نکات کلیدی در خرید انواع روتختی و مدل های آن

نکات کلیدی در خرید روتختی و انواع مدل های آن

در این مقاله قصد داریم نکاتی برای انتخاب یک روتختی شیک و مناسب اتاق خواب بیان کنیم. قطعا هنگام چیدمان اتاق خواب یکی از چالش‌هایی که همه با آن روبرو هستیم ست بودن عناصر داخل اتاق با هم است. هیچکس از یک اتاق ناهماهنگ و درهم برهم خوشش نمی‌آید. در عوض در یک اتاق که در آن تمام وسایل با هم هارمونی داشته باشند احساس آرامش و امنیت اولین چیزی‌ است که افراد حس می‌کنند.


 می‌دانید که ملزومات خواب مانند سرویس خواب و روتختی چیزهایی نیستند که بخواهید مدام آنها را تعویض کنید‌ و یکی دیگر بخرید پس باید با بیشترین وسواس و دقت آنها را خریداری کنید‌ تا دچار مشکل نشوید. در ادامه‌ بیشتر درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم. 

نکات کلیدی در خرید روتختی و انواع مدل های آن

راهنمای انتخاب روتختی مناسب دکوراسیون اتاق خواب 

● روتختی در زیبایی اتاق خواب نقش مهمی دارد و تقریبا اولین چیزی‌ است که هنگام ورود به اتاق به چشم می‌آید پس باید با دقت انتخاب شود اما مهم است که در مرحله اول علاوه بر دقت در انتخاب از کیفیت کار هم مطمئن باشید.

● جنس روتختی را مناسب با فصل، نوع سلیقه شخصی و احساس راحتی بیشتر خودتان انتخاب کنید. 

● برای رنگ روتختی می‌توانید از دو روش پیروی کنید. یا رنگ هماهنگ با سایر اجزای اتاق خریداری کنید یا رنگی ضد رنگ‌های اتاق انتخاب کنید.

● اگر پرده و فرش اتاق خواب طرح شلوغ و پرکاری دارند خرید روتختی تک رنگ می‌تواند هماهنگی خوبی بین اجزای اتاق به وجود آورند.

● یکی راهکارها برای زیبایی بیشتر اتاق خواب انتخاب روتختی و پرده ست است. اخیرا مدل‌های جذابی از روتختی و پرده ست در بازار وارد شده‌اند که بسیار شیک و پرطرفدار هستند.

● ابعاد روتختی را مناسب سایز تخت خواب انتخاب کنید تا کاملا روی تخت فیکس شده و نمای خوبی ایجاد کند.

● سعی کنید روتختی خیلی سنگین و پرکار را خریداری نکنید چرا که این مدل‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارند.

● اگر سرویس خواب اتاق‌تان طراحی مینیمال و ساده‌ای دارند روتختی‌هایی با اشکال انتزاعی و تک رنگ بهترین انتخاب هستند.

● اگر دکوراسیون اتاق کلاسیک و لوکس است روتختی هایی با رنگبندی طلایی، بژ و تیره از جنس مخمل و ابریشم می‌تواند همخوانی خوبی با دکوراسیون داشته باشد.

● برای اتاق کم‌نور و کوچک روتختی رنگ روشن می‌تواند ایده خوبی باشد.

معرفی انواع روتختی از نظر مدل و جنس

روتختی دخترانه

روتختی دخترانه باید رنگارنگ، مطابق با روحیات دختران و سازگار با پوست آنها انتخاب شود. بهتر از جنس نخ پنبه و کتان باشد تا باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی نشود. رنگ‌های شاد و مدل‌های اسپرت و مدل بهترین انتخاب برای روتختی دخترانه است. روتختی تک نفره دخترانه در انواع رنگ‌های شاد و جذاب و جنس مرغوب در بخش فروشگاه سایت موجود است.

روتختی دخترانه

روتختی عروس

وسواسی ترین افراد در خرید روتختی عروس خانم‌های نازنین هستند. برای آنها طرح و رنگ روتختی از همه چیز مهم‌تر است و البته در درجه بعدی جنس خوب رو تختی نیز حائز اهمیت است. اصولاً عروس خانمها از رو تختی های ساتن و گیپور استقبال بیشتری می‌کنند اما خب انواع مدل‌های سه بعدی و ابریشمی نیز برای آنها مناسب است. یک روتختی ایده‌آل برای نوعروسان باید ابعاد مناسب با تخت را داشته باشد و در اتاق خواب اولین چیزی باشد که به چشم می‌آید. رو تختی دونفره عروس عموما در سایزهای 160، 180 و 200 سانتی‌متر به فروش می‌رسد و می‌توان بنا بر سایز تخت یکی از آنها را خریداری کرد.

روتختی دونفره عروس

روتختی کاوری

برخی از تولید کنندگان در اقدام جالبی ست روتختی را به صورت مجزا از لحاف ارائه می‌دهند. یعنی شما یک لحاف ساده. یک روکش لحاف و دیگر ملزومات را خریداری و سپس روکش را به وسیله زیپ یا بندینک به لحاف متصل می‌کنید. خوبی ست روتختی کاوری در این هست که می‌توانید به راحتی کاور لحاف را جدا کرده و شسته و اگر از طرحش خسته شدید خیلی زود یک روکش دیگر دوخته‌ یا خریداری کنید که قیمت مناسبی هم دار‌د.

ست روتختی و روکاوری

روتختی پیک

این مدل در انواع ست های تک نفره و دو نفره موجود است و خوبی آن این است که پارچه ست روتختی ضخیم تر از پارچه‌های معمولی و نازک تر از لحاف ها هست و برای روزهای گرم سال و کسانی که علاقه ای به پتوهای سنگین ندارند گزینه مناسبی است.

 

روتختی پلی استر

روتختی پلی استر

این مدل روتختی‌ها جزو آنهایی هستند که گرما را بیشتر داخل خود نگه‌ می‌دارند و به جهت اینکه در تولید آنها از الیاف مصنوعی استفاده شده است در مقایسه با پنبه قیمت کمتری دارد اما اگر ست روتختی پلی استر درجه یک خریداری کنید یا به صورت ترکیبی پلی استر و نخ بخرید قطعا دوام بالایی خواهد داشت.

روتختی دونفره پیک

 

ست روتختی کتان

یک روتختی ایده‌آل روتختی کتان است که لطافت خاصی دارد و در تماس با پوست حس‌ خوبی به افراد می‌دهد. این مدل عمومأ از الیاف طبیعی درست می‌شود و ضدحساسیت است. باعث تنفس راحت پوست است و قیمت‌شان از نوع پلی استری کمی بیشتر است البته برای این که عمر و دوام خوبی داشته باشنذ نیازمند مراقبت هستند چرا که الیاف طبیعی نرم‌تر اژ سایر هستند.

روتختی دونفره کتان

روتختی لینن

این مدل از الیاف طبیعی درست می‌شود و برای دکوراسیون سبک روستیک و حتی مینیمال بسیار جذاب هستند. مدل آن عموما ساده در رنگ‌های ملیح است اما سبک بافت جذابی دارد که آن را برای ساده پسندان خوش سلیقه محبوب کرده‌ است. رو تختی نخی لنین برای فصل بهار گزینه خوبی است و قیمت مناسبی هم دارد.

روتختی دونفره لینن

ست رو تختی میکروفایبر

این مدل را ممکن است در اکثر اتاق خواب‌ها مشاهده کرده‌ باشید. بیشتر طرح‌های مدرن دارد و سبک است. تنفس پوستی در آن انجام می‌شود ولی دارای الکتریسیته ساکن هست که برای افرادی که حیوان خانگی دارند مناسب به نظر می‌رسد چون موی به آن نمی‌چسبد.

روتختی میکروفایبر

تنوع روتختی‌ها بسیار بالا است. می‌توانید هر مدل رو تختی تک نفره و رو تختی دونفره را در انواع طرح‌های چل تیکه، ساتن و گیپور، مخملی و ابریشمی، طرح‌های اسپرت و رنگی، روتختی ساده و کلاسیک انتخاب و پس از ثبت سفارش در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.

 

برای خرید انواع روتختی می توانید به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید : روتختی تک و دو نفره

ست دونفره روتختی

چرا رو تختی را اینترنتی بخریم؟

خرید ست روتختی به صورت آنلاین کم درد سر است بدون اینکه زحمت حمل کاور بزرگ روتختی رو بکشید آن را درب منزل تحویل می‌گیرید.

خرید آنلاین روتختی شما را از شر ترافیک، صرف وقت و هزینه‌ برای رفت و آمد راحت می‌کند.

● شلوغی مراکز فروش‌ ملزومات خواب و عدم امکان پاسخگویی صحیح ممکن است باعث شود تا خریدی ناموفق را تجربه کنید در حالی که در فروش آنلاین با حوصله به پرسش‌های شما پاسخ داده می‌شود. 

● می‌توانید هر زمان از 24 ساعت شبانه روز خریدتان را انجام دهید بدون اینکه محدودیت زمان خرید داشته باشید.

● خیلی راحت تمام مدل‌ها را مشاهده می‌کنید و مشخصات آنها را به دقت بررسی کرده و سپس مدل نهایی را انتخاب کرده‌ و خریدتان را نهایی می‌کنید.

● نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه تضمینی است برای اینکه روتختی با جنس مناسب و کیفیت خوب در اختیار مشتری قرار دهد.

● امکان مقایسه قیمت و جنس برای خریدار وجود دارد و پس از انجام مقایسه می‌توان خرید ست روتختی ایده‌آل خود را انجام داد.

 

روتختی دونفره شیک

نحوه شست‌وشوی روتختی

یک سوم از طول عمر اکثر انسانها در خواب سپری می‌شود. انواع ترشحات بدن مانند عرق و آب دهان باعث آلودگی و بو گرفتن روتختی‌ها می‌شود و ممکن است در دراز مدت سلامت پوست و جسم شما را به خاطر بیندازد بنابراین بهتر است به فکر سلامتی خود بوده و حتماً به طور منظم ست رو تختی خود را بشویید.

قبل از هر چیز به راهنمای شست و شوی ست روتختی توجه کنید اما اگر در دسترس نبود بهترین روش شستن سرویس رو تختی روشی است که در ادامه بیان می‌کنیم.

● اصلا مهم نیست روتختی ایده‌آل شما چه جنسی دارد اصلا آن را با آب داغ و آب جوش نشویید که باید برای همیشه با طرح قلبی و جذابیت اولیه‌اش خداحافظی کنید.

● بهترین دما برای شستن رو تختی 30 الی 40 درجه است.

ست روتختی و روبالشی را اصلا با پودر‌های آنزیم دار نشویید و به آنها سفید کننده اضافه نکنید این کار باعث خورده شدن پارچه و از دست دادن کیفیت اولیه می‌شود.

انواع رو تختی دو نفره و تک نفره با هر جنسی دستور شست وشوی مشخصی دارند به این موضوع دقت کنید و نکته دیگر اینکه به هیچ وجه آنها را ساعت طولانی داخل آب نخیسانید این کار بافت لحاف روتختی را خراب می‌کند.

● ست روتختی در هر ابعادی را آویزان نکنید و نچلانید. آنها را بعد از اینکه آب کشی شدند روی سطح صاف پهن کنید تا الیاف داخل رو تختی گلوله گلوله نشده و جابه‌جا نشوند.

● برای جلوگیری از الکتریسیته ساکن می‌توانید هنگام شستشو مقداری مایع نرم‌کننده به رو تختی اضافه کنید.

نکات مهم در خرید روتختی
کلام نهایی


فراموش نکنید طبق نظر اکثر طراحان دکوراسیون داخلی انتخاب روتختی مناسب با دکوراسیون اتاق خواب مهم‌ترین عامل زیبایی و آرامش اتاق است‌. پس از خرید شتاب‌زده و بدون دقت خودداری کنید.

قبل از خرید از تطابق رنگ ست روتختی با دکور اتاق، کیفیت متریال و دوخت آن و همچنین جنس روتختی اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید اگر اتاق خواب شلوغی دارید رو تختی ساده به خلوت دیده شدن آن کمک زیادی می‌کند و در آخر از یک فروشگاه معتبر با پشتیبانی کامل و نماد اعتمادی الکترونیک خریدتان را انجام دهید. 

نظر خود را بنویسید

whatsapp