ده مدل از پر‌فروش ترین پرده‌ های پذیرایی در سال 2022

ده مدل از پرفروش ترین پرده های پذیرایی

حتی بهترین چیدمان و دکوراسیون در سالن پذیرایی بدون آویزان کرده پرده سالن پذیرایی به پنجره‌ها بی روح و نامنظم دیده می‌شود. پس یکی از عناصر تأثیرگذار در شیک به نظر رسیدن فضای داخلی پرده سالن پذیرایی است. در این مطلب قصد داریم با انواع پرده سالن پذیرایی جدید در سال 2022 آشنا شویم پس تا انتها همراه ما باشید.

پرده

بررسی ده مدل‌ از پرفروش ترین پرده‌های پذیرایی در سال 2022

همانطور که اشاره کردیم پرده جزو المان‌های مهم هر سالنی است. سالن پذیرایی بدون پرده مثل ماشین عروس بدون گل است همان‌قدر خالی و سرد و بی روح! پس با انواع مدل پرده پذیرایی آشنا شوید و طبق چیدمان منزل و سلیقه شخصی زیباترین را انتخاب کنید.

پرده پانچ

1. پرده پانچ

یکی از پر‌فروش‌ترین و معروف‌ ترین مدل پرده پذیرایی جدید در چند سال اخیر و امسال پرده مدل پانچ هست که عمیقاً زیبا، مینیمال و جذاب است. این مدل پرده‌ها عموما در پنل‌های آماده به عرض مشخص و طول 280 به فروش می‌رسد و شما می‌توانید هر تعداد که نیاز دارید از آن خریداری کنید. پرده پانچ در بخش بالایی به وسیله حلقه‌های پانچ سوارخ شده و وارد میله پرده مخصوص پانج می‌شوند. نصب این مدل پرده بسیار آسان و سریع بوده و قیمت آن نیز مقطوع است. پرده پانچ بیشتر برای دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالت ساده‌ای دارد اما به صورت کلی برای اکثر چیدمان‌ها مناسب است.

پرده زبرا

2. پرده زبرا 

نام این پرده از گورخر گرفته شده است و به پرده گورخری یا راه راه هم معروف‌ است. راه راه‌های این پرده به دو صورت سفید و رنگی یا سفید و طرح‌دار وجود دارند و انواع مدل‌های سه بعدی و جذاب آن نیز در بازار موجود است. این پرده تقریبا شبیه‌ پرده کرکره‌ای های قدیمی است با یک تفاوت و آن جنس لطیف و انعطاف پذیر این آن را به محصولی با دوام و عمری تبدیل کرده است.
این پرده به صورت دولایه است و به کمک قرقره دستی یا برقی جمع یا باز می‌شود‌. با این مدل پرده می‌توانید نور بیشتری دریافت کنید، به این صورت که بدون جمع کردن کامل پرده از بخش‌های روشن پرده نور وارد محیط می‌شود. علاوه بر این قابلیت نصب آسان و تنوع رنگی بالا و شست‌وشوی راحت از برترین ویژگی‌های پرده زبرا است. 

پرده پیلی دار

3. پرده پیلی دار 

یکی از مدل‌هایی که برای هر دو دکوراسیون کلاسیک و مدرن بسیار مناسب است انواع پرده پیلی دار است. این مدل پرده‌ها به سبب سبک منظم دوخت ارتفاع سقف را بیشتر نشان داده و برای پنجره‌های کم عرض عالی هستند. پرده پیلی دار با انواع پارچه‌های حریر و تور قابل اجرا است و در ایران جزو پر طرفدارترین مدل پرده است.

پرده شید رول

4. پرده شید رول

این مدل هم جزو پرده‌های بالارو و کرکره‌ای است که جدیدا ترند شده و بسیار پر فروش هم هست. پرده شید رول شیک از یک لایه پارچه تهیه شده است که باعث ایجاد سایه و ورود نور بیشتر به منزل می‌شود و به هیچ وجه محیط را تاریک نمی‌کند. به تنهایی یک پرده مدرن است اما در ترکیب با پرده‌های توری که در یک یا دو طرف آن آویزان می‌شود می‌تواند برای سبک کلاسیک هم زیبا به‌نظر برسد. البته این مدل مانند زبرا قابلیت‌ ایجاد سایه روشن ندارد و برای دریافت نور کامل باید آن را جمع کرد.

پرده والان دار

5. پرده والان دار

یک مدل پرده پذیرایی شیک برای منازلی که سبک کلاسیک دارند پرده والان دار است. در این مدل عموما پرده اصلی از جنس کتان یا حریر بوده و یک والان برای تزیین و جذابیت بیشتر روی پرده نصب می‌شود. از والان برای بخش بالایی یا کناره پرده استفاده می‌شود و مدل‌های مختلفی دارد از انواع پاکتی و کتیبه گرفته تا والان های ساده و مینیمال! جنس اکثر والان‌ها از مخمل، ساتن، ابریشم و غیره بوده و حالت شکیلی دارند بنابراین برای لاکچری دیده شدن فضای پذیرایی می‌شوند.

پرده ترکیبی پذیرایی

6. پرده ترکیبی

این مدل عموما از دو مدل پارچه ساده و طرح‌دار در کنار هم تهیه می‌شود که بهتر است برای جذابیت بیشتر آنها را با رنگ و طرح کوسن و مبلمان ست کنید. این سبک پرده پذیرایی کلاسیک است و برای این چیدمان مناسب‌تر است.

پرده رومن پذیرایی

7. پر‌ده رومن

یکی دیگر از انواع مدل‌های بالا رونده به صورت عمودی پرده رومن یا رومی است که به برگرفته از سبک ایتالیایی بوده و از انواع پارچه‌های کتان،‌ کنفی و مخمل دوخته‌ می‌شود و به جهت ضخامت نیاز به آستری هم ندارند. این پرده مناسب برای انواع دکوراسیون بوده و به چند صورت پلیسه، ساده و هلالی و غیره تولید می‌شود.

پرده توری پذیرایی

8. پرده تور

پرده‌های توری جزو نوستالژیک ترین مدل پرده پذیرایی در ایران است که همیشه طرفداران خود را دارد. این مدل پرده از انواع پارچه‌های توری بیشتر در رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و شیری دوخته می‌شود و ترکیب ساده اما شیکی به پذیرایی می‌دهد. مدل پرده پذیرایی 2022 توری با والان‌هایی از جنس تور یکی از پرفروش‌ترین پرده‌های سال شده است. تور ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته‌ باشد اما این مراقبت بیشتر ارزش زیبایی و چشم نواز شدن سالن پذیرایی با پرده توری شیک را دارد.

پرده لانه زنبوری

9. پرده لانه زنبوری

این مدل به پرده هانیکوم نیز معروف‌ است. از طرفین که به این مدل نگاه کنید مطقع این نوع پرده‌ها شبیه‌ سلول‌های چند ضلعی هستند. این مدل پرده با ایجاد یک لایه هوایی بین پنجره و محیط داخلی عایق خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ دمای داخل خانه می‌شود. این مدل هم مانند آکاردئون و از سمت بالا جمع می‌شود.

پرده سلطنتی مناسب پذیرایی

10. پرده سلطنتی

از بارزترین ویژگی‌های این مدل پرده وجود دنباله آنها روی زمین و استفاده از پارچه‌های پر زرق و برق با تزیینات زیاد است. برای دوخت پرده سلطنتی از پارچه‌های شیک و گران‌قیمت استفاده می‌شود و عموما براق و چشم نواز هستند. از رنگ‌های کرم، بژ، طلایی و قهوه‌ای برای این مدل پرده‌ها بیشتر استفاده می‌شود و با دکوراسیون کلاسیک و مجلل همخوانی بیشتری دارند.

پرفروش ترین پرده پذیرایی

شما می توانید انواع پرده های پذیرایی و اتاق خواب را از این قسمت بازدید نمایید: پرده اتاق خواب و پذیرایی

نکات مهم هنگام خرید پرده پذیرایی جدید

● جنس و بافت پارچه پرده

دمای محیط زندگی شما برای انتخاب جنس پرده مهم است. برای منطقه سرد سیر پارچه‌های کتان و ضخیم و مناطق گرمسیر پارچه‌های حریر و تور انتخاب خوبی‌ است. به علاوه جنس پرده را طوری انتخاب کنید که مجبور نباشید هرسال به جهت فرسودگی مدل پرده جدید دیگری را خریداری کنید‌. پارچه‌های کتان، مخمل و کنفی طول عمر بیشتر و دوام بالایی دارند. انواع پرده پانچ با این جنس پارچه جزو پرطرفدارترین پرده‌های بازار است.

● توجه به سبک دکوراسیون

پرده تکمیل کننده‌ دکوراسیون است پس حتما قبل از خرید دید کلی نسبت به سبک چیدمان منزل داشته باشید. هر مدلی غالب بود پرده را نیز از همان خریداری کنید. مثلاً خرید پرده زبرا برای دکوراسیون سلطنتی شاید مناسب به نظر نرسد اما بهترین‌ انتخاب برای دکور مدرن و مینیمال است.

● توجه به هماهنگی رنگ پرده با سایر لوازم

بهتر است مدل پرده پذیرایی جدیدی که خریداری می‌کنید با انواع وسایل مانند مبلمان و فرش و حتی کوسن‌ها هماهنگی‌ لازم را داشته باشد. 

● انتخاب سایز درست

در انتخاب سایز پارچه بهتر است سخاوتمند باشید و بدانید در اکثر مدل‌ها مخصوصا پرده‌های ساده چین نسبتا زیاد و به اندازه نمای بهتری از چین کم دارند. پس ارتفاع و عرض پرده را دقیق محاسبه کنید تا جلوه بدی به سالن پذیرایی ندهد چرا که پرده پذیرایی در بهتر دیده شدن محیط داخلی بسیار تأثیرگذار است.

● آستری را فراموش نکنید

در برخی از مدل‌های پرده مانند حریر و تور به جهت نازکی آستر ضروری است. هم به جهت اینکه حریم داخلی منزل حفظ شود و هم به جهت اینکه نور آفتاب در طولانی مدت به پارچه اصلی آسیب نرساند. به علاوه آستر باعث ایستایی بهتر پرده اصلی و نمای زیباتر هم می‌شود. 

پرده مناسب برای پذیرایی

راهنمای انتخاب پرده پذیرایی

● دکور را روی دیوار نصب کنید

اگر پنجره کم عرض داشته و نور کمی دارید و نصب دکور در طرفین پرده باعث تاریکی محیط می‌شود پیشنهاد می‌کنیم عرض پرده اصلی را بیشتر گرفته و دکور را در دو طرف روی دیوار نصب کنید اینگونه هم نمای بهتری دارد و هم نور محیط حفظ می‌شود.

● پرده را قدی سفارش دهید

حتی اگر پنجره کوتاه است و تا پایین ادامه‌ ندارد سفارش پرده بلند تا زمین جلوه خاص و شیکی به پرده شما می‌دهد ضمن اینکه در بسیاری از موارد ارتفاع بلند پرده در قیمت نهایی تأثیر ندارد. 

● پرده را سرتاسری خریداری کنید

اگر بین پنجره‌های سالن پذیرایی فاصله است بهتر است پرده‌ را سرتاسری و بدون فاصله سفارش دهید تا جذابیت محیط بیشتر شود.

● اگر والان نمی‌خواهید آرک یا قاب پرده بزنید

قاب‌های ساده‌ای در بازار وجود دارند که به جهت پوشاندن میله پرده و نقص‌های سقف و دیوار به فروش می‌رسند و به راحتی می‌توانید آن را روی دیواره و سقف نصب کرده و پرده را پشت آن آویزان کنید.

پرفروش ترین پرده های پذیرایی
حرف آخر

خرید یک پرده پذیرایی شیک و جدید با رعایت نکات بالا و انتخاب فروشنده مناسب منزل شما را به زیباترین حالت ممکن تبدیل می‌کند. سایت خانه شما مفتخر است تا با ارائه پرده‌های شیک با قیمت مناسب و تنوع بالا قدمی در جهت زیبا سازی منزل شما برداشته و فضای داخلی خانه‌تان را دلچسب و دیدنی کند. برای مشاهده‌ی مدل‌های بیشتر به بخش فروشگاه و محصولات سایت مراجعه کنید. ضمنا در صورت تمایل با همکاران ما در بخش پشتیبانی برای راهنمایی بیشتر در تماس باشید.

پرده

 

نظر خود را بنویسید

نظرات

مدل های معرفی شده توسط شما عالیه من برا مشهد پرده از بعضی از مدلهای شما ایده گرفتم. مدل ها و محتوایی که منتشر می کنید عالیه
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
whatsapp