خصوصیاتی که لوستر اتاق کودک باید داشته باشد

خرید لوستر اتاق کودک

یکی از مواردی که در اتاق کودک اهمیت بسیار زیادی دارد نورپردازی است که با استفاده از لوستر کودک می توان اجام آن را محقق کرد.

لوستر اتاق کودک علاوه بر تامین نورکافی اتاق، مزیت های دیگری هم دارد. از این مزایا می توان به ایجاد امنیت و آرامش اشاره کرد. همچنین شکل فانتزی که لوسترهای کودک دارند، باعث تشویق کودک به خوابیدن در اتاق خود و جدا از والدین می شود.

اگر شما بتوانید به شکل درست نور اتاق کودک خود را تامین کنید، باعث ایجاد احساس آرامش و راحتی در کودک و همچنین خواب بسیار مناسب و خوب می شود. حتی برای بازی کودکان در اتاق نیز به نورپردازی مناسبی نیاز هست که محیطی سالم را ایجاد کند. 

بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا لوستر اتاق خواب کودک با لوستر اتاق خواب بزرگسالان متفاوت است؟ پاسخ به این سوال بله است. نور اتاق خواب کودکان، علاوه بر ظاهر، در نوردهی با لامپ های معمولی تفاوت دارند.

لوستر اتاق کودک

انواع لوستر اتاق کودک

لوسترهای اتاق کودک نیز مانند سایر اتاق ها دارای طرح ها و مدلهای مختلفی می باشد که شما می توانید مطابق با نیاز و فضای موردنظر خود آن را تهیه و نصب نمایید.

خرید لوستر آویز اتاق کودک

لوسترهای آویز

رایج ترین لوستری که برای اتاق خواب کودک انتخاب می شود، لوستر آویز است. این لوسترها برای اتاق خواب با ارتفاع سقف مناسب خریداری می شود و پس از نصب لوستر، سر ساکنان خانه به لوستر برخورد نمی کند. معمولاً لوسترهای آویز را به مرکز سقف اتاق خواب کودک می چسبانند تا نور آن به تمام قسمت های اتاق برسد. شما می توانید با توجه به ارتفاع سقف و نکاتی که کمی بالاتر بیان شد این لوسترها را انتخاب کنید و اقدام به خرید و نصب آن نمایید.

نکات خرید لوستر دیوارکوب بچگانه

لوسترهای دیواری

یکی دیگر از انواع لوستر اتاق خواب کودکان، دیوارکوب است. دیوارکوب ها می توانند مکمل لوسترهای دیگر باشند تا قسمت های خاصی از اتاق را روشن کنند. دیوارکوب ها نسبت به دو مدل دیگر محبوبیت کمتری دارند، اما مدل های بچه گانه نیز در بازار وجود دارد. گاها طرح های فانتزی و بسیار زیبایی در این مدل لوسترها وجود دارد که باعث جذابیت و ذوق در فرزند شما می شود.

لوستر پسرانه

لوسترهای سقفی

طراحان، لوستر سقفی را برای منازلی با سقف اتاق خواب کوتاه ساخته اند. لوسترهای سقفی کودک از سقف آویزان نمی شوند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. خوشبختانه لوسترهای سقفی کودکانه زیادی در بازار وجود دارد که می توانید برای اتاق خواب کودک خود خریداری کنید. این لوستر دارای طرح کودکانه و المان های مانند ابر و خورشید است و به سقف اتاق خواب چسبانده شده است.

 لوستر اتاق کودک دخترانه

تفاوت لوستر دخترانه و پسرانه

بیشترین تفاوت در لوستر دخترانه و پسرانه در فرم و رنگ پردازی است. دخترها و پسرها روحیات متفاوتی دارند و در دنیای های متفاوتی زندگی می کنند. برای مثال دختران لوسترهایی با رنگ های روشن و مدل های فانتزی مثل سفید، صورتی، یاسی و غیره را می پسندند. برعکس پسران لوسترهایی با رنگ های تیره مثل قرمز، مشکی، سورمه ای و غیره را انتخاب می کنند.

پسران معمولا طرح های ساده تر و مدرن را انتخاب می کنند و دخترها بیشتر طرفدار طرح های کلاسیک هستند.

معمولا اتاق خواب دخترها که طراحی و تزیین مدرن و خاصی دارد، از لوسترها و آباژورهای خاصی استفاده می کنند. وب سایت خانه شما ارائه دهنده انواع لوستر دخترانه با قیمت مناسب و بهترین کیفیت ساخت است. از مزیت های این فروشگاه آنلاین ارسال به تمام نقاط ایران و شهر تهران است. لوستر یونیکورن، لوستر السا و آنا، لوستر کیتی، لوستر فرشته، لوستر تک شاخ و غیره از پرفروش ترین مدل های لوستر دخترانه است.

لوستر فانتزی اتاق کودک طرفداران زیادی دارد و کودکان دوست دارند شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود را در اتاق خواب ببینند.

 لوستر اتاق کودک پسرانه

لوستر پسرانه

اولین مکانی که کودک در آن انس می گیرد اتاق خوابش است. وقتی اتاق کودک زیبا باشد علاقه بیشتری به آن پیدا می کند و باعث می شود، بهترین برنامه ها را در آن انجام دهد. تنوع بیشماری که وب سایت خانه شما در لوستر پسرانه دارد این امکان را به شما می دهد که هر فرد با هر سلیقه ای بتواند کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

اتاق پسر بچه ها برایشان حکم پناهگاه را دارد. در واقع حریم خصوصی آن هاست که هر وقت که نیاز به تنهایی داشته باشند بتوانند در اتاق خود راحت باشند. بنابر این در انتخاب وسایل از جمله لوستر برای اتاق خواب های پسران باید نهایت دقت انجام شود.

لوستر مرد عنکبوتی، لوستر دزد دریایی، لوستر باب اسفنجی، لوستر ماشین ها، لوستر مکویین، لوستر بنتن، لوستر پاتریک، لوستر مینیون، لوستر توپ فوتبال و غیره از مدل های پر طرفدار پسرانه است.

مطلب پیشنهادی: مهم ترین نکات در خصوص خرید لوستر

نکات کلیدی برای خرید لوستر بچگانه

قابلیت تنظیم نور

لوستری که برای اتاق کودک استفاده می شود بهتر است قابلیت تنظیم نور را داشته باشد که بتوان در شرایط مختلف نور را تغییر داد چون نیاز است که در ساعاتی نور ملایمی در اتاق وجود داشته باشد.

اتاق خواب، باید کودک شما را آرام کند. استفاده از رنگ هایی که ضربان قلب را افزایش می دهند (مثل قرمز) و پرنور بودن اتاق خواب کودک می تواند باعث بی خوابی در کودک شود. اما یکی از ویژگی های جذاب لوستر اتاق خواب کودکان، نور ملایم اتاق خواب است.

لامپ هایی که برای اتاق خواب کودکان در نظر گرفته می شوند اغلب کم نور هستند و ترکیبی از نور مهتابی و نور خورشیدی، برای میل کودک به خواب هستند. حتی لوسترهای اتاق خواب نوزاد نیز اغلب دارای نور کم و ملایم هستند تا کودک راحتتر بخوابد.

نکات خرید لوستر بچگانه

شکل ظاهری لوستر

در انتخاب شکل لوستر توجه کنید که زمانی که لوستر را روشن می کنید باعث ایجاد سایه های ترسناکی نشود و تاریکی فضا را از بین ببرد. همچنین باعث ایجاد نور زیادی هم نشود چون نور زیاد باعث آزار چشم کودکان می شود.

رنگ لوستر

زمانی که می خواهید لوستر کودک بخرید، حق انتخاب را به فرزند خود بدهید. نوع رنگ بر احساسات کودکان تاثیر گذار است و باعث ایجاد جذابیت برای آن ها می شود. در انتخاب رنگ دقت کنید چون بعضی رنگ ها فضای اتاق را کوچکتر یا بزرگتر نشان می دهد.

عروسک روی لوستر

یکی دیگر از ویژگی های لوسترهای اتاق کودک وجود عروسک یا اسباب بازی در لوستر است. لوسترهای زیادی برای اتاق کودک با تصویر عروسک مورد علاقه کودکان تولید می شود. اما روی برخی از آنها عروسک هایی آویزان شده است.
اگرچه وجود عروسک در لوستر اتاق کودک ایده جذابی است اما اصلا توصیه نمی شود. کودک شما می تواند کارهای خطرناکی انجام دهد تا اسباب بازی های لوستر را لمس کند و آسیب ببیند.

فضای اتاق خواب

قبل از خرید لوستر کودک حتما به فضا اتاق توجه کنید که لوستری متناسب با فضا تهیه کنید. برای فضاهای کوچک معمولا لوسترهایی با لامپ سقفی سربالا، چسبیده به سقف یا لایه محافظتی از لامپ به این دلیل که نور را به صورت غیر مستقیم پخش می کند، استفاده می کنند.

برای انتخاب لوستر، ابعاد مناسب را در نظر بگیرید. چون برای هر متراژ اتاق، لوستری با اندازه متناسب با آن متراژ باید انتخاب کرد. مثلا برای اتاقی با ابعاد 3 در 3 می توان لوستری با عرض 40 تا 50 سانتی متر انتخاب کرد، همچنین برای اتاقی با ابعاد 4 در 4 می توان لوستری با عرض 60 تا 70 سانتی متر انتخاب کرد.

ارتفاع سقف

نکته ای که اغلب فراموش می شود ارتفاع سقف اتاق خواب کودک است. حتما قبل از خرید لوستر ارتفاع سقف اتاق خواب را اندازه بگیرید. با این کار متوجه خواهید شد که چه نوع لوستری برای اتاق خواب کودک شما مناسب تر است. شما می توانید به طور کلی از آویزان کردن لوستر اجتناب کنید و به خرید لوسترهای سقفی یا دیوارکوب فکر کنید.

برای بدست آوردن ارتفاع مناسب لوستر اتاق کودک می توانید ارتفاع اتاق را بر 5 یا 4 تقسیم کنید تا ارتفاع مناسب لوستر را به دست بیاورید مثلا اگر ارتفاع اتاق کودک شما 3 متر است، آن را تقسیم بر 4 کنید، عدد 75 به دست می آید و همین طور اگر 3 را تقسیم بر 5 کنید عدد 60 به دست می آید. بنابراین محاسبات شما باید لوستری با ارتفاع 60 تا 75 سانتی متر انتخاب کنید.

لوستر متناسب با اتاق کودک

دکوراسیون اتاق

اگر زیبایی و یکپارچگی فضای داخلی اتاق کودک برایتان مهم است، هنگام خرید لوستر، مدلی متناسب با اتاق انتخاب کنید. یک لوستر فانتزی اتاق خواب کودکان برای اتاق هایی با دکوراسیون، تخت خواب، پرده و عناصر فانتزی در اتاق خواب مناسب است.

طول عمر و ماندگاری

نکته ای که در خرید لوستر برای اتاق خواب کودک باید به آن توجه کرد، استحکام و طول عمر آن است. لوسترها در اتاق کودکان باید محکم باشند و نباید توسط اسباب بازی های کودکان آسیب ببینند و یا از بین بروند. به همین دلیل خرید لوسترهای کریستالی یا شیشه ای را توصیه نمی کنیم.

نحوه نصب لوستر

در انتخاب لوستر به چگونگی نصب هم دقت کنید و لوستری را انتخاب کنید که نصب ساده تری داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های لوستر بچه گانه این است که به راحتی می توان آنها را نصب کرد. وزن کم لوسترهای بچه گانه باعث شده حتی ساکنین خانه هم بتوانند در چند دقیقه یک لوستر را روی سقف اتاق خواب نصب کنند.
البته در خرید لوستر اتاق کودک باید به این نکته توجه کرد که سایز لوستر می تواند آنقدر بزرگ باشد که برای نصب آن نیاز به متخصص داشته باشد. اما در کل، اکثر لوسترهای اتاق کودک موجود در بازار حتی اگر بزرگ باشند باز هم سبک هستند.

همچنین مدلی را انتخاب کنید که بتوان راحت آن را تمیز کرد. اگر مدلی را انتخاب کنید که لامپ کمتری در آن استفاده شده باشد، هم انرژی برق کمتری مصرف می کند و هم گرمای کمتر را در محیط پخش می کند.

خرید لوستر اتاق کودک

کلام آخر

اگرچه خرید لوستر برای اتاق پسر یا دختر کار سختی به نظر نمی رسد، اما بهتر است نکاتی را برای بهترین انتخاب بدانید. لوسترهای موجود در اتاق کودکان علاوه بر زیبایی بیشتر اتاق، نور لازم را برای بازی یا خواب کودکان فراهم می کنند. وزن سبک، طراحی کارتونی، نور کافی و نصب آسان از مهم ترین ویژگی های لوستر اتاق خواب کودکان است. در این مطلب به نکات مهمی اشاره کرده ایم که در هنگام خرید لوستر اتاق کودک باید بدانید.

شما می توانید با مراجعه به منو اصلی سایت و سپس زیر منو آباژور و لوستر به لوستر های اتاق کودک دسترسی داشته باشید و این محصول را در طرح های متنوع بازدید و خرید نمایید. 

نظر خود را بنویسید

whatsapp