لوستر مدرن اس ام دی یا لوستر کلاسیک و سلطنتی

لوستر اس ام یا کلاسیک

 

حتما تا الان برایتان پیس آمده که بخواهید برای منزل خود لوستر تهیه کنید و ندانید چه لوستری برای دکوراسیون منزل شما مناسب است. اینکه چه نوع لوستری را برای چه فضایی از منزل خود نصب کنید خیلی در دکوراسیون شما تاثیر می گذارد.

همانگونه که می‌دانید، روشنایی و نور پردازی یکی مهم‌ترین اجزا برای داشتن دکوراسیون زیبا و خاص درمنزل، محل کار و غیره می‌باشد. لوستر و چراغ تزیینی یکی از پر کاربرد ترین و جذابترین لوازم ها برای بوجود آوردن محیط دلخواه در هر دکوراسیونی هستند، مدل‌های مختلفی از لوستر در بازار موجود است یکی از انواع آن‌ها لوستر مدرن اس ام دی(SMD) است شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که لوستر مدرن اس ام دی چیست و به چه صورت است؟ و یا چرا به آن لوستر مدرن اس ام دی می گویند؟

در ادامه این مقاله، سایت فروشگاه اینترنتی خانه شما به پاسخ این سوال می پردازد، با ما همراه باشید.

لوستر اس ام دی

لوسترهای SMD سایز کوچکی دارند و با قرار دادن چند ال ای دی در یک پنل ایجاد می شوند. این لوسترهادر مقایسه با لامپ های رشته ای و لامپ های سنتی گرمای کمتر و حجم کمتری دارند و از یک پنل روشنایی ساخته می شوند.

لوستر مدرن اس ام دی نوعی از آویزها و لوستر است که برای نورپردازی در محل‌هایی با دکوراسیون مینیمال یا ساده و یا مدرن کاربرد دارد در این لوسترها شاخه‌های پر از حباب وجود ندارد به اضافه این، به کار بردن طرح های جدید و امروزی تر و نوارهای نورانی با شکل های هندسی در این نوع لوستر دیده می شود.

لوستر مدرن SMD برای منزل های مدرن بسیار مناسب می‌باشد در تهیه این لوستر می‌توان از چوب فلز و شیشه استفاده کرد و شما می‌توانید با دقت به دکوراسیون فضای خود جنس مورد نظر را انتخاب کنید طراحی در این نوع از لوسترها اهمیت زیادی دارد.

این لوستر ها در مد‌ل‌های حلقوی و خطی در بازار موجود است لوستر سقفی، نوعی از لوستر است که به سقف می چسبد و آویز یا همان قلاب ندارد تفاوت این دو لوستر در این است که لوستر خطی برای پاشش نور به شکل متعادل و هماهنگ مناسب است اما لوستر حلقه‌ای برای تمرکز نور در یک فضای معین مناسب است.

لوستر مدرن اس ام دی رینگی

لامپ های اس ام دی

SMD نوع جدیدی از لامپ است. آنها در واقع زیر مجموعه ای از لامپ های LED هستند و از نظر شکل، طراحی و عملکرد متفاوت هستند. به عنوان مثال لامپ های SMD سکه ای 3 وات و 5 وات و 10 وات بر روی صفحه فلزی لوستر سقفی قرار می گیرند و درخشندگی بسیار بیشتری نسبت به لامپ های ال ای دی دارند و به صفحه آهنی لوستر آسیبی نمی رسانند.

از نظر رنگ این لامپ ها، در سه نسخه خورشیدی و ماه و ترکیبی ارائه می شوند. لامپ های ترکیبی که از نوع مختلط است که هم رنگ نور خورشید و هم مهتابی دارد که هر رنگ به صورت جداگانه قابل استفاده است. این نوع لامپ ها برای روشنایی و عملکرد مانند لامپ های ال ای دی موجود در بازار نیاز به ترانس دارند و همچنین یکسری از این محصولات نیز با جریان مستقیم کار می کنند و نیازی به ترانس ندارند.

لوستر مدرن اس ام دی

مزایای لوستر SMD

ایجاد نور یکنواخت

لوستر SMD با پوشش و روشنایی اتاق با زاویه 120 درجه و با نوری بهتر از لامپ های هالوژن، مشکل تمرکز نور در لامپ های ال ای دی را حل کرده است.

طول عمر بیشتر 

از آنجایی که لامپ های لوستر SMD بادوام هستند و نیازی به صرف هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض لامپ مورد نیاز خود ندارید، برای هر نوع کاربری از جمله روشنایی برای مصارف خانگی و یا نورپردازی به صورت لوستر مناسب هستند.

تولید گرمای کمتر

لامپ ها و لوسترهای اس ام دی تولید شده گرمای کمتری تولید می کنند و مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، باید گفت که این لوسترها نسبت به لامپ های قدیمی پرنورتر هستند و برخلاف مدل های قبلی که نور را روی یک نقطه متمرکز می کردند، این لامپ ها قادرند نور را به طور یکنواخت در فضا پخش کنند.


اما سوالی که معمولا پس از مشاهده لامپ ها و لوسترهای SMD در ذهن خریداران ایجاد می شود این است که در صورت سوختن و یا خرابی این لامپ ها یا لوسترها چگونه تعویض شوند؟ درصورت مشکل شما می توانید اقدام به تعویض پنل مورد نظر نمایید. البته عمر این لامپ ها آنقدر زیاد است که به ندرت نیاز به تعویض پنل دارید.

لوستر کلاسیک یا سلطنتی

لوستر کلاسیک و یا سلطنتی

لوستر خانه باید به قدری شیک باشد که حتی در مواقعی که نورپردازی هم ندارد، فضای خانه را زیبا کند. لوستر کلاسیک نمونه ای از این لوسترهاست که زیبایی محیط خانه را حتی در صورت روشن نبودن دو چندان می کند. علاوه بر لوسترهای مدرن و فانتزی، لوسترهای کلاسیک نیز وجود دارند که جزو پرفروش ترین لوسترهای بازار ایران هستند.
لوسترهای سنتی را می توان با دکوراسیون مدرن ترکیب کرد و به همین دلیل در خانه های مدرن استفاده می شود. انتخاب و خرید لوستر سنتی به دلیل انواع زیاد آن کار دشواری است.

لوسترها برحسب متریال تشکیل دهنده و ظاهرشان در گروه های مختلفی رده بندی شده اند باید گفت که لوستر ها از هر نوعی که باشند، موجب افزایش تجمل در زندگی می شوند.

تعداد زیادی از افراد دارای روحیه تجمل گرایی و عاشق زرق و برق هستند و اغلب در فضاهای لوکس و چشمگیر احساس خشنودی و رضایت می کنند البته تمایل به زیبایی و تجمل در نفس انسان ها به طور طبیعی وجود دارد اگر شما نیز طرفدار تجمل هستید، از لوسترهای سلطنتی یا به اصطلاح کلاسیک برای روشنایی و دکور کردن فضا استفاده کنید.

لوستر-سلطنتی

لوستر کلاسیک چیست؟

لوستر کلاسیک یا سلطنتی به گروه بزرگی از لوسترها اطلاق می شود که نور لامپ را به طور غیر مستقیم از طریق شیشه های کریستال به محیط خانه منتقل می کنند. وجود کریستال در مسیر لوستر باعث انکسار(شکست) نور می شود و نور محیطی آپارتمان یکنواخت و آرام می شود.
این نوع لوستر را کلاسیک می نامند زیرا به دوره کلاسیک(قرن پانزدهم) در اروپا برمی گردد. در کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و انگلیس، لوسترهایی با طرح ها و تصاویر مشابه در خانه های سلطنتی نصب می شود و در داخل لوسترها شمع روشن می شود. وجود کریستال ها در مسیر نور شمع روشنایی محیط را دو چندان می کند. لوسترهای کلاسیک امروزه با همان ظاهر گذشته تولید می شوند.

باید در نظر بگیریم که جذابیت و زرق و برق لوسترهای کلاسیک در خانه های لوکس بسیار زیاد خواهد بود این گونه محصولات معمولا بر پایه شیشه و بلور ساخته می شوند و با استفاده از کریستال های تراش داده شده نور لامپ ها تا چندین برابر می شود.

بازتابش نور در برخورد با کریستال ها صحنه ای زیبا و چشم نواز را بوجود می آورد در فضا هایی با نور طبیعی کم، این لوستر به صورت منبع نور خیره کننده عمل می کند.

لوستر کلاسیک یا سلطنتی

ویژگی های لوستر سلطنتی یا کلاسیک

لوسترهای مدرن، فوق العاده و کلاسیک هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. لوسترهای کلاسیک از نظر ظاهر و سبک نور پردازی بسیار متفاوت با سایر لوسترها هستند. ویژگی های مهم لوسترهای آنتیک یا کلاسیک عبارتند از:

ظاهر لوستر

اولین ویژگی متمایز کننده لوسترهای سلطنتی ظاهر آنهاست. در ساخت این لوسترها از فلز و کریستال استفاده شده و در مدل های چند شاخه ای عرضه و تولید می شوند. برای ساختن قسمت فلزی لوستر، از فلزاتی مانند برنج استفاده می شود تا به مرور زمان دچار زنگ زدگی و فرسایش نشوند. علاوه بر این، کریستال ها با ظاهری زیبا و جلوه ای فوق العاده از این لوسترها آویزان می شوند تا نور مستقیم به چشم ساکنان نرسد.

لامپ ها

لامپ های دارای ظاهر شمعی یا اشک اغلب برای لوسترهای کلاسیک استفاده می شود. لامپ هایی با اندازه کوچک اما به دلیل ظاهر زیبایشان در لوسترهای کلاسیک استفاده می شود. امروزه لامپ های شمعی و اشکی در مدل های کم مصرف و در رنگ های متنوع تولید می شوند. پرفروش ترین رنگ برای لامپ لوستر کلاسیک نور خورشید(زرد) و مهتابی (سفید) است.

وزن بالا

یکی دیگر از ویژگی های لوسترهای کلاسیک وزن زیاد آنهاست. به دلیل استفاده از فلز و شیشه در این لوسترها وزن لوسترها افزایش می یابد. این ویژگی در مقایسه با لوسترهای فانتزی یا مدرن بسیار بیشتر به چشم می آید.

روش نصب

به دلیل بالا بودن وزن لوسترهای مدل کلاسیک، نحوه نصب آنها نیز متفاوت است. این نوع لوستر را نمی توان به سقف کاذب وصل کرد. لوسترهای کلاسیک باید به سازه اصلی ساختمان متصل شوند تا در برابر زلزله یا حوادث غیرمنتظره مقاومت کنند.

لوستر سلطنتی مدل ستاره

انتخاب لوستر مناسب با منزل شما

اگر سقف منزل شما کوتاه می باشد، بهتر است که لوستر و آویز بلند انتخاب نکنید در این حالت مدل های دیگری که به شکل سقفی یا کوتاه هستند، تهیه کنید. با توجه به متنوع بودن طرح ها و در نظر گرفتن نکات ذکر شده بهترین انتخاب را بکنید.

اگر نشیمن یا پذیرایی کوچکی دارید، باید از روشنایی های کوچک که شاخه و چراغ های کمتری دارند، استفاده کنید باید به این نکته نیز توجه کنید که لوستر در منزل شما فقط جنبه زیبایی دارد یا نقش مهم در تامین نور را به عهده دارد اگر منزل به اندازه نور داشته باشد، دست شما برای انتخاب لوستر زیبا و دلخواه بازتر است.

لوستر سلطنتی و دکوراسیون

لوستر یا چراغ آویز، جزو وسایل تزیینی است که باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود سبک دکوراسیون فضای شما ممکن است مدرن، سنتی یا سلطنتی باشد هر یک از این سبک ها ویژگی های مشخصی دارند که باعث متمایز شدن هر کدام می شود.

برای سبک دکوراسیون سلطنتی، می توان گفت که لوسترهای کریستالی مناسب هستند و با منعکس کردن نور بر روی کریستال ها جلوه گاه خانه را مجلل تر و با شکوه تر نشان می دهند.

اگر سبک دکوراسیون منزل سنتی است، توصیه ما استفاده از لوسترهای برنزی، برنجی و یا نقره ای است. برای خانه های مدرن هم لوستر های ساده خطی یا حلقوی با لامپ هایی با نور متوسط مناسب است، این لوسترها با لوسترهای سلطنتی متفاوت هستند و برای هماهنگی با سبک دکوراسیون مدرن استفاده می شوند.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp