6 مدل از برترین برندهای تابه چدنی

تابه دو طرفه چدنی

امروزه تحرک همه انسان ها بسیار کم شده است و وقتی برای ورزش کردن نداریم، بهترین کاری که برای تناسب اندام و سلامتی می توان انجام داد داشتن یک رژیم غذایی کم کالری است که فاقد چربی باشد.

تهیه غذای بدون روغن یک قدم بزرگ است. تابه های چدنی از بهترین انتخاب ها و از تجهیزات ضروری هرخانه و آشپزخانه ای است. برای آماده کردن انواع مواد غذایی مثل گوشت، ماهی، مرغ و سبزیجات در کمترین زمان و به زیباترین شکل کافی است فقط کمی کف تابه چدنی را چرب کنید. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید باید با فاکتورهایی که موجب سنجش کیفیت این محصولات می شود آشنا باشید. وب سایت خانه شما قصد دارد در این مقاله معیارها و فاکتورهای مهم برای خرید تابه چدنی و قیمت تابه چدنی را در اختیار شما قرار دهد.

ابتدا باید بدانیم که گریل کردن به چه معناست. یکی از بهترین و سالم ترین روش هایی که برای پخت مواد غذایی مثل گوشت سفید و قرمز وجود دارد، گریل کردن است. برای این نوع پخت ابتدا لازم است کمی روغن را فقط برای چرب کردن تابه استفاده کنید. در نتیجه غذاهای شما بدون چربی و ضرر می باشد و کالری بسیار پایینی دارد. بهترین روش گریل کردن استفاده از تابه های چدنی گریل است. برای خرید یک کالای مناسب مثل تابه چدنی باید به مواردی مثل شکل تابه، جنس، ابعاد تابه، قیمت تابه چدنی و غیره توجه کنید.

ظروف چدنی

انواع تابه چدنی

تابه های چدنی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و بر اساس طراحی کف تابه به دو دسته تقسیم می شوند.

تابه چدنی گریل صاف: تابه های چدنی گریل صاف از تابه های شیار دار سنگین تر هستند و حرارت را به شکل یکنواخت تری در کف تابه توزیع می کند و در نتیجه غذا بهتر پخت می شود.

تابه چدنی گریل شیاردار: این تابه ها دارای شیارهایی در کف تابه هستند و با فاصله مشخصی از همدیگر قرار گرفته اند و باعث ایجاد خطوط منظم روی مواد غذایی می شود. این نوع تابه های چدنی، چربی مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و غیره در اثر حرارت جدا می شود و در فاصله ای که بین شیارها وجود دارد جمع می شود که باعث گرفتن مزه کبابی به خود شده و لذیذ تر می شوند.

تابه چدنی

جنس تابه چدنی گریل

یکی از مهم ترین نکات خرید تابه چدنی گریل جنس تابه است. چدن لعاب کاری شده به دلیل این که از چدن ساخته شده اند، بسیار محکم و در برابر حرارت بسیار بالا مقاوم است. این جنس توزیع حرارت خوبی هم دارند. تابه های چدنی به دلیل لعاب کاری که دارند مواد غذایی به کف و دیواره ها نمی چسبد و شست و شو آن ها راحت تر است.

شکل تابه های چدنی گریل

امروزه در بازار تابه های چدنی در شکل های مختلفی مثل مربع، دایره، مستطیل و بیضی وجود دارد. انتخاب شکل تابه ها بیشتر مربوط به سلیقه می شود اما شکل مربع به دلیل گوشه هایی که دارد که محل تجمع حرارت است و می تواند این حرارت را به وسط تابه منتقل کند تا زمان پخت سریعتر شود، محبوبیت بیشتری دارند. تابه های بیضی هم فضای زیادی برای پخت و پز دارند که محبوبیت خاص خود را دارند.

بیشتر بدانید: مزایای تابه های چدنی در پخت و پز

ابعاد تابه چدنی

ابعاد هم مانند شکل به سلیقه شما مربوط می شود ولی مهم ترین نکته در انتخاب ابعاد مناسب میزان استفاده و اعضای خانواده است.

در تابه چدنی گریل

همه تابه هایی که در بازار وجود دارد، در ندارند. حتما توجه داشته باشید که برندی را انتخاب کرده که در داشته باشد که غذا مغز پخت شود. انتخاب تابه هایی با درب شیشه ای به شما کمک می کند که برای هر بار چک کردن میزان پخت غذا نیاز نباشد در را بردارید و بگذارید.

تابه چدنی

شیارها و خطوط تابه چدنی گریل

به دنبال یک تابه گریل با شیارها و خطوط عمیق باشید. در انتهای شیارها نباید خمیدگی وجود داشته باشد. این شیارها به حذف روغن اضافی غذا کمک می‌کنند و روی قسمتی از غذا که به کف تابه می‌رسد، رگه‌های قهوه‌ای دلپذیری باقی می‌گذارند. بعلاوه بخار پز کردن سس بین این شیارها طعم خوبی به غذای شما می بخشد.

تابه گریل نولیتو

6 مدل از بهترین برندهای تابه چدنی

برند نالینو

این مدل تنوع بسیار زیادی در شکل و ابعاد دارد و ارسال به سراسر کشور رایگان است. این شرکت اولین تولید کننده ی ظروف چدنی با کیفیت و متنوع است. به طور معمول تابه های چدنی نالینو در طرح ها و اشکال مختلف در بازار به فروش می رسد و به عنوان یک برند ایرانی در سراسر کشور نمایندگی دارد و از همه مهمتر تابه های خود را با ضمانت به مشتریان خود تحویل می دهد اما در کل قیمت تابه های چدنی نالینو می توانند کمی بالاتر باشند.

برند کاندید

شرکت آذین گستر شفق که به نام کاندید معروف است در ظروف پخت و پز آشپزخانه به صورت تخصصی عمل می کند و تولید انبوهی دارد. این برند 16 سال سابقه دارد و ابعاد و اشکال این مدل بسیار متنوع است.

برند زرساب

این برند از سال 1361 تاسیس شده و هدفش تولید ظرف های نچسب آشپزخانه برای صادرات و همچنین مصرف داخلی کشور است. این شرکت از همه ی استاندارد های داخلی و بین المللی بهره می گیرد و از بهترین مواد اولیه اروپایی و پودر رنگ و غیره استفاده می کند.

برند تفال

از معروف ترین و محبوب ترین برندهای فعال در تولید ظروف چدنی می توان به ماهیتابه تفال نیز اشاره کرد. تفال یک برند فرانسوی است و تفال اولین برندی بود که در واقع ظروف آشپزی بدون برچسب تولید کرد. البته امروزه برند تفال در زمینه تولید محصولات برقی و غیر برقی نیز فعالیت می کند.

برند آگرین

این روزها انواع جدیدی از ظروف با برند آگرین در بازار عرضه شده است که آگرین یکی از بهترین برندهای ظروف در ایران به شمار می رود. در مورد کیفیت ظروف آگرین لازم به ذکر است که اکثر خریدارانی که از محصولات آگرین استفاده کرده اند از آنها رضایت داشته اند و خود آگرین که یک برند ایرانی محسوب می شود نیز برندی شناخته شده در بازار است.

برند بوش

بوش یک برند آلمانی است، به طور کلی یکی از برندهایی است که فعالانه لوازم خانگی تولید می کند و خیلی ها می دانند که این برند آلمانی بوش است. در مورد قیمت تابه چدنی بوش لازم است توجه داشته باشند که قیمت کلی محصولات بوش با توجه به کیفیت آنها بسیار بالا است.

از دیگر برند های داخلی و خارجی برتر تابه های چدنی می توان به برند دلمونتی، هم کینگ، یونیک، جی فی نی، کرکماز و غیره اشاره کرد.

تابه ووک چدنی

اما در ادامه به معرفی چند نمونه دیگر از تابه های چدنی می پردازیم تا اگر با این برندها هم برخورد داشتید آشنایی داشته باشید.

۱- تابه چدنی lodge: این پکیج که شامل سه تابه، در سه سایز ۱۰ و ۸ و ۱۲ اینچی است، از بهترین تابه های موجود در بازار است. با استفاده از این تابه می توانید یک آشپزی راحت و لذت بخش را تجربه کنید. با خرید این محصول کیفیت، دوام، راحتی را به آشپزخانه خود ببرید.

اگر یک تابه آمریکایی با کیفیت بالا می خواهید، بی شک این تابه انتخاب خوبی است که هر خانه ای نیاز دارد از این تابه داشته باشد. از لحاظ بهداشتی این تابه بسیار سالم است چون از هیچ مواد شیمیایی استفاده نشده است. این تابه درب شیشه ای بسیار بادوامی دارد.

۲- تابه چدنی cuisinart: این تابه یکی دیگر از بهترین مدل های تابه چدنی است که برای سرخ کردن مواد غذایی از سال ۲۰۱۹ تولید شد که گرما را به صورت یکسان در تابه توزیع می کند. این تابه دارای مقاومت بسیار زیادی در قسمت داخلی و خارجی آن است. این تابه علاوه بر ظاهری شیک و زیبا، کارایی بسیار عالی دارد و همچنین تمیز کردن آن بسیار راحت است.

۳- تابه چدنی tramontina: لازمه ی پخت یک غذای لذیذ و خوشمزه یک تابه عالی است. یکی از تابه هایی که در بازار موجود است تابه tramontina در اندازه ۱۲ اینچی است. از ویژگی های این تابه می توان به توزیع یکسان گرما و کیفیت بالای آن اشاره کرد. این تابه به تولید گرما و رطوبت برای پخت غذا کمک می کند. از این تابه در درجه های مختلف گرما تا ۴۵ درجه می توان استفاده کرد. این تابه دارای گارانتی مادام العمر است.

۴- تابه چدنی out door gourmet: با خرید این پک باورنکردنی، شما هر نوع آشپزی را می توانید انجام دهید. ویژگی این ظرف عمق کافی است.

۵- تابه چدنی Bayou: تابه چدنی Bayou که ۲۰ اینچ است دو دسته دارد که از برترین تابه های چدنی سال ۲۰۱۹ است. برای هر پخت و پزی از این تابه می توان استفاده کرد. اگر قصد خرید یک تابه اما با کیفیت بالا را دارید، بهترین گزینه این تابه است.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp