10 لوستر مدرن برای آشپزخانه در سال جدید

لوستر آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین عناصر در تمام فضای خانه مخصوصا آشپزخانه نورپردازی است. نورپردازی بسیار مهم بوده و هنگام آشپزی یا سرو غذا به کمک افراد می‌آید. یکی‌ از وسایلی که برای نورپردازی آشپزخانه خریداری می‌شود لوستر است. لوسترهای آشپزخانه انواع مختلفی دارند و انتخاب آنها بستگی به سبک سلیقه هر فرد، چیدمان آشپزخانه و ابعاد محیط دارد. در ادامه 10 لوستر مدرن برای آشپزخانه را معرفی و هر یک را بررسی می‌کنیم. لطفاً ما را با نگاه پر مهرتان تا انتهای مطلب همراهی کنید و تنها هشت دقیقه وقت برای خواندن مطالب زیر بگذارید تا خریدی هوشمندانه را انجام دهید.

معرفی 10 لوستر مدرن برای آشپزخانه

1. لوستر اس ام دی

این مدل لوستر در دسته لوسترهای مدرن قرار می‌گیرد و از متریال مختلفی ساخته می‌شود. این مدل از زیرشاخه‌های لامپ ال ای دی هست که از کنار هم چیده شدن چندین بورد ال ای دی تشکیل شده‌اند. در ساخت لوستر SMD از تکنولوژی مدرنی بهره گرفته شده و طول عمر آنها نسبت دیگر لوسترها بیشتر است. گذر زمان روی کیفیت نور آنها اثر گذار نیست و عموما از خنک کننده در آن استفاده نشده است.

لوستر مدرن اس ام دی

جذابیت ظاهری و تنوع شکل آنها (مربع یا دایره و حتی مستطیل، یک طبقه و چند طبقه) دلیل دیگری برای محبوبیت این مدل در سال‌های اخیر شده است. این مدل برای دکوراسیون مدرن، مینیمال و اسپرت بسیار مناسب است و واقعا فضا را زیباتر می‌کند. ضمن اینکه نوردهی خوبی هم دارد. برخی از مدل‌های آن قابلیت تنظیم نور به وسیله کنترل را دارند. امکان تغییر طیف رنگی در این مدل مانند انتقال از نور آفتابی به مهتابی وجود دارد.

2. لوستر سه شعله

به این مدل آویز سه شعله هم می‌گویند. یک مدل متداول و ترند که سال‌هاست از این مدل برای نور پردازی آشپزخانه استفاده می‌شود. نوردهی این مدل لوسترها برای فضای کوچک مناسب است و اگر ابعاد آشپزخانه شما کم است این مدل بهترین گزینه است. این محصول چراغ آویزی است که معمولا بین یک تا دوازده حباب آویزان دارد و مکمل خوبی برای لوسترهای بزرگ هم هستند.

لوستر سه شعله آشپزخانه

اما نوع سه شعله آن بهترین گزینه برای آشپزخانه است و حباب‌های آن عموما در مدل‌های مخروطی، شیپوری، کلاه ژاپنی و غیره است. حباب آن در جنس‌های مختلف ساخته می‌شود که جنس مدل چرمی آن پرفروش‌تر است و در نهایت واقعا برای دکوراسیون مدرن و حتی کلاسیک بی‌نظیر است.

3. لوستر مینیمال

لوستر مینیمال بیشتر از اینکه یک مدل باشد یک سبک جذاب است و در ساخت لوسترهای سبک مینیمال اول از همه سادگی مدنظر است. قمیت آن به جهت سادگی مناسبتر است و زیبایی منحصر به فردی دارد. این مدل لوستر برای آشپزخانه به جهت این‌ که فضا را شلوغ نکند عالی است.

لوستر مینیمال

4. لوستر شیپوری

لوستر شیپوری هم از متریال مختلفی ساخته می‌شود که بیشترین مدل از آن در طرح چوبی و چرمی ساخته می‌شود. حباب‌های لوستر شیپوری ممکن است شیشه‌ای و فلزی هم باشند که آن ها نیز طرفداران خاص خود را دارند. این مدل مناسب دکورهای کلاسیک و حتی مدرن است و طراحی‌ آن به صورت آویز و حباب آن شیپوری شکل است.

لوستر شیپوری

در اکثر موارد آویز این مدل‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و کلا زیبایی خوبی به محیط می‌بخشند، سبک هستند و نصب آنها سخت نیست به علاوه قیمتی مناسب و تنوع طرح و رنگ زیادی دارند.

5. لوستر استوانه‌ای

این مدل در دسته‌بندی لوسترهای مدرن قرار می‌گیرد و لوسترهایی استوانه‌ای شکل با آویزهای کریستالی دارند که باشند باعث شده است خیلی شیک و دلبر به نظر بیایند. کریستال‌ها عموما از سرب،‌ شیشه و حتی پلاستیک ساخته می‌شوند و با توجه به متریال به کار رفته در آن نوردهی متفاوتی دارند.

لوستر استوانه ای

یک مدل عالی برای آشپزخانه است و استوانه آن معمولا فلزی به رنگ‌های مختلف است. البته لوستر استوانه‌ای انواع سقفی و آویز دارد و هرکس می‌تواند با توجه به سلیقه‌اش یک مدل را انتخاب کنند.

6. لوستر دیواری

تاریخ استفاده از این مدل لوستر به قرون وسطی برمی‌گردد. که مشعل و شمعدان به عنوان المان‌هایی برای زیبایی و روشنایی به کار برده می‌شد.

لوستر دیواری فلزی

امروزه لوسترهای دیواری جایگزین آنها شده و در انواع مدل‌ها و سبک‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. این مدل نورپردازی نسبتا ضعیفی دارد و برای روشنایی قسمتی از آشپزخانه مانند میز غذا خوری یا صبحانه خوری بسیار مناسب است.

7. لوستر اسپونتیک

نام این لوستر به زبان روسی و به معنای ماهواره است. این لوستر تعداد زیادی بازو و لامپ های متصل شده به سر این بازو دارد که حالتی خوشه‌ای و نامنظم و حتی منظم را به نمایش می‌گذارد.

لوستر اسپونتیک

 

این مدل یک لوستر شیک و جدید است که در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه زیبایی خود را نشان می‌دهد. لوستر مجلل و لوکسی است و قیمت آن نسبت به تعداد بازو و متریال به کار رفته در ساختش تعیین می‌شود. اگر به دنبال ایجاد تنوع و دکوری خلاقانه هستید استفاده از این مدل پیشنهاد می‌شود. گاهی به این لوسترها عنکبوتی هم گفته می‌شود.

8. لوستر کروی

به لوسترهای کروی شکل لوستر کره زمین هم می‌گویند. برخی از این لوسترها واقعا طراحی‌ای به شکل کره زمین دارند مابقی تنها از لحاظ کروی بودن به این نام خوانده می‌شوند.

لوستر کروی

این لوسترها بدنه‌‌ای از چوب، فلز و حتی شیشه یا چرم دارند و برخی دیگر مانند قفس یا محافظی کروی دور‌ شعله و لامپ قرار می‌گیرند. به هرحال این لوسترها گزینه‌ خوبی برای آشپزخانه و ساده پسندان بوده و جلوه‌ای شیک دارند.

9. لوستر تمام کریستال

به این لوسترها لوستر آبشاری هم می‌گویند این مدل تماما از کریستال‌های ریز و آویز تشکیل شده است و درخشندگی خاصی دارد. یک لوستر جدید و مدرن بوده و برای بسیاری از دکوراسیون‌ها مخصوصا خانهٔ نوعروسان عالی است.

لوستر تمام کریستال

این مدل اشکال مختلفی مانند مربع، استوانه و دیگر شکل‌های هندسی، حتی یک یا چند طبقه دارد و هر کس با توجه به مدلی که مدنظر دارد می‌تواند یکی از آنها را خریداری کند.

10. لوستر مفتولی

این مدل سبک خاص و مدرنی از لوستر است واقعا برای آشپزخانه مناسب بوده و به شدت زیبا است. در لوستر مفتولی از مفتول‌هایی با ضخامت قابل قبول شکل‌های هندسی جذابی ساخته‌اند که داخل آن‌ها لامپ قرار می‌گیرد. انواع تک شعله و یا چند شعله دارد و بشدت زیبا و کاربردی است. قیمت آن مناسب و وزن آن سبک است و تنوع ظاهری و رنگ‌بندی لوسترمفتولی قابل قبول بوده و یک لوستر جدید و امروزی است.

لوستر سه شعله مفتولی

مهم‌ترین نکات در انتخاب لوستر آشپزخانه 

انتخاب لوستر مدرن آشپزخانه کاری حساس و زمان‌بر است. اما با خواندن مطالب ذیل امکان اینکه انتخاب برایتان راحت‌تر شود وجود دارد چرا که تلاش کرده‌ایم تا تمام نکات لازم جهت خرید لوستر مدرن را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

لوستر مدرن آشپرخانه

با انواع لوستر آشنا شوید:

  • لوستر سقفی: این نوع عموما چسبیده به سقف بوده و نور‌خوبی‌ دارند.
  • لوستر دیواری: این مدل را پیش‌تر معرفی کردیم و برای یک نور متمرکز و ملایم عالی است.
  • لوستر خطی: این مدل لوستر مدرن برای بالای اپن آشپزخانه یا میز بار فوق‌العاده است.
  • لوستر معلق: معروف‌ترین مدل لوستر همان لوسترهایی است که آویزان بوده و دارای کریستال، کلاهک و انواع شیدها است و سالهاست ترند جهانی است.

می‌توانید هر یک با توجه با فضا، نوع چیدمان و ابعاد آشپزخانه انتخاب و خریداری کنید البته که سلیقه شخصی شما در انتخاب لوستر حرف اول را می‌زند.


نقشه خانه را در نظر بگیرید:

● آشپزخانه‌های جدا از فضای پذیرایی ممکن است رنگ‌بندی متفاوت از این فضا داشته باشند و بنابراین لازم است لوستر مناسب با رنگ‌بندی آشپزخانه خریداری شود و لزوما نباید ست و مکمل پذیرایی باشند.

● آشپزخانه‌ها و پذیرایی متصل به هم و به اصطلاح اپن از آنجایی که کاملاً در دید هستند و با پذیرایی ارتباط دارند لازم است که برای زیبایی بیشتر لوسترها ست و مکمل باشند البته خاطر نشان کردیم که همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد.

متریال ساخت لوستر
متریال به کار برده شده در آشپزخانه را در نظر بگیرید:

● به متریال ساخت جزیره، میز و کابینت‌ها توجه کنید. مثلا برای کابینت‌های چوبی لوستر چوبی و چرمی زیباتر است.

● اگر میز و کابینت‌ فلزی باشد لوسترهای مدرن مفتولی و لوستر فلزی بسیار عالی است.

● آشپزخانه‌هایی که از ترکیب هر دو متریال ساخته شده‌اند انتخاب را برای شما سخت‌تر می‌کند اما می‌توان با توجه به جنسی که سهم بیشتری دارد لوستر را انتخاب کنید.

شکل هندسی آشپزخانه یا میز می‌تواند تعیین کننده باشد:

● اگر آشپزخانه یا میز مستطیل دارید می‌توانید از انواع لوستر مستطیل شکل و سقفی هارمونی جالبی با آشپزخانه پیدا می‌کند.

آشپزخانه‌های گرد: لوسترهای آویزان تک شعله یا سه شعله برای چنین فضاهایی فوق العاده است.

آشپزخانه‌ و میز‌ مربع: بهترین گزینه برای چنین فضایی لوسترهای کریستالی و ریشه‌ای و مدرن چهارضلعی بی‌نهایت شیک و زیبا است.

ارتفاع سقف مهم است

● اگر آشپزخانه شما سقفی بلند دارد لوسترهای آویزان بسیار فضا را زیبا می‌کنند اما اگر آشپزخانه شما دارای کابینت‌های بلند تا نزدیک سقف هستند لوستر بلند نمای کابینت را می‌گیرد.

لوستر آشپزخانه

چطور لوستر را تمیز کنیم؟

میزان کیفیت نور از طریق لوستر مشخص می‌شود. لوسترهای تمیز و پاکیزه نور‌ را شفاف و بیشتر پخش می‌کنند. علاوه بر گرد و غبار دوده هم در جذابیت بصری و زیبایی لوستر تأثیر گذار است. برای تمیز کردن لوستر ابتدا برق را قطع کنید و سپس لامپ ها را باز کرده و با محلول‌ مخصوص یا دستمال مرطوب تمیز کنید. روی چهار پایه و صندلی احتمال خطر و یا افتادن لامپ و حباب وجود دارد این کار را سر حوصله و روی زمین انجام دهید.
برای نظافت آویز و کریستال‌ها از محول آب و الکل به نسبت سه به یک استفاده کنید و آنها درون این محلول بگذارید و سپس خشک کنید تا مثل روز اول برق بزنند. بدنه لوستر ممکن کمی حساس‌تر باشد بنابراین برای تمیز کردن آن ترجیحا از دستمال نخی نمناک استفاده کرده و از مواد شوینده پرهیز کنید. اگر لوستر چوبی دارید از روغن و اسپری مخصوص چوب برای جلای بیشتر استفاده کنید.

لامپ های لوستر
چند نکته کوتاه درباره رنگ‌ لامپ لوستر

برخی معتقد هستند رنگ لوستر آشپزخانه ارتباط مستقیمی با روحیات و اشتهای افراد دارد. مثلا:
لوستر آبی باعث پایین آمدن سوخت و ساز و ایجاد احساس آرامش می‌شود. پس اگر دوست دارید لاغر شوید و غذا کم بخورید از عنصر رنگ آبی بیشتر استفاده کنید.
رنگ قرمز افراد ترغیب به غذا خوردن کرده و سرعت گردش خون را بیشتر می‌کند.
رنگ زرد باعث افزایش اشتها و تمرکز بیشتر می‌شود.

حرف آخر

اگر در انتخاب لامپ مناسب برای لوستر دچار تردید شده‌اید بهترین گزینه خرید لامپ‌های لامپ‌ ال ای دی فیلامنتی و یا لامپ ال ای دی شمعی، لامپ ال ای دی اشکی است. نور لامپ فلامنتی بسیار زیاد و نزدیک به لامپ های رشته‌ای قدیمی‌ است اما مصرف انرژی آنها 80درصد کمتر است. انتخاب لامپ را با توجه به سایز لوستر و ابعاد فضا انجام دهید تا بهترین بازدهی را داشته باشد. به طور مثال برای یک اتاق دوازده متری یه یک لامپ 15 وات نیاز دارید اگر ازین نور کمتر یا بیشتر می‌خواهید می‌‌توانید 12 یا 20 وات را تهیه کنید.
در این مطلب درباره 10 لوستر مدرن برای آشپزخانه صحبت و برترین لوسترهای مدرن را معرفی و بررسی کرده و درباره نگه‌داری لوستر چند نکته را گوشزد کردیم. برای خرید لوستر آشپزخانه و اطلاع از قیمت هر مدل و بررسی تک به تک مدل‌های مدنظرتان می‌توانید به بخش فروشگاه سایت مراجعه کرده و پس‌ از مشاهده محصولات خریدتان را تکمیل کنید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp