راهنمای کامل خرید و محل نصب مناسب ساعت دیواری

ساعت دیواری دیزن

امروزه ساعت دیواری تنها نشان دهنده زمان نیست بلکه یک اکسسوری و دیزاین دیوار شما را تعیین می کند. در اکثر سالن های نشیمن و سالن های پذیرایی در کنار تابلو دیواری و دیگر لوازم دکوری از ساعت های دیواری با مدل ها و طرح های مختلف نصب و تزیین می شوند.

ساعت دیواری یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی به شمار می رود، یکی از رایج ترین سوال هایی که در ذهن افراد در مورد ساعت دیواری پیش می آید این است که مکان و ارتفاع مناسب برای ساعت آنها چه گونه است و یا بهتر است بگوییم در چه ارتفاعی از سطح زمین ساعت را به دیوار نصب کنیم و یا نصب در ارتفاع کمتر و بیشتر چه تاثیراتی روی دکوراسیون داخلی ما می گذارد.

ساعت دیواری به عنوان یکی از پر بیننده و پر کاربرد ترین اجزای دکوراسیون به شمار می رود، اصلی ترین نکته برای نصب ساعت دیواری در یک اتاق دید کامل آن از تمامی نقاط و زاویه های موجود در آن اتاق است. برای مثال مناسب ترین جای ساعت دیواری در اتاق پذیرایی می توان پشت کاناپه را پیشنهاد داد، انتخاب دیگر برای جای ساعت دیواری در اتاق پذیرایی قسمت بالایی شومینه است از آنجا که شومینه به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته می شود.

نصب ساعت دیواری در بالای آن علاوه بر کامل کردن نمای شومینه جلوه بیشتری به دکوراسیون داخلی می دهد ، می توانید به جای قرار دادن یک آینه بر روی میز کنسول نصب ساعت دیواری را امتحان کنید، مناسب ترین جا برای نصب ساعت دیواری در اتاق خواب های مستر روبروی سرویس می باشد.

نصب یک ساعت قدیمی بر بالای میز، حس نوستالژیک عمیق تری برای شما و علاقمندان به این سبک به وجود خواهد آورد، همان طور که پیش تر از این هم اشاره کردیم ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری جز عوامل بسیار مهم در جلوه گری آن است اما متاسفانه اغلب اوقات از قلم می افتد.

به طور کلی ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری باید به گونه ای باشد که، مرکز ساعت هم سطح چشم یک فرد با قد متوسط قرار بگیرد. نصب ساعت دیواری در ارتفاع های بالاتر یا پایین تر، از حالت استاندارد خارج شده و تأثیر منفی بر دکوراسیون شما می گذارد، روش بعدی برای تعیین ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری استفاده از متر است. در این روش باید مرکز ساعت حدود 152 الی 156 سانتی متر از سطح زمین بالا تر باشد و برای خانه هایی با سقف بلند این ارتفاع می تواند به 165 سانتی متر هم برسد.

ساعت دیواری فانتزی

آیا ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری در خانه های مختلف متفاوت است؟

امروزه سقف های کاذب در خانه های مختلف ارتفاع های متفاوتی برای دیوارهای خانه به وجود می آورند. اما این تفاوت ارتفاع آنقدر چشمگیر نیست که ارتفاع استاندارد برای نصب ساعت دیواری را زیر سؤال ببرد و شما را مجبور به انتخاب ارتفاع بسیار کم یا بسیار زیاد نماید، اما در صورتی که شما و خانواده شما همگی جز افراد قد بلند یا قد کوتاه هستید، به جای تعیین خط دید یک فرد با قد متوسط می توانید ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری را با خط دید قد خودتان تنظیم کنید و در صورتی که برای تعیین ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری از روش دوم استفاده می کنید، می توانید در محدوده بازه اندازه ها، اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

حتما بخوانید : ساعت دیواری چوبی و معرفی بروزترین مدل های آن

 

ساعت دیواری

هماهنگی و تناسب ساعت دیواری با دیگر اجزای دکوراسیون

 یک عنصر زیبایی واحد، نمی تواند باعث زیبایی و جلوه گری یک مجموعه شود، مگر آنکه هارمونی خاصی بین این عنصر با سایر اجزای مجموعه در نظر گرفته شود. ساعت دیواری هم به عنوان یک المان کاربردی و مهم در خانه از این قاعده مستثنا نیست.

بهتر است قبل از خرید ساعت به هارمونی بین رنگ، بافت، فرم دیوار و مبلمان خانه یا فضایی که می خواهید ساعت را در آنجا نصب کنید، توجه کنید، غافل شدن از همخوانی بین اندازه ساعت و ابعاد دیواری است که قصد دارید ساعت را بر روی آن نصب کنید اشتباه بزرگی است انتخاب یک ساعت کوچک برای یک دیوار بزرگ و عکس آن انتخاب یک ساعت بزرگ برای یک دیوار کوچک، یا انتخاب یک ساعت گرد بزرگ برای یک دیوار باریک و بلند یا یک ستون، مسلماً طراحی دکور شما را تبدیل به یک فاجعه خواهد کرد.

در نتیجه بهتر است قبل از خرید ساعت دیواری، دیوار مورد نظر و جایگاه مناسب برای نصب آن را مشخص کرده، سپس برای خرید اقدام کنید، برخی از افراد نسبت به صدای تیک تاک عقربه های ساعت بسیار حساس هستند، خرید ساعت های دیجیتالی بهترین گزینه است که به این افراد توصیه می کنم، در انتخاب ساعت دیواری مناسب آشپزخانه توجه داشته باشید هر ساعتی برای دیوار آشپزخانه مناسب نیست. ساعتی که قرار است بر روی دیوار آشپزخانه نصب شود باید قابل شستشو باشد.

 

ساعا دیواری

اما در این مقاله قصد داریم یکسری نکات مهم را در هنگام خرید ساعت را باهم بررسی کنیم تا بتوانیم یک خرید مناسب با دکوراسیون خود را داشته باشیم

راهنمای خرید ساعت دیواری

یکی از مهم ترین عناصر تزئینی در هر محیط خانه یا اداری، ساعت دیواری است. امروزه این ساعت ها در انواع و اندازه های مختلف در مدل ها و برندهای مختلف طراحی و تولید می شوند، پس عاقلانه است قبل از خرید ساعت دیواری صبور باشید. پس برای خرید این محصول به نکات زیر توجه نمایید.

اندازه محصول

اولین و مهمترین نکته در خرید یک ساعت دیواری مناسب برای منزل یا محیط کار، در نظر گرفتن تناسب اندازه کلی ساعت با محیط است. به عنوان مثال استفاده از سایز کوچک از این نوع دکوراسیون برای اتاق ها و استفاده از ساعت های دیواری بزرگ بیشتر برای سالن ها و پذیرایی های بزرگتر مناسب است.

سبک یا مدل ساعت

هماهنگی سبک و مدل ساعت انتخابی شما با سبک سایر وسایل منزل یا محل کار می تواند در طراحی داخلی شما بسیار موثر باشد. امروزه ساعت های دیواری در انواع و اقسام طرح ها عرضه می شوند و به طور کلی به چهار دسته کلاسیک، مدرن، فانتزی و سلطنتی تقسیم می شوند.

شکل و شمایل ساعت

شکل و شمایل کلی ساعت یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. ساعت ها در اشکال مختلف اعم از مچی و دیواری مانند: مربع، مستطیل، گرد، الماس، بیضی و غیره طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این اشکال تنها به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. بد نیست بدانید که به طور کلی ساعت های گرد برای طراحی فضاهای ساده شما چه در خانه و چه در محل کار مناسب هستند.

ساعت دیواری فلزی رینگی

شناسنامه و کاتالوگ محصول

نکته دیگری که هنگام خرید ساعت دیواری لازم است بدانید وجود شناسنامه یا لیست کاتالوگ است. معمولا تاریخ ساخت ساعت، نام کشور سازنده، شماره کالیبر، تعداد قطعات تولید شده، شماره مرجع و موارد دیگر روی شناسنامه ساعت ها نوشته می شود.

خدمات پس از فروش محصول

نکته ای که می تواند نظر خیلی ها در هنگام خرید به خودش جلب کند خدمات پس از فروش ساعت است. در واقع وجود خدمات پس از فروش ساعت دیواری این امکان را به شما می دهد که به راحتی و بدون نگرانی از آسیب دیدگی و کمبود لوازم جانبی محصول مورد نظر خود از آن استفاده کنید.

قیمت ساعت

توجه به قیمت ساعت دیواری در واقع تعیین کننده و نیز یکی از موارد مهم در خرید این نوع وسایل دکوری محسوب می شود. قیمت ساعت دیواری با توجه به نوع و ویژگی های به کار رفته در آن از کم شروع شده و به تدریج افزایش می یابد. در واقع این بودجه شماست که تصمیم می‌گیرد ساعتی لوکس ساخت یک برند معتبر جهانی بخرید یا ساعتی ارزان و بی‌کیفیت!

کلام آخر

اما در این مقاله سعی شد مثل همیشه نکات مهم و قابل توجهی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید یک ساعت مناسب با دکوراسیون خود تهیه کنید و همچنین این نکته را بدانید که این ساعت مناسب کدام قسمت از منزل شما است و در چه ارتفاعی باید نصب شود. امیدواریم موارد ذکر شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

همچنین شما می توانید انواع ساعت های دیواری مدرن و کلاسیک و جدید را در فروشگاه ما خریداری کنید و از یک خرید مطمئن حداکثر زیبایی را به منزل خود ببخشید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp