طراحی و چینش حرفه ای دکوراسیون پذیرایی مدرن

طراحی و چینش حرفه ای دکوراسیون پذیرایی

حتی اگر زیباترین اسباب و وسایل خانه را هم داشته باشید اما ندانید چطور آنها را کنار هم چیده و یک محیط دلچسب برای منزل بسازید، زیبایی هیچ یک از وسایل به چشم نمی‌آیند و حتی ممکن است فضایی ناموزون را برای پذیرایی بسازد. پس لازم است بدانید طراحی و چینش دکوراسیون داخلی یک پذیرایی مدرن چگونه باشد تا جلوه‌ای چشم نواز به فضا داده و محیط را آرام و دلنشین نشان دهد. پس تا آخر همراه ما باشید.

چگونه دکوراسیون پذیرایی را شیک‌تر کنیم؟

عوامل بسیاری در جذابیت و زیبایی محیط را افزایش می‌دهند. مهم این است که این عوامل مانند اکسسوری‌ها و لوازم را به دقت انتخاب کرده‌ و آنها را در جای مناسب قرار دهید. در ادامه مواردی را که باعث شیک‌تر شدن دکوراسیون پذیرایی می‌شود بیان می‌کنیم.

● نقش کنسول در دکوراسیون پذیرایی

این روزها کنسول و آینه یا کنسول به تنهایی جایگزین بوفه و ویترین‌های قدیمی شده است و شکل ظاهری آنها کمی با بوفه تفاوت دارد و کوتاه‌تر و عریض‌تر از ویترین و بوفه است. می‌توان از آن به عنوان یک وسیله برای نقطه کانونی پذیرایی استفاده کرد و آن را در جذاب‌ترین بخش پذیرایی قرار داد.

طراحی و چینش حرفه ای دکوراسیون پذیرایی

● نقش تابلو در دکوراسیون پذیرایی

قطعا برای خالی نبودن دیوار اصلی پذیرایی باید از انواع‌ تابلو دکوراتیو استفاده کنید. تابلو می‌تواند هر جنس و مدلی باشد. از انواع تابلو چوبی، تابلو فرش، نقاشی و چوبی گرفته تا تابلوهای فلزی و نقش برجسته که به تناسب چیدمان اصلی و متریال غالب در فضا باید یک مدل را خریداری و نصب کرد. بهتر است روی دیوار اصلی پشت کاناپه یک تابلو بزرگ نصب شود. حتی می‌توان از انواع تابلو چندتایی و دیوارکوب های جذاب طبق رنگ‌بندی مبلمان و پذیرایی برای جذابیت بیشتر فضا بهره برد.

تابلو دیواری جهت چینش دکوراسیون پذیرایی

● نقش لوستر در دکوراسیون پذیرایی

بعد از اینکه تکلیف وسایل داخل پذیرایی مشخص شد نوبت به خرید لوستر شیک و مدرن برای پذیرایی می‌رسد. سبک دکوراسیون، رنگ غالب و ابعاد و ارتفاع سقف پذیرایی در انتخاب لوستر مهم هستند. برای دکوراسیون مدرن از لوسترهای مدرن و شیک باید استفاده شود و اگر پذیرایی بزرگی در اختیار دارید لوسترهای بزرگ و پرکار بیشتر مناسب محیط هستند.

لوستر کریستالی مناسب چینش پذیرایی

● نقش ساعت دیواری در دکوراسیون پذیرایی

حتما می‌دانید که بهتر است ساعت دیواری جایی نصب شود که از همه‌جا به آن اشراف داشته و زمان را ببینید. لازم است ساعت را با ارتفاع صحیح از زمین نصب کنید و آن را خیلی بالا یا زیادی پایین روی دیوار نزنید. دیوار پشت کاناپه یا دیواری که میز تلویزیون روی آن قرار دارند بهترین مکان‌ها برای نصب ساعت‌ هستند. ضمنأ فراموش نکنید سبک طراحی و ظاهر ساعت با پذیرایی مدرن شما هماهنگ باشد. ساعت کلاسیک و پرکار ممکن است برای فضای مدرن پذیرایی زیبا به نظر نرسد.

ساعت دیواری چوبی برای چینش دکوراسیون پذیرایی

● نقش سرویس مبلمان در دکوراسیون پذیرایی

برای انتخاب مبل و سرویس‌ مبلمان باید دقت زیادی به خرج دهید. خرید سرویس مبل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به هارمونی رنگ آن‌ها با دیگر وسایل خانه توجه کرد. علاوه بر آن فاصله بین مبل و نوع چینش آن نیز مهم است. سعی کنید مبل‌ها را به حالت گرد یا ال چیده و از چیدمان قطاری آنها خودداری کنید چرا که جلوه‌ای بد به محیط می‌دهند.

نقش مبلمان در چینش دکوراسیون پذیرایی

● نقش پرده در دکوراسیون پذیرایی

پرده عموما برای ایجاد راحتی و حفظ حریم خصوصی نصب می‌شود اما در کنار این موارد برای کنترل نور، مراقبت از فرش‌ها در برابر نور خورشید و شیک‌تر شدن دکوراسیون پذیرایی نیز از پرده استفاده می‌شود. بهتر است رنگ پرده پذیرایی با سالن المان‌های مهم مانند مبلمان و فرش هماهنگ باشد. از پرده‌های رنگ روشن برای پذیرایی کوچک و مدرن استفاده شود و مدل آن ساده باشد تا در گذر زمان از مد نرفته و همیشه جلوه‌گر باشد.

نقش پرده در دکوراسیون پذیرایی

● نقش وسایل تزیینی و دکوراتیو در شیک‌تر شدن دکوراسیون پذیرایی

می‌توانید از انواع آباژور شیک و درجه یک برای بهتر شدن فضای پذیرایی استفاده کرد. گل و گلدان نیز عنصر تأثیر گذاری در فضای داخلی آپارتمان بخصوص پذیرایی هستند. بهتر است خیلی فضا را با وسایل دکوراتیو شلوغ نکرده و آنها را حساب شده بچینید. مثلاً برای چیدمان مجسمه دکوراتیو پیشنهاد می‌شود بزرگ‌ترین مجسمه را در مرکز و چند مجسمه ساده و کوچک را در اطراف آن چید تا همه چیز هماهنگ و منظم به نظر برسد.

نقش لوازم دکوری در دکوراسیون پذیرایی

بایدها و نبایدهای چینش دکوراسیون داخلی یک پذیرایی مدرن

● حتما محدوده هزینه‌ای که قرار است برای طراحی داخلی منزل و چینش دکوراسیون صرف کنید را تعیین کنید تا همه چیز را در همین محدوده انتخاب کرده و بتوانید تمام اهدافی که برای چیدمان در نظر دارید را پیاده سازی کنید. به طور کلی مدیریت مالی داشته باشید.

● اندازه گیری را فراموش نکنید. یک پرده خیلی کوتاه و کم عرض می‌تواند بدترین شکل ممکن را به پنجره بدهد یا خرید تابلوهایی که از نظر ابعاد با دیوار هماهنگ نیستند می‌تواند محیط پذیرایی را خفقان آور کند. پس همیشه برای خرید هر محصولی اندازه‌گیری دقیقی را انجام دهید تا با ابعاد پذیرایی هماهنگ باشد.

● اگر تعیین کرده اید سبک چیدمان پذیرایی مدرن باشد باید تلاش کنید تمام المان‌ها در جهت مدرن کردن پذیرایی قدم بردارند. برای سبک رنگ و نوع وسیله‌ها نیز باید به روحیه‌ و نیاز خود توجه کنید. اگر خانه‌ای گرم و دلباز می‌خواهید استفاده از رنگ‌های قرمز و زرد و سبز می‌تواند روحیه شما سرحال و پرانرژی نگهدارد.

● لطفاً با مد پیش نروید.‌ بدترین کار گرفتن تصمیماتی برای چینش پذیرایی مدرن مطابق با مد روز است. البته اگر این مد باب دل شما باشد حرفی نیست اما همیشه قبل از مد سلیقه خود را مدنظر داشته باشید.

● برای اینکه پذیرایی شیک‌تر جلوه کند از قانون اعداد فرد پیروی کنید‌ چرا که هر چیزی با قانون اعداد فرد شیک‌تر به نظر رسیده و جلوه‌گری می‌کند. این قانون می‌گوید جزییات و اشیا را در تعداد فرد مرتب کرده و بچینید.

طراحی و چینش حرفه ای دکوراسیون پذیرایی

چند ایده مدرن برای دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی اولین جایی است که به چشم مهمان و اهالی خانه می‌آید. محیط آن باید سرشار از آرامش باشد و دکوراسیون شیکی هم داشته باشد. پرده‌ها و میزها، ست مبلمان و رنگ‌ها همگی باید هماهنگی داشته و مکمل هم باشند. در ادامه چند ایده جذاب برای شیک شدن دکوراسیون پذیرایی بیان می‌کنیم.

● از پارچه‌های طرح‌دار و ساده کنار هم استفاده کنید.

می‌توانید برای کوسن‌های مبل از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید یا دستک‌های پرده را طرح‌دار سفارش دهید تا در کنار پارچه‌های ساده جذابیت لازم را داشته‌ باشند و فضا را شیک‌تر نشان دهند.

● استفاده از طیف سفید در پذیرایی

برای اینکه فضا نورانی و روشن‌تر به نظر برسد و همچنین در صورتی که جای محدودی دارید فضا بزرگ‌تر جلوه کند می‌توانید از المان‌هایی با رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید برای ست کردن عالی است و در عین حال بسیار شیک و زیبا است.

● ترکیب دکور سنتی-مدرن

ترکیب وسایل قدیمی و سنتی با مدرن در بعضی قسمت‌های پذیرایی می‌تواند باعث ایجاد جذابیت بصری خوبی در محیط‌ شده و فضا را دلنشین تر می‌کند. مثلاً استفاده از تخت چوبی با زیرانداز سنتی در گوشه‌ای از فضای پذیرایی می‌تواند واقعا شیک باشد.

● ایجاد فضای شخصی یا فضای مطالعه در کنج سالن

گوشه‌ پر نوری از پذیرایی‌ با قرار گرفتن یک صندلی راک مدرن یا مبل تک نفره مدرن می‌تواند تبدیل به یک فضای شخصی برای مطالعه و رسیدگی به امور تبدیل شود. تنها کافیست یک میز عسلی،‌ آباژوری شیک و گلدون طبیعی به این فضا اضافه شود تا خیره کننده‌ترین بخش پذیرایی مدرن را با هم بسازند.

● ایجاد تنوع با کمک آینه‌ها

آینه و بازتاب آن را دست کم نگیرید. مخصوصا اگر محیط پذیرایی شما کوچک است بهترین روش برای جبران این نقص استفاده از آینه‌های بزرگ است چرا که این کار روشنایی پذیرایی را دو چندان می‌کند.

● استفاده از وسایل چند منظوره

اگر محیط محدودی در دست دارید استفاده از وسایل چند منظوره و کاربردی بهترین ایده است. مخصوصا اگر از نوع جمع شو و کم‌جا باشند می‌توان هنگام نیاز از آنها استفاده کرد و هنگامی که کاری با وسایل ندارید آنها را جمع کرده و از فضا استفاده بهینه کنید.

چینش دکوراسیون پذیرایی مدرن

کلام آخر

این روزها دکوراسیون مدرن جزو پر طرفدارترین سبک‌های چیدمان بین مردم است. دکوراسیون مدرن به جهت سادگی و راحتی برای تهیه وسایل در کنار قیمت مقرون به صرفه و مناسب وسیله‌ها بسیار محبوب واقع شده و تقریبا اکثر آپارتمان‌های کوچک و فضاهای محدود دارای دکوراسیون مدرن هستند.

برای دکوراسیون سبک مدرن از شلوغ کردن فضا بپرهیزید. رنگ‌های جیغ و چندین رنگ همزمان استفاده نکنید‌ و سعی کنید هر چیزی را در صورت لزوم بخرید و از خریدن وسایل بی‌استفاده خودداری کنید. می‌توانید انواع وسایل مدرن خانه را در بخش فروشگاه سایت خانه شما مشاهده کنید و ست‌های زیبایی با هر یک تشکیل دهید. استفاده از تابلوهای دکوراتیو در کنار آینه‌ها،‌ آباژورهای شیک و مجسمه‌های زیبا در دکوراسیون مدرن بسیار توصیه می‌شود.

در صورتی که سوالی برای شما پیش آمده باشد می‌توانید از بخش پشتیبانی پاسخ پرسشهای خود را بیابید. پرسنل تیم پشتیبانی همه روزه آماده ارائه مشاوره خرید و راهنمایی لازم به شما هستند تا در نهایت سفارشی موفق را ثبت‌ کنید. ضمنا نماد اعتماد الکترونیک سایت می‌تواند تضمینی برای ارسال کالای باکیفیت و مرغوب برای مشتری باشد پس حتما آن را بررسی کرده و سپس خریدتان را نهایی کنید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp