برترین برندهای قابلمه گرانیتی

رویسپخت و پز گرانیتی

سرویس پخت و پز از جمله چالش هایی است که هر خانم خانه دار در منزل با آن مواجه می شود که چه برند و جنسی را تهیه نماید تا علاوه بر کیفیت به سلامت آنها نیز آسیبی وارد نکنند. سرویس پخت و پز گرانیتی با توجه به دارا بودن خاصیت نچسب بودن مانند ظروف تفلون و همچنین مقاومت بالا می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه شما باشد.

یکی از نکاتی که در هر آشپزخانه ای مهم است، خرید ظرف های پخت و پز است به دلیل اینکه از این ظروف هر روز استفاده می کنیم و به صورت مستقیم روی سلامتی ما تاثیر دارند، ویژگی هایی مثل طول عمر، پخت و پز آسان و بالاترین ایمنی، بهترین نوع قابلمه را مشخص می کند.

سرویس گرانیتی

امن ترین نوع قابلمه ،قابلمه گرانیتی

با توجه به این نکته که زیرساخت و هسته ظروف گرانیتی آلومینیوم است، بسیاری از افراد نگران این هستند که هنگام پختن غذا در قابلمه های گرانیتی، مواد سمی و مضر وارد غذا می شود یا خیر. در بیشتر اوقات نا آگاهی در این مورد موجب تردید در خریدن این ظروف کارآمد می شود.

باور اکثر مردم این است که ظروف تفلون برای محیط زیست مضر است و می تواند باعث اثرات مضر طولانی بر سلامتی انسان ها شود. در صورتی که استفاده از قابلمه های استیل، شیشه ای و غیره هم آشپزی را دشوار می کند و در بعضی موارد فلزی که در آن به کار رفته است با مواد اسیدی واکنش نشان می دهد و ارزش مواد مغذی، طعم و عطر غذا را تحت تاثیر قرار می دهد.

ظروف گرانیتی از هسته آلومینیوم با روکش شیشه ای ساخته می شوند، به دلیل اینکه بسیاری از وسایل آشپزی برای هدایت کردن گرما به یک هسته آلومینیومی تکیه می کنند. در روکش گرانیت از هیچ گونه مواد شیمیایی مضر استفاده نشده است.

ظروف گرانیتی خاصیت غیرقابل واکنش، نچسب قدرتمند و غیر متخلل باعث شده که این ظروف با هیچ یک از مواد غذایی حتی اسیدی تعامل و واکنش بر قرار نمی کند و عطر و طعم طبیعی غذا باقی می ماند. پس در نتیجه امن ترین نوع قابلمه، قابلمه های گرانیتی هستند.

تابه گرانیتی

طول عمر قابلمه گرانیتی

تقریبا قابلمه های گرانیتی شبیه سرامیک و تفلون هستند و در واقع ویژگی نچسب بودن آن مثل تفلون و مقاوم بودن آن مثل سرامیک است. به همین دلیل ویژگی نچسب بودن این ظروف باعث ثبات و طول عمر بالای آن ها می شود. ولی با این وجود نحوه نگهداری از این ظروف هم به طول عمر آن بستگی دارد.

مهم ترین نکات نگهداری قابلمه های گرانیتی

  • برای سرو مواد غذایی و هم زدن از ظروف چوبی یا پلاستیکی استفاده شود.
  • برای شست وشوی دستی از اسکاچ نرم یا پد استفاده کنید.
  • قابلمه خالی را به مدت طولانی در معرض حرارت قرار ندهید.
  • از تغییر ناگهانی دمای ظرف خود داری کنید مثلا زمانی که قابلمه را از روی شعله بر می دارید، در آب سرد قرار ندهید و بالعکس.

 

حتما بخوانید: کاربردی ترین مدل های قابلمه گرانیتی

 

مزایای قابلمه گرانیتی 

آشپزی با این قابلمه ها به دلیل نچسب بودن این ظروف بسیار آسان است. این ظروف در برابر مواد اسیدی واکنشی از خود نشان نمی دهند به دلیل این که روکش کار شده روی آن ها بسیار مقاوم است.

در وسایل گرانیتی از هیچ گونه رنگ و مواد شیمیایی استفاده نشده است به همین دلیل برای سلامتی مضر نیست. اگر به دنبال این هستید که غذایی که درست می کنید به راحتی برگردد، این ظروف بهترین انتخاب هستند.

غذا در این ظروف با سرعت بیشتری پخته می شود به دلیل اینکه هسته آلومینیوم یا فولاد کربن به سرعت گرم می شود و گرما را به طور مساوی توزیع می کند. این ظروف را به راحتی می توان در فر قرار داد.

شست و شوی این ظروف به دلیل سطح صافی که دارد بسیار آسان است. این ظروف به دلیل سبک بودن، پخت و پز، شست و شو و حمل و نقل را برای شما آسان می کند.

خرید قابلمه گرانیتی

برای خرید قابلمه گرانیتی و تشخیص اصل و فرعی بودن آن می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

قیمت : اگر ظروفی دیدید که قیمت آن ها پایین بود، مطمئن باشید که اصل نیست به دلیل اینکه ظروف گرانیتی اصل قیمت بالایی دارند.

استاندارد ساخت: ظروف گرانیتی دارای استاندار ساخت ISO9001 هستند.

درب قابلمه گرانیتی: سرویس قابلمه ای تهیه کنید که درب آن پیرکس شیشه ای و سوپاپ دار باشد که هم بتوانید محتویات داخل قابلمه را ببینید و هم بخار اضافی آن از سوپاپ خارج شود.

میزان مصرف و تعداد اعضای خانواده: شما می توانید تعداد پارچه های قابلمه گرانیتی را با توجه به میزان مصرف و تعداد افراد خانواده، انتخاب کنید. قیمت سرویسی که خریداری می کنید، بستگی به تعداد پارچه ها دارد، هرچقدر تعداد پارچه ها بیشتر باشد، قیمت بیشتر است.

وزن قابلمه گرانیتی: این ظروف تقریبا سنگین هستند، پس سایزهای متوسط که سبک تر هستند را انتخاب کنید.

جنس دسته قابلمه گرانیتی: نوعی را انتخاب کنید که دسته به بدنه چسبیده باشد و از جنس خود قابلمه تهیه شده باشد، چون مقاومت بیشتری دارد.

بهترین برندهای سرویس قابلمه گرانیتی 

از بهترین برند های قابلمه گرانیتی ایرانی می توان برند زرساب و کاندید را نام برد که وب سایت خانه ی شما انواع این برند را برای خرید مخاطبان عزیز برای فروش قرار داده است.

از بهترین برندهای قابلمه گرانیتی خارجی می توان برند فونیکس، یونیک، جی فی نی و غیره را نام برد.

تابه گرانیتی

برند زرساب

سرویس قابلمه های برند زرساب از جنس آلومینیوم است که روکشی از گرانیت دارد. این شرکت از سال 1361 شروع به کار کرده و جز بهترین های برند قابلمه محسوب می شود.

محصولات زرساب دارای دستگیره ی باکالیتی و سیلیکونی هستند که حمل قابلمه از روی حرارت را آسان می سازد. از مزایای تولیدات این شرکت می توان به جنس این دسته ها اشاره کرد. این شرکت دارای گارانتی است که بسیار مطمئن بوده و خدمات پس از فروش خوبی را هم ارائه می دهد که باعث اعتماد بسیاری از مشتریان شده است. این برند کاملا ساخت ایران می باشد.

برند کاندید 

برند کاندید در سال 1384 زمانی که شرکت های ایرانی مثل تابان، زرساب و برندهای خارجی مثل تفال، کرکماز و غیره. بازار سرویس های قابلمه وپخت وپز را به طور کامل به دست گرفته بودند، این برند در عرصه تولید سرویس قابلمه پا گذاشت و با آن که هیچ اسم و رسم شناخته شده ای از قبل نداشت اما با کیفیتی بسیار عالی با گذشت مدت بسیار کمی توانست در این بازار در کنار هم رده های این برندها فعالیت کند.

این برند هم کاملا ساخت ایران است. محصولات کاندید گارانتی یک ساله دارند که توسط کمپانی آذین گستر شفق انجام می شود و روی بسته بندی محصول نصب می شود. فقط لازم به ذکر است که خرابی هایی که بر اثر بی احتیاطی زمان کار با این سرویس های پخت وپز ایجاد شود، شامل گارانتی نمی شود.

برند فونیکس

برند فونیکس حدود 15 سال در کشور ایران سابقه دارد و از محبوب ترین برندهای بازار ایران است که کیفیت بسیار بالایی دارد. این برند در ابتدا معروفیت زیادی دارد نداشت و حتی جز برندهای شناخته شده نبود اما با گذشت زمان و با تولید محصولات با کیفیت توانسته بسیار معروف شود. این برند محصولات متنوعی مثل سرویس پخت وپز، سرویس قاشق چنگال، فلاسک، سرویس آشپزخانه، ست کتری و قوری غیره اشاره کرد.

برند یونیک

برند یونیک یکی از بهترین برندهایی است که درخاورمیانه وایران طرفداران بسیار زیادی دارد و این برند در تولید انواع محصولات خانه وآشپزخانه و سرویس قابلمه فعالیت می کند. این برند دارای ویژگی هایی است که باعث تمایز این برند با برندهای دیگر شده است.

این برند قابلمه های خود را با تنوع بالا و رنگ بندی های متفاوت تولید می کند و این برند برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش لحاظ می کند. مدل قابلمه های یونیک اصل خارجی تحت نظر لیسانس انگلستان در کشور چین ساخته می شوند و بعد به بازار ایران صادر می شوند.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp