تشک رویال یا رویا؟ نکات کلیدی برای انتخاب بین این دو برند

تشک رویال یا رویا؟

انتخاب تشک مناسب یکی از مهمترین تصمیماتی است که در هنگام خرید لوازم خانگی باید در نظر گرفته شود. به خصوص اگر از کمردرد، گردن درد یا سایر مشکلات فیزیکی رنج می برید. یکی از بهترین راه ها برای خرید یک تشک خوب، انتخاب تشک از برندهای معروف است.

زمانی که قصد خرید تشک برای تخت خواب را داشته باشید، برندهای مختلفی به گوش شما می خورد که از همه بیشتر تشک رویا و رویال هست. شما به هر فروشگاهی که سر بزنید معمولا چند مدل از تشک های رویا یا تشک های رویال را برای فروش به شما معرفی می کنند.

تشک های رویا و رویال هر دو در شرکت های مختلفی تولید می شوند. که تفاوت زیادی بین تشک اصل و تشک تقلبی وجود دارد. در این مطلب فرض را بر این می گذاریم که هر دو اصل باشند.

تشک رویال اصل گارانتی دارد و آن را حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید. اینکه بهترین انتخاب و خرید را در بین تشک ها داشته باشید به میزان اطلاعات از تشک های خوب بستگی دارد.

تشک رویال

نکات مهم برای انتخاب تشک مناسب

همیشه قبل از خرید یک تشک، موقعیت بدنتان را بررسی کنید. اگر متاهل هستید حتما با شریک زندگی تان به خرید بروید چون باید تشکی را انتخاب کنید که با موقعیت بدنی هر دوتای شما سازگار باشد.

میزان راحتی

از مهم ترین ویژگی های یک تشک خوب، راحتی آن است. تشک رویا و رویال بیش از چند دهه است که در زمینه تولید تشک های مختلفی فعالیت می کنند، پس حتما به ویژگی راحتی تشک ها دقت کنید.

تشک های فنری منفصل از مرغوب ترین تشک هایی است که شرکت رویا تولید می کند. این تشک ها برای کسانی که بیماری و مشکل کمر ندارند انتخاب خوبی است. مثلا کودکان چون عضلات انعطاف پذیری دارند، می توانند از این نوع تشک ها استفاده کنند.

دوام بالا

ویژگی دیگر دوام بالای تشک است. تشک های رویا و رویال از نظر دوام و مقاومت هر دو کیفیت بالایی دارند. پس در مقایسه این دو تشک باید بگوییم که هر دوی آن ها دوام بالا و اعتبار لازم را دارند.

فضای مورد استفاده برای تشک

برندهای رویا و رویال هر دو تولید کننده تشک هایی با فضاهای متفاوت هستند. در واقع به طور متوسط هر انسان بیش از 40 تا 60 بار در شب غلت می زند بنابراین تشک های کوچک برای خوابی آرام مناسب نیستند. این دو برند تمام استانداردهایی که در جهان برای فضا وجود دارد را رعایت می کنند.

 

بیشتر بدانید : چرا باید تشک رویال بخریم؟

 

برند تشک رویا و رویال

تشک رویا

برند رویا

شرکت رویا یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان تشک در ایران است که فعالیت خود را از سال 1363 آغاز کرد. این شرکت در تولید محصولات خود از فناوری های مختلفی استفاده می کند که به کمک آن محصولاتی مانند اسفنج، موکت، پارچه، لایه، کشش‌مفتول، فنرزنی، اسکلت‌زنی، فریم‌زنی، نقشدوزی و تشک تولید می کند. محصولات این برند در سه نوع Bunel، Medical و Ultra عرضه می شوند.

مقایسه متریال ساخت تشک

مزایای تشک رویا

لازم است برای خرید تشک های برند رویا با خصوصیات آنها ابتدا آشنا شوید. اما این مزیت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • استقرار شعب مجاز در 15 شهر ایران
  • وجود مدل های مختلف سری اولترا (مدل های فنری منفصل)
  • استفاده از اسفنج تولید شده توسط خود شرکت
  • کم بودن مدل های تقلبی این برند

معایب تشک رویا

قاعدتا هر محصولی را که خریداری کنید در کنار مزیت های آن یکسری معایب نیز وجود دارد پس در این قسمت معایب این محصول را بازگو می کنیم.

  • عدم پشتیبانی و گارانتی محصولات فروشگاه اینترنتی
  • عدم تعویض تشک معیوب و صرف داشتن گارانتی آن (گارانتی تعمیر تشک)
  • بین تشک رویا یا رویال، تشک های رویا ارتفاع کمتری دارند و گاهی اوقات انواع خارج از مد را دارند.
  • تشک های پددار تولید نمی کنند
  • استفاده از تنها یک نوع پارچه در تمامی مدل های با گرماژ 480 گرم (در مدل های رقابتی این مقدار به 1200 گرم می رسد)
  • استفاده از ساختار فنرهای متصل بدون بهبود نسبت به سال های گذشته (مدل های بونل)
  • استفاده بندرت از فوم های حافظه دار
  • قیمت بالا در بین محصولات ایرانی
  • نداشتن تشک با سفتی بالا در دسته تشک طبی
  • استفاده از فوم HR بسیار نازک 10 سانتی متری در مدل اولترا پلاس و حذف عملکرد ساختار فنری منفصل در آن به دلیل وجود این لایه

شما می توانید با بررسی این معایب در خرید خود در مورد تشک رویا تصمیم درستی را بگیرید.

تشک مدیکال رویال

تشک رویال

قدیمی ترین و معتبرترین مارک ایرانی در عرصه تولید تشک، رویال است که سابقه درخشان و طولانی در میان تولیدکنندگان خارجی و داخلی داشته است. شرکت رویال در تیرماه 1370 تولید محصولات خود را به صورت یک شرکت مستقل آغاز کرد. برای اینکه بتوانید بین تشک رویا و رویال انتخاب درستی داشته باشید، شایان ذکر است که رویال یکی از قدیمی ترین برندهای تشک است که بر قیمت خرید تشک آن می افزاید.
تمامی محصولات این شرکت به دلیل کیفیت و راحتی مشمول گارانتی و ضمانت تعویض بوده و ضمانت خیال مشتری می باشد.

برند تشک رویال تولید کننده دو دسته بزرگ پدیک و طبی فنری است. دسته طبی فنری با اسفنج نسبتا سبک ساخته می شود. اسفنج 20 کیلویی و الیاف ترموفیز داشته و بسیار سبک و راحت است.

مدل پدیک در دودسته فنردار و بی فنر تهیه شده تا بتواند پاسخ گوی نیازهای متفاوت کاربران نسبت به تشک های متفاوت باشد. اسفنجی که در تشک های پدیک به کار رفته است وزن40 کیلویی دارد و بر اساس تفاوت آن ها در کاربرد اسفنج و فنر قیمت گذاری می شود.

مزایای تشک رویال

در خصوص مزیت های شرکت رویال نسبت به رویا باید موارد زیر را مطالعه کنید تا به این اصل پی ببرید.

  • استفاده مناسب از لایه ها و ترموفیوزهای مختلف و در اسفنج (با قطر و تراکم بیشتر)
  • استفاده از اسفنج هایی مانند رویا و حتی اسنفج های  باکیفیت وارداتی ترکیه
  • استفاده از پارچه های مختلف با گرماژ بیش از 480 گرم (استفاده از 5 نوع پارچه با وزن بین 480 تا 1200 گرم)
  • مدل های متنوع تر و با قطر بیشتر نسبت به محصولات رویا
  • تحویل فوری محصولات به مشتریان و همکاران
  • تمامی تشک های رویال دارای گارانتی تعویض هستند و با ثبت شماره سریال مندرج در کارت گارانتی، گارانتی این محصول در سایت فعال می شود.
  • مسئولیت پشتیبانی محصول بر عهده کارخانه است و خدمات لازم را بدون توجه به فروشنده به مشتریان ارائه می دهد.
  • ارزان بودن محصولات نسبت به تشک های برند رویا
  • دارای تنوع عالی در تشک های فنری متصل با ارتفاع استاندارد روز (از 22 تا 30 سانتی متر)
  • استفاده از ساختار میکرو فنری پیشرفته (میکرو بانل و میکرو پاکت) با تراکم فنر بیشتر و عمر بیشتر نسبت به مدل های ساده
  • دارای تنوع بالا در تشک های رده سنی کودک و نوجوان (سایزهای 70*130 و 80*180)
  • استفاده از برند زایس برای تشخیص محصولات صادراتی
  • استفاده از فوم حافظه دار و اسفنج HR در مدل های صادراتی (مانند برند صادراتی زایس)

تشک رویال

معایب تشک رویال

اما به معایب این تشک بپردازیم که نسبت به مزایای آن خیلی کمتر بوده و حتی نسبت به برند رویا معایب کمتری را دارا می باشد. بنظر می آید تا این قسمت متوجه برتری برند رویال شده باشید. اما معایب آن بشرح زیر می باشد.

  • وجود کارخانه های مختلف و تولید محصولات مختلف
  • فراوانی نمونه های تقلبی این برند در بازار به دلیل محبوبیت زیاد این برند!
  • نمایندگی های غیرمتمرکز و غیر تخصصی (عدم وجود شعب رسمی به دلیل فروش زیاد این برند در سراسر ایران)
  • مشکل در تشخیص کالای اصلی از محصول غیر اصلی به خصوص در شهرها

مقایسه این دو برند از نظر تولید

هر دوی این برندها معروف و بی نقص هستند. تشک های رویال پیشرفته ترین تکنولوژی های دنیا را دارند که ضخامت 4 میلی متری دارند و همچنین دارای قاب فنری هستند.

همچنین تشک های رویا ارگونومی بهتری با بدن انسان های امروزی دارد. همین ویژگی باعث شده که تشک های رویا مزیت بالاتری نسبت به دیگر تشک ها داشته باشد.

اولین تشک هایی که توسط برند شرکت رویا تولید شدند تشک های فنر منفصل بودند. پس در مقایسه این دو برند می توانیم بگوییم که شرکت رویال پیشگام بوده و تشک های تولیدی آن کیفیت بهتری دارند.

طراحی تشک های فنر منفصل طوری هست که با هر فشاری تغییر حالت می دهد. از دیگر تشک های شرکت رویا تشک های اسفنجی یا طبی را می توان نام برد.

تشک رویال

یک سوال پرتکرار تشک رویال بخرم یا رویا؟؟

قبل از هر چیزی ما خرید از یک فروشگاه معتبر مثل فروشگاه خانه شما که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است را به شما پیشنهاد می کنیم. چون یک فروشگاه با اعتبار بالا تشکی بدون گارانتی و یا مشکل دار را به شما معرفی نمی کند و تشکی را به شما معرفی می کند که سال ها بدون مشکل برای شما کار کند. نکته مهم بعدی بودجه شماست.

باید دقت کنید که می توانید با بودجه ای که دارید، چه تشکی از چه برندی را خریداری کنید و در ازای خرید شما، شرکت تولید کننده چه خدماتی ارائه می دهد. نکته سوم این است که چه ویژگی هایی از یک تشک برای شما بیشتر اهمیت دارد. برند تشک؟ کیفیت تشک؟ قیمت تشک ؟ یا همه ی موارد.

شما با توجه به نکات بالا قطعا انتخاب بهتری بین این رو برند می توانید داشته باشید.

شما با مراجعه به منوی فروشگاه سایت و سپس زیر منو اتاق خواب و تشک رویال مدل های متنوعی از تشک ها را مشاهده کرده و با توجه به نیاز و تخت خوابی که دارید تشک مناسب را به قیمت تولیدی تهیه نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع تشک های دونفره و تک نفره از سایت خانه شما اقدام بفرمایید.

تشک خواب رویال یا رویا

نظر خود را بنویسید

نظرات

با سلام - خدا وکیلی صادقانه فرمودید رویا در سایت صخامت را 23 ولی در فروشگاه 20 عرضه می کند که واقعا زشت و زننده است اما رویال تا دلت بخواهد تشک یافت می شود بدترین مورد در ایران خرید است واقعا سخت است - تشکر و سپاس
۱۴۰۱/۱۰/۱
whatsapp