همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی منازل کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر خانه شما کوچک است و می خواهید یک دکوراسیون داخلی مدرن برای منزل خود طراحی کنید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنم زیرا نکات و قوانین مهم دکوراسیون داخلی که برای چیدمان خانه های کوچک را باید بدانید را به شما توضیح خواهیم داد که با رعایت کردن این نکات به زیباتر شدن خانه شما کمک می کند.


همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی منزل کوچک

اگر معنای دقیق طراحی دکوراسیون داخلی را بخواهید بدانید باید گفت با توجه به تعریفی که آکسفورد برای این کلمه تعریف کرده است به معنای هماهنگی از پیش طراحی شده برای زیباتر دیده شدن رنگ ها، اثاثیه وسایر اشیاء موجود در یک اتاق یا ساختمان به شکل هنرمندانه است.

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه این است که یک فضای بزرگتر ایجاد کنیم که کاربردی، دلنشین و زیبا باشد اگر طراحی دکوراسیون به صورت اصولی انجام نشود ممکن است یک فضای بزرگ کوچک تر به نظر برسد و یا حتی استفاده از زیباترین وسایل نیز چندان زیبایی خود را نشان ندهند.

در طراحی و چیدمان منزل با استفاده از نورپردازی، مبلمان، و سایر وسایل دکوری از یک پلان ساده می توانیم یک دکوراسیون و چشم انداز زیبا و کاربردی خلق کنیم.

چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی

یکی از بزرگترین مشکلات در خانه های کوچک چیدمان وسایل خانه به شکل درست است اما طراحان دکوراسیون با انجام دادن روش هایی با درست چیدن وسایل سعی بر این دارند که از فضای کم بهترین کاربرد را بهره برداری کنند و فضای بسیار زیبا و بی نظیر در اختیارتان قرار دهند.

بعضی از افراد تصور می کنند برای داشتن خانه جذاب و مدرن حتما باید متراژ خانه ی آن ها زیاد باشد اما با متراژ پایین نیز می توانید یک خانه ی زیبا با فضایی دلباز را داشته باشید.

اگر خانه ی شما کوچک است نباید از رنگ های متنوع در لوازم منزلتان استفاده کنید، اگر میخواهید فضای خانه شما بزرگتر دیده شود از رنگ های روشن استفاده کنید، پس سعی کنید اگر منزلتان کوچک است هیچ وقت رنگ های تیره را انتخاب نکنید و از رنگ های روشن مثل سفید، کرم و غیره استفاده کنید زیرا نور را منعکس می کند، هیچ وقت از مبلمان بزرگ استفاده نکنید از مبلمان با ساختار ظریف و یا مبلمان ال استفاده کنید.

سعی کنید تابلوهای کوچک را روی دیوارهای بزرگ قرار ندهید این کار باعث کوچک تر دیده شدن منزلتان می شود برای بزرگتر دیده شدن خانه خود بهتر است تابلوها دو سوم عریض تر از دیوار باشند.

 

دوکوراسیون منزل

برای قرار دادن وسایل دکوری منزلتان از شلف دیواری استفاده کنید تا فضای کمی را اشغال کنند، و بهتر است از مبل های تخت خواب شو استفاده کنید که هم به عنوان تخت و هم به عنوان مبل قابل استفاده هستند که فضای خیلی کمی را اشغال می کنند.

نورپردازی در خانه های کوچک نکته بسیار مهمی است سعی کنید از رنگ های روشن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، نورپردازی های دکوراتیو و نقطه ای برای خانه های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است، استفاده از آیینه در خانه باعث بزرگتر دیده شدن خانه می شود.

رنگ آمیزی دیوارها نیز نکته بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید، برای دیوارهای خانه تان از رنگ های روشن استفاده کنید زیرا فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهد، استفاده از آباژورهای ایستاده نیز به بزرگتر نشان دادن خانه کمک می کند.

طراحان دکوراسیون داخلی، آشپزخانه را قلب خانه می دانند به همین علت باید در چیدمان آشپزخانه خود دقت بسیار بالایی داشته باشید، برای کابینت ها نیز بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید و کابینت هایی با ارتفاع بلند و عمق زیاد طراحی کنید.

دکوراسیون منازل کوچک

 

بیشتر بدانید: دکوراسیون اتاق نشیمن

سبک مدرن از حدود قرن بیستم رواج پیدا کرد و در آن سادگی مهم ترین نکته است، سبک مدرن بر فرم های تمیز، اشکال معاصر، استفاده از مواد طبیعی و هماهنگ سازی فضای بین داخل و خارج تاکید دارد، و ترکیبی از آسایش و شیک بودن را در بر دارد.

دکوراسیون داخلی مدرن ساده و با شکوه است، طراحی داخلی مدرن با رنگ های خنثی سطوح تمیز و فرم های ساده می تواند خانه شما را شیک تر کند، در این سبک از جزئیات اضافی و یا تزئینات غیر ضروری خودداری کنید.

طراحی مدرن دکوراسیون داخلی
ویژگی دکوراسیون مدرن

سادگی

ویژگی مهم برای داشتن دکوراسیون مدرن سادگی آن است، یعنی حذف وسایل اضافی و حذف کردن جزئیات غیر کاربردی، ساده نگه داشتن دکوراسیون باعث کم تر شدن استرس و ایجاد حس آرامش می شود.

ایجاد فضای باز

اگر به دنبال دکور مدرن هستید فضای خالی منزلتان را بیشتر نشان دهید، برای مثال در یک اتاق کوچک می توانید با چند سانتی متر فضای خالی در اطراف فرش اتاقتان را بزرگتر نشان دهید.

استفاده از مبلمان مدرن

امروزه مبلمان ها در طرح های بسیار متنوع تولید می شوند و تنوع بسیار زیادی دارند به همین دلیل با گزینه های زیادی رو به رو هستید، نوع پارچه، رنگبندی، فرم مبل، کوسن ها نقش بسیار مهمی در انتخاب یک مبل دارند، معمولا مهم ترین معیار برای انتخاب جنس پارچه خنکی آن است به همین دلیل مبلمان پارچه ای طرفداران بیش تر نسبت به مبلمان چرم دارند زیرا راحت تر، نرم تر و خنک تر از چرم هستند.

نوع چیدمان مبلمان در منزل نکته بسیار مهمی می باشد و در زیباتر دیده شدن دکوراسیون منزلتان بسیار تاثیر گذار است، برای داشتن یک نشیمن ساده و شیک بهتر است از مبلمان با طرح های ساده و رنگ های روشن استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون مدرن

از مهم ترین فضاها در دکوراسیون داخلی منزل پذیرایی یا اتاق نشیمن می باشد زیرا توجه تمام افراد به این قسمت از خانه جلب می شود، چیدمان های متقارن در فضای پذیرایی می تواند ایده خوبی باشد اما بهتر است در اتاق خواب از چیدمان های غیر متقارن استفاده کنید تا فضای اتاق خواب شما حالت صمیمانه تری به خود بگیرد.

در دیزاین خانه خود حتما از گلدان استفاده کنید تا محیط خانه تان بانشاط تر شود، یکی دیگر از فضاهایی که در دیزاین خانه مورد توجه بسیار است طراحی آشپزخانه می باشد، به دلیل اینکه خانم ها بیشتر تایم خود را در آشپزخانه می گذرانند بنابراین در دیزاین آشپزخانه باید بسیار حساس باشید تا بتوانید یک آشپزخانه شیک و مدرن داشته باشید، نورپردازی، کف پوش، کابینت ها از مواردی هستند که در دیزاین آشپزخانه شما بسیار تاثیر گذار هستند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و شیک

با همه گیر شدن و علاقه مند شدن افراد به طراحی دکوراسیون داخلی دیگر فقط محدود به خانه های مسکونی نمی باشد و در شرکت ها، فروشگاه ها، مغازه، بیمارستان، هتل ها و غیره هم از قوانین طراحی دکوراسیون استفاده می شود، به نظر خیلی از افراد طراحی دکوراسیون بسیار کار ساده ای است و فقط به سلیقه ی فرد بستگی دارد که چیدمان دکوراسیون منزل چگونه باشد اما نکات و قوانین بسیار مهمی در بر دارد که اگر نکات را رعایت کنید بهترین استفاده را از فضای خانه خود خواهید داشت و باعث زیبا تر دیده شدن دکور منزل شما خواهد شد.

طراحی داخلی همیشه مختص به چیدمان وسایل و یا مبلمان نیست بلکه شامل قسمت های مهم تر مثل انتخاب کفپوش، نوع سقف، طرح دیوارها نیز می شود که اگر انتخاب نادرست داشته باشید نتیجه مطلوبی نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: تزیین خانه با وسایل دکوری مناسب و ارزان

اصول طراحی داخلی

از رنگ های هماهنگ در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

 منظور از استفاده از رنگ های هماهنگ به این صورت نیست که به صورت یک پارچه استفاده کنید بلکه استفاده از دو یا چند رنگ تیره در کنار رنگ های روشن می تواند هارمونی بسیار زیبا در فضا ایجاد کند که باعث ایجاد نشاط در فضای داخلی می شود.

هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

توجه به دیوارها

دیوارهای گچ بری شده با تزئینات فلزی، سنگی، چوبی جذابیت زیادی را در دکوراسیون کلاسیک ایجاد میکنند شما می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کنید ایده بسیار کاربردی و ارزان است که به زیبا تر دیده شدن منزلتان کمک می کند.

طراحی دیوارها در دکوراسیون داخلی

انتخاب مبلمان

انتخاب طرح و رنگ مبلمان علاوه بر سلیقه فرد بهتر است با وسایل منزلتان هارمونی داشته باشد و سعی کنید طبق اصول فنگ شویی چیدمان مبلمانتان را انجام دهید،سعی کنید هنگام چیدمان مبلمان منزل از فضاها بهترین استفاده را داشته باشید تا فضای اضافی را اشغال نکنند.

مبلمان مناسب در دکوزاسیون داخلی

تفاوت طراح دکوراسیون داخلی و طراح داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی وظیفه ترکیب و چیدمان وسایل خانه مانند مبل ها، لوسترها، تابلوها، فرش ها، کاغذ دیواری و غیره را دارد اما طراحی داخلی اجرای فرم داخلی ساختمان و طراحی فضای داخلی ساختمان را بر عهده دارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم که مهم ترین، کاربردی ترین نکات را در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل به شما ارائه کنیم امیدوارم این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید منزل خود را به بهترین نحو و با رعایت اصول طراحی دکوراسیون طراحی کنید.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp