چیدمان اصولی تختخواب در اتاق خواب کوچک

چیدمان اصولی تختخواب در اتاق خواب کوچک

با هجوم جمعیت به شهرها و بالارفتن جمعیت هر منطقه خانه‌های آپارتمانی و صد البته کوچک مورد استقبال قرار گرفته و هزینه‌ کم در کنار امکانات زیادی که دارند باعث محبوبیت این خانه‌ها شده است. هرچند امروزه بسیاری از اسباب و لوازم خانه به صورت کم‌جا برای آپارتمان‌های کوچک ساخته می‌شود اما باز هم این سوال برای خیلی‌ها مطرح است که چیدمان لوازم خانه در آپارتمان و تخت خواب در اتاق‌ خواب کوچک چطور باشد؟

مهم‌ترین چالش انسان در عصر حاضر کم جا بودن خانه ها است! دیگر هیچ چیز مانند گذشته نیست. نه انسان‌ها و نه خانه‌ها هیچ کدام شباهتی به دوران نه چندان دور گذشته ندارند. سلیقه افراد با پیشرفت علم و عصر نوین تکنولوژی عوض شده و به زندگی شهری و ماشینی روی آورده و از این جهت همگی احتیاج به خانه‌های کامل و راحت برای زندگی دارند. پس بهترین ایده خرید وسایل متناسب با ابعاد منزل است. در ادامه درباره‌ی یکی از مهم‌ترین ملزومات خواب راحت یعنی تخت‌ و نحوه چیدمان آن در اتاق خواب کوچک بیشتر صحبت می‌کنیم.

3 ایده برای چیدمان تخت‌خواب در اتاق خواب کوچک

اگر از کوچکی‌ اتاق خود شکایت دارید پیشنهاد می‌دهیم نیمه پر لیوان را ببینید. دست کم دیگر نیازی نیست تا با وسایل نسبتا گرانقیمت آن را پر کنید یا وقت زیادی صرف چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق کنید. به هرحال برای اتاق کوچک و نقلی شما 10 ایده چیدمان‌ تخت‌خواب داریم تا بهترین را انتخاب و اجرا کنید.

● تختخواب را گوشه اتاق‌ قرار دهید.

درست است که غالبا این کالاها جوری طراحی می‌شوند که در نقطه مرکزی و وسط دیوار قرار بگیرند و هر دو طرف آن‌ها باز باشد اما اگر اتاق کوچکی دارید این دکور و ایده چندان خوب به‌نظر نمی‌رسد مگر اینکه بخواهید از هر طرف که راه می‌روید با آن برخورد کوچکی هم داشته باشید.

استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک مستلزم رعایت این نکته است که تخت را در بهترین کنج دیوار قرار داده و برای اینکه حس بدی از این چیدمان نگیرید بالای آن را با شلف، دکوراتیو و تابلو پرکنید.

قرار دادن تختخواب در گوشه اتاق

● از خرید تختخواب کتیبه‌دار صرف نظر کنید.

حتی چندسانتی متر فضای بازتر به سبب حذف کتیبه در یک اتاق خواب کوچک مانند آب در بیابانی خشک و بی‌آب است پس بجای خرید تختخواب‌های بزرگ و لوکس که کتیبه‌های جاگیری دارند از مدل‌های ساده و مدرن استفاده کرده و فضای اتاق را به کمک قاب عکس‌ها و تابلو شیک و دل‌نشین کنید.

تختواب کتیبه دار

● تخت‌خواب فضا دار خریداری کنید.

بله اگر اتاق کوچکی‌ دارید و کمد و دراور جای بیشتری اشغال می‌کنند می‌توان با انتخاب تخت کشو دار فضا را مدیریت کرده و وسایل اضافی را درون آن قرار دهید و به جایش از جای دراور و پاتختی برای فضای مورد نیاز و چیدمان تخت بهره بگیرید.

تختخواب با فضای زیاد

نکات لازم برای چیدمان‌ اتاق خواب کوچک

● درست است که تخت خواب نقطه کانونی اتاق است اما باید توجه شود که در راستای درب ورودی قرار نگیرد و اگر اتاق خواب کوچک یکی از گوشه‌های درب باشد.

● روتختی در بزرگتر دیده شدن اتاق نقش مهمی دارد. هرچه روتختی از طرح‌های ساده‌تر و رنگ روشن‌تری تشکیل شده باشد جلوه بیشتری داشته و هویت بهتری به اتاق می‌بخشد.

● ست کردن پرده با فرش یا روفرشی آن هم به رنگ روشن عالی‌ترین انتخاب ممکن برای ورود نور بیشتر و روشن‌تر دیده شدن اتاق است. بهترین چیدمان تخت‌خواب برای اتاق خواب کوچک این است که در کنار روتختی و پرده ست و گوشه دیوار قرار بگیرد.

ست پرده و روتختی اتاق خواب

بیشتر بدانید: نکات کلیدی در خرید انواع روتختی و مدل های آن

● کاغذ دیواری یا رنگ کردن دیوار برای چشم‌نواز شدن اتاق ایده خوبی است. می‌توانید هر طرحی که دوست دارید برای دیوار اتاق خواب انتخاب کنید اما شک نکنید در اتاق خواب کوچک رنگ‌های ملایم شکوه بیشتری دارند.

● برای اینکه رنگ‌های شاد و سرحال را در اتاق به‌کارگیری کنید پیشنهاد می‌شود از بالشتک و کوسن‌های رنگی روی تخت استفاده کنید چرا که هم فضای قابل توجهی را درگیر نمی‌کنند و هم باعث جریان انرژی مثبت در اتاق خواب کوچک می‌شوند.

بالشتک و کوسن رنگی برای تختخواب

● به صورت کلی چیدمان تخت‌خواب در اتاق‌ خواب کوچک می‌تواند مهم‌ترین کاری باشد که باید انجام دهید چرا که آن اصلی‌ترین جز اتاق و در چشم ترین وسیله است پس همه اتاق را جوری طراحی کنید که اول از همه زیبایی تخت و چینش آن به چشم آید. مثلاً در قسمت بالای آن از شلف و قفسه‌های زیبا برای قرارگیری انواع مجسمه، دکوراتیو و کتاب و غیره استفاده کنید.

● لطفاً فضای اتاق‌ به خصوص بالای تخت، دیوارها و میز آرایش را شلوغ نکنید‌. شلوغی باعثی جریان یافتن آشفتگی در تمام اتاق می‌شود. از میز و صندلی خیلی‌ استفاده نکنید و وسایل اضافی را در صورت امکان دور ریخته یا در انباری نگهداری کنید.

● حتما ابعاد تخت خواب قبل از خرید و سفارش آنلاین یا حضوری با بخشی که قسمتی که قرار است قرار بگیرد چک کنید‌ تا هماهنگ باشند.

● استفاده از آینه می‌تواند فضای خوبی را در اتاق ایجاد کند. آینه با قاب سفید هم یک رنگ خنثی است و هم جلوه بصری ویژه‌ای به اتاق می‌دهد.

آینه قدی برای اتاق خواب
● می‌توانید تخت تاشو خریداری کرده و فضای اتاق را بهینه‌سازی کنید.

● لازم نیست تخت‌خواب به دیوار بچسبد کمی فقط کمی فاصله از دیوار باعث بزرگتر دیده شدن اتاق می‌‌شود.

● سقف را رنگ تیره بزنید چرا که اینکار باعث ایجاد خطای دید و بلندتر دیده شدن سقف در مقایسه با دیوارهای رنگ روشن است.

سقف تیره برای اتاق خواب

● لوسترهای دیواری و چراغ دیواری می‌تواند ایده خوبی برای نورپردازی اتاق خواب کوچک باشد.

● استفاده زیاد از گل‌های طبیعی در اتاق خواب مجاز نیست اما می‌توانید یکی یا دو گلدان طبیعی شیک را برای دلباز‌تر کردن فضا در اتاق قرار دهید.

4 عنصر اصلی برای داشتن یک اتاق خواب آرامش‌بخش

اتاق خواب‌های آپارتمانی معمولاً کوچک است و تنها کاری که می‌توان بعد از یک روز پرکار درون آن انجام داد استراحت و خواب است. در ادامه به 4 عنصر اصلی برای اینکه یک اتاق خواب آرامبخش داشته باشید بیان می‌کنیم.

● پالت رنگی ملایم

رنگ می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی آرامش اتاق بگذارد. یک پالت رنگی ملایم متشکل از رنگ‌های نود و خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری و آبی آسمانی می‌تواند فضای دنجی را در اتاق خواب کوچک شما تشکیل دهد. پرده‌های ساده و حریر در کنار رنگ‌های روشن، اتاق را بسیار پر نور می‌کنند.

پالت رنگی مناسب برای اتاق خواب

● تشک تخت راحت

تشک تخت راحت حتی از چیدمان تخت‌خواب در اتاق خواب کوچک و تأثیر آن بر آرامش حاکم در اتاق هم مهم‌تر است یعنی هرچه تشک مناسب شرایط بدنی و تخت خواب انتخاب شده باشد خواب راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. تشک مناسب باعث کاهش استرس، افزایش انرژی، کیفیت بهتر خواب و غیره شده و همگی باعث ایجاد آرامش بیشتر می‌شوند. فقط لازم است تشک به صورت منظم تمیز شود تا ذرات گرد و غبار افراد را اذیت نکند و برای راحتی بیشتر چند وقت یکبار تشک را برعکس کنید و از دو طرف آن روی تخت استفاده کنید.

تشک راحت برای تختخواب

● تختخواب

شما یک سوم عمرتان رو روی تخت‌خواب سپری می‌کنید. پس لطفاً بهترین نوعی از آن که می‌دانید رویش خواب آرامی دارید انتخاب کنید. اتصالات تخت را به درستی وصل کنید تا صدای اضافی ندهد. آن را از فروشگاه معتبر خریداری کنید و حتما به نماد اصالت و سلامت فیزیکی کالا توجه داشته باشید.

سرویس خواب دو نفره اسپرت

بیشتر بدانید: نکات مهم هنگام خرید تختخواب که باید بدانید

● مبلمان اتاق

وجود یک مبل یا صندلی در برخی اتاق خواب‌ها، حتی اتاق‌های کوچک ضروری است مخصوصا اگر عادت داشته باشید به بخشی از امور در اتاق خواب رسیدگی کنید، وجود مبل ضروری می‌شود. پس سعی کنید مبل جمع‌وجور و کوچکی خریداری کنید و آن را در فضای درستی قرار دهید. رنگ‌های روشن را برای پارچه مبل انتخاب کرده و بدانید حتی اگر اتاق خواب کوچکی دارید اما با وجود مبل احساس آرامش بیشتری دارید بهترین انتخاب تهیه مبل مناسب است.

مبلمان مناسب برای اتاق خواب

کلام آخر

فراموش نکنید خواب آرام یکی از بهترین موهبت‌هایی است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. بنابراین اگر خواب آرامی ندارید علت آن را علاوه بر روان و جسم خود در اتاق خواب تان هم جست و جو کنید. اگر تشک نامناسب باشد یا چیدمان تخت‌خواب در اتاق خواب کوچک به درستی صورت نگیرد، رنگ‌ها و نورپردازی اتاق‌ دچار مشکل باشد و به طور کلی فضا درهم و شلخته باشد قطعا روی کیفیت خواب هم اثر خواهند گذاشت‌.

همین الان برای سلامت و آرامش خود قدمی مثبت بردارید و یک تخت خواب مناسب اتاق، تشک و روتختی شیک هماهنگ با تخت را سفارش دهید و اگر نیازی به خرید مجدد ندارید حتما طبق اصول گفته شده چیدمان را اصلاح کنید تا لذت یک خواب عمیق و آرام را بچشید. فراموش نکنید مشاورین سایت خانه شما هفت روز هفته به صورت مداوم برای ارائه انواع مشاوره خرید و راهنمایی انتخاب محصول مناسب همراه شما هستند. 

نظر خود را بنویسید

whatsapp