تمام دلایلی که باید تخت خواب تاشو بخریم

تخت خواب تاشو

بهترین راه برای مقابله با کمبود فضا استفاده از اسباب و وسایل کم‌جا مانند تخت خواب تاشو است. چرا اینقدر سریع و چکشی سراغ اصل مطلب رفتیم؟ البته گاها از مبل تخت خواب شو استفاده می کنند پس لطفاً به خواندن ادامه دهید تا متوجه موضوع مقاله این بخش شوید‌. متأسفانه در عصر حاضر خبری از خانه‌های درندشت پنج‌دری‌ دار نیست و بخش زیادی از افراد جامعه در ساختمان‌های آپارتمانی با متراژ پایین زندگی می‌کنند.


 یکی از مشکلات اساسی که در زندگی آپارتمانی و ساکن شدن در خانه‌های کوچک وجود دارد مسئله کمبود جا و کوچک بودن اتاق خواب است. بسیاری از افراد بدون تخت خواب اصلا خواب راحتی ندارند و در نتیجه بازدهی و میزان فعالیت مفید آنها در ساعت بیداری کاهش می‌یابد. در قسمت‌های بعدی بیشتر درباره تخت خواب تاشو صحبت می‌کنیم همراه ما باشید. 

تمام دلایلی که باید تخت تاشو بخریم

تخت خواب تاشو چیست و چرا باید آن را بخریم؟

همانطور که اشاره کردیم در سالهای اخیر تخت‌هایی با عنوان تخت خواب تاشو تولید و به بازار فروش عرضه می‌شوند که به سبب طراحی‌ خاص، این مدل تخت‌ها به سرعت طرفدار پیدا کرده و از آن استقبال شده است. هدف تولید انواع تخت‌های تاشو بهره‌برداری حداکثری از فضای محیط بود که بسیار هم موفق عمل کرد.

مکانیسم کار این تخت خواب بدین صورت است که تخت خواب دور محوری با زاویه 90 درجه حرکت می‌کند. در واقع این تخت ها با کمک جک هیدرولیک بدون نیاز به فشار و نیروی بدنی بالا به راحتی باز و بسته می‌شوند و می‌توانید هنگام خواب و استراحت آنها را باز کرده و وقتی که به فضای اتاق نیاز دارید آن را جمع کنید.

ممکن است به جهت کم‌جا بودن و به‌کارگیری جک و سایر قطعات برای عملکرد صحیح این محصول، تختخواب تاشو قیمت نسبتاً بیشتری از تخت‌های معلولی داشته باشد اما باید در نظر بگیرید که پرداخت هزینه بیشتر به جهت کاربرد این تخت، دوام و درست کار کردن جک در طولانی مدت است.

این مدل تخت خواب مانند بسیاری از وسایل دیگر علاوه بر داشتن مزایای بسیاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، معایبی هم دارد که در صورت خرید دقیق از سایت یا فروشنده متعهد و رعایت نکاتی که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید بخش زیادی از معایب را پوشش خواهید داد.

 

تخت خواب تا شو

مزایا و معایب خرید تخت خواب تاشو 

مزایای خرید تخت تاشو

  • مهم‌ترین مزیت خرید تخت خواب تاشو این است که می‌توان در طول روز و زمانی که به تخت خواب نیازی نیست از فضای خالی استفاده بهینه کرد.
  • کاربری محیط را می‌توان استفاده از تخت خواب تاشو تغییر داد و از اتاق خواب به اتاق کار، اتاق بازی بچه‌ها یا هر کاربری دیگر تبدیل کرد.
  • برای طرفداران سبک مینیمال یک تختخواب محبوب است چرا که طراحی ساده و به دور از پیچیدگی دارند.
  • در بیشتر موارد این تخت‌ها به همراه متعلقاتی مانند میز آرایش، دراور، قفسه و کمد تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند که خود یک دکوراسیون کامل را تشکیل می‌دهند.
  • این مدل تخت را می‌توان مناسب اتاق مهمان دانست چرا که در روزهایی که میزبان نیستید می‌توانید تخت را جمع کرده و از فضای خالی استفاده کنید.
  • این مدل تخت خواب باعث زیبایی و مرتب به نظر رسیدن اتاق شده و هنگامی که تخت جمع شده باشد می‌توانید از وسایل دکوری مانند مجسمه و قاب عکس برای بخش‌هایی که جمع شده‌ است استفاده کنید.

 

حتما بخوانید : نکات مهم هنگام خرید تختخواب

مزایای تخت خواب تاشو
معایب خرید تخت تاشو

  • احتمال ساخت تخت تاشو با چوب و متریال بی‌کیفیت وجود دارد که باعث کوتاه شدن عمر تخت می‌شود.
  • احتمال خراب شدن جک در صورت استفاده از جک‌های ضعیف وجود دارد که ممکن است باز و بسته شدن تخت را با مشکل مواجه کند.
  • ممکن است کلاف فلزی تخت کیفیت لازم را نداشته و تحمل وزن افرادی که روی آن می‌خوابند را نداشته باشد.
  • قیمت بیشتر تخت که البته این بخش شاید جزو معایب باشد اما اگر گرانی تخت به جهت استفاده از متریال باکیفیت باشد خود یک مزیت محسوب می‌شود.
  • ممکن است باز و بسته کردن مداوم تخت برای برخی افراد به‌خصوص کسانی‌ که دارای کهولت سن هستند سخت باشد.
  • دشوار بودن جابجایی آنها به‌خصوص تخت‌های چندمنظوره یکی از معایب تخت خواب کم‌جا است چرا که باز کردن تمام اتصالات و قطعات و سرهم کردن آنها در مکان جدید ممکن است مقداری زمان‌بر باشد.

در صورتی که ترجیح می‌دهید با هیچ‌کدام از معایب احتمالی تخت خواب تاشو روبرو نشوید هنگام خرید تخت تاشو به اعتبار فروشنده و فروشگاه، خدمات پس از فروش و ضمانت قیمت و کیفیت توجه کرده و در صورت خرید از فروشگاه آنلاین حتما به نماد اعتماد الکترونیک سایت دقت کنید. 

تخت خواب تاشو

5 نکته مهم برای خرید تخت خواب تاشو چیست؟

قطعا تا این بخش از مقاله متوجه اهمیت خرید تخت تاشو شده‌اید. مخصوصا اگر با مشکل کمبود جا مواجه باشید پاسخ‌ به این سوال که چرا باید تخت خواب تاشو بخریم را دریافته‌اید و احتمالا در فکر خرید یک تخت کم‌جا برای خود هستید. بنابراین در ادامه نکات مهمی که برای خرید تخت خواب تاشو لازم است به آنها توجه کنید را بازگو می‌کنیم تا یک تخت باکیفیت و بی‌نظیر خریداری کنید.

1. توجه به تشک تخت خواب

تشک تخت خواب مناسب ارتباط مستقیمی با کیفیت خواب دارد. بنابراین مهم است که هنگام خرید به جنس تشک توجه کنید. لازم است رویه تشک از متریال مرغوب تهیه شده باشد. ارتفاع و سایز آن مناسب بوده و مطابق استانداردهای جهانی تولید شده باشد. که خوشبختانه اکثر تشک‌های تخت خواب تاشو از جنس فوم معمولی یا فوم مموری هست که باتوجه به نیاز مشتری به خریدار ارائه می‌گردد.

2. توجه به جنس بدنه تخت خواب 

از آنجایی که تمامی لوازم و قطعات یدکی مانند جک و یراق آلات به بدنه تخت متصل هستند، بدنه باید از کیفیت خوبی برخودار باشد تا علاوه بر تحمل وزن افراد وزن قطعات همراه هم نگه دارد. بنابراین استحکام و مرغوبیت جنس بدنه جزو المان‌های مهم خرید تخت خواب تاشو است. 

3. توجه به جک تخت خواب تاشو

اصل کار تخت خواب تاشو با کمک جک انجام می‌شود. بنابراین حتما به کیفیت جک و ساخت آن توجه کنید. جک‌ها بیشتر وزن تخت خواب را تحمل می‌کنند و اگر به کیفیت آن دقت نکنید هنگام باز و بسته شدن تخت خواب به مشکل برخواهید خورد.

4. توجه به ارتفاع سقف اتاق

اگر تخت خواب تاشو عمودی خریداری می‌کنید به تناسب میان ارتفاع تخت و سقف دقت کنید تا هنگام باز و بسته کردن تخت دچار مشکل نشوید. در تخت خواب های تاشو افقی نیز لازم است طول تحت با طول اتاقت هماهنگ باشد. قبل از خرید از ابعاد تخت و ابعاد اتاق اطمینان حاصل کنید. 

5. خرید از تولید کننده و فروشنده قابل اطمینان

اگر می‌خواهید تخت خریداری شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد حتما از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید که در صورت بروز مشکل امکان پشتیبانی شما را داشته باشند. در فروشگاه خانه شما می‌توانید انواع مدل‌های متنوع تخت خواب تاشو جدید را به همراه مشاوره خرید و خدمت پس از فروش انتخاب کرده و سفارش دهید.

 

تختخواب تاشو


علت صدا دادن تخت خواب تاشو و دیگر مشکلات مربوط به آن 

گاهی پیش می‌آید که مشتریان گزارش بروز مشکل یا صدا را در تخت خواب می‌دهند یا حتی این سوال پیش می‌آید که چطور متوجه بروز ایراد در تخت شویم. در ادامه برخی از نشانه‌های مهم خراب شدن تخت تاشو را بیان می‌کنیم که حتما همیشه به آنها دقت کنید و با توجه به این نکات تخت را بررسی کنید تا عیوب قبل از اینکه باعث آسیب جدی به تخت بشوند را برطرف‌ کنید.

  • تابیده شده و تغییر حالت در جک تخت
  • صدای ناهنجار و انرمال از جک هنگام باز و بسته شدن تخت
  • افت مقاومت جک به صورت ناگهانی و غیر طبیعی
  • در رفتگی جک یا ضربه دیدن شدید آن


در صورت بروز تمام مشکلات بالا لازم است با نصاب تمام حاصل کرده و نسبت به تعمیر تخت اقدام نمایید. بسیاری از افراد هستند که کیفیت خواب آنها به جهت صدای تخت دچار مشکل شده و به دنبال راهی برای رفع صدای تخت هستند. می‌توانید قبل از هر تلاشی با خیال راحت یک تعمیرکار را خبر کنید که این مشکل‌ را رفع کنید یا اینکه ادامه مطلب را برای رفع صدای تخت مطالعه کنید.

ممکن است تشک تخت خراب شده باشد که در این هنگام لازم است تشک را تعویض کنید. اشکال در نصب تخت، تنظیم نبودن جک تخت و همچنین شل شدن پیج و اتصالات و همینطور آسیب دیدن قاب چوبی تخت از دلایل شایع صدای تخت می‌باشند. البته در صورت تخت استاندارد این مشکلات تا حد زیادی کم می‌شوند.

انواع تخت تاشو

کلام آخر 

ممکن است بسیاری از افراد از این تخت‌خواب ها ناراضی باشند اما اگر با رعایت نکات، نوع نیاز و شناخت کافی این مدل تخت خواب تاشو را خریداری کنید قطعا از طرفداران آن خواهید شد. هیچ حسی بهتر از داشتن فضای آزاد در یک آپارتمان کوچک نیست. گاهی افراد مجبور می‌شوند از خیر خرید بسیاری از اسباب مورد علاقه شان مانند یک تخت خواب راحت بگذرند چرا که فضای کافی برای قرار دادن آن ندارند.

در واقع در طراحی و ساخت این محصولات به نیاز بشر و سبک زندگی آن بسیار توجه می‌شود و تمام محصولات با آپدیت جدید تولید و به بازار فروش عرضه می‌شوند. برای مشاهده انواع مدل تخت خواب تاشو و خرید یک تخت باکیفیت از محصولات سایت خانه شما بازدید کنید.

مطلب پیشنهادی: مبل تخت خواب شو و 5 نکته که هنگام خرید آن باید بدانید

نظر خود را بنویسید

whatsapp