انواع سرویس خواب و نکات مهم قبل از خرید آن

انواع سرویس خواب و نکات مهم قبل از خرید آن

وقتی از یک محیط یا مکان پر آرامش و آسوده صحبت می شود، شما چه جایی رو تصور می کنید؟ اکثرا یک اتاق خواب راحت و نرم را تصور می کنیم، جایی که دور از استرس و دغدغه های مالی و کاری و غیره می توانیم چند ساعتی را خواب آرام و با کیفیت داشته باشیم. چیدمان اصولی و مناسب در داشتن یک اتاق خواب ایده آل موثر است.

انتخاب یک تختخواب با کیفیت و زیبا اصلی ترین رکن چیدمان اتاق است. امروزه مدل های متنوعی از تخت خواب های دو نفره در بازار موجود است. میزان بودجه شما و فضایی که دارید در خرید تخت خواب های دو نفره بسیار اثر گذار است.

تخت های چوبی بسیار با کیفیت هستند اما معمولا قیمت بالایی دارند. فروشگاه اینترنتی خانه شما در زمینه فروش سرویس خواب دو نفره با ارائه کیفیتی بالا و قیمتی مناسب از برترین فروشگاه های اینترنتی در عرصه کالای خواب است. شما می توانید تختی از جنس ام دی اف یا ملامینه را با قیمت مناسب و کیفیت خوب از این فروشگاه تهیه کنید.

آیا سرویس خواب نیاز است؟

آیا سرویس خواب نیاز است؟

استفاده از این محصول امری اجتناب ناپذیر است و با گذشت زمان این موضوع اهمیت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این جمله ربطی به خوابیدن روی زمین، مبل یا تخت ندارد و به اصول خواب خوب می پردازد.

خواب کافی به فرد کمک می کند تا بدن و ذهنی سالم داشته باشد. شکی نیست که خوابیدن در یک جمع با تنها خوابیدن یا کنار یک شخص(شریک زندگی) تفاوت زیادی دارد.

دلایل بسیار دیگری وجود دارد که کارشناسان این حوزه، سرویس خواب را برای خوابی آرام توصیه می کنند. به عنوان مثال، پزشکان توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید از درد زانو در امان بمانید، باید از سرویس خواب استفاده کنید، زیرا زانوها مجبور نیستند وقتی فرد از خواب بیدار می‌شوند به زور بایستند. بدن به طور کامل به حالت عادی خود باز می گردد.

 پس نتیجه میگیریم تخت ها نقش مهمی در زندگی ما دارند، زیرا به سلامت و رفاه کلی ما کمک می کنند. انتخاب نوع تخت مناسب که متناسب با نیازها و ترجیحات ما باشد، شایسته توجه دقیق است. با گزینه‌های متعددی که امروزه در دسترس است، در ادامه ضمن بررسی انواع مختلف تخت‌ها از نظر شکل ظاهری و کیفیت، عوامل مهمی را که باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید در نظر گرفته شود، مورد بحث قرار خواهیم داد.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب کامل

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب کامل

معمولا بیشتر افراد زمانی که برای خرید سرویس خواب اقدام می کنند، نمی دانند که سرویس خواب خوب شامل چه مواد و اجزایی است. تخت خواب، پاتختی، آینه، دراور، نیمکت، کمد، میز آرایش، پاف و صندلی قسمت های یک سرویس خواب کامل است. البته سرویس خواب های جمع و جوری هم وجود دارد که بعضی از این اجزا را ندارند و مخصوص کسانی است که فضای کمی دارند. حال در ادامه قصد داریم از میان این اجزا، مهم ترین آنها را یک بررسی کلی نماییم:

تخت

به طور کلی بخش مرکزی هر سرویس خواب، چارچوب تخت است. این عنصر پایه، پشتیبانی و ساختار تشک را فراهم کرده و به خواب خوب شبانه کمک می کند. چارچوب تخت می تواند از طرح های ساده و مینیمالیستی گرفته تا گزینه های پیچیده تر و آراسته تر، بسته به ترجیح شخصی و زیبایی کلی اتاق خواب باشد.

تشک

انتخاب تشک به همان اندازه مهم است. تشک باکیفیت برای ارتقای تراز مناسب ستون فقرات و کاهش نقاط فشار در طول خواب ضروری است. هنگام انتخاب تشک، توجه به عواملی مانند سفتی، جنس و اندازه بسیار مهم است. برای کمک هرچه بیشتر به شما کاربران عزیز سایت خانه شما در ذیل به برخی از انواع تشک ها نیز اشاره ای کرده ایم.

تشک مموری فوم

تشک های مموری فوم در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده اند که در درجه اول این محبوبیت به دلیل توانایی آنها در مطابقت با شکل بدن و کاهش فشار استثنایی است. این تشک ها برای افراد مبتلا به کمردرد یا مفاصل بسیار مناسب هستند. در انتخاب یک نوع از تشک ها اطمینان حاصل کنید که لایه مموری فوم از چگالی بالا برای راحتی و طول عمر بیشتر برخوردار است.

تشک لاتکس

تشک های لاتکس از لاستیک طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند که ترکیبی منحصر به فرد از پشتیبانی و راحتی را ارائه می دهند. آنها یک سطح خواب ایده آل را فراهم می کنند؛ ایده آل برای کسانی که به دنبال ترکیبی از استحکام و نرمی هستند. در خرید این محصول نیز نوع لاتکس مورد استفاده، مانند ارگانیک یا ترکیبی و همچنین سطح سفتی و قابلیت تنفس آن را بررسی کنید.

تشک هیبریدی

تشک های هیبریدی مواد مختلفی را با هم ترکیب می کنند که معمولاً ترکیبی از مموری فوم، لاتکس و فنرهای معمولی را در خود جای می دهند. هدف این تخت ها ارائه مزایای تشک های مموری فوم/لاتکس و تشک های سنتی، ترکیبی از پشتیبانی، کاهش فشار و قابلیت تنفس است. در خرید این تشک ها نیز انواع مواد مورد استفاده، تکنولوژی کویل و کیفیت کلی ساخت هیبریدی را ارزیابی کنید.

تشک بادی

تشک‌های بادی به کاربران اجازه می‌دهند سطح سفتی را بر اساس ترجیحات خود تنظیم کنند. این تشک ها به دلیل راحتی قابل تنظیم خود شناخته شده اند و برای افراد با نیازهای خاص یا زوج هایی که سطوح مختلف استحکام را ترجیح می دهند مناسب هستند. در انتخاب این محصول نیز به دنبال ساخت و ساز محکم بهتر است به دنبال محفظه های هوای قابل تنظیم و مواد بادوام نیز باشید تا طول عمر را تضمین کنید.

پا تختی

برای تکمیل چارچوب تخت خواب، میزهای خواب یا همان پا تختی ها جزء جدایی ناپذیر یک مجموعه کامل اتاق خواب هستند. میزهای خواب نه تنها سطحی برای قرار دادن وسایل ضروری مانند کتاب، لامپ یا ساعت زنگ دار فراهم می کنند، بلکه جذابیت زیبایی به اتاق می بخشند. با طرح های مختلف موجود، آنها می توانند دکوراسیون کلی را بهبود بخشند و به عنوان راه حلی برای نگهداری وسایل شخصی یا تخت خواب اضافی عمل کنند.

جنس سرویس خواب

همانگونه که میدانید یکی از موارد مهم در انتخاب سرویس خواب برای خرید، توجه به جنس آن است؛ چون انتخاب مواد تخت ضمن اینکه نقش بسزایی در تضمین خواب راحت و آرام دارد، طول عمر سرویس را نیز تضمین میکند. حال بهتر است بدانید سرویس خواب ها را با جنس های مختلفی تولید می کنند مثل چوب گردو، چوب راش، روکش ام دی اف، ورقه های ملامینه، فلز و غیره. شما به عنوان خریدار، در انتخاب جنس باید ضمن در نظر داشتن کیفیت، به بودجه خود نیز توجه داشته باشید. گفتنیست از بین همه این ها مهمترین کیفیت را چوب گردو دارد اما به دلیل قیمت بالا بیشتر افراد چوب راش را انتخاب می کنند که مقاومت و قیمت مناسبی دارد.

 

حتما بخوانید: نکات مهم هنگام خرید تختخواب

سرویس خواب چوبی

انواع سرویس خواب

بعد از بررسی تمامی موارد فوق، حال نوبت به این میرسد که به طور اختصاصی به بحث در باره انواع سرویس خواب بپردازیم. انواع مختلف سرویس های خواب عبارت اند از:

سرویس خواب چوبی

تخت چوبی یکی از قدیمی ترین مواد برای ساخت مبلمان چوبی خانه بوده است. به طبع تخت و سرویس چوبی نیز سنتی ترین لوازم خواب محسوب می شود. برای ساخت سرویس خواب های چوبی از انواع چوب و تنه استفاده می شود. از رایج ترین آنها در ایران می توان به چوب روسی و راش اشاره کرد.

تخت های قابل تنظیم

تخت‌های قابل تنظیم به کاربران اجازه می‌دهند موقعیت خواب خود را سفارشی کنند و مزایای مختلفی مانند بهبود گردش خون و کاهش کمردرد را ارائه می‌دهند. این تخت ها معمولا دارای پایه های موتوری هستند که امکان تنظیم وضعیت سر و پا را فراهم می کند. عواملی مانند محدوده تنظیم، سهولت استفاده، ویژگی های اضافی مانند عملکردهای ماساژ و سازگاری با نوع تشک خود را در نظر بگیرید.

سرویس خواب فلزی

سرویس خواب فلزی

استفاده از فلز در تجهیزات و مبلمان القا کننده یک مدرنیته و صنعتی است که برخی افراد واقعاً این سبک را دوست دارند. در همین راستا انواع مدل های سرویس خواب متالیک و نیمه فلزی در بازار موجود است. از مزایای تخت فلزی می توان به استحکام بالا و مقاومت در برابر حرارت و رطوبت اشاره کرد.

سرویس خواب ام دی اف

سرویس خواب MDF

به لطف انتخاب زیاد رنگ ها و مدل های تخت های ام دی اف، این محصول یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه در صنعت مبلمان اتاق خواب و منزل می باشد. بسیاری از تولیدکنندگان از این طیف برای طراحی و ساخت مدل های مختلف سرویس خواب ام دی اف استفاده می کنند.

سرویس خواب مدرن

سرویس خواب مدرن

دکوراسیون مدرن این روزها به یکی از محبوب ترین سبک های طراحی تبدیل شده است. خانه ای با مبلمان و لوازم مدرن در اتاق نشیمن و پذیرایی باید یک سرویس خواب مدرن در اتاق خواب نیز داشته باشد. خطوط هندسی موازی، صاف و مینیمال معمولاً در طراحی سرویس خواب های اتاق خواب مدرن دیده می شود و استفاده از فلز برای پایه ها و دسته ها می تواند ظاهری چشم نواز و شیک ایجاد کند.

سرویس خواب پارچه ای

سرویس خواب دو نفره پارچه ای

ظاهر سخت و خشک سرویس خواب های فلزی و چوبی مورد علاقه بسیاری از افراد نمی باشد. برای رفع این مشکل، مدل های پارچه ای مختلفی در بازار وجود دارد. در این نوع سرویس های خواب برخی یا تمام سطوح چوبی و فلزی با لایه ای از فوم و پارچه پوشانده شده و در هنگام استفاده احساس گرما و لطافت ایجاد می کند. یکی از پرطرفدارترین مدل ها، سرویس خواب چستر است که با هنر لمسه کوبی روی تاج و بدنه تخت تزئین شده است.

سرویس خواب کلاسیک

سرویس خواب کلاسیک

این نوع ست اتاق خواب شامل طراحی قدیمی و سنتی است که استفاده از جزئیات متنوع یکی از ویژگی های اصلی آن است. به مدل هایی که منبت کاری بسیاری دارند، سرویس خواب سلطنتی یا استیل گفته می شود. سرویس خواب کلاسیک به دلیل استفاده از چوب مرغوب و پیچیدگی خاتم، تقریباً قیمت بالاتری از انواع دیگر دارد. البته برخی از تولیدکنندگان از مواد پلیمری و رزین به جای چوب استفاده می کنند تا تخت های کلاسیک ارزان تری را به بازار عرضه کنند.

سایز انواع تختخواب

سایز تخت خواب ها

توجه به سایز تخت خواب ها از آن جمله نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه شود. ما در این بخش راهنمای انتخاب سایز برخی از سرویس های پر طرفدار را آورده ایم.

تخت خواب های سوپرکینگ

با عرض 2 متر و طول 2 متر، که راحت ترین و وسیع ترین مدل با وزن سنگین و هزینه بسیار بالا هستند.

تخت خواب کینگ

با 2 متر طول و 180 سانتی متر عرض که این مدل ها بسیار راحت و بزرگ هستند و هزینه کمتری نسبت به مدل سوپرکینگ دارند.

تخت خواب کویین

با طول 2 متر و عرض 160 سانتی متر که این تخت ها باریک تر از اندازه تخت های کینگ هستند که برای زوجین انتخاب بسیار خوبی است.

تختخواب دوقلو

با عرض 140 سانتی متر و طول 200 سانتی متر. که هزینه این مدل ها تقریبا بالاست. اما از این مدل هم برای زوجین و هم برای کسانی که استفاده تک نفره دارند مناسب است.

تختخواب تک نفره

با عرض 90 سانتی متر و طول 2 متر، این مدل تنها برای استفاده تک نفره با ابعاد محدود مناسب هستند. 

سرویس خواب کویین

نکاتی برای خرید سرویس خواب

ارتفاع تخت خواب

 ارتفاع تخت خواب باید طوری باشد که شما بتوانید به راحتی زیر آن را نظافت کرده و پایه های آن محدودیتی برای این کار به وجود نیاورد. ارتفاع تخت خواب به ویژگی های جسمی شما بستگی دارد.

شما باید در زمان نشستن و برخاستن از تخت خواب، پاهایتان را به صورت نود درجه روی زمین قرار دهید. ارتفاعی که معمولا مناسب است حدود 40 سانتی متر است.

پایه مستحکم

یکی از نکات مهم در انتخاب تخت خواب مناسب مقاومت پایه های آن است. مقاومت آن باید بتواند وزن مداوم تشک را بدون خم شدن، ضعیف شدن، ترک خوردن یا شکستن تحمل کند. همچنین زمانی که فردی روی آن قرار دارد، این پایه علاوه بر وزن تشک باید وزن فرد را نیز تحمل کند.

ساختار مناسب

برای تغییر چیدمان و دکوراسیون که احتمال دارد هر چند وقت یکبار بخواهید انجام دهید، بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که جابه جایی آن راحت باشد یعنی وزن مناسبی داشته باشد و در صورت تغییر موقعیت نیز ناقص و بد شکل نشوند.

در زمان خرید به تک تک پایه ها توجه کنید تا قدرت همه پایه ها طوری باشد که بتواند وزن بدنه تخت و افراد را به خوبی تحمل کند.

تاج تختخواب

هنگام انتخاب تخت مناسب، قسمت پشتی یا بالای تخت در تعیین مدل تخت بسیار مهم است. این قسمت را می توان به روش های مختلف ساخت و شامل اشکال مختلفی است.

مهمترین قسمت تخت از نظر زیبایی و شاید مهمترین قسمت از نظر سلامتی شما قسمت تاج یا پشتی تخت می باشد. به دلیل قرار گرفتن سر نزدیک به تخت، نامناسب بودن این قسمت می تواند باعث برخورد سر و اتفاقات ناخوشایند هنگام خواب یا بیداری شود.

رنگ سرویس خواب

اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که توجه نکردن به ترکیب رنگ ها یا تناسب وسایل قرار داده شده در آن تاثیری کاملا منفی در فضای داخلی خانه ایجاد می کند. بنابراین در انتخاب تخت دونفره بهتر است به رنگ و ظاهر آن توجه کنید.

رنگ تخت یکی از مهمترین موارد است، زیرا بیشتر اتاق خواب را اشغال می کند. دکوراسیون اتاق و هماهنگی آن با ابعاد اتاق نقش مهمی در انتخاب رنگ دارد.

اگر برای یک نوعروس قصد تهیه سرویس خواب را دارید کمی فرق می کند. و در این صورت علاوه بر سلیقه که بر هر چیز دیگری مقدم است، سازگاری رنگ تخت با وسایل دیگر باعث تاثیرگذاری بیشتر آنها می شود.

اگر اتاق خواب شما کوچک است، توصیه می شود برای بزرگتر و بازتر نشان دادن محیط، رنگ های روشن را انتخاب کنید، رنگ سفید بهترین انتخاب و سازگاری آسان با رنگ های دیگر خواهد بود.

ملاحظات اندازه و فضا

قبل از خرید سرویس خواب، بسیار مهم است که فضای موجود در اتاق خود را ارزیابی کنید. عواملی مانند اندازه تخت مورد نظر (دوقلو، پر، ملکه، کینگ و غیره) و ابعاد اتاق خود را در نظر بگیرید. علاوه بر این، به ارتفاع تخت و نحوه تناسب آن با مبلمان یا چیدمان اتاق فعلی خود فکر کنید.

پشتیبانی و راحتی

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب تخت، حمایت و راحتی است. موقعیت خواب خود و هر گونه نیاز خاص، مانند حمایت از پشت یا گردن را برای پیدا کردن تختی که نیازهای شما را برآورده می کند، شناسایی کنید. تحقیقات کاملی انجام دهید، نظرات را بخوانید و در صورت امکان، تخت را در یک نمایشگاه امتحان کنید تا از پشتیبانی و راحتی مطلوب اطمینان حاصل کنید.

بودجه

تعیین بودجه برای خرید سرویس خواب ضروری است؛ زیرا قیمت ها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. محدوده بودجه خود را تعیین، نیازهای راحتی خود را اولویت بندی و تخت هایی را در آن محدوده جستجو کنید. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در کیفیت خواب خوب می تواند مزایای سلامتی طولانی مدت داشته باشد.

گارانتی و سیاست های بازگشت

در نهایت، از سیاست های ضمانت و بازگشت ارائه شده توسط سازنده یا خرده فروش تخت مطلع باشید. مدت زمان گارانتی و شرایط خاصی که ممکن است مستلزم آن باشد را در نظر بگیرید. در صورتی که تخت خواب انتظارات شما را برآورده نکند، خط مشی بازگشت، از جمله چارچوب های زمانی بازگشت و هرگونه هزینه مرتبط را بدانید.

سرویس خواب کینگ

تخت خواب دونفره ام دی اف

امروزه یکی از بهترین و کارآمد ترین موادی که برای مبلمان، تخت خواب، میز، کمد و غیره استفاده می شود، ام دی اف هست.

بسیاری از افراد به دلیل استحکام بالا، قیمت مناسب و تنوع زیاد طرفدار این جنس هستند. از ترکیب خاک اره و چسب تحت دما و فشار زیاد، جنس ام دی اف به وجود می آید که رنگ طبیعی آن قهوه ای روشن تا شکلاتی است.

ویژگی های مثبت ام دی اف و استقبال بسیار زیاد از سرویس خواب های دو نفره و تک نفره، تنوع این بخش را منحصر به فرد کرده است.

جلوه ای که ام دی اف دارد خیلی شبیه چوب طبیعی است. چوب طبیعی ظاهری لوکس و شیک و قیمت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل بیشتر مردم چون توانایی خرید آن را ندارند، ام دی اف را تهیه می کنند که قیمت پایین تر و نگهداری آسان تری دارد.

شما با خرید آنلاین از فروشگاه خانه شما این امکان را به شما می دهد تا مدل های متنوعی از سرویس های خواب را مشاهده کرده و با توجه به نیاز و فضایی که دارید تخت خواب مناسب را به قیمت تولیدی تهیه نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع تخت خواب یک نفره، دوطبقه پسرانه و دخترانه و دو نفره از سایت خانه شما اقدام بفرمایید.

نتیجه گیری

 همانطور که با مطالعه موارد فوق دریافتید، انتخاب سرویس خواب مناسب مستلزم بررسی دقیق عوامل مختلف از جمله نوع تخت مناسب با ترجیحات و نیازهای شما است. شما میتوانید انواع مختلف سرویس های خواب را در سایت خانه شما مشاهده و با خواندن نظرات سایر کاربران، یک انتخاب درست و موفق را برای خود رقم بزنید. به یاد داشته باشید که سایت ما همیشه به روز ترین محصولات را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به مشتریان عرضه میکند؛ پس نگران نباشید.

مطلب پیشنهادی: تمام دلایلی که باید تخت خواب تاشو بخریم

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp