بهترین محل و ارتفاع نصب ساعت دیواری

ساعت دیواری اسنیکر

در هنگام چیدمان منزل یکی از رایج ترین سوال هایی که ذهن افراد را درگیر می کند مکان وارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری است. اگر شما مکان و ارتفاع نامناسب یا دیوار اشتباهی را برای نصب ساعت دیواری انتخاب کنید، ممکن است تاثیر بر روی دکوراسیون داخلی منزل شما بگذارد.

ساعت دیواری به عنوان پر کاربردتربن و پر بیننده ترین تابلوی هر خانه است پس بهترین مکان و ارتفاع را برای آن انتخاب کنید.

ساعت دیواری یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که به هیچ وجه نمی شود آن را حذف کرد. بنابراین پر کاربردترین اکسسوری در دکوراسیون داخلی ساعت دیواری است که محل قرارگیری آن در جلوه دکوراسیون شما بسیار مهم است.

ساعت دیواری چوبی

چیدمان ساعت در دکوراسیون داخلی

قبل از خرید ساعت دیواری، محل نصب را در نظر بگیرید. ساعت دیواری باید با عناصر دیگر در دکوراسیون داخلی ما مطابقت داشته باشد. این مطابقت به یک اندازه یا رنگ اشاره نمی کند، بلکه به رنگ، شکل و اندازه ساعت مطابق با سبک داخلی اشاره دارد. بدون توجه به عملکرد ساعت می توان از آن به عنوان لوازم تزیینی استفاده کرد.

در انتخاب ساعت به دکوراسیون داخلی خانه توجه کنید و سپس آن را خریداری کنید. اگر به عواقب آن فکر نکنید، وسیله ای به خانه اضافه می کنید که فقط خانه را شلوغ تر می کند. علاوه بر اندازه، ساعت های دیواری نیز بر اساس سبک طبقه بندی می شوند. ساعت های مدرن، کلاسیک، مینیمالی یا آینه ای. اگر ساعت دیواری را یک اثر هنری بنامیم دور از واقعیت نیست. با توجه به شکل و طرح و رنگ های متفاوت ساعت دیواری می توان از آن به عنوان تابلویی برای زیبایی منزل استفاده کرد.

ساعت ها از مواد مختلفی ساخته می شوند و از هر کدام می توان در دکوراسیون های مختلف استفاده کرد. ساعت های شیشه ای یا تک رنگ که اختلال بصری ایجاد نمی کنند برای دکوراسیون مینیمال مناسب هستند.
از ساعت های چوبی برای دکوراسیون کلاسیک در کنار اتاق هایی با رنگ های گرم و مبلمان چوبی استفاده کنید. اگر اتاق کوچک و تاریک است، از ساعت های آینه ای استفاده کنید که نور را منعکس می کنند تا اتاق بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. در واقع در گام اول نیاز را شناسایی کرده و با توجه به شکل و طرح و متریال ایرادات موجود در دکوراسیون را اصلاح کنید.

ساعت دیواری فانتزی

مکان مناسب ساعت دیواری

نکته مهمی که در نصب ساعت دیواری باید آن را در نظر گرفت این است که ساعت از تمامی نقاط و زاویه های موجود در اتاق دید کامل داشته باشد مثلا در پذیرایی، پشت کاناپه گزینه خوبی است. از بالای شومینه هم به عنوان نقطه کانونی برای نصب یک ساعت دیواری می توان استفاده کرد که علاوه بر کامل کردن نمای شومینه، به دکوراسیون داخلی شما جلوه بیشتری می دهد.

بعضی اوقات در چیدمان خانه باید از ابتکار و نو آوری استفاده کرد مثلا به جای اینکه روی میزکنسول آینه قرار دهید، ساعت دیواری نصب کنید.

در اتاق خواب بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری، دیواری است که روبروی سرویس خواب است. اگر مشکل خواب دارید ساعت دیواری را دراتاق خواب نصب نکنید. نهایتا یک ساعت دیجیتالی یا رومیزی روی پا تختی خود قرار دهید تا هم صدای آن شمارا اذیت نکند و هم دید کمتری داشته باشد.

اگر می خواهید قسمتی از منزلتان حس نوستالژیک داشته باشد می توانید یک ساعت قدیمی بالای میز خاطره های خود نصب کرده و حس نوستالژیکی برای شما به وجود آورد.

ارتفاع ساعت دیواری 

ارتفاع ساعت دیواری برای نصب باید طوری باشد که مرکز ساعت هم سطح چشم یک فرد با قد متوسط قرار بگیرد. اگر بالاتر یا پایین تر از این مقدار نصب شود از حالت استاندارد خارج شده و بر دکوراسیون شما تاثیر منفی می گذارد. برای نصب ساعت دیواری روش دیگری نیز وجود دارد که آن استفاده از متر است که در این حالت مرکز ساعت باید 152 تا 156 سانتی متر از زمین بالاتر باشد. اما اگر خانه شما جز خانه هایی با سقف بلند است این ارتفاع به 165 سانتی متر می تواند برسد.

محل نصب ساعت دیواری

فضاهای مناسب برای نصب ساعت

فضای پشت مبل یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید ساعت دیواری را در آن نصب کنید، گزینه دیگر فضای بالای شومینه است، بنابراین اگر در اتاق نشیمن خود شومینه دارید، این فضا را برای نصب ساعت دیواری خود در نظر بگیرید. یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن ساعت در قسمت پذیرایی، قرار دادن ساعت دیواری نزدیک میز ناهارخوری برای نصب آسان بر روی دیوارهای اطراف است. آخرین فضای ساعت در پذیرش، فضای بالای کنسول است.

سقف های متفاوت و ارتفاع متفاوت

امروزه در خانه ها از سقف های کاذب استفاده می شود که ارتفاع آن ها متفاوت است. اما تفاوت خیلی زیادی ندارد. اما در کل اگر شما وخانواده شما همگی جز افراد کوتاه قد یا بلند قد هستند می توانید محل نصب ساعت را با خط دید قد خودتان تنظیم کنید.

محل نصب ساعت دیواری

بدترین اشتباهات در زمان خرید ساعت دیواری

در خرید ساعت دیواری یا هر شی دیگر معمولا ما دنبال زیباترین کالاها می گردیم اما آیا همیشه این زیباترین ها بهترین هم هستند؟

ساعت دیواری به عنوان یک عضو مهم در خانه به تنهایی اگر زیبا باشد نمی تواند باعث زیبایی و جلوه گری یک مجموعه شود بلکه باید با دیگر عناصر نیز هارمونی خاصی داشته باشد. پس بهتر است قبل از خرید ساعت دیواری حتما به هارمونی عناصر با هم دقت کنید.

اشتباه دیگری که در خرید ساعت دیواری وجود دارد، انتخاب نادرست سایز ساعت نسبت به ابعاد دیوار است. انتخاب یک ساعت بزرگ برای دیوار کوچک و همچنین برعکس قطعا طراحی دکورشما را کامل به هم می ریزد.

اگر شما نسبت به تیک تاک عقربه ساعت ها حساس هستید ما ساعت های دیجیتالی را به شما پیشنهاد می دهیم.

اگر می خواهید در آشپزخانه خود نیز ساعت نصب کنید حتما توجه کنید گه ساعت قابل شست و شو باشد.

ساعت طرح دار یا ساده؟

اگر ساعتی که می خواهید روی دیوار نصب کنید طرح دار است و نقش و نگار زیادی دارد آن را روی یک دیوار ساده نصب کنید تا جلوه خود را از دست ندهد. اگر ساعت دیواری طرح دار را روی یک دیوار طرح دار یاکاغذ دیواری طرح دار نصب کنید زیبایی هر دو را خراب کرده اید. پس بر اساس این نکته ساعت دیواری ساده را روی دیوار طرح دار و ساعت دیواری طرح دار را روی دیوار ساده نصب کنید.

انواع ساعت دیواری

ساعت دیواری ها هم مثل تمامی وسایل دیگر انواع مختلفی دارند:

1-ساعت های پاندول دار: اگر خانه ای کلاسیک دارید، اسن ساعت یک انتخاب هوشمندانه است که این نوع ساعت مدل ایستاده هم دارد که لازمه ی وجود آنفضای باز و بزرگ است.

2-ساعت های فانتزی:این ساعت ها ظاهری نامعمول و غیر متعارف دارند که برای متفاوت بودن انتخاب درستی است.

با مطالعه تمامی این موارد اگر در انتخاب محل،مدل، نصب و غیره ساعت دیواری دچار تردید هستید حتما با مشاوران ما تماس بگیرید ومشاوره رایگان در این خصوص دریافت کنید. شما می توانید انواع مدل های ساعت دیواری را در سایت خانه شما ببینید و خرید کنید.

ساعت دیواری

نظر خود را بنویسید

whatsapp