نکات کلیدی در خرید و چیدمان میز و صندلی باغی

میز و صندلی باغی

 

امروزه به دلیل افزایش تعداد خانه ها استفاده از فضای بالکن و تراس بسیار رایج شده است. از سوی دیگر، تمایل مردم به استفاده از فضاهای بیرونی برای اجتماعات مانند باغ تالار، رستوران در فضای باز و غیره، تقاضا برای تولید و عرضه محصولات مبلمان را افزایش داده است. از آنجایی که چیدمان این نوع فضا با محیط داخلی و خارجی متفاوت است، این فضا تابع شرایط آب و هوایی متغیر و متفاوتی است، انتخاب میز، صندلی و مبلمان مناسب بسیار مهم است. به عبارت دیگر، بسته به شرایط فضای مورد استفاده، میز و صندلی های باغی از نظر طرح، ساخت و مصالح به کار رفته تفاوت قابل توجهی با مبلمان داخلی دارند.

طبیعتا برای لذت بردن از فضای باز منزل یا باغ خود باید مبلمان فضاز باز را در آن در نظر بگیرید. قطعا این نوع از میز و صندلی ها باید از جنس مرغوب و ضدآب برخوردار باشند و متناسب با سلایق شخص خریداری شود اما باید به نوع خرید خود توجه کنید.

میز و صندلی باغی یا مبلمان باغی که به آن مبلمان پاسیو و یا فضای باز هم گفته می شود یک نوع از مبلمان است که از مواد مقاوم در برابر اب وهوا ساخته می شود.

 

صندلی باغی

نحوه نگهداری از مبلمان فضای باز 

هرچقدر در نگهداری از مبلمان فضای باز دقت کنید طول عمر آن نیز افزایش پیدا می یابد. برای مثال هنگام بارندگی مبل را در جای مسقف قرار داده و یا روی آن نایلون بکشید و از ارتباط مستقیم آن با آب و باران و برف جلوگیری کنید.

فرمول ساده وآسانی که برای تمیز کردن و نگهداری همه ی مبل های باغی وجود دارد:

1- با یک پارچه ی مرطوب یا خشک خاک و کثیفی آن را بگیرید 

2- با محصولات تمیز کننده مناسب هر نوع جنسی سطح آن را محکم تر و با دقت بیشتری تمیز کنید.

3- قبل از استفاده از آن اجازه دهید کاملا خشک شود.

4- در طول ماه های گرم، مبلمان خود را به طور منظم تمیز کنید و طبق توصیه ها از آن نگهداری کنید. پس از یک روز بارانی، کوسن های خود را آویزان کنید تا مطمئن شوید که خشک و بدون گرد و غبار هستند.

5- در ماه های زمستان آنها را در گاراژ یا یک سوله نگهداری کنید یا آن را به طور کامل بپوشانید.

چگونه تشک صندلی باغی را تمیز کنیم؟

اگرپارچه ی تشک از نخ است و قابل جدا شدن می توان آن را باز کرد و در ماشین لباس شویی انداخت.

اگر پارچه از الیاف مصنوعی و ضد آب است، با یک پارچه ی مرطوب می توان خاک و کثیفی را از روی آن پاک کرد و برای تمیزی بیشتر از مایع ظرف شویی یا صابون که با آب رقیق شده می توان استفاده کرد که به پارچه آسیبی نرسد.

اگر تشک ها در معرض باران و رطوبت قرار گرفتند و کپک زدند بعد از گرفتن گرد و خاک، کپک را با یک برس خشک پاک کنید سپس با توجه به جنس پارچه آن را بشویید.

 

میز و صندلی فضای باز

 

نکات مهم در چیدمان مبلمان باغی 

اگر حیاط یا پاسیویی کوچک دارید نباید آن را با مبلمان بزرگ و گرد شلوغ کنید. هرچقدر ابعاد مبلمان متناسب با فضا باشد جلوه قشنگ تری دارد. اگر ابعاد مبلمان را درست انتخاب کنید، یک فضای زیبا و هماهنگ خواهید داشت.

وقتی به میز و صندلی های باغ می رسیم، ناخودآگاه به یاد میز و صندلی های تاشو سفید و روشن روی چمن سبز میوفتیم. حتی فکر استراحت با چنین منظره ای بسیار آرامش بخش بود.به این منظور، استراحت در هوای آزاد به کاربران این امکان را می دهد که از آرامش خاطر لذت ببرند. متریال این دسته در مواد و ساخت متفاوت است که به مدل های فلزی، چوبی و پلی اتیلن تقسیم می شود.

نکات مهم قبل از خرید میز و صندلی فضای باز

هنگامی که هوا گرم می شود، می توانید فضای داخلی خود را در فضای باز گسترش دهید. پذیرایی از خانواده و مهمانان خارج از خانه آسان است. صرف نظر از اندازه فضای بیرونی شما، مهم است که مبلمان باغی کاربردی با عملکرد زیبا داشته باشید.
مبلمان مناسب بالکن شما را تشویق می کند که زمان بیشتری را برای لذت بردن از هوای تازه و حتی پذیرایی از مهمانان در خارج از خانه بگذرانید. مبلمان باغی باید قبل از زیبایی، در برابر آب و هوا مقاومت کند و ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. در این قسمت شما را در انتخاب و خرید مبلمان باغی راهنمایی می کنیم.

مبلمان فضای باز

کیفیت مناسب مبلمان باغی

هرگز کیفیت را فدا نکنید. اکثر مردم ممکن است بر این باور باشند که مبلمان باغ اهمیت کمتری نسبت به مبلمان داخلی دارد. اما این افکار کاملا اشتباه است.
مبلمان فضای باز باید در معرض آفتاب، باد، باران و سایر عوامل احتمالی قرار گرفته و در مقابل آن مقاومت کنند. شما نیازی به افزایش بودجه ندارید، اما بهترین مبلمان را در حد بودجه خود انتخاب کنید.

مرغوبیت و جنس کالا

مهم ترین نکته ای که در خرید میز و صندلی باغی باید به آن توجه کنید جنس و کیفیت محصول است. در این زمینه باید به شرایط آب و هوایی که مبلمان را در آن قرار می دهید توجه کنید. اگرچه میز و صندلی های فلزی بسیار بادوام و ماندگار هستند، اما در برابر عواملی مانند زنگ زدگی و سایش فلز آسیب پذیر هستند، به خصوص اگر از مواد با کیفیت در ساخت میز و صندلی استفاده نشود. در این صورت باید به مواردی مانند مقاومت فلز در برابر زنگ زدگی، کیفیت رنگ روکش میز و صندلی آنها توجه کرد. مواد مورد استفاده در ساخت میز و صندلی باغی باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا مقاومت و استحکام لازم را در برابر رطوبت، گرد و غبار، نور مستقیم خورشید و آسیب حشرات داشته باشد.

نیم ست میز و صندلی باغی (مهتاب الماس)

میزان راحتی مبلمان

هنگام خرید مبلمان فضای باز، زمانی را صرف نشستن و استراحت روی آن کنید. قبل از خرید کالاهای مورد علاقه خود را تست کنید. با توجه به سطح راحتی خود انتخاب کنید.
برخی از صندلی های فضای باز خیلی باریک هستند و در آنها احساس راحتی نمی کنید. برخی دیگر با فاصله کمی از زمین ساخته شده‌اند و بلند شدن از آن‌ها دشوار است، و برخی از مبلمان بسیار بلند هستند که می‌تواند هنگام نشستن طولانی مدت باعث ناراحتی شود.
همچنین از بالش های نرم و راحت استفاده کنید. از بالش های کوچک و نازک خودداری کنید. از بالش های ضخیم تر نیز استفاده کنید. بهتر است از یک بالش پر از پلی استر استفاده کنید.

میز و صندلی تراس

ابعاد میز و صندلی

در انتخاب میز و صندلی باغ باید به سازگاری مدل انتخابی با فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. یکی از اصول زیبایی نظم، رعایت تناسب است. اگر فضای کوچکی دارید، از میز و صندلی های کوچک استفاده کنید یا تعداد محدودی صندلی را در نظر بگیرید.

توجه به شرایط جوی محیط

آیا در منطقه شما هوا گرم و خشک است. آیا شما نزدیک ساحل زندگی می کنید؟ باران زیاد می بارد؟اینها سوالاتی است که قبل از انتخاب و خرید مبلمان باغی باید از خود بپرسید. اگر می خواهید مبلمان شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، باید مطمئن شوید که مناسب آب و هوایی است که در آن مورد استفاده قرار می گیرد.
به عنوان مثال، شرایط گرم و خشک می تواند باعث پوسیدگی و ترک خوردن چوب شود. همچنین بادهای شدید می تواند باعث جابجایی مبلمان آلومینیومی و پلاستیکی شود، مبلمان ظریف تر همیشه تحت تأثیر رطوبت قرار گرفته و مقاومت کمتری را دارا می باشند.
همانطور که می دانید رطوبت و بخار آب نیز به فلزات آسیب می رساند و همچنین می تواند باعث پوسیدگی چوب ها نیز بشود.
نور خورشید و هوای گرم نیز می تواند باعث آسیب هایی مانند ترک خوردگی، سایش یا تاب برداشتن در اثر گرما شود.
برای جلوگیری از چنین آسیب هایی می توانید از چتر و سایبان در کنار مبلمان استفاده کنید.

مبلمان حصیری تراستوجه به فضای قرارگیری

به فضا و شکل محیطی که قرار است برای آن مبلمان تهیه کنید دقت کنید. از مساحت و شکل فضای بیرون برای تعیین اندازه مبلمان فضای باز استفاده کنید.
از همان اصولی که در خانه خود استفاده می کنید برای مدیریت فضا استفاده کنید. مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف مبلمان وجود دارد تا بتوانید به راحتی بین آنها راه بروید.

سبک بودن

بهتر است وزن کم را به دلیل جابجایی زیاد آنها در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین ویژگی های میز و صندلی باغ این است که می توان آنها را به سرعت جابه جا کرد و دکوراسیون بیرون ویلا یا باغ را تغییر داد. اگر وزن این صندلی بیش از حد باشد، باعث آسیب به ستون فقرات شما می شود. هنگام خرید به وزن میز و صندلی توجه کنید.

رنگ بندی مبلمان حصیری

توجه به کیفیت رنگ

کیفیت بالای رنگ نکته بسیار مهمی برای میز و صندلی باغ است. دلیل آن این است که این میز و صندلی ها در فضای باز هستند. در زمستان برف و باران و در تابستان نور خورشید رنگ آنها را خراب می کند. میز و صندلی هایی که از رنگ های باکیفیت استفاده می کنند، علاوه بر ظاهر، کیفیت رنگ را بهبود می بخشند و در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاوم هستند.

قیمت خرید

قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت مواد نیست. در چند سال گذشته با افزایش شبکه های اجتماعی و افزایش تبلیغات، مردم کالاهای بی کیفیت خود را با قیمت های بالا به فروش می رساندند. در آن مدت افرادی که کیفیت خوب و قیمت مناسب دارند قربانی این افراد می شوند، به همین دلیل در خرید کالای مورد نظر خود بسیار توجه کنید و قطعا به کیفیت آن را مدنظر خودتان قرار دهید. قیمت میز و صندلی باغی بسته به متریال مورد استفاده متفاوت است.

مبلمان باغیبرترین برند مبلمان فضای باز

با تاسیس فروشگاه آنلاین خانه ی شما با هدف پخش مستقیم میز و صندلی باغی از تولید به مصرف و به قیمت پخش عمده که با استقبال فراوان شما عزیزان روبرو بوده باعث ایجاد آشنایی بیشتر میز و صندلی باغی در بین مردم و استقبال از آن ها شده است.

در بسیاری از خانه ها و یا آپارتمان ها با حیاطی مواجه می شویم که استفاده درستی از آن نشده و  برای زیبا سازی آن کاری انجام نشده است. با چند عدد میز و صندلی تنوع بسیار خوشایند و مطلوبی را در فضای حیاط می توان ایجاد کرد. در هر حیاطی قسمت هایی وجود دارد که برای عبور و مرور استفاده نمی شود، با استفاده از مبلمان فضای باز می توان آن بخش ها را به فضایی دنج و راحت که ساکنین بتوانند حتی برای مذاکره و گفتمان های مرتبط یا ساختمان از آن بهره برند، ایجاد کرد.

 

مطلب پیشنهادی : تمامی ویژگی های مهمی که باید در مورد تاب باغی بدانید

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp