های نازک و سبک مثل حریر و تور احساس خوبی‌ به افرادی می‌دهند که در اتاق روزها مشغول به انجام کارهای اداری و تحصیلی هستند چرا که هم میزان نور ورودی را کنترل می‌کنند و اتاق را تاریک نکرده و هم از حریم خصوصی افراد محافظت می‌کنند. در عوض پرده‌های ضخیم از جنس پارچه کتان، مخمل و بلک اوت که اتاق را کاملاً تاریک می‌کنند برای افرادی که به دنبال آرامش بیشتر در خواب و هنگام استراحت هستند بسیار مناسب است.

جنس پرده اتاق خواب

رنگ‌ پرده یک اصل مهم است

استفاده از پارچه‌های ساده و تک رنگ باعث بزرگتر دیده شدن فضای اتاق‌ می‌شود. رنگ‌های شاد اما ملایم آرامش را در فضا جاری کرده و حس خوبی منتقل می‌کنند. رنگ‌های خنثی به راحتی با تمام دکوراسیون شما ست خواهند شد و جلوه‌ای ویژه به اتاق می‌بخشند.

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب

از ترکیب دو جنس و رنگ نترسید

اگر ترکیب دو رنگ و دو جنس پرده خوشتان آمده است می‌توانید آنها را با هم ترکیب کنید. فقط کافیست رنگ‌ها مکمل هم باشند یا دست کم از هم‌خانواده باشند تا هماهنگی‌ جذابی کنار هم ایجاد کنند. در ضمن اگر از پارچه‌های لوکس اما گران‌قیمت خوشتان آمده می‌توانید به عنوان کناره یا تکه‌ای از آنها در پرده اتاق خواب استفاده کنید تا هم زیباتر شوند و هم هزینه زیادی صرف خرید پارچه گران نکنید.

ترکیب دو جنس و رنگ پرده

اصول اندازه طول و ارتفاع پرده را رعایت کنید‌

درست است که از منظر منطقی و حتی کاربردی پرده فقط باید پنجره را بپوشاند اما اگر ارتفاع پرنده را تا کف بگیرید قطعا جلوه ویژه‌ای به اتاق می‌دهد و نمای زیبایی را به وجود می‌آورد.

اصول اندازه گیری رنگ پرده

حجم و متراژ پارچه پرده اتاق خواب را درست انتخاب کنید

عرض پرده نیز اصل مهمی در انتخاب پرده اتاق‌ خواب است‌. در واقع پرده‌های صاف بدون هیچ چین و پیله‌ای نمایی که باید را ندارند مخصوصا اگر تور و حریر باشند. پس حتما از یک متخصص برای عرض مناسب کمک بگیرید. قطعا ۲ تا ۳ حتی بیشتر از عرض پنجره باید پارچه تهیه کنید که چین زیبا و منظمی داشته باشد.

حجم و متراژ پرده اتاق خواب

پرده چندلایه یک انتخاب دوجانبه!

اگر جزو افرادی هستید که هم در اتاق خواب به کارهای عقب افتاد خود می‌رسید و هم آنجا استراحت می‌کنید و در عین حال به نور زیاد برای کار و تاریکی برای خواب آرام نیاز دارید می‌توانید خیلی راحت دو لایه پرده ضخیم و نازک و شفاف را با هم ترکیب کنید و آنها را روی دو چوب پرده مجزا نصب کنید. اینگونه هر نور کافی دارید و هم میتوانید با کشیدن پرده ضخیم حریم خصوصی داشته و تاریکی مطلوبی برای استراحت داشته باشید. برای این کار لزوما نیاید هزینه کنید. کمی از سلیقه درونی و شم اقتصادی خود کمک بگیرید.

پرده چند لایه اتاق خواب

تلفیق سنت و مدرنیته

گاهی می‌توانید یک حرکت جسورانه و خلاقانه بزنید‌. مثلاً از عناصر متضاد در اتاق خواب استفاده کنید. شاید به عنوان یک اصل شناخته نشود اما قطعا جذابیت خاص خود را دارد. مثلاً در یک اتاق مدرن از پرده‌های طرح‌دار با طرح‌های اسلیمی و مینیاتوری استفاده کنید و در نهایت ببینید که شاهکار زیبایی خلق شده است.

تلفیق سنت و مدرنتیه در انتخاب پرده

 

مطلب پیشنهادی: معرفی جدیدترین مدل‌ های چوب پرده + نکات خرید

 

بررسی انواع جنس پرده اتاق خواب؛ چه جنس پرده‌ای بخرم؟

پرده حریر و تور

این نوع پرده‌ها را می‌توان همه کاره دانست. با هر دکوراسیونی‌ ست می‌شوند و زیبایی دلنوازی دارند. سبک و لطیف هستند و نورگیری مناسبی دارند. برای روزهای گرم سال عالی بوده و نازک هستند. فقط به جهت ضخامت کمی که دارند چندان حریم خصوصی شما را حفظ نخواهند کرد اما جای نگرانی‌ نیست می‌توانید از انواع‌ آسترهای شیک موجود در بازار برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

پرده حریر و تور
پرده‌های توری هم چهره اصیل و نوستالژیکی داشته و واقعا برای اتاق خواب انتخاب جذابی هستند. مخصوصا وقتی نور از بین اشکال توری رد شده و رد آن روی زمین می‌افتد صحنه دلنشینی را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است این پرده‌ها رنج قیمتی متفاوت و مناسبی دارند و هرکس که به دنبال کارهای اقتصادی باشد می‌توان در این دو جنس پرده منتخب خود را پیدا کند. برای پرده‌های توری هم می‌توانید از آستر استفاده کنید تا خیلی راحت نازکی آن را پوشش دهید و نگران دید داشتن داخل اتاق از بیرون را نداشته باشید. این پرده‌ها مخصوصا برای اتاق خواب هایی که منظره جذابی در روبروی خود دارند بهترین انتخاب مناسب هستند چرا که هر روز منظره روح نوازی را روبروی خود دارید.

پرده‌های مخمل و ساتن

این پرده‌ها ضخیم هستند و پوشانندگی خوبی دارند. بسیار جذاب بوده و نمای مجللی به اتاق می‌دهند. بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی جذاب هستند و برای اتاق هایی که از وسایل آنتیک و چوبی پر شده‌اند و افرادی که نور زیاد را ترجیح نمی‌دهند عالی است. البته میتوان با جمع کردن آنها در طول روز نور مناسبی را دریافت کرد.

پرده مخمل و ساتن

رومن شید با انواع پرده کرکره‌ای و زبرا

هر چند تنوع این پرده‌ها خیلی نیست اما روز به روز مدل‌های جذابی از این پرده‌ها وارد بازار می‌شوند. برای سبک مدرن انتخاب مناسبی هستند و خیلی راحت به صورت افقی جمع و باز می‌شوند. جلوه شیک و لوکسی و قابلیت شستشو هم دارند. این مدل پرده‌ها نیز می‌توانند میزان نور را به اندازه دلخواه افراد کنترل کنند و از آنجایی که کاملا بسته و کیپ می‌شوند در حفظ حریم خصوصی افراد هم کاملاً موفق عمل کرده‌اند. پرده‌های رومن شید در ترکیب با تور سفید واقعا زیبایی خاص خودش را دارد.

رومن شید با انواع پرده کرکره ای و زبرا

پرده‌های طرح‌دار

خیلی افراد جسارت انتخاب پرده طرح‌دار را ندارد. واقعا انتخاب سختی است که پرده طرح‌دار و در عین حال زیبایی را انتخاب کرد. اما برای اتاق خواب این کار راحت است چرا که خیلی راحت می‌توان پرده را با روتختی و فرش ست کرد و یک ترکیب واقعا جدید و نو در اتاق داشت. فقط لازم بدانید پرده با طرح های شلوغ برای اتاق کوچک شاید نمای جالبی نداشته باشد اما باز هم شما مختار و خوش سلیقه هستید پس انتخاب با خودتان است.

پرده طرح دار

چند توصیه کوتاه اما مهم برای خرید پرده اتاق خواب

  1. همانطور که اشاره کردیم حتما قبل از خرید پرده از کاربرد اتاق مطمئن شوید تا یک پرده متناسب انتخاب کنید. قطعا انتخاب یک پرده حجیم و سنگین برای اتاقی که در آن کار می‌کنید مناسب نیست.
  2. هنگام خرید پرده باید لیستی از اندازه‌های دقیق اتاق در اختیار داشته باشید تا بتوانید متراژ مناسب خریداری کرده و پرده فروش هم به راحتی کمک‌تان کند.
  3. می‌توانید برای آنکه هزینه کمتری بپردازید از پرده‌های شیک اما آماده موجود در بازار یک محصول زیبا را انتخاب کنید.
  4. دکوراسیون اتاق خواب هم در انتخاب پرده مهم است. اگر همه چیز در اتاق‌ از سبک ساده و تک رنگ پیروی می‌کنند می‌توانید پرده را کمی طرح‌دار مثلاً خال خالی یا گل ریز انتخاب کنید یا رنگ‌های پاستیلی ساده را برای خرید در اولویت بگذارید.
  5. خرید از یک فروشگاه معتبر آنلاین یا حضوری که پرسنل مشغول به کار در آن بتوانند خیلی راحت و دقیق شما را راهنماییم کرده و یک محصول کاربردی و زیبا را برای خرید به شما معرفی کنند.
  6. چوب پرده مناسب با پرده را خریداری و آن را به خوبی به دیوار یا سقف متصل کنید
  7. آستری مناسب و باکیفیت علاوه بر کنترل نور باعث حفاظت پرده در برابر نور خورشید و عمر بیشتر آن می‌شود.

پرده اتاق خواب

کلام آخر

گاهی لازم است برای انتخاب پرده اتاق خواب سن و جنسیت افرادی که از اتاق خواب استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید‌ و طبق آن پرده انتخاب کنید. اتاق پسرانه با پرده‌های ساده‌تر و اتاق دخترانه با پرده‌های گل‌دار و رنگی شاد زیباتر خواهند شد. برای‌ اتاق بچه‌ها هم می‌توان از انواع پرده کارتونی و عروسکی استفاده کرد.

سعی کنید همیشه سلیقه شخصی خود را برای خرید پرده دخالت داده و طبق آن انتخاب کنید اما در کنار سلیقه رعایت اصول گفته باشد باعث می‌شود اتاق نمای جذاب‌تری داشته باشد. برای خرید انواع پرده اتاق می‌توانید به بخش محصولات سایت مراجعه کنید و پس از کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره لازم از بخش پشتیبانی در نهایت انتخاب خود را ثبت و خریداری کنید.

مطلب مرتبط: ده مدل از پر‌فروش ترین پرده‌ های پذیرایی در سال 2022

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp