تاثیر تابلو دیواری در دکوراسیون خانه

تابلو دیواری

همانطور که منزل شما نیاز به تزیین با لوازمی همچون مبلمان و آباژور دارد دیوارهای شما نیز نیاز به تزیین با دکوراسیونی همچون ساعت و تابلو دیواری دارد.

طراحی یک دکوراسیون منزل علاوه بر طراحی دیواری با رنگ های خاص، نیاز به عناصر تزیینی زیبایی بر روی دیوار مثل تابلوهای نقاشی مدرن دارد. اگر تصور کنید که شما یک اتاق نشیمن با مبلمانی خاکستری و سفید داشته باشید فقط یک تابلو نقاشی با رنگ های شاد می تواند دکوراسیون شما را کامل کند.

هر فضای معماری از سقف، دیوار و کف تشکیل شده است و از عناصر درجه اول تشکیل دهنده فضا هستند. دیوارها اولین عنصری است که در دید مخاطب قرار می گیرد و باعث درک بصری بیشتری نسبت به محیط می شود و تابلوها نقش زیادی در درک معماری فضا دارند.

اغلب تابلوها به عنوان نقطه تمرکز یا کانون توجه در نظر گرفته می شوند و چیدمان اصلی بر اساس تابلو شکل می گیرد. 

انتخاب تابلو مناسب با دکوراسیون

قبل از خرید هر عکس یا اثر هنری، بهتر است ابتدا ببینید چه سبکی را دوست دارید. در گذشته سبک تابلوها و تصویرسازی بسیار محدود بود اما امروزه گزینه های متنوع و فوق العاده ای وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه خود بهترین عکس ها را در سبک های کلاسیک، مدرن، مینیمال و مشابه انتخاب کنید. برای این کار می توانید صفحات هنری و مجلات دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید، از وب سایت های انتخاب هنر استفاده کنید یا کارهای هنرمندان و طراحان داخلی را در پینترست، اینستاگرام و رسانه های مشابه دنبال کنید.

پس از انتخاب مدلی که دوست دارید، باید قبل از خرید تابلو در مورد اندازه آن تصمیم بگیرید. تعیین اندازه صحیح تابلوها یکی از مهم ترین نکاتی است که قبل از خرید آن ها باید در نظر گرفته شود. برای تعیین اندازه تصویر به موارد زیر توجه کنید:

تابلو دیواری مدرن

1. فضای موردنظر

طراحان داخلی به طور کلی معتقدند که هر چه تابلو بزرگتر باشد، بهتر است. در بسیاری از موارد، تابلوهای بزرگ می توانند طراحی دکوراسیون منزل را تکمیل کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد مبلمان یا اشیا در یک اتاق نسبت به اندازه فضای شما کم باشد و در فاصله مشخصی از یکدیگر چیده شده باشند، یک تابلوی نقاشی بزرگ به راحتی می تواند میدان دید را پر کند.

تابلو دیواری بزرگ

2. نما و ابعاد دیوار

برای دیوارهای بلند که شبیه مستطیل هستند، بهتر است از پرتره ها و تابلوهای عمودی استفاده کنید. اما برای دیوارهایی که افقی هستند(مثل دیوار راهرو ورودی خانه) بهتر است از تابلوهای افقی استفاده شود. تابلوها باید نسبتا بزرگ باشند و حداقل دو سوم یا سه چهارم کل دیوار را بپوشانند.

تابلو دیواری شیک

3. ارتفاع سقف

اگر سقف اتاقتان بلند است نقاشی های بزرگ که تمام دیوار را پر می کنند مناسب ترین هستند. اگر ارتفاع سقف کم است، بهتر است از یک قاب افقی کوتاه استفاده کنید.

ایجاد گالری هنری

4. چیدمان تابلوها بر روی یک دیوار

برای ایجاد یک گالری هنری روی یک دیوار بزرگ می توانید از تابلوهایی با اندازه های مشابه یا اندازه های مختلف(برای جذابیت بصری بیشتر) استفاده کنید. برای این روش باید از آثار هنری یک هنرمند، نقاشی هایی با رنگ پس زمینه یکسان یا عکس های چاپ شده با موضوع مشابه استفاده کنید. در ضمن از سری تابلوهایی که واقعاً آثار هنری هستند غافل نشوید.

نقش تابلو در دکوراسیون

نقش تابلوها در دکوراسیون داخلی بسیار مهم و قابل توجه است که به وسیله آن می توان هارمونی و احساس حاکم در یک فضای معماری را از بین برد و یا برعکس موجب تسهیل دستیابی به هدف برای طراح شود.

برای داشتن دکوراسیون زیبا وسایل تزئینی بسیار زیادی وجود دارد که تاثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون داخلی دارند که می توان با هزینه کمی جلوه ی بسیار زیادی به دکوراسیون داد. یکی از این وسایل تزئینی تابلوهای نقاشی و تابلو خطی است که هم برای فضاهای اداری استفاده می شود و هم برای منزل. وب سایت خانه شما در نظر دارد، با ارائه این مقاله تاثیر تابلو دیواری در خانه را برای شما روشن کند.

تابلو دیواری مینیمال

تاثیر استفاده از تابلو در دکوراسیون داخلی

1- همیشه نباید تابلوها افقی باشند. تعداد بسیار زیادی تابلوهای عمودی وجود دارد که مناسب ساختمان هایی است که دیوار کوتاهی دارند. استفاده از این تابلوها باعث بلند دیده شدن دیوار های شما می شود و جلوه زیبایی را ایجاد می کند.

2- یکی از بهترین مکان ها برای نصب تابلو پشت کاناپه است. با نصب تابلو پشت کاناپه شما می توانید ببینید که چه زیبایی زیادی ایجاد می کند. تنها نکته ای که در نصب تابلو در پشت کاناپه وجود دارد، ابعاد تابلو است. ابعاد تابلو نباید از کاناپه بزرگتر باشد چون باعث به وجود آمدن جلوه بدی می شود.

3- در زیبایی تابلو و دکوراسیون نورپردازی تاثیر بسیار زیادی دارد. نصب تابلو باید در مکانی باشد که کنار یا با فاصله ی کمی از تعدادی لامپ یا هالوژن باشد. زمانی که نور لامپ به هالوژن تابیده شود، به دکوراسیون داخلی جلوه بسیار زیادی می دهد.

4- تناسب رنگ تابلو مدرن با دکوراسیون داخلی، جلوه بسیار زیبایی را ایجاد می کند. رنگ تابلو را طوری انتخاب کنید که با مبل ها و وسایل دکوراسیون تناسب ایجاد کند نه تضاد.

5- در زیبایی دکوراسیون چگونگی قرار گرفتن چند تابلو کنار هم بسیار مهم است. اگر تصمیم دارید از تابلوهای رنگ روشن و تیره استفاده کنید، تابلوهای تیره را پایین و تابلوهای روشن را بالا نصب کنید.

 

تابلو دیواری مدرن

 

6- تابلوهای کوچک را بهتر است در دیوارهای کوچک و فرعی نصب کنید و تابلوهای بزرگ را در دیوارهای اصلی.

7- اگر قصد نصب تابلو روی کاغذ دیواری را دارید، تابلوهایی ساده برای دیوارهایی با طرح شلوغ انتخاب کنید و همین طور تابلوهای طرح شلوغ مناسب دیوارهای ساده هستند.

8- اگر می خواهید بهترین انتخاب تابلو را برای استفاده در اتاق خواب داشته باشید، تابلویی را انتخاب کرده که با نگاه به آن آرامش بگیرید. تصویری که در تابلو به کار می رود مهم نیست چه تصویری باشد، مهم این است که با دیدن این تصویر آرام شوید و حس خوبی به شما دست دهد.

9- تابلو یا اثر هنری را برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید که رابطه عاطفی با آن برقرار کنید. اگر اثری برای شما قابل درک نیست، به دنبال گزینه دیگری بروید .

 

حتما بخوانید: راهنمای نصب تابلو دیواری و انتخاب ترکیب رنگ تابلو مدرن برای خانه شما

تابلو دیواری و کاغذ دیواری

تاثیر کاغذ دیواری بر تابلو دیواری

اگر کاغذ دیواری های منزل شما طرح دار است حتما از تابلوهایی استفاده کنید که با طرح آن تداخل نداشته باشد. حتی بهتر است روی دیوارهایی که کاغذ دیواری با طرح های بزرگ دارد، تابلویی نصب نکنید. شما می توانید با استفاده از قاب های پلی استر آماده یا قابی که با گچ بری روی دیوار ایجاد می شود، استفاده کنید که پس زمینه ای ساده داشته باشید و بعد تابلو را در آن جا نصب کنید.

رعایت نکاتی برای نمای بهتر تابلوها روی دیوار 

فاصله ای را بین هر تابلو روی دیوار حفظ کنید مثلا یک دیوار خانه پر از تابلو نباشد و روی یک دیوار هیچ تابلویی نصب نشده باشد. فاصله ی استانداردی که بین هر تابلو روی دیوار باید رعایت شود 5 سانتی متر از بالا، پایین، چپ و راست قاب است.

در تمام قسمت های خانه می توان از تابلو استفاده کرد. به شرطی که فضا خیلی شلوغ نشود و در به کار گیری آن زیاده روی نشود.

قاب تابلوهایی که می خواهید کنار هم استفاده کنید را با یک شکل انتخاب کنید تا با تغییر محلی که در آن قرار دارند، به جلوه ای متعادل برسید .

روی قیمت تابلوها زیاد تمرکز نکنید. آنچه که باعث زیبایی دیوار خانه ی شما می شود گران بودن آثار هنری نیست، شما حتی می توانید از نقاشی های کودکانه فرزند خود نیز روی دیوار استفاده کنید.

از اینکه نصب تابلو را به تنهایی انجام دهید بپرهیزید و از شخصی برای کج نبودن و تراز بودن تابلو کمک بگیرید.

قطعا یک تابلو اصل که توسط یک هنرمند کشیده شده باشد، بهترین گزینه ای است که می توان انتخاب کرد اما بسیاری از افراد توانایی خرید تابلو دیواری گران قیمت را ندارند. با این حال می توان از نسخه های چاپی که بسیار زیبا هستند استفاده کرد که قیمت پایین تری دارند.

انواع تابلوهای دکوراتیو

انواع تابلوهای دکوراتیو بر اساس سبک هنری شامل: مدرن، کلاسیک، انتزاعی و فانتزی است.

انواع تابلو دکوراتیو بر اساس مدل شامل: نقاشی، خطی، چاپی و حجمی است.

انواع تابلو دکوراتیو بر اساس مواد اولیه: عکس، بوم، شاسی، بک لایت، میکس مدیا، معلق، معرق و تابلو فرش است.

تابلو دیواری

 

جالب است بدانید فروشگاه اینترنتی خانه شما با تقریبا یک دهه سابقه ی موفقی که دارد، در امر فروش انواع تابلوهای هنری، مدرن و کلاسیک توانسته است محصولات متفاوتی را در سایت ثبت کند. شعار این وب سایت کسب رضایت حداکثری مشتری است. خانه شما برای ایجاد بهترین عملکرد در فروش، خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می کند. مهم ترین این خدمات ارسال رایگان در تهران، مشاوره رایگان، ضمانت مرجوعی، پشتیبانی 24 ساعته، ارسال درب منزل در سراسر کشور و غیره است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت و یا پیج اینستاگرام و با استفاده از شماره های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از جزئیات خرید اطلاع پیدا کنید.

در نهایت امیدواریم که با این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در زمینه انتخاب تابلو مناسب و طریقه نصب آن به شما ارائه داده باشیم.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp