تمامی مواردی که باید در مورد تشک رویال بدانید

تشک-رویال

زمانی که شما برای خرید تشک تصمیم می گیرید، اسم برندهای زیادی به گوشتان میرسد که بیشترین نام تشک رویال است. زمانی که این همه تنوع در برند و مدل تشک است، نشان دهنده نیازهای متفاوت مشتریان است. هر مشتری متناسب با نیازی که دارد، تشک مختص به خود را می خواهد.

برای مثال وزن هر کس، سیستم بدنی هر فرد و غیره باهم متفاوت است و یک تشک را نمی توان به همه توصیه کرد.

 

 

تشک طبی چیست؟

تشک های طبی فنر ندارند و از فوم، یونیلیت یا اسفنج فشرده ساخته می شوند. این نوع تشک ها معمولاً سفت بوده و عمر کوتاه تری نسبت به تشک های دیگر دارند چون سخت و شکننده هستند پس از مدتی اعضای بدن به صورت فرورفتگی و برآمدگی روی آن ها ظاهر می شود.

چگونگی تشخیص تشک طبی

یکی از معروف ترین برندهای تشک در بازار تشک طبی است. همانطور که از نام تشک پیداست، چنین تشکی باید از نظر پزشکی برای بدن انسان مناسب باشد. اما آیا این تشک ها طبی هستند؟ آیا می توان تشکی را با نام طبی خریداری کرد؟
تشک های طبی تشک های استانداردی هستند که از اسفنج فشرده ساخته می شوند. این تشک ها به صورت ارگونومیک توسط بدن انسان طراحی شده اند و به دلیل سختی و انعطاف پذیری کم، برای کسانی که از دیسک های بین مهره ای، گودی کمر، مشکلات گردن، گرفتگی عضلات و غیره رنج می برند ایده آل است. تشک های طبی با کاهش فشار و دردهای عضلانی و کمردرد به آرامش ستون فقرات کمک می کنند. تشک های طبی سخت تر از تشک های دیگر هستند. اما سختی آن آنقدر قوی نیست که بتوان آن را به سختی زمین دانست.

تشک-رویال

انواع تشک رویال

برند معتبر رویال سابقه طولانی در توسعه و تولید محصولات خواب دارد و بنا به درخواست مشتریان و اطلاع از نظرات آنها، انواع تشک خواب رویال را در مدل های مختلف برای آنها تولید کرده است. تشک های رویال به اختصار به سه گروه زیر تقسیم می شوند که هر کدام به اختصار توضیح داده می شوند:
1- فنر 2- بدون فنر 3- طبی فنری
اصولا مدل های فاقد فنر و طبی، فنری یا فول طبی شامل خواص طبی هستند. با این حال، شرکت های با سابقه، برنامه ای کلی برای تولید تشک های سالم و با کیفیت دارند. بنابراین تمامی تشک های فنری این شرکت نیز تمامی اصول پزشکی و ارتوپدی را رعایت کرده و با خیال راحت قابل استفاده می باشند.

تشک-رویال

تشک رویال یا رویا؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که تشک رویال را شرکت ها و تولیدی های متفاوتی تولید می کنند و تولید کننده آن یک شرکت نیست بنابراین امکان دارد تشک های رویال از مغازه ای به مغازه ی دیگر متفاوت باشد.

تشک های رویال گارانتی های متفاوتی دارند که می توانید زمانی که تشک را تهیه می کنید از فروشنده کارت گارانتی بگیرید.

شما تشک های رویال را نمی توانید با هم مقایسه کنید چون در هر مغازه ای متفاوت است اما قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ای را معمولا به مشتری ها ارائه می دهند.

تشک رویا یک برند کاملا ثبت شده است که تنوع بسیار بالایی هم دارد و برای هر نیازی مدل منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

این تشک ها گارانتی و خدمات معتبری را به مشتریان ارائه می دهند. تشک های رویا نسبت به رویال قیمت بالاتری دارند اما در این میان تشک های فنر متصل یا بانل قیمت های مناسب تری نسبت به دیگر مدل های آن دارد.

همه ی تشک ها به مرور که استفاده می شوند، افت پیدا می کنند و ممکن است گود شوند که امری طبیعی است اما تشک هایی که گارانتی دارند، در مدت زمان گارانتی می توانید این موارد را از گارانتی پیگیری کنید.

برای مقایسه بیشتر این دو برند می توانید به وبلاگ مقایسه بین تشک رویال و رویا مراجعه کرده و مطالب بیشتری را در این باره مطالعه کنید.

تشک رویال یک انتخاب خوب یا بد

تشک رویال اصل وجود دارد؟

با وجود اینکه نمونه های تقلبی تشک های رویال در بازار زیاد شده است اما تشک رویال اصل هنوز وجود دارد و شما می توانید با روش هایی که در ادامه مطلب گفته می شود، تشک رویال اصل را تشخیص دهید.

از راه های تشخیص تشک رویال می توان به زیپ دار بودن این تشک ها اشاره کرد که این زیپ ها برای شست و شو می باشد.

با وجود این زیپ شما به راحتی می توانید کیفیت و جنس تشک را بررسی کنید.

یادتان نرود که لوگو تشک های رویال اسب است و باید روی تشکی که تهیه می کنید این لوگو وجود داشته باشد.

به نوع پارچه، بسته بندی، دوخت و استحکام تشک هم دقت کنید.

تشک های رویال معمولا ضد حساسیت و آلرژی هستند چون از الیاف طبیعی ساخته می شوند.

به آرم استاندارد نیز توجه کنید، تمامی تشک های رویال آرم استاندارد دارند.

تشک باید با ضمانت خریداری شود

نکته مهم در خرید تشک این است که تشکی که تهیه می کنید ضمانت نامه و خدمات پس از فروش داشته باشد. به تشک هایی که گارانتی دارند خیلی راحت تر می توان اعتماد کرد و در صورت بروز مشکل می توان توسط گارانتی مشکل را برطرف کرد.

مدت زمان گارانتی هر مدل تشکی متفاوت است. گارانتی ها معمولا از یک سال شروع می شوند به بالا.

تشک باید با ضمانت خریداری شود

خرید تشک ارزان

تشک هایی با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارد و معمولا تشک های با کیفیت قیمت بالاتری نیز دارند.

قبل از خرید تشک هایی با قیمت پایین تر به مواد به کار رفته در آن نیز توجه کنید. معمولا تشک هایی که ارزان هستند از مواد بی کیفیت و نامرغوبی ساخته شده اند و طول عمر بالایی هم ندارند، پس بنابراین تشک های ارزان مناسب نیستند.

مطلب پیشنهادی: چرا باید تشک رویال بخریم؟

دلایل قیمت تشک ارزان

مواردی مثل کیفیت، مجموعه تولید کننده، نوع تشک، ارتفاع تشک، طبی یا فنری بودن، الیاف استفاده شده در تشک و غیره تعیین کننده قیمت یک کالا هستند. برای کالاهای خواب با کیفیت و استاندارد بالا، هزینه و زمان زیادی صرف شده است و همین موارد قیمت نهایی یک محصول را مشخص می کند. البته هر تشک ارزانی به دلیل استفاده از مواد نامرغوب نیست و هر تشک گرانی نمی تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد.

دلایل قیمت تشک ارزان

در انتخاب تشک بیشتر صحیح بودن انتخاب شما تاثیر گذار است تا قیمت تشک. مثلا خرید تشکی ارزان و متناسب با نیاز شما مثل کمردرد بیشتر از تشکی گران قیمت برایتان مفید باشد.

قبل از هرچیزی ما به شما خرید از یک فروشگاه معتبر که برای تشک هایش گارانتی نیز ارائه می کند را توصیه می کنیم.

فروشگاه های معتبر هیچ وقت تشک هایی که مشکل دارند، کیفیت پایینی دارند و یا گارانتی ندارند را به شما معرفی نمی کنند و برعکس با معرفی تشکی که سال ها برای شما کار می کند، اعتبار خود را حفظ می کند.

یادتان نرود که حتما با توجه به بودجه ای که برای خود تعیین کرده اید، تشکی را انتخاب کنید.

سوالات متداول

سوال اول: انواع فنر و تفاوت آن را بیان کنید؟

فنرها در دو دسته متصل و منفصل طراحی شده اند. فنرهای قطع شده(منفصل) به گونه ای طراحی شده اند که مخروط های فنری به صورت مجزا و در داخل پاکت اسپان باند طراحی شده و با این فناوری لرزش هنگام تکان را از بین می برد. ویژگی این سیستم فنری این است که با توجه به چهارچوب قسمت های مختلف بدنه شکل گرفته و بدنه را در حالت مناسب نگه می دارد.

فنرهای متصل به دو گروه بانل 8 سانتی متری و 5 سانتی متری تقسیم می شوند. صورت های متصل در داخل قاب طراحی شده اند در استخوان های 8 سانتی متری فاصله بیشتر از استخوان های 5 سانتی متری (میکرو فنرها) است. همه تشک های فنری متصل رویال فاکتوری از فنرهای 5 سانتی متری میکرو متصل خورده ساخته شده اند.

فنر تشک


سوال دوم: تشک طبی و فنری چه تفاوتی با هم دارند؟

ساختار تشک های طبی و تشک های فنری با یکدیگر متفاوت است، بنابراین در ساختار تشک های طبی از فنر استفاده نمی شود و این امر باعث می شود که طبیعتاً سفت شوند، مثلاً اگر درجه سختی خوابیدن روی زمین را 10 در نظر بگیرید، تشک های طبی درجه سختی آن ها 9 است. اگر تشک های فنری برای خواب هم راحت باشند و بسته به تراکم و حجم اسفنجی که در داخل آنها استفاده می شود، درجه سفتی آنها 50-70 درصد است، یعنی 30 تا 50 درصد راحتی خواب را تامین می کنند.

تشک طبی فنری
سوال سوم: مموری فوم چیست؟

نوعی فوم هوشمند منطبق با شکل بدن و حمایت از ستون فقرات، وزن بدن را بر روی تشک توزیع می کند و دمای بدن را تنظیم می کند و پس از ایستادن به حالت اولیه خود باز می گردد.

مموری فوم تشک
سوال چهارم: اسنفج ریباند چیست؟

ریباند اسفنج های سخت و با تراکم های مختلف هستند که مورد تایید پزشکان ارتوپد بوده و به تشک مزیت طبی بودن می دهند.

فوم ریباند
سوال پنجم: ساختار قیمت گذاری تشک چگونه است؟

بسته به نوع فنر (متصل و منفصل)، نوع ابر استفاده شده و ریکاوری، نوع سازنده و مدت گارانتی قیمت می باشد.

در نهایت، امیدواریم با این مقاله مشکل خرید تشک های اصل را برطرف کرده باشیم و اندکی دانش را به اطلاعات شما اضافه کرده باشیم.

نظر خود را بنویسید

نظرات

چرا در مراکز استانها نمایندگی ندارید
۱۴۰۲/۸/۲۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام و عرض ادب
وب سایت خانه شما به سراسر کشور ارسال دارد و شما میتوانید از هرکجای ایران خرید خود را ثبت نمایید و درب منزل سفارش خود را تحویل گیرید

whatsapp