نکات کلیدی در خصوص خرید تابلو دیواری

تابلو دیواری مدرن

انتخاب یک تابلو دیواری متناسب با فضا و دکوراسیون دیوارهای شما می تواند یک جلوه زیبا را در منزل شما بوجود بیاورد. امروزه با توجه به هنر و دکوراسیون انواع تابلو های زیبا و مناسب موجود بوده و شما قادر هستید با توجه به سلیقه خود این محصولات را تهیه کنید.

یکی از بهترین و زیباترین محصولاتی که مربوط به دکوراسیون داخلی است که اگر درست انتخاب شود نمایی چشمگیر و خاص به محل کار یا منزل می دهد.

دیوارهای بدون تابلو، ساده و بی حس و حال می تواند نمای دکوراسیون را به سمت کسالت ببرد و تمام تلاش و زحمت شما در چیدمان منزل را از بین ببرد. یکی از راه هایی که دیوارها را از این حالت نجات می دهد، تابلو های دکوراتیو و مدرن هستند.

اگر در فکر تهیه و خرید تابلو برای محل کار، اتاق خواب یا پذیرایی هستید، چرخی در وب سایت خانه شما بزنید و از مدل های متنوع ما دیدن کنید. وب سایت خانه شما محصولاتی با کیفیت ایده آل، تنوعی زیاد و قیمت مناسب را برای شما مد نظر قرار داده است.

تابلو مدرن

نکاتی برای خرید تابلو دیواری

تقریبا آخرین کاری که در چیدمان خانه انجام می دهیم، نصب تابلوهایی است که انتخاب کرده ایم. این امر ممکن است خیلی ساده به نظر ما برسد اما همین کار ساده تاثیر زیادی در جذابیت خانه دارد.

اولین نکته ای که قبل خرید تابلو دیواری باید در نظر بگیریم این است که تابلو را در کجا می خواهیم نصب کنیم. بعد از این نکته باید فضای خالی یا اندازه ی محیطی که می خواهیم تابلو را روی آن نصب کنیم را در نظر بگیریم.

در مرحله بعد مهمترین چیز اندازه تابلو است. اگر اندازه تابلو برای فضای طراحی بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است انتخاب شما جالب نباشد و اتاق شلوغ و طاقت فرسا به نظر برسد. از طرف دیگر، اگر اندازه آن خیلی کوچک باشد، احساس از دست رفتن تناسب اتاق پیش می آید.

طبق یک استاندارد تابلوهایی که روی یک دیواری نصب می شود باید حداقل بین 50 تا 75 درصد فضای دیوار را پوشش دهد. که این اصول می تواند برای تمامی دیوارهای منزل که میخواهید تابلو نصب کنید رعایت شود.

تابلویی ای را که انتخاب می کنید نباید طول آن از 2/3 اندازه مبل یا عنصر دیگری که روی آن قرار می گیرد بیشتر باشد. به طور کلی می توان گفت تابلو ای را انتخاب کنید که فضای یک طول و عرض سازگار و استاندارد را پوشش دهد. می توانید تابلو را در فاصله بین 15 تا 20 سانتی متری از بالای مبل قرار دهید تا کامل به چشم آید.

اگر می خواهید نقاشی شما با فضا متصل شود، به راحتی می توانید نقاشی را با سبک اتاق هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر دکور مدرن دارید، هنر انتزاعی، تصاویر خانوادگی یا یک تابلوی نقاشی چشمگیر به خوبی در فضای شما کارآمد خواهد کرد. اگر خانه شما به سبک روستیک تزئین شده است، توصیه می کنیم با عکس های سفر یا عکس های زیبا از مناظر طبیعی، فضا را به رنگ های گرم و خاکی درآورید.

همیشه هم نباید فقط یک تابلو در محل نصب کرد، می توان چندین تابلو را در کنار هم نصب کرد و هماهنگی بسیار زیادی ایجاد کرد. بنابراین لازم است که با انواع تابلوهای دیواری آشنایی داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب درست را داشته باشید.

تابلو دیواری مدرن

انواع تابلوها

طرح های انتزاعی یا آبستره

این تابلوها دارای معانی غیر عینی هستند و موضوعی واقعی از این دنیا نشان نمی دهد. تمرکز این تابلوها بر رنگ و بافت خطوط و اشکال است.

طرح های هندسی

این تابلوها بیشتر طرح های معاصر هستند. رنگ های شارپ و اشکال مختلف هندسی این تابلوها را به وجود می آورد. این تابلوها مناسب سبک مدرن هستند.

نقاشی و تصویر سازی

نقاشی هایی که با دست کشیده می شوند در واقع همان تابلوهایی هستند که با تصویر سازی خلق می شوند. این تابلوها بسیار با ارزش و زیبا هستند و به اتاق پذیرایی جذابیت بالایی می دهد.

هنر گیاه شناسی یا بوتانیکال آرت

این تابلوها، تصاویر گل و گیاهان مختلف را به تصویر می کشد. حال ممکن است که این تابلوها نقاشی یا عکاسی باشند. این تابلوها بسیار آرامش بخش هستند و استفاده از آن ها در قسمت پذیرایی موجب بخشیدن رنگ های جذابی می شود.

هنر رترو

این تابلوها از تولید دوباره آثار وینتیج و کلاسیک به وجود می آید. از انواع این تابلوها می توان از کاور مجله های قدیمی، پوستر های تعطیلات و سفر نام برد.

شهرها و نقشه ها

این تابلوها از تصاویر نقشه ها یا شهر ها که به صورت دیجیتال هستند به وجود می آیند.

تابلوهای عکاسی

این تابلوها از تصاویری که عکاسی شده اند، تشکیل شده است.

طرح های صنعتی

این تابلوها از طرح های صنعتی که طرح های تک رنگ، هندسی و قوی هستند تشکیل شده است که برای سبک مدرن بیشتر کاربرد دارد.

طرح های اسکاندیناوی

این تابلوها از طرح هایی با رنگ های کلاسیک اسکاندیناوی مثل خردلی، صورتی و خاکستری تشکیل شده است و بیشتر از طرح های انتزاعی و گل و گیاه استفاده شده است. این طرح ها فرهنگ هوگه را نشان می دهد.

 

بیشتر بدانید: طریقه نظافت تابلوهای دیواری

 

تابلو دیواری

تاثیر رنگ ها در انتخاب تابلو 

برای تاثیر بر روی حال و هوای خانه یا محل کار، رنگ تابلویی که انتخاب می کنید بسیار حائز اهمیت است.

انتخاب رنگ های سرد مثل سبز و آبی فضایی آرامش بخش ایجاد می کنند. رنگ هایی مثل سورمه ای یا بنفش که رنگ های غنی هستند، بسیار شیک و جسورانه هستند.

اگر می خواهید فضای اتاق مورد توجه قرار بگیرد، از رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز و زرد استفاده کنید.

هارمونی و هماهنگی بین رنگ تابلوها و وسایل خانه یا محل کار از دیگر نکاتی است که باید در انتخاب رنگ تابلو در نظر بگیریم. شاید فکر کنید که اگر از رنگ های متضاد استفاده کنید بهتر است اما باید گفت زمانی که رنگ ها خیلی باهم متضاد باشند ظاهر جالبی را ایجاد می کند.

ترکیب سبک ها 

جالب است بدانید بازی با سبک ها در چیدمان و دکوراسیون تغییرات بسیار زیبایی ایجاد می کند. مثلا در یک فضای مدرن، یک اثر سنتی اضافه کنید و ظاهری جدید ایجاد کنید.

اندازه تابلو 

برای انتخاب اندازه ی تابلو باید به این نکات توجه کنید.

فضا : طراحان دکوراسیون داخلی تابلویی را بهتر می دانند که بزرگ باشد. تابلوهای بزرگ کامل کننده طراحی دکوراسیون هستند برای مثال در شرایطی که در فضای بزرگی قرار دارید و مبلمان و وسایل کم باشد و با فاصله چیده شده باشد، نصب یک تابلوی بزرگ می تواند اصلاح کننده باشد و میزان دید را پر کند.

ابعاد و شکل دیوار : بزرگی تابلو ها باید تا حدی باشد که سه چهارم یا دو سوم دیوار را بپوشاند. برای دیوارهایی که بلند هستند و شباهت به مستطیل دارند باید از تابلوهای عمودی و پرتره استفاده کرد و برعکس برای دیوار های افقی مثل راهروی ورودی منزل از تابلوهای افقی.

اندازه سقف : شما زمانی می توانید از تابلوهای بزرگی که کل دیوار را پر می کنند، استفاده کنید که سقف بلند باشد و برای سقف هایی که ارتفاع کمتری دارند، از تابلوهای کوتاه افقی می توان استفاده کرد.

تابلو مدرن

نصب تابلو 

تابلو باید جایی از دیوار نصب شود که نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین و در واقع در راستای دید فردی باشد که حدود قد آن 167 تا 172 سانتی متر باشد، قرار بگیرد و فرد بدون خم کردن سرش به بالا یا پایین بتواند آن را تماشا کند.

اگر به جای یک تابلو می خواهید چند تابلو را روی دیوار قرار دهید، آن هارا نزدیک هم بچینید نه اینکه آن هارا در فضای کل دیوار پخش کنید.

همه ی دیوار ها را با تابلو ها پر نکنید، اگر تعداد محدودی تابلو نصب کنید فضا دلپذیر تر می شود. تابلو را محکم و ایمن آویزان کنید نه به صورتی که آن قدر شل باشد که اگر کسی در اتاق را محکم بکوبد، تابلو از دیوار بیفتد.

همیشه نباید تابلوها را آویزان کنید، بعضی اوقات کافی است آن ها را روی میز، پیانو یا بالای تخت قرار بدهید.

خرید تابلو منظره

خانه بعد از یک روز سخت وپر مشغله می تواند فراهم کننده تمام آرامشی باشد که شما نیاز دارید اما خانه ای که در آن آرامش جسمی و روانی در محیط آن اجرا شود که با توجه به دکوراسیون این اتفاق می افتد نه هر خانه ای.

امروزه به دلیل زندگی ماشینی ومدرن استفاده از تابلو منظره بسیار پر طرفدار شده است.

1- انتخاب سبک تابلو طبیعت: تابلوهای منظره هم مثل تمامی تابلوها سبک منحصر به فرد خودشان را دارند، مثل سبک مدرن، مینیمال و غیره.

انتخاب سبک به سلیقه شما بستگی دارد. اگر غنا واصالت تابلو برایتان مهم است، می توانید از آثار نقاشان بزرگی مثل ونگوگ دیدن کنید یا اگر به سبک های مدرن و مینیمال تمایل دارید می توانید یک تابلو عکس طبیعت انتخاب کنید.

2- توجه به فصل یا طبیعت مورد علاقه که کاملا سلیقه ای است.

3- هماهنگی با دکوراسیون: هماهنگی تابلو با مبلمان منزل، پرده، فرش و غیره. از دیگر نکاتی است که باید برای انتخاب تابلو به آن توجه کرد.

معمولا از تابلوهای دریا و آسمان برای دکوراسیون های مدرن و از تابلوهای پاییزی برای فضاهایی با رنگ گرم استفاده می کنند. 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp