مبل تخت خواب شو و 5 نکته که هنگام خرید آن باید بدانید

مبل تخت خواب شو

دکوراسیون منازل کوچک باعث شده که خیلی از افراد نتوانند که از تخت خواب های مورد علاقه خودشون استفاده کنند. بنابراین منظور مبل های تخت خواب شو ایجاد شدند تا به این خواسته افراد پاسخگو باشند. از این مبل ها در منازل با فضای کم براحتی می توان استفاده کرد.

همیشه وسایلی که کاربردهای زیادی دارند جذاب بوده اند. کالایی که همزمان در فضا و هزینه صرفه جویی می کند بسیار محبوب است. مبل تخت خواب شو هم جز این دسته است. عواملی مثل کوچکتر شدن خانه ها نسبت به گذشته و همین طور افزایش هزینه ها باعث محبوبیت مبل های تختخواب شو شده است.

مبل تختخواب شو مبلی است که در صورت لزوم می توان آن را به تخت تبدیل کرد. این مبل های دو منظوره راحت هستند و به دلایلی طرفداران زیادی دارند. یکی از دلایل محبوبیت آنها ایجاد فضای بیشتر در خانه و سهولت استفاده از آن در طراحی خانه و آپارتمان است. یکی از محبوب ترین محصولات موجود در بازار مبل تختخواب شو می باشد. این مبل ها که جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی به ویژه خانه های کوچک دارند می توانند زیبایی، راحتی و فضای بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند. پس از استفاده از حالت تخت می توان آن را به حالت اولیه برگرداند و به عنوان مبل استفاده کرد. معمولاً دارای یک فریم فلزی یا چوبی است که تشک را زیر بالش تا شده نگه می دارد تا مخفی شود و پنهان شود.

انواع مبل تخت خواب شو

انواع مبل تخت خواب شو

مبل تختخواب شو مانند یک مبل معمولی است. امکان جابجایی سریع و حذف کوسن ها وجود دارد. روکش را می توان برداشت، تشک را می توان باز کرد و به راحتی به تخت تبدیل کرد. شما می توانید مبل های تخت خواب شو در اندازه های مختلف در فروشگاه های مبلمان پیدا کنید. بیشتر اوقات این قسمت های تخت کمی با تخت تفاوت دارند. اندازه مبل تختخوابشو با توجه به هدف و فضایی که دارید انتخاب کنید. معمولاً شامل تشک های دوقلو و یک نفره است.

مبل تخت خواب شو کامل

در این نوع مبل پشتی مبل می خوابد و با نشیمنگاه مبل در یک سطح قرار می گیرد که مثل یک تخت خواب دو نفره شود. این نوع مبل برای مبل های 3 نفره یا 2 نفره قابلیت تبدیل دارند.

مبل تخت خوابشو مکانیزم

برای این نوع مبل ها تنها کافی است آن را با کمی فشار به عقب بکشید. در کلاف این مبل ها(پشتی آن ها) از ریل برای عقب جلو کردن پشتی استفاده می شود. این مدل برای رفع خستگی و تماشای برنامه مورد علاقه بی نظیر است.

صندلی خواب

اگر نیاز به یک صندلی راحتی دارید که با یک حرکت ساده به یک تخت عالی تبدیل شود، این مدل مناسب شماست. صندلی های خواب از لحاظ طرح و رنگ تنوع بیشتری در مقایسه با مبل های تخت خوابشو دارند و از صندلی های معمولی بزرگتر هستند.

ولی اگر این صندلی ها را به عنوان یک صندلی راحتی می خواهید، این مدل را به شما توصیه نمی کنیم.

چون فضای بیشتری نسبت به یک مبل تک نفره راحتی اشغال می کنند.

مبل تختخواب شو تک نفره

نکات مهم هنگام خرید مبل تخت خواب شو

کیفیت تشک

خواب راحت شبانه به کیفیت تشک شما بستگی دارد. یک تشک خوب باید عضلات را به خوبی حمایت کند و به کمر، شانه ها و گردن آسیب نرساند. تشک های ضخیم لزوما بهتر نیستند. تشک می تواند قطر کمتر، اما ساختار مناسب تری داشته باشد.

بسیاری از افراد نسبت به راحتی این مبل ها ابراز نگرانی می کنند و نگرانی آنها کاملاً منطقی است. انواع مختلفی از مبل ها در بازار وجود دارد، اما انتخاب مبل تختخواب شو که با استایل شما مطابقت داشته باشد، مانند گذشته سخت نیست، با این حال باید به راحتی تشک داخلی توجه کنید.

تشک ها انواع مختلفی دارند مثل تشک فومی، تشک فنری، بادی فنری و غیره.

تشک های فومی در بیشتر تولیدی ها و نمایشگاه ها بسیار رایج هستند. این تشک ها ضخامت زیادی ندارند و همین طور وزن کمی هم نسبت به انواع دیگر دارند. این فوم ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند.

فوم های سرد تراکم و وزن بالاتری دارند. فوم های سرد به دلیل انسجام بالای آن ها پس از بلند شدن فرد به حالت قبلی خود بر می گردند. فوم های گرم به دلیل نرم تر بودن برای افراد مسن مناسب تر هستند.

تشک های فنری نسبتا ضخیم هستند. این تشک ها از یک هسته فنری استیل و پوششی ضخیم ساخته شده اند.

بیشتر بدانید: مبل تخت خواب شو چیست و مناسب چه فضایی می باشد؟

جنس پارچه

به جنس پارچه بیشتر از زیبایی آن توجه کنید. شاید فکر کنید که پارچه های برجسته با بافت درشت برای مبل مناسب تر و شیک تر هستند اما این نوع پارچه ها اصلا برای تخت خواب مناسب نیست.

علاوه بر مدل و جنس تشک، پارچه آن نیز اهمیت زیادی دارد. چون به هر حال از این مبل ها زیاد استفاده می شود و باید کیفیت و جنس مناسبی داشته باشند تا دچار سایش و یا پارگی نشود.

ظرفیت مبل تخت خواب شو

ظرفیت مبل

مهم ترین نکته هنگام خرید مبل تختخواب شو این است که ظرفیت آن را بررسی کنید و مبلمانی را انتخاب کنید که دارای ظرفیت نشیمن و تختی متناسب با نیاز شما داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است به مبلی نیاز داشته باشید که 3 نفر را در خود جای دهد، اما در حالت تخت تنها برای یک نفر جا داشته باشد. یا شاید شما به دنبال یک مبل تک نفره هستید که بتوان از آن به عنوان مبل 3 نفره استفاده کرد، مانند مبل راحتی یک نفره بدون بازو که در صورت نیاز به تخت تبدیل می شود.

مکانیزم باز و بسته شدن با کیفیت

یک مکانیسم خوب باز و بسته شدن مبل تختخواب شو باید با یک کشش ساده به سمت بالا و جلو باز و بسته شود، بسیار روان و راحت، بدون سختی و گیر کردن باز و بسته شود. به دنبال وسایلی باشید که دارای قفل هستند و به راحتی باز می شوند.
توجه داشته باشید که قطعات مکانیزم باز و بسته شدن از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا پس از بارها باز و بسته شدن شکسته یا شل نشود.

کیفیت پایه ها

از نظر ظاهری همه پایه های مبل بسیار شبیه به هم هستند. اما یک موضوع بسیار مهم کیفیت و جنس پایه برای تحمل وزن تجهیزات است. توجه داشته باشید که جنس و کیفیت پایه تاثیر بسزایی در طول عمر این مبلمان دارد.

خرید مبل تخت خواب شو

وزن قابل تحمل

وزن قابل تحمل استاندارد کاناپه تخت خواب شو از 300 تا 500 کیلوگرم متغیر است، البته جنس سیم پیچ و سایر مواد اولیه مانند کیفیت جوش، نوع ابر و پایه مهم است که تحمل وزن را افزایش می دهد، پس حتما قبل از خرید مبل این مورد را چک کنید.

هماهنگی با دکوراسیون منزل

زمان خریدن مبل های تخت خوابشو شما باید به شکل و دکوراسیون منزل خود توجه کنید. مثلا در خانه هایی که دیوارهایی یک تکه ندارند نمی توانید مبل ال شکل بذارید. به رنگ این مبل ها هم دقت کنید که متناسب با دکوراسیون خانه باشد.

قبل از خرید اینترنتی مبل تخت خوابشو حتما به فضایی که می خواهید مبل را در آن قرار دهید توجه کنید که متناسب باشد.

همچنین مطمئن شوید که آن را اندازه با محل قرارگیری انتخاب کرده باشید و ابعاد مبل در زمان تخت شدن را نیز در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که مبل تختخواب شو به اندازه تخت اتاق فضایی را اشغال می کند و برای باز کردن آن باید فضای لازم را داشته باشید.
اگر می خواهید مبلمان دیگری را در جلو یا نزدیک مبل خود قرار دهید، مطمئن شوید که هنگام باز کردن مبل، جابجایی آن آسان باشد.

حتما بخوانید: نکات مهم هنگام خرید تختخواب

مبلمان تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو با اسکلت چوبی را انتخاب نکنید

مستحکم ترین و بادوام ترین فریم برای هر نوع مبل از جمله مبل تختخواب شو، اسکلت ساخته شده از چوب جامد یا ترکیبی از چوب و محصولات چوبی است. از خرید محصولات ساخته شده از چوب های غیر حساس مانند کاج خودداری کنید.

آیا می توانید هر شب از این محصول استفاده کنید؟

پاسخ اول به این سوال که آیا می توانید هر شب از این تخت استفاده کنید بله است. افرادی که در آپارتمان ها یا فضاهای کوچک زندگی می کنند بدون هیچ مشکلی از این مبل ها به عنوان تخت خواب معمولی استفاده می کنند. و پاسخ دیگر به این سوال بستگی به نوع نگهداری مبل تختخوابشو دارد. مانند همه مبل های دیگر، این مبل ها در صورت پاره شدن یا فرسودگی قابل استفاده نیستند، اما به یاد داشته باشید که حتی اگر از این مبل به خوبی مراقبت کنید، این تخت خواب های دو منظوره هیچ دردی برای شما ایجاد نمی کنند و آسیب خاصی به شما وارد نمی کنند. هر شب روی آن بخوابید.

شما با خرید از وب سایت خانه شما، به طور مستقیم از تولید کننده با قیمت فوق العاده خرید می کنید. وب سایت خانه شما دارای نماد اعتماد الکترونیک است. ارسال به سراسر کشور دارد و ارسال تهران رایگان است. زمانی یک کالا پر طرفدار است که مشتریان از کیفیت و قیمت آن رضایت داشته باشند و مبل های تخت خوابشو خانه شما از پر طرفدارتربن محصولات خانه شماست.

وب سایت خانه شما ارزان ترین قیمت ها برای وسایل خانه به خصوص مبل های تخت خوابشو را برای شما فراهم کرده است. این فروشگاه آنلاین در تهران است ولی آماده خدمت رسانی به همه شهرستان های کشور نیز هست.

 

مبل تختخواب شو

نظر خود را بنویسید

whatsapp