هنر انتخاب یک مجسمه دکوری مناسب برای دکوراسیون منزل

هنر انتخاب یک مجسمه دکوری مناسب

انتخاب یک مجسمه دکوری برای منزل، نیاز به دقت و ذوق دارد. در طراحی دکوراسیون منزل مجسمه‌ها نقش مهمی دارند. آنها می توانند به عنوان یک نقطه کانونی در یک اتاق عمل کرده و  به جذابیت بصری  محیط بیافزایند.

 می‌توان اسکار قدیمی‌ترین نوع دکوراتیو را به مجسمه‌ها تقدیم کرد که از اوایل پیدایش خانه‌های امروزی تا اکنون همواره از این عنصر جهت زیبایی بیشتر فضا استفاده می‌شود. البته استفاده درست و اصولی از مجسمه عاملی است که باعث جذابیت بیشتر فضا می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با مجسمه و آموزش هنر انتخاب یک مجسمه مناسب برای دکوراسیون منزل تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 راهنمای خرید مجسمه مناسب دکوراسیون منزل

هنگام انتخاب یک مجسمه تزئینی برای خانه خود، مهم است که عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که به طور یکپارچه در فضای شما قرار می گیرد و دکوراسیون موجود شما را تکمیل می کند. در ادامه نکاتی که برای انتخاب مجسمه مناسب و شیک‌تر شدن دکوراسیون داخلی منزل کمک کننده بوده و شما را به سمت خرید یک مجسمه مناسب راهنمایی می‌کند را آورده ایم. این نکات عبارت اند از:

● کاربرد مجسمه را مشخص کنید

درست است که اصولاً مجسمه‌ها را بر حسب سلیقه و احساس خوبی که به آنها داریم خریدای می‌کنیم اما فراموش نکنید که آنها یکی از عناصر مهم ایجاد تعادل در فضا هستند. آنها می‌توانند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کرده و جذابیت بصری بالایی ایجاد کنند. می‌توانید آنها را در فضاهایی مثل راهرو، پاگرد و لابی قرار داده تا جلوه ویژه‌ای به این محیط‌های خالی بخشیده و به آنها هویت دهید.

به یاد داشته باشید که برخی از مجسمه ها یک هدف کاربردی دارند، مانند مجسمه ای که به عنوان یک میز یا یک چراغ عمل می کند. در نظر بگیرید که چگونه می خواهید از مجسمه در فضای خود استفاده کنید و آیا این مجسمه علاوه بر نقش تزئینی، عملکردی کاربردی نیز دارد یا خیر.

● هماهنگی مجسمه با سبک دکوراسیون مهم است

یکی از اولین مواردی که در انتخاب یک مجسمه تزئینی برای خانه خود باید به آن توجه کنید، سبک آن است. خیلی مهم است که جنس و متریال مجسمه‌ها با سبک دکوراسیون هماهنگ باشد. مثلاً مجسمه‌های فولادی و برنزی که اتفاقا بسیار هم پر فروش هستند برای دکوراسیون مدرن و مینیمال گزینه‌های مناسبی هستند همچنین برای این گونه دکوراسیون ممکن است بخواهید مجسمه‌ای را انتخاب کنید که دارای خطوط تمیز و طراحی شیک باشد.

از سوی دیگر، اگر سبک سنتی یا التقاطی دارید، ممکن است مجسمه‌ای با جزئیات پیچیده و ویژگی‌های آراسته را ترجیح دهید.  نا گفته نماند که انواع مجسمه چوبی  نیز برای میزهای تلویزیون چوبی و دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب است. این هماهنگی باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون فضای داخلی می‌شود.

اهمیت سایز مجسمه

● سایز مجسمه بسیار کلیدی است

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در انتخاب یک مجسمه تزئینی برای خانه خود باید در نظر بگیرید اندازه آن است. بسیار مهم است که مجسمه ای را انتخاب کنید که متناسب با اندازه اتاقی باشد که در آن قرار می گیرد. یک مجسمه بزرگ در یک اتاق کوچک می تواند فضا را تحت الشعاع قرار دهد، در حالی که یک مجسمه کوچک در یک اتاق بزرگ ممکن است گم شود و مورد توجه قرار نگیرد.

همچنین  باید مدلی انتخاب شود که از نظر سایز با میز تلویزیون، میزهای عسلی و دیگر قفسه‌های منزل هماهنگ باشد.  در واقع مجسمه باید تکمیل کننده‌ دکوراسیون باشد و انتخاب مجسمه‌های خیلی کوچک یا بسیار بزرگ باعث محقق نشدن این امر می‌شود. 

● قیمت مجسمه را بررسی‌ کنید

مجسمه‌ها با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها، از قطعات مقرون‌به‌صرفه گرفته تا مجسمه‌های لوکس سطح بالا عرضه می‌شوند. بودجه ای برای مجسمه خود تعیین کنید و گزینه های مختلفی را در محدوده قیمت خود بررسی کنید.

خوبی خرید آنلاین مجسمه این است که می‌توانید تمامی مجسمه‌های موجود را از نظر رنگ، سایز، متریال ساخت و از همه مهم‌تر قیمت مجسمه بررسی‌ کرده و پس از انتخاب محصولی که با رنج قیمتی مدنظر شما هماهنگ است خریدتان را نهایی کنید.

توجه به متریال مجسمه

هنگام انتخاب یک مجسمه تزئینی برای خانه شما، متریال نیز یکی از نکات کلیدی است. مجسمه ها در مواد مختلفی از جمله فلز، چوب، سرامیک و شیشه ساخته می شوند. متریال مجسمه می تواند بر ظاهر و احساس کلی فضا تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، یک مجسمه فلزی می تواند حال و هوای معاصر و صنعتی را به اتاق اضافه کند، در حالی که یک مجسمه چوبی می تواند گرما و بافت ارگانیک را به ارمغان بیاورد. مواد استفاده شده در دکوراسیون موجود خود را در نظر بگیرید و مجسمه ای را انتخاب کنید که مکمل این مواد باشد.

رنگ مجسمه

رنگ مجسمه

رنگ مجسمه باید با رنگ های اتاق و سایر عناصر دکور هماهنگ باشد. مجسمه ای را با رنگی انتخاب کنید که مکمل رنگ بندی موجود فضا باشد. می‌توانید مجسمه‌ای را با رنگ‌های پررنگ و پر جنب و جوش انتخاب کنید تا به اتاقی خنثی رنگی بیافزایید یا مجسمه‌ای را با رنگ خنثی انتخاب کنید تا ظاهری ظریف‌تر و کم‌رنگ‌تر داشته باشید.

توجه به موضوعی که مجسمه  اشاره دارد

هنگام انتخاب یک مجسمه تزئینی برای خانه خود، مهم است که موضوع یا موتیف مجسمه را در نظر بگیرید. برخی از مجسمه ها دارای نقوشی مانند حیوانات، طبیعت، اشکال انتزاعی یا فیگورها هستند. مجسمه ای را با موتیفی انتخاب کنید که با شما طنین انداز شود و سبک شخصی و علایق شما را منعکس کند. موتیف مجسمه می تواند حسی معنادار و شخصی به فضای شما بیافزاید و می تواند به عنوان آغازگر گفتگو برای مهمانان باشد.

● از فروشگاه معتبری خرید کنید

خیلی مهم است که خریدتان را از جایی انجام دهید که ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالای ارسالی داشته باشد و در عین حال دارای نماد اعتماد الکترونیک هم باشد. این موضوع باعث می‌شود تا به هیچ وجه محصول نامرغوب و گران به دست شما نرسیده و بدون دردسرهای خرید حضوری در منزل خود یک خرید موفق را تجربه کنید.

بررسی انواع مجسمه دکوری و کاربرد آن

بررسی انواع مجسمه و کاربرد آنها از نظر شکل ظاهری

مجسمه‌ها از لحاظ شکل ظاهری ، طراحی متنوعی دارند و بر اساس این شکل‌ها می‌توانند در دکوراسیون منزل به کار روند. برخی از انواع مجسمه‌ها عبارتند از:

● مجسمه تزیینی هفت سین

شاید بهترین و کاربردی‌ترین مجسمه‌ از نظر شکل ظاهری مجسمه‌های هفت سین هستند. این مدل مجسمه‌ها برای چیدن سفره هفت در روزهای آخر سال بسیار مناسب و جذاب هستند و در روزهای عادی می‌توانند بخشی از دکور قفسه یادگاری‌ها یا میز خاطره شما باشند. خرید مجسمه تزیینی هفت سین را می‌توانید جزو خریدهای مهم و هیجان انگیزه آخر سال خود بدانید و آنها را برای داشتن میز یا سفره‌ای چشم نواز سفارش دهید. مجسمه هفت سین در انواع‌ جنس‌های سفالی و سرامیکی و... تولید شده و می‌توانید طبق سلیقه و چیدمان غالب یک مدل را انتخاب کنید.

ظرف هفت سین سفالی طرح ماهی

● مجسمه مفتولی

می‌توان جمله « سیم‌هایی که زندگی‌ می‌کنند» را به انواع مجسمه مفتولی ربط داد. اگر عاشق کارهای سبک مینیمال هستید قطعا خرید بهترین مجسمه مفتولی و سفارش‌ آنلاین مجسمه مفتولی در انواع مدل‌های مختلف حیوانات و اشیا و انسان بسیار مناسب شما است. این مجسمه‌ها از پیچیدن دقیق و به قاعده و حتی گاهی بی‌قاعده سیم‌ مفتولی ساخته شده و جان گرفته و برای فروش راهی بازار می‌شوند.  مجسمه مفتولی انتخاب جذابی برای قفسه کتاب‌ها و اتاق خواب می‌تواند باشد و قطعا گذاشتن روی شلف‌های نصب شده در راهرو خوش سلیقگی شما را نشان می‌دهد.

مجسمه خاص مفتولی تمبک

● مجسمه سردیس

سردیس‌ها معمولا جزو پر طرفدارترین مجسمه‌ها برای کلاسیک پسندان هستند. این مجسمه‌ها معمولا حجمی از سر مشاهیر، حیوانات و انسان‌ها بوده و جذابیت خاصی برای علاقمندان خود داردند.

مجسمه سردیس زن رومی

● مجسمه‌ حیوانات

گاهی خرید مجسمه می‌تواند سنبلیک و نمادین بوده و برای افراد دارای معنی خاصی باشد. مثلاً در بسیاری از تعالیم شرقی مجسمه سگ نماد قدرت و حفاظت بوده و اسب نمادی از سرعت و موفقیت است. می‌توانید با توجه به علایق و سلیقه خود بیشتر با نماد انواع مجسمه حیوانات آشنا شوید و یک گزینه را برای منزل خود خریداری کنید.

مجسمه دکوری مارتن سمور

علاوه برا این موارد، انواع مجسمه ها را می توان در گروه های زیر قرار داد:

مجسمه‌های انتزاعی: این نوع مجسمه‌ها شکل‌های غیر واقعی و انتزاعی دارند. طراحی‌های هنری و خلاقانه آنها می‌تواند توجه‌کننده و جذاب باشد.

مجسمه‌های واقع‌گرا: این نوع مجسمه‌ها شکل‌های واقعی و مشخصی دارند و معمولاً از اشیای و اشکال معمولی الهام گرفته شده‌اند.

مجسمه‌های طبیعت‌گرا: این نوع مجسمه‌ها از جزئیات و اشکالی که در طبیعت یافت می‌شوند الهام گرفته شده‌اند. این مجسمه‌ها معمولاً با رنگ‌های طبیعی و ارتباط با عناصر طبیعت ساخته شده‌اند.

مجسمه‌های آبستره: این نوع مجسمه‌ها شکل‌های انتزاعی دارند که به صورت سه‌بعدی و با منحنی‌ها و طرح‌های انتزاعی ساخته شده‌اند.

مجسمه‌های مدرن: این نوع مجسمه‌ها با استفاده از مواد مدرن و طراحی‌های نوآورانه و خلاقانه ساخته شده‌اند و به استایل مدرن و معاصر پرداخته‌اند.

مجسمه مناسب برای دکوراسیون منزل را کجا قرار دهیم؟

مجسمه مناسب برای دکوراسیون منزل را کجا قرار دهیم؟

دغدغه بسیاری از افرادی که قصد خرید مجسمه برای منزل خود دارند این هست که دقیقا کجا بهترین مکان برای قرارگیری مجسمه است. انتخاب مکان مناسب برای یک مجسمه در خانه شما یک تصمیم مهم است که می تواند به شدت بر زیبایی و حال و هوای کلی فضا تأثیر بگذارد. چه یک مجسمه کلاسیک یونانی، یک قطعه مدرن انتزاعی یا یک مجسمه مذهبی سنتی را انتخاب کنید، قرار دادن مجسمه می تواند تفاوت را در ایجاد یک محیط هماهنگ و بصری دلپذیر ایجاد کند.

● به عنوان اولین نکته بگوییم که سایز مجسمه و شکل کلی دکوراسیون می‌تواند در اینکه هر مجسمه کجا قرار بگیرد تأثیرگذار باشد.

● مجسمه‌های کوچک می‌توانند روی میز، انواع باکس های دکوری و قفسه‌های کوچک دیواری‌ قرار بگیرند.

● از قرار دادن مجسمه‌ها در مکان‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند خودداری کنید چرا هر لحظه احتمال اصابت دست و دیگر اجسام به مجسمه و آسیب‌دیدگی آن وجود دارد.

● در واقع اصل قرارگیری مجسمه در جایی باید بر این ماده استوار باشد که موجب بهم خوردن آسایش و آرامش ساکنین منزل نشود.

● آنها را جایی نگذارید که همیشه استرس شکسته شدنشان را داشته باشید.

● جای مجسمه‌های بزرگ گوشه دنج خانه است که کم‌تر کسی از آنگا عبور می‌کند و به وسیله عناصر دیگر پر نشده و خلوت‌تر است.

●مجسمه‌های بزرگ‌تر، مانند مجسمه‌ای در اندازه واقعی یا نیم‌تنه، می‌توانند به عنوان یک نقطه کانونی قابل توجه در یک اتاق عمل کنند و ممکن است به بهترین وجه در یک منطقه برجسته، مانند مانتل، ورودی، یا گوشه خالی نمایش داده شوند.

●نورپردازی در یک اتاق نیز می تواند نقش مهمی در تعیین بهترین مکان برای یک مجسمه داشته باشد. نور طبیعی می تواند زیبایی و جزئیات یک مجسمه را افزایش دهد، بنابراین آن را در نزدیکی یک پنجره یا در یک منطقه با نور مناسب قرار دهید. از سوی دیگر، نور مصنوعی، مانند نورپردازی مسیر یا نورافکن، می تواند برای برجسته کردن و نمایش مجسمه به عنوان نقطه کانونی در یک اتاق استفاده شود.

مجسمه های مردن خمره ای

مجسمه‌های مدرن و خاتمه

مجسمه‌های امروزی غالبا در سبک مدرن ساخته می‌شوند. آنها را جوری طراحی می‌کنند که به لحاظ سایز جای کمی اشغال کنند و در عین حال باعث هویت بخشیدن به فضا شوند. بتوانند مفهوم و پیام خود را به مخاطب منتقل کنند و با دکوراسیون هم هماهنگ شوند.
لزومی ندارد حتما مجسمه برنزی خریداری شود. انواع مجسمه های سرامیکی،  پلی‌استر و چوبی نیز در سبک مدرن ساخته می‌شوند که باید با توجه به دکوراسیون منزل خریداری شوند. مینیمال پسندان می‌توانند خرید مجسمه‌های انتزاعی و بزرگ با خطوط شکسته و تیز را بررسی‌ کنند چرا که این مدل‌ها به سلیقه آنها نزدیک‌تر هستند.

توجه کنید که لزوما نباید مجسمه‌های بزرگ و عظیم خریداری کنید و هنر انتخاب یک مجسمه مناسب برای دکوراسیون منزل این نیست که مجسمه غول پیکری انتخاب کنید یا برعکس آنقدر ریز باشد که به چشم نیاید. بهتر است مجسمه‌های کوچک را به صورت چندتایی خریداری کرده و بچینید تا زیبایی چیدمان دو چندان شود.

می‌توانید انواع مجسمه تزیینی و شیک را در فروشگاه خانه شما مشاهده کرده و پس از بررسی مشخصات هر یک بهترین انتخاب را داشته باشید. فراموش نکنید سلیقه شما مهم‌ترین چیز است اما انتخاب یک مجسمه مناسب وسایل و چیدمان منزل نیز جزو اصول اولیه خرید لوازم خانگی است.

نظر خود را بنویسید

whatsapp