انواع لوسترهای شاخه ای

لوستر شاخه ای

یکی از لوازم خانگی مهم ایرانی که تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد، لوستر شاخه ای داخلی است که در مدل های برنزی، برنجی و کریستالی تولید و عرضه می شود. این لامپ ها خانه شما را بسیار زیبا می کنند. داشتن لوسترهای زیبا در خانه شما فواید زیادی دارد، لوسترها با قابلیت نورپردازی بسیار خوبی که دارند کمک می کنند تا خانه شما را روشن کرده و فضای خانه شما را زیباتر کند. خانه شما می تواند رنگارنگ تر و جذاب تر به نظر برسد، این لامپ ها نیز تنوع بسیار بالایی دارند. 

لوسترهای شاخه ای یکی از اکسسوری هایی هستند که با تنوعی که دارند گزینه های زیادی را در هنگام خرید به شما ارائه می دهند، مثلا اگر نماهای رومی یا تزئینات طلایی را در منزل خود انتخاب می کنید، لوسترهای شاخه برنزی می توانند انتخاب مناسبی باشند. یکی از مزایایی که لوسترها نسبت به وسایل تزیینی قدیمی دارند هماهنگی کامل لوستر با انواع چراغ ها بوده و که می توانند با انواع رنگ های لامپ و رنگ روشن لامپ کم مصرف مهتابی هماهنگ باشند.

نکات مهم هنگام خرید لوستر

یکی از نکاتی که در انتخاب لوستر باید آن را در نظر بگیرید این است که لوستر را برای چه فضایی می خواهید استفاده کنید. هر لوستری بنا به فضای مورد استفاده مثل فضای پذیرایی، آشپزخانه، اتاق و غیره متفاوت است.

اندازه لوستر

 با توجه به بزرگی یا کوچکی فضای انتخابی خود برای لوستر، باید اندازه لوستر را مشخص کنید. هرچقدر فضا بزرگتر باشد، انتخاب لوستر راحت تر است. برعکس در فضاهای کوچک باید از لوسترهای ساده که شاخه ها و چراغ های کمتری دارد استفاده شود، به دلیل اینکه در فضاهای کوچک اگر روشنایی زیاد باشد مجبورید تعدادی از لامپ ها را باز یا خاموش کنید که جلوه زشتی دارد.

سبک لوستر

 هر دکوراسیونی، لوستری را می طلبد که سبک خود باشد. در خانه های مدرن که معمولا روشنایی کمتری دارند از لوسترهای اسپرت و کوچک که در آن فلز یا چوب استفاده شده است، به کار می برند. در خانه های سنتی از لوسترهای کلاسیک و بزرگ که بلوری و کریستالی هستند و نور بیشتری دارند استفاده می شود. نکته ی مهمی که در زیبایی فضای شما بسیار تاثیر گذار است هماهنگی آباژور ها با لوستری است که نصب شده. اگر در پذیرایی تان از لوستر های بزرگ و کلاسیک بلوری یا کریستالی استفاده کرده اید، باید از آباژورهایی با همین شکل استفاده کنید.

ابعاد فضا و وسعت سقف

 در انتخاب لوستر به بلندا وارتفاع سقف دقت کنید. اگر پذیرایی با سقف بلند دارید، می توانید از لوستر های چند طبقه و آویز دار استفاده کنید و برعکس اگر سقف پذیرایی شما کوتاه است انتخاب لوستری که کوتاهی سقف شمارا کمتر نشان دهد انتخاب بهتری است.

نور پردازی ثانویه

 همیشه تنها منبع تامین نور لوسترها نیستند، امروزه از منابع نورزای دیگر مثل هالوژن ها، دیوارکوب ها و غیره هم در تامین نور استفاده می شود. پس در انتخاب لوستر کاربرد منابعی که نور را تامین می کنند نیز در نظر بگیرید.

رنگ لوستر

 هماهنگی مدل، رنگ و سبک لوستر با وسایل خانه در زیبایی خانه تاثیر زیادی دارد. لوستری که انتخاب می کنید باید جدید و زیبا و قابل هماهنگی با چند مدل دکوراسیون باشد که اگر تصمیم به تعویض پرده و مبلمانتان گرفتید، مجبور به تعویض لوسترتان نشوید.

لوسترهای شاخه ای

از مهم ترین و پر استفاده ترین نوع لوستر، می توان به لوستر شاخه ای اشاره کرد. هر کدام ازما وقتی اسم لوستر را می شنویم ناخودآگاه تصویر لوسترهای شاخه ای جلو چشممان می آید که دلیل این موضوع استفاده زیاد از این لوستر است.

لوسترهای شاخه ای تنوع بسیار زیادی دارند که این مورد انتخاب لوستر را سخت کرده است. اصلی ترین ویژگی این لوسترها شاخه ای بودن آن هاست که تعدا مختلفی شاخه دارند و در انتهای شاخه ها لامپ و چراغ قرار می گیرد.

لوستر شاخه ای مدل cl

مزایای خرید لوستر شاخه ای

لوسترهای شاخه ای تکمیل کننده یک فضای مجلل هستند و برای افرادی که همیشه دنبال تکمیل دکوراسیون هستند انتخاب خوبی است. شما می توانید باتوجه به شکل،جنس و سبک وسایلتان لوستر مناسب خود را انتخاب کنید.

لوسترهای شاخه ای نوردهی بیشتری نسبت به لوسترهای دیگر دارند که برای فضاهای بزرگ تر مناسب تر هستند.

شکل، جنس و رنگ این لوسترها تنوع بسیار زیادی دارد و مورد پسند هر سلیقه ای قرار می گیرد.

لامپ هایی که در این لوسترها نصب می شوند محدودیتی ندارد از لامپ اشکی تا لامپ ال ای دی مورد استفاده قرار می گیرد.

تنوع قیمتی این لوسترها هم بسته به متریالی که استفاده می شود زیاد است.

این لوسترها برخلاف ظاهرشان که نشان می دهد خیلی سنگین هستند، وزن های متفاوتی دارند که گاه بسیار سبک یا سنگین هستند ولی در هر صورت نصب آن ها آسان است.

 

بیشتر بدانید: معروف ترین برندهای لوستر

 

انواع لوستر شاخه ای 

در لوسترهای شاخه ای برخلاف لوسترهای کریستالی قسمت بزرگی از لوستر را بدنه اصلی تشکیل می دهد. بدنه شامل شاخه ها و تنه اصلی است. بدنه لوسترهای شاخه ای بنابر نوع لوستر، از مواد مختلفی تشکیل شده است که در هنگام خرید لوستر باید به آن توجه داشته باشید.

لوستر شاخه ای چوبی

لوستر چوبی

 لوسترهای چوبی در دسته ی لوسترهای ارزان قیمت قرار می گیرند. بهترین چوب برای لوسترهای چوبی، چوب روس فراوری شده است. این نوع چوب مقاومت بسیار بالای در تغییرات آب وهوایی دارد و دچار بیدزدگی نمی شود اما برای ساخت لوسترهای چوبی همیشه از چوب روس استفاده نمی شود و بعضی اوقات از جنس ام دی اف برای ساخت این لوسترها استفاده می شود که قیمت بسیار ارزان تری خواهد داشت.

لوستر شاخه ای استیل

لوستر استیل

 شاخه های لوستر در گذشته از جنس استیل ساخته می شد که با گذشت زمان و افزایش زیاد قیمت استیل نسبت به فلزات دیگر، از آبکاری رنگ استیل و دیگر فلزات برای ساخت این لوسترها استفاده می شود. این ساختار صرفه اقتصادی بیشتری برای خریدار و فروشنده دارد.

لوستر شاخه ای آهنی

لوستر آهنی

 ارزان ترین و بدترین جنس برای ساخت لوستر این متریال است. آهن نسبت به فلزات دیگر با سرعت بیشتری اکسید می شود که این مورد باعث تغییر رنگ لوستر می شود. معمولا از پوشش های مختلف مثل رنگ و آبکاری برای محافظت از آهن در برابر زنگ زدگی استفاده می شود که سرعت فرسایش را کمتر می کند ولی با همین شرایط اگر این نوع لوستر در جنوب و شمال ایران قرار بگیرد، پوشش هم پاسخگو نیست.

گاهی اوقات برای کمتر شدن قیمت لوسترهای برنزی از آهن استفاده می کنند. یک آهن ربا برای تشخیص آهنی بودن جنس لوستر کافی است.

لوستر شاخه ای برنزی

لوستر برنزی

 گران ترین متریال برای تولید لوستر شاخه ای برنز آلیاژی است بنابراین گران ترین لوسترها، لوسترهای برنزی هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب وهوایی دارد. امروزه به جای برنز از برنج استفاده می کنند و احتمال اینکه لوسترها را از جنس برنز بسازند کم است.

این لوسترها در مقایسه با وسایل تزئینی قدیمی مصرف انرژی بسیار کمتری دارند و در استفاده مداوم هزینه بسیار کمتری را برای شما به همراه خواهند داشت اما با زیبایی بسیار مجلل که به منزل شما می افزاید و در عین حال دارای قیمت بسیار مناسبی است که باعث شده است این یکی از محبوب ترین لوازم خانگی باشد که همیشه از فروش عالی برخوردار است. قیمت بسیار مناسب لوسترها به دلیل مواد اولیه بسیار ارزان، این محصول همواره تولید و صادرات بسیار خوبی در کشورمان ایران دارد.

لوستر شاخه ای برنجی

لوستر برنجی

 بعد از برنز بالاترین مقاومت را برنج دارد. از نقاط قوت این آلیاژ انعطاف پذیری بالای برنج در زمان ریخته گری و نزدیک بودن رنگ این آلیاژ به رنگ زرد است. اگر در شرایط آب و هوایی زندگی می کنید که رطوبت بالاست از لوسترهای برنجی استفاده کنید.

بسیاری از افراد به دلیل شکل ظاهری لوسترها به اشتباه فکر می کنند که این لامپ ها بسیار سنگین هستند، در حالی که جنس لوسترها معمولاً از مواد سبک ساخته می شود. بنابراین افراد برای نصب مشکلی ندارند. حرکت و مانور را می توان با سهولت مطلق انجام داد.

لوستر شاخه ای آلومینیومی

لوستر آلومینیومی

 از نقاط قوت این ماده می توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و شکل پذیری عالی اشاره کرد. مزیت این فلز نسبت به برنج قیمت بسیار پایین آلومینیوم است با مشاهده ی محصول در قسمتی که آبکاری نشده، از روی رنگ آن می توان به جنس لوستر پی برد، اگر رنگ آن مسی طلایی بود برنج است ولی اگر نقره ای بود آلومینیوم است.

لوستر زاماک

 از ترکیب مس و آلومینیوم آلیاژ زاماک به وجود می آید که وزن آن از آلومینیوم بیشتر است. برای تشخیص جنس این نوع لوسترها فقط مشاهده بخشی از جنسی است که زیر آبکاری قرار دارد. بهترین گزینه برای ساخت لوستر بعد برنج، زاماک است.

لوستر بلور و کریستال

 در گذشته این نوع لوسترها دست ساز بودند. بهترین کشور تولید کننده این نوع لوستر چک است. بعد از چک می توان از اتریش و مصر نام برد. مانند همه ی محصولات دیگر چین وارد این عرصه شده و لوسترهای شاخه ای بلوری و کریستالی را توسط دستگاه های طراحی شده، تولید می کند که قیمت پایینی دارد. تفاوت لوسترهای چینی با لوسترهای چک در شناسنامه دار بودن است و همچنین در بسته بندی های فوق حرفه ای آن است.

لوستر کریستال

لوسترهای شاخه ای از قطعات زیادی تشکیل شده است که برای خرید این لوسترها باید دو مورد را رعایت کنید. اول اینکه از شرکت هایی که وارد کننده یا تولید کننده معتبر در ایران باشند، خرید کنید که اگر مشکلی پیش آمد قطعات آن را بتوانید تهیه کنید و مشکل لوستر را حل کنید. دوم اینکه برای انتخاب لوسترهای شاخه ای، موردی را انتخاب کنید که قطعات آن مثل شاخه، حباب، لاله و غیره در ایران قابل ساخت باشد و به وفور پیدا شود.

نظر خود را بنویسید

whatsapp