نکات مهم هنگام خرید تختخواب که باید بدانید

تخت خواب

هنگامی که صحبت از اهمیت خواب در زندگی و تأثیر آن بر سلامتی می شود، یکی از مواردی که به ذهن می آید یک تخت خواب راحت و مناسب است. مواردی که باعث خواب خوب و منظم می شود، نبود محیط مناسب برای خواب را تحت الشعاع قرار می دهد، مانند تخت نامناسب، استرس، صدا، نور، دمای نامناسب، مشکلات و دردهای جسمی، درگیری های روحی و غیره. اما مهم ترین چیز کمبود تخت، تشک و بالش است. پس در انتخاب و در نهایت خرید تخت مراقب باشید.
تخت یکی از مهمترین لوازم اتاق خواب است و محیط خواب مناسبی را فراهم می کند که از نظر اندازه، رنگ، جنس، ارتفاع، طرح، سبک و مدل متفاوت است و هرکسی می تواند با توجه به نیاز خود تخت مناسب را پیدا کند. با این اوصاف، هنگام خرید تخت به همه چیز مانند ابعاد اتاق خواب، سن و جنسیت مخاطب، مجرد یا متاهل، قد افراد، چیدمان اتاق و در نهایت سلیقه فرد مورد نظر توجه لازم را داشته باشید.

راهنمای خرید تخت خواب

همه ما در طول روز با مشکلات، دغدغه ها و استرس زیادی روبرو می شویم که برای برطرف کردن آنها تلاش می کنیم و در نهایت به یک فضای آرام برای استراحت نیاز داریم این فضای آرام توسط اتاق خواب برای ما تامین می گردد که اصلی ترین جز آن تختخواب است به همین سبب برای تهیه تخت خواب باید نهایت دقت و توجه را به خرج بدهیم.

تخت خواب علاوه بر نقش اصلی خود فضای اتاق را زینت می بخشد و ایجاد دکوراسیونی متناسب و زیبا می کند، عوامل موثر هنگام خرید تخت خواب اعم از مقدار بودجه مورد نظر شما، اندازه اتاق خواب و سایز بدنی شما می باشد این عوامل در انتخاب اندازه تخت موثر هستند شما می‌توانید با تحقیق، آزمایش تخت و مشورت با افراد آگاه در این زمینه، مناسب‌ترین تخت را برای خود انتخاب کنید.

تخت خواب یک نفره یا دونفره

هنگام خرید تخت باید به یکنفره یا دو نفر بودن آن توجه کرد و این یکی از مهمترین مواردی است که باید انتخاب کرد. تخت یک نفره برای مجردها در تمام سنین، کودکان و نوجوانان انتخاب خوبی است. تخت دو نفره انتخاب خوبی برای افراد متاهل است.

همچنین نوعی تخت به نام تخت دوطبقه وجود دارد که راه حلی برای فضاهای محدود است که توسط خانواده هایی با بیش از یک فرزند دارند و می خواهند دو فرزند در یک اتاق و یک تخت مشترک استفاده کنند.

تخت خواب دو نفره مدل آریا

همانطور که در مدل های مختلف تخت خواب دونفره و سرویس خواب دو نفره مشاهده می کنید، در مدل های جدیدتر این تخت خواب ها دارای کشو یا جعبه هایی هستند که می توانید از آنها برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید. به خصوص اگر اتاق خواب کوچکی دارید، این تخت ها می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند، زیرا در هر صورت هندسه تخت به قدری بزرگ است که فضای زیادی را در اتاق خواب شما اشغال می کند، پس چه چیزی بهتر از اینکه از همان ابعاد برای قرار دادن وسایل اضافی در آن استفاده کرد و حداکثر فضای اتاق ذخیره می شود.
البته تخت ها همیشه مربع و مربع نیستند و تخت های مختلف موجود در بازار موجود است که می توانید تخت های گرد را نیز مشاهده کنید که با توجه به طراحی تخت شما کاملا سلیقه ای و ضروری است.

تخت خواب دو نفره صدف

اندازه گیری ابعاد اتاق

اولین نکته مهم قبل از خریداری تخت خواب این است که ابعاد اتاق خود را به وسیله متر اندازه گیری کنید فراموش نکنید که فضای مورد نیاز خود را هم در نظر بگیرید تا بعدا فضای لازمه شما توسط تخت کاملا احاطه نشود.

ابعاد تخت خواب 

سایز تخت یکی دیگر از نکات و مواردی است که قبل از انتخاب و خرید نیاز به بررسی دقیق دارد. که باید با توجه به سن، استفاده و اندازه افراد انجام شود. مثلا:
اندازه استاندارد تخت های دو نفره (160 یا 180 سانتی متر - 200 سانتی متر) و استاندارد تخت های یک نفره (90 - 110 یا 200 سانتی متر) می باشد.
اندازه تخت نوزاد و کودک نوپا کوچکتر از این اندازه است و یکسان نیست. بسته به اندازه و سن کودک متفاوت است.
استثنا برای افراد چاق و بلند قد است، خرید تخت با عرض 120 سانتی متر برای افراد چاق و تخت با طول 200 سانتی متر برای افراد قدبلند توصیه می شود.
از نظر ارتفاع بیشتر تخت ها 35-40 سانتی متر ارتفاع دارند.

ارتفاع مناسب برای تخت

ارتفاع تخت مستقیما با سلیقه شما برای بیرون بودن یا نبودن تشک تخت خواب دارد البته باید در نظر داشته باشید که ارتفاع تخت و تشک باهم نه به قدری زیاد باشد که به سختی بتوانید روی آن بروید و نه آنقدر کوتاه باشد که به زمین بچسبد و به سختی از روی آن بلند شوید. که همانطور گفته شد ارتفاع بیشتر تخت ها حدود 35 تا 40 سانتی متر است.

 انتخاب رنگ و شکل تخت

رنگ و شکل تخت باید با کلیت دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگی داشته باشد می توانید برای انتخاب تخت از یک متخصصین دکوراسیون داخلی سایت خانه شما مشاوره بگیرید و به راحتی خرید خودتان را انجام بدهیم.

متریال ساخت تخت خواب

بسیاری از تخت ها دارای مواد مختلفی از جمله فلز، چوب، ام دی اف، فلز و چوب و ملامین هستند. هر کدام از آنها مزایا و معایب منحصر به فردی دارند.

سرویس خواب دو نفره الینا

تخت خواب چوبی

چنین تخت خواب هایی بادوام هستند، با طرح های زیادی همخوانی دارند، زیبا و جذاب هستند، بنابراین انتخاب در اولویت است. هدف چوب طبیعی و واقعی است نه ام دی اف و لترون و غیره. این نوع تخت ها تخت های گران قیمت و مجلل هستند.

تخت خواب چوب و فلز

تخت خواب چوب و فلز

تخت های دیگری نیز وجود دارند که قیمت کمتری نسبت به تخت های چوبی دارند و البته از آنها نیز مستحکم تر هستند. با توجه به ویژگی های گفته شده و در صورت تمایل و پول کمتر برای خرید، بهتر است این تخت منتخب را خریداری کنید، مگر اینکه قصد خرید آن را برای نوزاد خود داشته باشید، در این صورت ما تخت خواب چوبی را پیشنهاد می کنیم. 

تخت خواب دونفره فلزی

تخت خواب فلزی

تخت های فولادی بادوام و مناسب برای استفاده در مکان های دارای خوابگاه می باشند مناسب است.

بودجه خرید تخت خواب

در زمان خرید وسیله های خانه مخصوصا لوازمی که به طور مستقیم با رفاه و آسایش و سلامت فیزیکی شما در ارتباط هستند همیشه به اندازه کافی تحقیق کنید و بدانید که قیمت کالا ها با کیفیت آن ارتباطی ندارد.

محل قرارگیری تخت خواب

یکی از مواردی که باید به آن فکر کنید این است: تطبیق تخت با طراحی اتاق خواب و البته نحوه قرارگیری آن به گونه ای که قسمت بالا یا سر تخت در مقابل دیوار قرار گیرد.
اندازه صحیح تخت باید به گونه ای باشد که فرد روی آن بخوابد و بسته به محیط، پایین و بالا تخت فضای لازم باشد.

حتما بخوانید: مبل تخت خوابشو و 5 نکته که هنگام خرید آن باید بدانید

تخت خواب یک نفره روما

تختخواب دخترانه شیک

یکی از جذاب ترین مدل های تخت خواب دخترانه، تخت خواب یک نفره روما است، طراحی این کار در عین سادگی به سبب طرح جذاب آن بر روی تاج و لبه جلویی تخت تبدیل به یکی از پر فروش ترین مدلهای سال شده است، این تخت در ابعاد استاندارد 200*90 سانتیمتر، ارتفاع لبه جلویی 50 سانتیمتر می باشد.

اگر قصد سفارش این کار زیبا و جذاب را برای دختر دلبندتان دارید بدون شک به میز آرایشی نیز احتیاج پیدا می کنید که می توانید به صورت ست با تخت خواب آن را تهیه کنید از جهتی قیمت بسیار مقرون به صرفه این تختخواب در عین برخورداری از استحکام و مقاومت بالا موجب محبوبیت دو چندان آن شده است.

سرویس خواب دو طبقه سونیانکات مهم خرید تخت برای نوجوان

قبل از اقدام به خرید تختخواب برای فرزند نوجوان خود برسی کنید که دقیقا چه نوع تختی احتیاج دلبند شماست البته با همراه سازی سلیقه شخصی نوجوان! چرا که نوجوانان در این سن درگیر تغییر و تحولات بلوغ هستند و دوره حساسی را پشت سر می گذارند.

بنابراین توجه به سلیقه و خواسته های آنها امری ضروری است همچنین در انتخاب تخت مناسب برای فرزند نوجوان خود به جنسیت نوجوان، سن، میزان تحرک، وزن و قد نوجوان توجه کنید تختخواب باید از لحاظ کیفیت، احساس آرامش، راحتی، امنیت و در عین حال انرژی و فعالیت بیشتر را در نوجوان ایجاد کند.

انتخاب تخت مناسب نوجوان به زیبایی و جذابیت چیدمان و دکوراسیون اتاق نوجوان شما کمک می کند در خرید تختخواب حالت های مختلف خوابیدن نوجوان را در نظر بگیرید تختخواب باید با توجه به مدل های متعدد خوابیدن قابل استفاده و راحت باشد تختخواب خیلی سفت و یا خیلی نرم مناسب نیست.

از خرید تختخواب با لبه های تیز اگر نوجوان شما پر تحرک است خودداری کنید تختخواب با لبه های تیز به نوجوان شما آسیب می زند. خرید تختخواب نوجوان با لبه گرد و منحنی انتخاب مناسبی است توجه کنید که استفاده از تختخواب نامناسب در طولانی مدت به سلامت روحی و ذهنی و جسمی نوجوان آسیب می زند.

خرید تختخواب ارزان

فروشگاه اینترنتی خانه شما با در دسترس قرار دادن انواع مدل های تخت خواب، یک نفره، دوطبقه و دونفره برای عموم مردم با کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه تلاش برای ایجاد رفاه برای شما هموطنان عزیز می باشد برای تهیه انواع تختخواب به سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp