مبل تخت خواب شو چیست و مناسب چه فضایی می باشد؟

مبل تخت خواب شو چیست و مناسب چه فضایی می باشد

اگر در طول سال میزبان میهمانان زیادی هستید یا حتی منزل‌تان به هر دلیلی کوچک است و اتاق خواب ندارد یا به فضای اتاق خواب برای انجام کارهای روزمره‌تان نیاز دارید و با وجود سرویس خواب این کار برایتان ممکن نیست بهترین راه‌حل ممکن انتخاب دکوراسیونی منطبق بر میزان فضایی است که در اختیار دارد.

 

یکی از این وسایلی که به خوبی با هر محیط کوچک تطبیق‌پذیر بوده و کمک زیادی به صرفه جویی در فضا می‌کند مبل تخت‌خواب‌شو است. به کمک این وسیله می‌توانید از فضای نشیمن برای خوابیدن هم استفاده کنید یا حتی اتاق کار و اتاق خواب را باهم تلفیق کنید و وقتی نیاز به استراحت ندارید تخت‌خواب را به حالت مبل درآورید. در ادامه بیشتر درباره این محصول کاربردی‌ صحبت می‌کنیم.

چرا خرید مبل تخت خواب شو لازم است

چرا خرید مبل تخت‌خواب‌شو لازم است

قطعا هرکس باتوجه تعداد مهمانان، تعداد اعضای خانواده،‌ متراژ منزل و مقدار فضایی که برای انجام فعالیت‌های روزمره و زندگی راحت نیاز دارد می‌تواند تصمیم بگیرد لازم است مبل تختخوابشو بخرد یا خیر اما به صورت کلی مجموعه عللی که می‌تواند شما را قانع به خرید یک مبل تختخواب شو کند را در ادامه بیان می‌کنیم. 
● ابتدا نوع کاربری این وسیله را برای خود مشخص کنید هدف از خرید آن صرفا استفاده به عنوان مبل است یا تصمیم دارید از قابلیت تخت خواب شوی آن بهره ببرید؟ لازم است این مورد را برای خود مشخص کنید تا بتوانید یک مبل درجه یک انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از آن به عنوان مبل استفاده کنید ظاهر و رنگ و طراحی مبل بیشتر مد نظر خواهد بود و اگر بخواهید به طور دائم به عنوان تخت خواب از آن استفاده کنید راحتی قسمت تخت شو، جنس پارچه و سهولت در باز و بسته شدن مورد توجه قرار می‌گیرد.
● توجه کنید که چه افرادی قرار است از این مبل تخت شو استفاده کنند تا بتوانید با توجه به گروه سنی مورد نظر اندازه مبل را دقیق انتخاب کنید.
● یک نفره یا دونفره بودن مبل تختخوابشو را تعیین کنید. مبل‌های تخت خواب شو چندان عریض نیستند.

مهم ترین نکات خرید مبل تخت خواب شو

مهم‌ترین نکات در خرید مبل تخت‌خواب‌شو

از آنجایی که این مدل مبل استفاده دوجانبه دارد لازم است هنگام خرید به نکات مهمی از جمله جنس پارچه رویه، جک‌ها، کلاف و غیره توجه کنید تا یک محصول بادوام و مرغوب تهیه کنید. در ادامه نکاتی که باید در خرید مبل تخت شو رعایت کنید بازگو می‌کنیم.

به اندازه مبل تختخواب‌شو توجه کنید

این مبل‌ها در اندازه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. از انواع یک نفره گرفته تا مبل‌های دونفره و چهار نفره فقط کافیست میزان فضایی که هنگام باز شدن مبل اشغال می‌کند با محیطی که شما در اختیار هماهنگ باشد. چیدمان فضا و هارمونی طرح و رنگ مبل با دیگر وسایل هم مهم است. اگر می‌خواهید مبل را به عنوان تکمیل کننده ست مبلمان‌ خود خریداری کنید باید فضای لازم برای اینکه مبل کاملا در جای مناسب خود قرار بگیرد را در اختیار داشته باشید.

شکل و مدل روکش مبل مهم است

رنگ، طرح و جنس روکش مبل تختخواب‌شو آنقدر متنوع است که شما می‌توانید طبق سلیقه خود هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کرده و خریداری کنید. اما توجه کنید علاوه بر اینکه رنگ مبل و روکش با رنگ سایر لوازم و دکوراسیون منزل‌تان هماهنگ باشد، جنس پارچه و قابلیت شستشو آن هم مهم است. 

جنس کلاف مبل تختخواب‌شو را در بررسی کنید

کلاف با همان بخش اصلی اسکلت که نگه‌دارنده مبل است یک عامل تعیین کننده استحکام، دوام و وزن مبل تخت شو می‌باشد. کلاف خوب باعث می‌شود مبل به مرور سروصدا ایجاد نکرده،‌ تراز باشد و لق نزند. کلاف می‌تواند فلزی یا چوبی باشد که هر کدام در وزن مبل و قیمت نهایی تأثیر گذار هستند. 

میزان راحتی تشک و مبل را امتحان کنید 

بد نیست قبل از خرید نهایی روی حالت بسته مبل و باز آن نشسته و میزان راحتی آن را از نظر خودتان بررسی کنید. بهتر است مواردی مثل طراحی ارگونومیک،‌ نرمی و سفتی تشک را چک کرده و سپس اقدام به سفارش این محصول کنید. 

حتما بخوانید: مبل تخت خوابشو و 5 نکته که هنگام خرید آن باید بدانید

کاناپه تخت خواب شو

به وزن مبل تختخواب‌شو توجه کنید

با توجه به این که این مبل دو منظوره است در اکثر موارد ممکن است وزن سنگینی داشته باشد. این موضوع هنگام جابه‌جایی مبل برای تغییر دکوراسیون و اسباب کشی بیشتر به چشم می‌آید.

مکانیسم باز و بسته شدن مبل را بررسی کنید

بهتر است قبل از خرید هر وسیله‌ای با شیوه کار آن آشنا باشیم. در صورتی که قصد خرید آنلاین مبل تختخوابشو را دارید حتما از بخش مشخصات مبل نوع باز و بسته شدن مبل را مطالعه کنید تا مطمئن شوید با آن مشکلی نخواهید داشت.

این مبل‌ها عموما به سه حالت کشویی، خرچشی و تاشو باز و بسته می‌شوند و ممکن است این عمل به صورت دستی یا برقی انجام شود. مخصوصا اگر از بخش تختخواب‌شو آن بیشتر استفاده می‌کنید یا مدام مبل در حال جمع و باز شدن است لازم است با نوع مکانیسم مبل مورد نظرتان برای خرید آشنا شوید.

با نحوه نظافت و تمیز کردن مبل آشنا شوید

اگر هنگامی که از قسمت تخت‌خواب‌شو مبل استفاده می‌کنید روی آن روتختی و ملحفه پهن کنید مبل آلوده نشده و خیلی نیاز به نظافت ندارد. سطح مبل و کوسن‌ها هم به کمک بخار شوی یا اسپری تمیز کننده وسایر روش‌های نظافتی قابل تمیز شدن است.

با توجه به میزان هزینه‌ای که کنار گذاشته‌اید، مبل بخرید

این نکته بسیار مهم است که برای محدود کردن انتخاب‌ها و خریدی موفق‌تر میزان مبلغی که برای خرید مبل تخت شو کنار گذاشته‌اید را مشخص کرده و طبق آن دنبال محصول مورد نظر بگردید. این مبل‌ها با توجه کلاف به کار رفته، نوع جک، نوع باز و بسته شدن (برقی یا دستی)، سایز و غیره در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. 

مزایا و معایب مبل تخت خواب شو

مزایا و معایب مبل تخت‌خواب‌شو

اگر می‌خواهید مبل تخت شو بخرید بهتر است مزایا و معایب آن را بررسی کرده و با توجه به شرایط خود اگر بخش مزایا برای شما بیشتر بود آن را خریداری کنید. 

مزایای خرید مبل تخت شو 

  1. این مبل مشکل کمبود جا را رفع می‌کند و به جهت اینکه برای فضای نشستن سه الی چهار نفر را تأمین می‌کند نیازی به خرید کاناپه نیست پس خرید آن جنبه اقتصادی هم دارد.
  2. این مبل‌ها با توجه به اینکه در اکثر موارد چوب کمتری برای ساخت آنها استفاده شده‌است قمیت مناسبی داشته و تنوع رنگی در آنها بالا است.
  3. این مدل علاوه بر اینکه برای تخت می‌شود یک مبل شیک و کاربردی نیست هست.
  4. برای اساس کشی یک گزینه عالی است چرا که کم حجم است و بجای تخت و مبل تنها کافیست همین یک وسیله را جابجا کنید.
  5. بعضی از این مدل‌ها زیر کلاف خود یک باکس خالی دارند که می‌تواند مانند یک فضای مخفی برای نگهداری وسایل اضافی از آن استفاده کنید.

معایب خرید مبل تخت شو

  1. اگر در تولید تشک از فوم گرم استفاده شده باشد ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار فرو رفتگی شود
  2. ممکن است فنر و جک بعد از مدتی باز و بسته شدن فرسوده شده، سخت باز و بسته شوند، تخت به صدا بیفتد و کارایی قبل را نداشته باشد.
  3. اگر تشک یک تکه نباشد و ممکن است به مرور زمان دچار کمر درد و تو رفتگی در محل اتصال دو بخش تشک به هم شود.
  4. بهتر است پایه فلزی مقاوم برای قسمت جلویی مبل در نظر گرفته باشه چرا که پایه چوبی امکان شکستگی و ترک خوردن را دارد. 

پرفروش ترین مدل های کاناپه تخت شو

معرفی چند مدل پر فروش مبل تخت‌خواب‌شو

مبل تختخواب‌شو آلمانی

یکی از مدل‌های موجود در فروشگاه این مدل مبل است که کلاف آن در اسفنج 30 کیلویی تهیه شده و این به این معنا ست که تشک مبل تخت خواب شو دوام و مقاومت بالایی داشته و سال‌های طولانی برای شما کار خواهد کرد. جنس بدنه این مبل فلزی است و امکان سرو صدا کردن آن نسبت به تخت چوبی کم‌تر است. این مبل دارای باکس بوده یک وسیله چند منظوره و کاربردی است.

مبل تختخواب شو آلمانی

مبل تخت شو چهار نفره لولیتا

این مدل به جهت تشک یک تکه ای که دارد طراحی ارگونومیک داشته و برای کسانی که از مشکل کمردرد رنج می‌برند توصیه می‌شود چرا که علاوه بر راحتی، خیلی آسان باز و بسته می‌شود و رنگ‌بندی متنوعی هم دارد.

مبل تخت شو چهارنفره لولیتا

مبل تخت خواب شو یک نفره دسته کنسولی

به طور کلی مبل تخت شو دسته کنسولی برای کسانی که امکان غلت زدن و افتادن از تخت را دارند گزینه‌ای مناسب است چرا که دسته‌های آن به نوعی عامل بازدارنده از افتادن هستند. این مدل هم با طراحی جذابی که دارد یک مبل کم جا و باکیفیت برای یک نفر است که به راحتی باز و بسته می‌شود.

مبل تخت خواب شو یک نفره دسته کنسولی


نتیجه‌گیری

شما می توانید با مطالعه مطالب فوق و در نظر گرفتن تمام جوانب یک مبل تخت خواب شو جدید و بسیار زیبا خریداری کنید. برای خرید بهتر و باکیفیت می‌توانید با کارشناسان فروش سایت خانه شما در ارتباط باشید که به صورت شبانه روزی در بخش پشتیبانی سایت فعال بوده و پاسخگوی سوالات شما در خصوص محصولات موجود در فروشگاه از جمله مبل تخت شو هستند. 
بهتر است قبل از اقدام به سفارش و خرید نهایی از انواع مدل‌های موجود در سایت بازدید کرده و پس از انتخاب سایز تخت، تک نفره یا چند نفره بودن آن و بررسی قیمت و ویژگی‌های محصول آن را تهیه کنید. خانه شما فروشگاهی برای تمام سلیقه‌ها است. 

نظر خود را بنویسید

whatsapp