اهمیت دیوار در دکوراسیون منزل

دیوار دکوراسیون منزل

 

دیوار ها و سقف مهم ترین بخش در معماری هستند زیرا حکم پس زمینه را در منزل شما دارد که فضا را در خانه مشخص می کنند.
طراحی دیوار در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد یکی از روش ها برای زیباتر دیده شدن منزلتان کاغذ دیواری می باشد، کاغذ دیواری ها در رنگ ها و طرح های بسیار متنوع تولید می شوند که با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید بهترین کاغذ را انتخاب کنید.
هنگام انتخاب کاغذ دیواری ها علاوه بر رنگ و طرح به جنس آن نیز توجه کنید زیرا اگر بی کیفیت تهیه کنید امکان خراب شدن آن زیاد هست و خیلی زود باید آن ها را تعویض کنید.
انتخاب رنگ دیوار در دیزاین داخلی منزل شما بسیار مهم است پس حتما در انتخاب رنگ و طرح آن دقت کنید زیرا در زیباتر شدن منزل شما بسیار تاثیر گذار است، استفاده از تابلو بر روی دیوار نیز می تواند به زیباتر شدن دکوراسیون منزلتان کمک کند، می توانید از تابلوهای مینیمال و یا تعدادی عکس نیز استفاده کنید.
استفاده از آینه در دیوارهای یا رنگ های گرم ورودی منزلتان ایده بسیار خوبی است زیرا حس صمیمیت را به دیگران القاء میکند اما اگر فضای ورودی شما کوچک است استفاده از رنگ های روشن را به شما پیشنهاد می کنم.
در علم فنگ شویی به دیوار هایی که دارای بریدگی نیستند و پنجره ای در آن ها قرار نگرفته است دیوار یانگ می گویند و به دیوارهایی که دارای پنجره و یا طاق هستند یین می گویند، این دو مکمل یکدیگر هستند یانگ به دلیل یکدست بودن و نداشتن بریدگی مرکز توجه است و مناسب قرار دادن تلویزیون، تابلو بزرگ و یا استفاده از شومینه است.
دیوار یین به دلیل وجود پنجره ها باید با پرده های مناسب و زیبا پوشانده شود و به گونه ای باشد که نور از آن عبور کند تا روشنایی منزلتان کم نشود.
می توانید از دیوارکوب و مجسمه های دکوری و یا شلف دیواری نیز استفاده کنید و دیوار پذیرایی یا اتاق خوابتان را با طرح دلخواه نقاشی کنید و یا از تابلو فرش برای زیباتر دیده شده منزل خود استفاده کنید.

 

دیوار در دکوراسیون منزل
 دیوار پوش نیز ایده خوبی برای زیباتر شدن منزل شما است. دیوار پوش در مدل های مختلف تولید می شوند که با توجه به سلیقه فردی بهترین نوع را برای منزل خود انتخاب کنید، این محصول در مدل های چوبی، چرمی، سنگی، سه بعدی و آجری تولید می شوند که با توجه به دکوراسیون منزل خود می توانید انتخاب کنید.
نورپردازی در خانه مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون است که می توانید از نورپردازی دیواری در منزل خود استفاده کنید و زیبایی خانه خود را چند برابر کنید.
استفاده از آینه کاری روی دیوارها نیز به شیک تر شدن منزلتان و بزرگتر نشان دادن منزل شما کمک می کند، با انعکاس نوری که ایجاد می شود روشنایی خانه شما بیشتر خواهد شد.

اغلب از تابلو و ساعت دیواری های فانتزی جهت تزئین خانه استفاده می شود اما وسایل دکورهای زیبای دیگری نیز وجود دارند که می توان بر روی دیوار نصب کرد. درواقع دیوارها چیزی فراتر از آنچه شما می دانید در دکوری منزل سهم دارند. 

 

بیشتر بدانید : راهنمای نصب تابلو دیواری و انتخاب ترکیب رنگ تابلو مدرن برای خانه شما

 

درادامه روش هایی را معرفی می کنیم که با آنها می توانید دیوارها را تزئین کرده و فضای خانه خود را دلنشین نمایید. این روش ها اغلب در آپارتمان های کوچک کاربرد بیشتری دارند در نتیجه اگر خانه شما کوچک است این مطلب را با دقت مطالعه کنید. شما می توانید از فضای روی دیوار منزل خود بهترین استفاده را برده به عنوان مثال می توانید با استفاده از رنگ های روشن و قابل توجه و یا کاغذ دیواری ارزان با طرح های مختلف، طرح ها و مدل های زیبا و جذاب ایجاد نمایید که به این وسیله می توانید فضای خانه را بزرگتر نشان دهید.

اهمیت دیوار در دکوراسیون منزل

 

وسایل هنری ساده با سایز بزرگ

وسایل هنری ساده با سایز بزرگ، مثل یک ساعت دیواری بزرگ یا قاب عکس بزرگ، روی دیوار براحتی دیده می‌شوند و توجه زیادی جلب می‌کنند. به عنوان مثال یک مجسمه دکوری ارزان از دیوار کوب گوزن جلوه ای خاص به دیوار خانه شما میدهد.

نمایشگاه روی دیوار

درست کردن یک نمایشگاه از دکوری ارزان در خانه، بهترین تکنیک برای رنگ و لعاب و جان دادن به یک فضای کوچک است. مثلا مجموعه ای از دکوری چوبی دست ساز و یا دکوری های فانتزی را به شکلی زیبا و منسجم روی دیوار نصب کنید. همین کار را با دکوری چوبی می‌توانید انجام دهید. از مجموعه‌ای از قاب‌ها با چهار چوب ساده استفاده کنید یا مخلوطی از وسایل پر نقش و نگار را بکار ببرید.

پارچه

پارچه های طرح دار و قالیچه های پر نقش و نگار و تابلو فرش های نفیس بر روی دیوار به نوعی حس ملایمت و نرمی را بر روی دیوار خانه ایجاد می کنند. رنگ و لعابی که این نوع دکوری ها به خانه می دهند بسیار منحصر به فرد و یکتا خواهند بود.

آینه و استیکر دیواری

آینه

استفاده از آینه و شیشه بدلیل اینکه نور را منعکس می کنند باعث می شود تا فضای خانه بزرگتر و روشن تر به نظر آید. با آینه های با اندازه های مختلف اشکال گوناگون بر روی دیوار ایجاد کنید به طوری که با فضای خانه شما و همخوانی و تناسب داشته باشد.

نقاشی روی دیوار

استفاده از طرح ها و رنگ های مختلف بر روی دیوار باعث ایجاد هارمونی و طراوت در فضای خانه می شود. تفاوتی نمی کند که این طرح ها رو مستقیم بر روی دیوار ایجاد کنید از کاغذ دیواری و پوستر استفاده کنید و یا با تابلو این کار را انجام دهید در هر صورت فضای خانه خود را زیباتر و دلنشین تر کرده اید. اگر می خواهید از تابلو استفاده کنید طرح های هنری و سیاه سفید بسیار زیباتر و دل نشین تر هستند.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp