تمامی ویژگی های مهمی که باید در مورد تاب باغی بدانید

تاب باغی ایفل

تاب باغی یکی از تجهیزات حرفه ای تفریحی است که با استفاده از متریال با کیفیت و مناسب طراحی و تولید شده و می تواند اوقات لذتبخش را برای ما به همراه داشته باشد. در طراحی این تجهیزات از مدل های متفاوت با تنوع رنگی بالا استفاده شده که به نوعی عامل تاثیرگذار در قیمت این تجهیزات به شمار می آیند. 

یکی از نوستالژیک‌ترین وسایل بازی در دوران کودکی اکثرمان تاب باغی بوده است. در واقع تاب باغی به تاب‌های بزرگ و فلزی دونفره یا سه نفره‌ای گفته می‌شود که مخصوص خانه‌های حیات‌دار و محوطه باز مانند باغ و ویلا است. 


در سال‌های اخیر مدل‌های جذاب و متنوعی از تاب باغی وارد بازار شده است که طرفداران بسیاری داشته و حقیقتا هر کسی ترجیح می‌دهد یکی از آنها را در منزل خود داشته باشد. در ادامه مطلب بیشتر با این تاب، انواع آن و به طور کلی همه چیز درباره تاب باغی آشنا می‌شویم.

معرفی تاب باغی 

تاب باغی یکی از جذاب‌ترین وسایلی است که می‌تواند در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. در واقع این وسیله از یک نشیمن راحت و بزرگ با طول و عرض کاملا به قاعده تشکیل شده است که روی این نشیمن عموما با اسفنج، تشک و پارچه پوشیده می‌شود.

این نشیمن به کمک میله آهنی، زنجیر یا حتی طناب‌های ضخیم کنفی به یک بدنه که در اصل قاب یا اسکلت تاب نامیده می‌شود، متصل شده و به جهت اندازه نسبتا بزرگی که دارد مناسب قرارگیری در فضای باز است. در طراحی و تولید این تاب از متریال با کیفیت استفاده شده که مقاومت آن را در برابر وزن زیاد، ضربه و تکان های شدید بالا می برد. البته دقت داشته باشید که انواع تاب باقی در مدل های مختلف با اندازه های متعدد و مناسب با بازه وزن خاص تولید می شود که هر یک دارای قیمت متفاوتی نیز هستند.

نشستن روی این تاب و معلق بودن در هوا می‌تواند یکی از بی‌نظیر‌ترین حس‌هایی باشد که هرکس تجربه می‌کند. خوبی تاب باغی عمر و دوام طولانی‌اش است. با یکبار هزینه کردن برای خرید یک تاب مناسب و باکیفیت می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد و نیازی به تعویض و خرید تاب جدید نخواهید داشت. کیفیت تاب باغی بستگی به متریال به کار رفته برای ساخت بدنه،‌ نشیمن و باقی اجزای تاب دارد که در ادامه بیشتر درباره آنها و ویژگی‌های یک تاب باغی مرغوب صحبت خواهیم کرد.

تاب باغی فلزی مدل ایفل

مهم‌ترین ویژگی‌های تاب باغی 

همانطور که اشاره کردیم خرید یک تاب باغی باکیفیت بسیار مهم است چرا که اهالی منزل، میهمانان و دوستان شما روی تاب نشسته و قطعا راحتی آنها برایتان بسیار مهم است. پس اگر قصد خرید تاب شیک برای حیات منزل، ویلا یا باغ خود دارید لطفاً 5 دقیقه تعلل کرده و مطالب زیر را مطالعه کنید تا خریدی آگاهانه و موفق انجام دهید.

جنس بدنه تاب باغی

برخی مدل های فیک و ارزانتر با وجود داشتن ظاهر کاملا مشابه، مقاومت چندانی ندارند این در حالی است که انواع تاب باغی با کیفیت مقاومت و ماندگاری زیادی در برابر عوامل محیطی و جوی داشته می می تواند سال های طولانی برای شما کاملا سالم باقی بماند. این تجهیزات دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی هستند که کیفیت، استقامت، ماندگاری و مقاومت کالا را بیان می کند، ویژگی های زیر تنها بخشی از قابلیت ها و امکانات این تجهیزات به شمار می آیند:

● جنس بدنه تاب

قطعا اولین پارامتری که باید به آن توجه ویژه نشان داده شود جنس بدنه تاب است. توجه کنید که روی تاب تمام افراد خانواده اعم از کوچک و بزرگ می‌نشینند. حتی ممکن است چند نفره روی تاب نشسته و مشغول گپ و گفت شوند پس جنس بدنه باید آنقدر باکیفیت باشد که توان تحمل وزن بالا را داشته باشد.

بهترین تاب‌ها از فلز و چوب ساخته می‌شوند که البته در سال های اخیر مدل های فلزی با استقبال بهتری روبرو بودند و همین امر سبب شده که تولید کنندگان با بکارگیری فلزات مرغوب و محکم بهترین مدل تاب باغی را تولید نمایند. گفتنی است که این تاب ها در ابعاد متفاوت و مناسب با وزن خاص تولید می شوند. 

 اسکلت تاب باید بدون ترک باشد، ضخامت کافی و قابل قبول داشته باشد. لازم است به محل اتصال‌ها دقت شود تا به خوبی و محکم جوشکاری شده و جفت هم باشند. در تاب چوبی نیز بدنه باید از چوب مرغوب تهیه شده و کاملا دقیق برش خورده و محل اتصالات به خوبی محکم شده باشند تا در صورت استفاده طولانی مدت تغییر شکل نداده و شل نشوند.

مطلب مرتبط: جدیدترین مدل های مبلمان باغی در سال 1401

● سایز و رنگ‌بندی

اگر در چیدمان باغ خود از انواع مبلمان باغی نیز بهره برده‌اید لازم است که رنگ تاب با آنها هارمونی داشته باشد تا فضایی دلچسب و دنج برای شما تشکیل دهند. ناهماهنگی در رنگ چیدمان سبب جلوه‌ای نامناسب حتی برای لوکس‌ترین وسیله‌ها می‌شود.

پس لطفاً این نکته را در نظر بگیرید،در تولید انواع تاب باغی فلزی از رنگ کوره ای استاتیک استفاده شده که یک پوشش بسیار مقاوم در برابر تابش مستقیم نور خورشید، عوامل جوی، نم و رطوبت، آلودگی هوا و غیره است. کیفیت عالی و تنوع زیاد رنگی سبب شده تا بتوان این تجهیزات را با دیگر وسایل موجود در محیط به سادگی ست کرد.

از نظر سایز هم بهتر است ابعاد تاب و محیط مورد نظر را با هم مقایسه کرده و یک اندازه مناسب را خریداری کنید. برای محیط خیلی کوچک تاب سه نفره و سایز بزرگ چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. پس تاب جمع و جور برای محیط‌ کوچک و تاب باغی چند نفره برای محیط بزرگ بسیار مناسب هستند.

جنس پارچه نشیمن تاب باغی

بهتر است بدانید که معمولا تاب های باغی بر اساس وزن افراد طراحی و تولید می شوند، به بیان دیگر هر محصول قابلیت تحمل یک وزن مشخص را دارد. بر این اساس ممکن است یک تاب باغی با تحمل وزن 150 کیلو به صورت یک نفره ساخته شده باشد که در این حالت افراد لاغر با وزن کم می توانند روی آن سوار شوند.

● جنس پارچه نشیمن

خیلی مهم است که پارچه از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. چرا؟ شما قرار است سالها از این تاب استفاده کنید. این تاب در محیط باز نصب می‌شود و باید در برابر باران، گردوخاک،‌ تابش نور خورشید و تمام مواد خوراکی و نوشیدنی که هنگام نشستن روی تاب میل می‌کنید و ممکن است روی نشیمن هم بریزد مقاوم باشد تا هزینه‌ای دو چندان برای تعویض زود به زود تشک نشیمن به شما تحمیل نشود.

جنس پارچه ای که برای تشکچه نشیمن استفاده می شود از نخ کامل است و مقاومت بالایی در برابر سایش دارد، نرمی و لطافت این پارچه به هیچ عنوان آزار دهنده و حساسیت زا نیست. این نوع پارچه ها در برابر تابش نور خورشید و عوامل جوی نیز مقاومت بالایی دارند و پس از مدتی دچار رنگ پریدگی و پوسیدگی نمی شود.

● لوازم جانبی تاب باغی

خیلی خوب است از فروشگاه‌هایی خرید کنید که امکان ارائه لوازم جانبی به همراه اجناس خریداری شده به مشتریان خود بدهند. مثلاً وجود یک سایبان شیک برای محافظت بیشتر از اسکلت و نشیمن‌گاه تاب واقعا لازم و ضروری است و جزو لوازم جانبی تاب محسوب می‌شود. فروشگاه اینترنتی خانه شما با امکان ارائه انواع لوازم جانبی به همراه محصولات خود لذت خرید را برای مشتریان خود دو چندان می‌کند.

● قابلیت شستشو

بد نیست مدلی را خریداری کنید که هم بدنه و هم تشک قابلیت شستشو بدون زنگ‌زدگی یا خراب شدن را داشته باشند تا بتوانید هر زمان که احساس کردید تاب نیاز به تمیز شدن دارد آن را شسته و دغدغه آسیب رسیدن به تاب را نداشته باشید. به طور کلی کیفیت متریالی که در تولید این کالا مورد استفاده قرار گرفته به گونه ای است که بر برابر نم زدگی، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و غیره مقاومت بالایی دارند. 

ویژگی های مهم درمورد تاب باغی

انواع تاب باغی

تاب باغی ریلکسی

این مدل تاب جزو پرفروش‌ترین محصولات موجود در فروشگاه است که به جهت تشک بسیار راحت و طراحی ارگونومیک بدنه می‌تواند یک تاب دنج جهت کتاب خواندن و استراحت باشد. نشیمن این تاب در بیشتر موارد شبیه یک توپ گرد تو خالی بوده و از میلۀ بدنه آویزان است.

مقاومت زنجیر نگه دارنده این تاب متناسب با وزن افراد طراحی شده از این رو نباید بیشتر از وزن مشخص شده را به آن تحمیل کنید چرا که باعث پاره شدن زنجیر خواهد شد.

تاب ریلکسی کفشیبنابراین نباید با آن به شدت تاب خورد و بیشتر برای ریلکس کردن و حرکات آرام از این مدل خریداری می‌شود. این مدل در انواع یک نفره و دو نفره موجود بوده و برای فضای بسته هم بسیار مورد پسند مشتریان است.

تاب باغی فلزی سه نفره

این مدل تاب با نشیمنی بزرگ به راحتی وزن سه نفر را تحمل کرده و می‌تواند بیش از 200 کیلوگرم بار را نگه‌دارد. نشیمن آن از پارچه باکیفیت تهیه شده و جنس بدنه آهنی می‌باشد. این تاب با رنگ کوره‌ای رنگ‌آمیزی شده که در برابر رطوبت و تابش خورشید بسیار مقاوم است.

تاب باغی سه نفره

تاب فلزی باغی دونفره

این مدل نیز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و به راحتی دو نفر روی نشیمن‌ آن جا می‌شوند. تاب باغی‌ سایبان دار فروشگاه خانه شما قابلیت تنظیم زاویه سایبان را دارند و یک محصول تمام عیار برای کسانی است که ترجیح می‌دهند از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشند و در محیط حیات خود یک تاب جمع و جور شیک داشته باشند.

تاب ریلکسی دونفره

بیشتر بدانید: بررسی برترین مدل های تاب ریلکسی و صندلی تابی بهمراه نکات خرید

3 روش نگهداری از تاب باغی 

استفاده از ضد زنگ

تاب‌های باغی عموما در معرض تابش خورشید، رطوبت و گرد و غبار هستند بنابراین امکان زنگ‌زدگی انواع تاب باغی فلزی بسیار زیاد است. توجه کنید حتما تابی بخرید که رنگ ضد زنگ روی بدنه آن خورده باشد و اگر از این امر مطمئن نیستید برای نگهداری بهتر از آن حتما روی آن یک ضد زنگ باکیفیت بزنید. محصولات سایت خانه ما همگی از رنگ‌های کوره‌ای و ضد زنگ تهیه شده و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند.

نصب تاب به طور صحیح

تاب هم مانند بسیاری از وسایلی که می‌خرید نیازمند نصب و جای‌گذاری دقیق قطعات است. پس اگر می‌خواهید بعداز مدتی تاب به صدا نیافتد و قطعات آن شل نشوند حتما از یک فرد متخصص و نصاب مطمئن برای نصب تاب باغی جدید خود استفاده کنید.

روغن کاری به موقع اتصالات تاب

به‌طور منظم هر 60 روز یکبار لازم است تاب را روغن‌کاری کنید. شما که تمایل ندارید با هر حرکت تاب صدایی قیژقیژ به گوشتان برسد و بعداز مدت زمان طولانی استفاده قطعات خشک و فرسوده شوند؟ اگر چنین چیزی را نمی‌خواهید لطفاً روغن‌کاری تاب را جدی بگیرید. هیچ وسیله‌ای تا ابد مانند روز اول نو باقی نمی‌ماند مگر با مراقبت درست! حتی یک تاب باغی شیک که از فروشگاه معتبر خانه شما خریداری کرده باشید.

تاب ریلکسی گرد

بیشتر بدانید: بررسی برترین مدل های تاب ریلکسی و صندلی تابی بهمراه نکات خرید

نحوه خرید و مکان‌های مناسب برای نصب تاب باغی 

در سال های اخیر استفاده از امکانات و خدمات رفاهی در محیط های مسکونی و کاری سبب شده تا برند های زیادی به بازار کار وارد شوند. طراحی و تولید انواع تجهیزات پارک و باغ که علاوه بر جنبه رفاهی و تفریحی باعث زیبا سازی فضا نیز می شوند به راحتی توجه خریداران را جلب نموده و با استقبال بی نظیر همراه بودند؛ از این رو برند های دیگر با هدف کسب سود بیشتر در این زمنه فعالیت خود را آغاز کردند.

توجه کنید تاب باغی مدل جدید را حتما از فروشندگان معتبر و فعال در این حوزه خریداری کنید تا خدمات پس از فروش و ضمانت تحویل جنس مرغوب و باکیفیت را به مشتریان خود بدهند. در صورت خرید آنلاین حتما از فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند سفارش‌تان را ثبت کنید که جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند. 
حتما قبل از نهایی کردن خریدتان از سایز، ابعاد، جنس و رنگ بدنه و پارچه نشیمن مطمئن شوید که محصول مورد بدون هیچ‌گونه اشتباهی به شما تحویل شود. ارسال تاب به سراسر ایران با کمترین هزینه باربری از خدمات ویژه فروشگاه خانه شما است که برای راحتی خرید به شما عزیزان ارائه می‌شود.

تاب باغی گلبرگ

مکان‌های مناسب نصب تاب باغی 

ممکن است با شنیدن نام تاب باغی تصور کنید این تاب تنها مناسب فضای باغ باشد اما با کمال احترام باید بگوییم که تصوری غلط است و این تاب برای تمام فضاهایی که ابعاد مناسبی برای قرارگیری یک تاب باغی شیک داشته باشند مناسب است. مثلاً:

حیات ویلا

اگر از فضای مناسبی در حیات ویلای خود دارید بد نیست با تاب باغی آن را پر کرده و جایی دنج برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه برای خود و اعضای خانواده درست کرده و یک تاب باغی مدل جدید خریداری کنید.

بالکن

بالکن بزرگ هم می‌تواند محیط خوبی برای استفاده از تاب باغی باشد. این تاب‌ها تا ارتفاع زیادی بالا نمی‌روند و حرکت آرامی دارند و امنیت افراد علی‌الخصوص کودکان به خطر نمی‌افتد.

سالن یا اتاق بازی

از انواع تاب ریلکسی جدید مانند تاب ریلکسی اشکی،‌ تاب ریلکسی گرد و غیره می‌توانید در فضای سالن یا اتاق خود استفاده کرده و دکوراسیونی‌ جذاب برای محیط داخلی منزل‌تان بسازید.

تاب باعی ایفل


کلام آخر 

در این مطلب با انواع تاب باغی و نحوه خرید و نگهداری از آشنا شده و یک سایت فوق العاده معتبر برای خرید این مدل تاب به شما معرفی کردیم. امیدواریم این توضیحات مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از آنها برای خریدی‌ موفق از هر فروشگاهی که مدنظرتان است، استفاده کنید. باتشکر از همراهی صمیمانه شما سروران گرامی، خریدی پر سود را برای شما آرزو می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: پرفروش ترین میز و صندلی های باغی و تراس + قیمت

نظر خود را بنویسید

whatsapp