همه نکاتی که در مورد چمن مصنوعی باید بدانیم

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یکی از پوشش های بسیار زیبا و با جلوه ای فوق العاده برای هر مکانی است. رنگ سبز باعث آرامش و زیبایی هر مکانی می تواند باشد و استفاده از این رنگ منشا انرژی است.

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیاف یا رشته های باریک، معمولاً پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته شده است. این کف پوش ها معمولاً از چندین لایه کف، لایه های زهکشی و الیاف چمن تشکیل شده اند. شاید در ابتدای رونق این محصول از این نوع چمن فقط در باشگاه ها و استادیوم های ورزشی استفاده می شد اما امروزه چمن مصنوعی کاربردهای فراوانی دارد و در مکان ها و فضاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.
این نمونه از چمن که شبیه چمن طبیعی است به دو صورت زینتی و ورزشی در بازار فروخته و مصرف می شود. چمن مصنوعی در اشکال و طرح‌های مختلفی از طرح‌های فرش و راه راه گرفته تا نرده‌های چمنی مانند پارتیشن یا دیوار و سقف استفاده می‌شود.

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی

الیاف به کار رفته در این محصولات نیز دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند که با توجه به هر یک از این ویژگی ها کاربردهای متفاوتی دارند. کشش و انقباض الیاف مصنوعی خواص منحصر به فردی را ارائه می دهد. چمن مصنوعی به سه دسته تقسیم می شود: الیاف کوتاه، متوسط ​​و بلند.

الیاف کوتاه:

به دلیل مقاومت الیاف کوتاه، برای مکان هایی با ترافیک سنگین بسیار مناسب است. ارتفاع فیبر این مدل چمن 15-25 میلی متر است.

الیاف متوسط:

از چمن مصنوعی با ارتفاع متوسط ​​می توان در مکان هایی مانند اتاق بازی کودکان، حیوانات خانگی و برای دکوراسیون استفاده کرد. ارتفاع الیاف این چمن حدود 35 میلی متر است.

الیاف بلند:

رشته های بلند این محصول چمن مصنوعی آن را شبیه چمن طبیعی کرده است. این محصول چمن در فوتبال و زمین های ورزشی استفاده می شود. الیاف های این چمن انعطاف پذیر و منعطف هستند. همچنین مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف محیطی دارد.

مزایای چمن مصنوعی 

از مزایای چمن مصنوعی می توان به عدم نیاز به کوتاه کردن و نگهداری راحت تر، عدم نیاز به مصرف آب، مناسب برای مکان هایی که شرایط کاشت چمن طبیعی ندارند، ماندگاری بیشتر، وابسته نبودن به تغییرات نا مساعد آب و هوا، نصب راحت و غیره اشاره کرد.

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نایلونی

بادوام ترین نوع چمن مصنوعی، چمن مصنوعی نایلونی است. نوع نایلونی در برابر دمای بالای هوا مقاومت قابل قبولی دارد و ماندگاری خود را بدون اینکه ذوب شود حفظ می کند.

بعضی از افراد به دلیل هزینه و قیمت نسبتا بالا و سفتی پرز بر روی این چمن حساب نمی کنند.

چمن مصنوعی پلی اتیلنی

مشابه ترین نوع چمن به چمن های طبیعی این نوع چمن است به همین دلیل شامل اولین انتخاب های افراد به خصوص به عنوان استفاده از چمن مصنوعی در محیط کار خواهند بود.

از مزایای این نوع چمن می توان به لطافت و نرمی و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری بالا اشاره کرد. برای اینکه این نوع چمن بتواند راحتی خود را حفظ کند باید آن را شانه کشی کرد.

چمن مصنوعی پلی پروپلین

کم دوام ترین و ارزان ترین نوع چمن مصنوعی این نوع چمن است. این نوع چمن با سرعت بیشتری فرسوده و کهنه می شود و در دمای بالا هم تغییر شکل داده و حالت طبیعی خود را از دست می دهد. با این حال به دلیل قیمت مناسب و ارزان این نوع چمن خیلی از افراد به سراغ این نوع چمن می روند.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در کدام قسمت ها کاربرد دارد؟

از چمن مصنوعی در بالکن، زمین های ورزشی، روف گاردن، میان سنگ های حیاط، محل کار، مهد کودک و غیره می توان استفاده کرد.

چمن مصنوعی چندسال عمر می کند؟

معمولا چمن مصنوعی ساخته شده از ساقه های استاندارد در مکانی که تردد آن متوسط باشد، تقریبا 8 سال عمر می کند و معمولا چمن های مصنوعی در یک مکان پر تردد بین 5 تا 7 سال عمر می کنند.

نصب چمن مصنوعی

برای نصب چمن مصنوعی ابتدا باید زمین را با سیمان، بتن و آسفالت مسطح و یکدست نمود. زمین باید کمی شیب داشته باشد برای هدایت آب ناشی از شست و شو و یا آب باران تا از تجمع آب جلوگیری شود.

چمن مصنوعی متفرقه نخریم 

همانند تلویزیو، یخچال یا کولر که در نقاط مرزی کشور فروخته می شود و دارای هیچ گونه گارانتی نیستند، چمن مصنوعی متفرقه نیز موجود است.

اگر در فاکتور یا پیش فاکتوری که دریافت می کنید گارانتی قید شود یعنی آن چمن مصنوعی شرکتی است و متفرقه نیست. وب سایت خانه ی شما با ارائه ی گارانتی 18 ماهه این تضمین را می دهد که فقط کالای اورجینال و جنس نخ اصلی ارائه دهد.

حتما بخوانید: راهنمای نصب چمن مصنوعی

نکات کلیدی برای نگهداری چمن مصنوعی

نکات کلیدی برای نگهداری چمن مصنوعی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها ظاهر چمن مصنوعی برای همیشه تمیز و فوق العاده خواهد بود. این نکات عبارتند از:

بعد از باد و طوفان های شدید خرده برگ، زباله های بزرگ، چوب درختان و هر چیزی که ظاهر چمن مصنوعی شمارا ناخوشایند می کند را حذف کنید.

شست وشوی منظم چمن مصنوعی با آب تمیز و سرد و بعضی موارد خاص از شوینده های ضعیفی مثل شامپو فرش برای از بین بردن کثیفی ها می توان استفاده کرد.

چمن هارا بر خلاف خواب نخ چمن برای محیط های پر تردد به طور منظم شانه بزنید.

برای نظافت و تمیز کردن چمن مصنوعی با توجه به فضای شما و نوع آلودگی روش نظافت آن متفاوت خواهد بود.

فضاهای کوچک را می توان با استفاده از چنگک پلاستیکی، جاروی دستی، جاروی دورانی برقی، دستگاه مکنده، دستگاه دمنده و شلنگ آب تمیز کرد.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی خود را از خانه ی شما بخواهید

تا الان به نکات زیادی برای استفاده و نگهداری چمن مصنوعی پرداختیم حال وقت تهیه ی این محصول است. وب سایت خانه ی شما بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را در اختیار شما قرار می دهد.

چمن مصنوعی را چگونه خریداری کنیم 

برای خرید چمن مصنوعی از وب سایت خانه ی شما از سه روش می توان استفاده کرد.

1-از وب سایت خرید کنید: تمامی محصولات خانه ی شما بر روی وب سایت موجود هستند. شما می توانید وارد وب سایت خانه ی شما شوید و با انتخاب گزینه ی خرید و از طریق پرداخت درگاه بانکی محصول خود را سفارش دهید و در بازه ی زمانی مشخص شده محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

2-خرید تلفنی انجام دهید: شما می توانید با تماس با تیم خانه ی شما هماهنگی های لازم را با پشتیبان انجام دهید و خرید خود را نهایی کنید. شماره تماس وب سایت خانه ی شما28424971-021 هست.

 3-از طریق اینستاگرام خرید کنید: شما می توانید وارد پیج khaneyeshoma شوید و از طریق دایرکت سفارش خود را ثبت کنید و آن را در هر کجای ایران درب منزل دریافت کنید.

چمن مصنوعی

جذب مشتری 

نظرتان در مورد اینکه دفتر کار خود را به گونه ای طراحی کنید که در ذهن همه ماندگار باشد چیست؟ 

تا الان به این مورد فکر کرده اید که اگر فردی اولین بار وارد محل کار شما شود چه احساسی دارد؟ 

امروزه بیشتر دفترها ومحل های کار شبیه هم هستند و تفاوت زیادی بین آن ها نمی توان قائل شد. یکی از راه های جذب مشتری ایجاد تغییر در محیط کار است. اگر در سالن های انتظار و پذیرایی از چمن مصنوعی استفاده کنیم روش بسیار خوبی برای جذب مشتری و استقبال بازدیدکنندگان است.

این کار باعث می شود مردم درباره شرکت شما صحبت کنند چون همیشه محیط شرکت ها یکنواخت است. در نتیجه استفاده از چمن مصنوعی یک فرصت خوب برای تاثیر اولیه بسیار خوب روی مشتری است. امروزه در محیط های کاری استفاده از گیاهان، درختان وگلدان ها رواج پیدا کرده است که این کار باعث ایجاد احساس نزدیکی به طبیعت شده واحساس کسلی و خستگی از افراد دورشده است. اگر کمی خلاقانه تر بخواهید عمل کنید می توان از چمن مصنوعی استفاده کنید و محیطی سبز و زیبا ایجاد کنید. شما با این کار به کارکنان خود نیز می توانید انرژی بدهید.

چمن مصنوعی

شما می توانید یک دفتر بی روح و کسل کننده را به دفتری آرام ودلباز تبدیل کنید فقط با استفاده از چمن مصنوعی. اگر در اتاق جلسات یا اتاق غذاخوری از چمن مصنوعی استفاده کنید به کارکنان فرصتی می دهید که آرام شوند و از استرس دور شوند. احساس آرامش بیشتر کارکنان مساوی با عملکرد بیشتر کارکنان است.

حتما هم نباید از چمن مصنوعی روی زمین استفاده کنید، می توانید یک حرکت خلاقانه انجام دهید و از چمن مصنوعی روی دیوار یا روی میز استفاده کنید. همچنین از چمن مصنوعی می توان برای میزهای اداری، روف گاردن، پله ها، بین سنگ ها و موزائیک و غیره هم استفاده کرد. 

تغییری به صرفه

همیشه هم نیاز نیست برای ایجاد یک تغییر هزینه زیادی پرداخت کرد. اگر متراژ یک دفتر بزرگ باشد، ایجاد تغییر بسیار هزینه بر است. انتخاب چمن مصنوعی برای ایجاد یک تغییر، یک انتخاب هوشمندانه است و برای بودجه شرکت صرفه جویی می شود. 

چمن مصنوعی ها تنوع بسیار بالایی دارند و به دو دسته ی ورزشی و دکوراتیو تقسیم می شوند که کاربرد هر کدام متفاوت است. ظرافت و زیبایی چمن مصنوعی تزیینی در مقایسه باچمن مصنوعی های ورزشی بیشتر است در مقابل چمن های ورزشی مقاومت بیشتری در برابر پاخوری دارند.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp