10 مدل از پرفروش‌ترین آباژورهای سال جدید

انواع آباژور ایستاده

آباژور یا نورتاب واژه‌ای با ریشه فرانسوی است که همگی‌ با کاربرد و شکل کار آن آشنا هستیم. می دانیم که یک کلاهک متصل به پایه دارد و زیر این کلاهک لامپی برای ایجاد نور متمرکز کار گذاشته شده است. در این مطلب سعی داریم ده مدل از پرفروش‌ترین آباژورهای سال جدید را به شما معرفی و اطلاعات کاملی درباره هریک با شما سروران گرامی به اشتراک بگذاریم. ما را با نگاه گرم‌ و مهربان تان همراهی کنید.

معرفی 10 مدل از پرفروش‌ترین آباژورهای سال جدید

آباژورها به لحاظ ساختاری از سه بخش پایه،‌ میله و کلاهک تشکیل شده‌اند اما در جزییات و طرح و مدل تنوع بسیاری دارند جوری که امروزه انواع آباژور برای دکوراسیون، محیط و اشخاص مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌شود تا دست مشتریان برای انتخاب بر حسب سلیقه و شخصی سازی فضا و چیدمان باز باشد. در ادامه ده مدل از پرفروش‌ترین آباژورهای سال جدید را معرفی کرده و با آنها آشنا می‌شویم.

آباژور ایستاده استوانه ای و مخروطی

1. آباژور ایستاده تک پایه مخروطی و استوانه‌ای

این مدل آباژور همانطور که به طور واضح از نامش پیداست نوعی آباژور ایستاده مخصوص کنار مبل و گوشه سالن است و برای داشتن یک نور متمرکز و ملایم بسیار گزینه خوبی است. نوع تک پایه این آباژور را ساده‌تر نشان می‌دهد و اگر می‌خواهید فضا آرام و خلوت جلوه کند خرید این مدل توصیه می‌شود. ضمن اینکه شید مخروطی برای دکوراسیون کلاسیک و شید استوانه‌ای برای دکوراسیون مدرن بسیار جذاب‌ به نظر می‌رسند.

آباژور ایستاده سه پایه چوبی

2. آباژور ایستاده سه پایه

نوع دیگری از انواع آباژورهای پر فروش سال جدید می‌توان به آباژور ایستاده سه پایه اشاره کرد. این مدل قابلیت تنظیم پایه‌ها به کمک پیچ و باز و بسته شدن پایه‌ها را دارد. جزو مدل‌های پرطرفدار است و با وجود سه پایه باز هم ظاهری ساده اما شیک دارد. می‌توانید به عنوان یک آباژورجدید آنرا خریداری کرده و گوشه سالن یا کنار صندلی مطالعه قرار دهید.

آباژور ایستاده تمام کریستالی

3. آباژور ایستاده تمام کریستالی

این مدل در دسته بندی آباژور لوکس قرار دارد و طرحی شیک و زیبایی برای دکوراسیون کلاسیک است. آباژور ایستاده و تمام کریستالی از شید یا کلاهکی با کریستال‌های باکیفیت تهیه شده است و مدل آن را به راحتی می‌توان با انواع لوستر کریستالی و لوستر خورشیدی ست کرد. خرید این مدل برای کسانی که به هماهنگی پارامترهای فضا با هم اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌شود.

آباژور ایستاده سه شاخه4. آباژور ایستاده سه شاخه یا چهار شاخه

این مدل هم برای ست کردن با انواع لوستر بشدت مناسب است و هیچوقت قدیمی‌ نمی‌شود در این مدل کلاهک از سه یا چهار شاخه مخروطی، لاله یا شیپوری تشکیل شده است و این جذابیت بصری آباژور را به بالاترین حد ممکن رسانده است. می‌توانید انواع رنگ‌های آن را با سرویس مبلمان ست کنید.

آباژور دیواری

5. آباژور دیواری

از این مدل می‌توان به عنوان نوری جهت روشن کردن راهرو، سر در و قرینه سازی فضا در دکوراسیون کلاسیک استفاده کرد. در چیدمان روستیک نیز از انواع آباژور دیواری مخصوصا آباژور چوبی بهره می‌گیرند. این مدل بسیار کاربردی و شیک بوده و با یک تکیه گاه به دیوار وصل می‌شود.

آباژور ایستاده خمیده

6. آباژور خمیده یا منحنی‌

این مدل نوعی آباژور پایه بلند است که میله آن بلند و خمیده بوده که شید به بخش ابتدایی این میله وصل است و آن از برای روشن کردن میز‌ غذا خوردی و نوربخشی به فضایی چند متری مورد استفاده می‌کنند بسیار شیک بوده و جزو مدل‌های و پرفروش است.

آباژور رومیزی کلاسیک

7. آباژور رومیزی کلاسیک

این مدل غالبا از بدنه فلزی،‌ برنزی، براق و رنگ‌های اشرافی مانند بژ و طلایی ساخته شده است. حتی در میان انواع آباژور رومیزی کلاسیک نوع چوبی با کنده کاری و منبت کاری های شیک هم وجود دارد. شید آنها غالبا دارای طرح‌های اسلیمی‌ و یا نقش و نگارهای پررنگ و لعاب بوده و به طور کلی در احیا کردن دکوراسیون نقش مهمی ایفا می‌کنند. در این مدل، کلاهک ممکن است پارچه‌ای هم باشد و حتی اگر از پارچه‌های ساده و تک رنگ استفاده شود برای زنده کردن سبک کلاسیک شید را چین دار طراحی می‌کنند.

آباژور رومیزی مدرن

8. آباژور رومیزی مدرن

تمامی آباژوهایی که جلوه‌ای چشم‌نواز در قالبی ساده دارند در دسته بندی آباژور مدرن قرار می‌گیرند. این مدل‌ها غالبا از بدنه‌های ساده و رنگ روشن مانند سفید و استیل ساخته شده‌اند و شید آنها استوانه یا مکعبی ساده است. انواع آباژور در این دسته‌بندی برای دکوراسیون مینیمال، اسپرت و مدرن بسیار زیبا و مناست بوده و طراحی آن در عین سادگی خاص و دلنشین است. به علاوه تکراری نمی‌شود و غالبا در طراحی آباژور مدرن از رنگ‌های روشن برای شید یا بدنه استفاده میکنند. البته این به این معنی نیست که آباژور مدرن تیره یا مشکی نداریم چرا که بسیاری از مدل‌های جذاب و پرفروش به رنگ تیره اما با طراحی مدرن در بازار موجود است.

آباژور اتاق کودک

9. آباژور اتاق کودک

به عنوان والد از ضرورت وجود یک آباژور شیک و امن برای اتاق کودک دلبندتان آگاه هستید. یکی‌ از اولین جاهایی که باید به خرید آباژور برای آن فکر کنید اتاق کودک هست تا هم با اتاقش مانوس شده و برای خواب اذیت نکند و هم هنگام خوابیدن دچار ترس و استرس از تاریکی نشود. انتخاب یک آباژور فانتزی با طرحی از انیمیشن‌های جذاب کودکانه می‌تواند مشکل خوابیدن بچه‌ها در اتاقشان را تا حدی رفع کند.

آباژور استنددار یا طبقاتی

10. آباژور استنددار یا طبقاتی

این مدل آباژور بسیار کاربردی و در عین حال زیبا و شیک است. آباژور طبقاتی علاوه بر روشن کردن فضا و داشتن نوری ملایم، در بخش پایه دارای طبقاتی استند طور برای قرار گیری وسایل سبک و دکوراتیو و حتی کتاب و انواع گلدان کوچک است که بسیار این وسیله را محبوب‌ و پرطرفدار کرده است. این مدل برای کسانی که همیشه دغدغه استفاده کاربردی از وسایل دارند بسیار زیباست و برای انواع دکورهای کلاسیک و مدرن جذاب‌ به نظر می‌رسد.

راهنمای خرید آباژور

راهنمای انتخاب آباژورهای مدرن 

در این بخش قصد داریم یک راهنمای جامع و اما خلاصه و مفید برای خرید آباژور پرفروش در سال جدید ارائه دهیم که به کاربردن نکات آن هنگام خرید آباژور کمک شایانی به انتخاب آگاهانه و دقیق شما می‌کند. سپاس از همراهی صمیمانه شما تا این بخش از مطلب در صورتی که قصد خرید دارید تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

● آباژوری انتخاب کنید که به لحاظ رنگ و مدل احیاگر چیدمان فضا باشد

هنگام خرید آباژور به تمام بخش‌هایی که نیاز به نورپردازی دارند توجه کنید و پس از بررسی چیدمان و دکوراسیون تصمیم گیری کنید. اگر برایتان مهم است که آباژور به عنوان یک المان کلیدی به چشم بیاید باید سراغ رنگ‌های مشخص و جیغی مانند مشکی و قرمز بروید که برجسته‌تر به نظر می‌رسند و اگر ترجیح می‌دهید تکمیل کننده بخشی از دکوراسیون شما باشد و فضا را ملو کند سراغ رنگ‌های خنثی مانند سفید و بژ رفته و مدل مد نظر را خریداری کنید.

● پس از بررسی فضا جایگاه آباژور را مشخص کنید

در این قسمت که به نوعی مکمل مورد قبلی است باید پس از بررسی تمام بخش‌های منزل، جایگاه آباژور را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که دقیقا کجا به یک آباژور جدید نیاز دارد. به عنوان مثال برای پاتختی و میز‌ مطالعه باید به دنبال آباژور رومیزی باشید و برای بخش غذاخوری و سالن نشیمن و کنار مبلمان بهتر به دنبال انواع آباژور ایستاده پر‌فروش و جدید بگردید. اگر قصد روشن کردن راهرو ‌بخش بیرونی منزل و حتی راه پله را دارید استفاده از آباژور دیواری پرفروش بهترین گزینه ممکن است.

● انتخاب نوع لامپ و زاویه نور مهم است

این موضوع خیلی مهم و باید به آن توجه ویژه کنید. برای شیدهای مستطیل و مکعبی باید از لامپ های باریک و بلند استفاده کنید و از لامپ‌های بیضی‌ و گرد برای کلاهک‌های عریض بهره بگیرید. در ضمن برای اتاق خواب و کنار تخت بهتر است آباژور های تیره با نور به سمت بالا بخرید که چشم‌ها را اذیت نکند و برای مطالعه بد نیست از آباژورهایی با شید روشن و نور متمرکز به سمت پایین و آفتابی استفاده کنید که به راحتیِ شما هنگام مطالعه و درس خواندن کمک بیشتری کند.

● در انتخاب فروشنده و فروشگاه احتیاط کنید

بهتر گزینه قبل از خرید تحقیق درباره فروشگاه است. چه حضوری و چه آنلاین بهتر است از جایی خرید کنید که به شما مشاوره و راهنمایی درست داده و در صورت خرید از درگاه آنلاین به نماد اعتماد الکترونیک سایت توجه ویژه داشته باشید.

انواع آباژور رومیزی
کلام آخر 

در این مطلب درباره ده مدل پرفروش آباژور صحبت کرده و هر یک را به طور کلی بررسی کردیم. اما فراموش نکنید که مهم ترین نکته در خرید آباژور سلیقه و سبک شخصی شما در انتخاب وسایل هست و تمام نکات بیان شده پیش‌فرض و قرار دادی است.

 نکته دیگر قابل ذکر است که در صورت وجود فرزند نوپا جهت حفظ امنیت کودک و سالم ماندن آباژور از آباژورهای چوبی یا فلزی با شید طلقی یا پارچه‌ای استفاده کنید و خرید مدل‌های شیشه‌ای و کریستالی را برای بعد از بزرگ‌تر شدن کودکان بگذارید این گونه هم خطری فرزند شما را تهدید نکرده و هم از نظر مالی دچار خسران نمی‌شوید.

 انواع آباژورهای پرفروش‌، مدرن و کلاسیک در سایت خانه شما موجود بوده و تنوع آن بالاست به قدری که پاسخگوی هر سلیقه‌ای هست و قطعا جلوه‌ای زیبا به منزل شما می‌دهد. برای مشاهده و انتخاب آباژور به بخش فروشگاه و محصولات رفته و تمامی مدل‌ها را با مشخصات فنی و قیمت آباژور بررسی کنید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp