تفاوت قابلمه گرانیت و استیل

قابلمه استیل

گزینه ی مناسب برای پخت و پز قابلمه است چون قابلمه ها لبه های بلندی دارند که باعث می شود در مدت زمان طولانی تری غذا بپزد. از قابلمه می توان برای پخت برنج ها، خورشت ها و غیره استفاده کرد. در گذشته قدیمی ترین ظروف آشپزی از سنگ ساخته شده بود.

خرید قابلمه و ظروف پخت و پز با کیفیت ومناسب برای آشپزخانه یک نوع سرمایه گذاری است و دلیل آن استفاده روزانه از این ظروف و تاثیر زیادی در سلامتی انسان هاست. هنگام انتخاب و خرید قابلمه به پخت و پز آسان در آن و همچنین ایمنی و طول عمر که از نکات پراهمیت است توجه کنید.

مزایای ظروف استیل

قابلمه های استیل در برابر زنگ خوردگی، خش و غرشدگی بسیار با دوام و مقاوم هستند.

استیل ضد رنگ واکنشی با غذاهای قلیایی یا اسیدی نمی دهد و روی رنگ و طعم غذا اثر نمی کند بنابراین برای پخت و پز هر غذایی استفاده می شود. فقط به این نکته توجه کنید که مواد غذایی اسیدی مثل آبلیمو، گوجه و غیره را به مدت طولانی در این ظروف نگهداری نکنید.

قابلمه های استیل را هم در ماشین ظرفشویی می توان شست هم به صورت دستی. شست و شوی دستی برای حفظ درخشندگی و افزایش طول عمر بهتر است. برای شست و شو از سیم های زخیم و زبر، شوینده های نا مناسب و سفید کننده استفاده نکنید.

برای از بین بردن سوختگی روی ظروف استیل از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. از ترکیب نمک و آبلیمو برای براق و شفاف کردن ظروف استیل می توان استفاده کرد. قابلمه های استیل برای درون فر هم قابل استفاده هستند .

سلامت قابلمه های استیل دلیل مهمی برای استفاده از این ظروف برای پخت و پز است. مصرف غذای سالم و پرهیز از موادی که سلامت انسان را تهدید می کند از دیرباز یکی از دغدغه های مردم بوده است. کاسه ها یکی از ابزارهای مهم در آشپزخانه هستند زیرا ارتباط مستقیمی با سلامت غذا دارند. طبق استانداردهای جهانی، ظروف استیل سالم ترین ظروف پخت و پز محسوب می شوند که در هنگام گرم شدن و مخلوط شدن با غذا واکنشی نداشته و غذا را کاملا در سلامت پخت می کند.

قابلمه استیل

معایب ظروف استیل 

جنس استیل به تنهایی در رسانندگی گرما ضعیف هستند. پس اگر قصد خرید ظروف استیل را دارید، ظروفی بخرید که با مس و آلومینیوم ترکیب شده باشد. 

برای تقویت رسانندگی گرما در ظروف استیل، آن ها را چند لایه می سازند و در لایه ی میانی از آلومینیوم، مس یا هر فلز دیگری که در رسانایی گرما بهتر از استیل باشد، استفاده می کنند. اگر در ظروف استیل از مس استفاده شود در مقایسه با آلومینیوم، قیمت بالا تری دارد.

از قابلمه های استیل بیشتر برای پخت و پز غذاهای آب دار استفاده می شود. اگر غذا به ته قابلمه چسبید، با کمی سرکه یا استیل شو آن را ترمیم کنید.

چسبندگی ظروف استیل می تواند یکی دیگر از معایب آن باشد که همانطور که گفتیم اگر با حوصله و دقت از این ظروف استفاده کنید این مشکل را نخواهید داشت. در حین پخت، اگر غذا را در دمای مناسب و ملایم بپزید و زمان بیشتری را برای پختن غذا بگذارید، مواد به قابلمه نمی چسبند. در واقع کار با قابلمه استیل گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به آشپزی علاقه دارند، زمان کافی را به آن اختصاص می دهند و مراقب سلامتی خود و اعضای خانواده خود هستند. این مشکل قابلمه های استیل با استفاده از پایه های چدنی در ساخت آنها تا حد زیادی برطرف شده است. پس هنگام خرید دقت کنید که کف آنها از چدن یا گرانیت باشد.

سرویس قابلمه استیل

بهترین برند قابلمه استیل 

برند پارس استیل، برند استیل کرکماز، برند ویکالینا، برند زوپینی از بهترین برند های قابلمه استیل هستند.

نکات مهم برای خرید قابلمه استیل 

در هنگام انتخاب و خرید ظروف استیل، به کف آن توجه داشته باشید که ضرب خوردگی نداشته باشد و کاملا صاف باشد. به دلیل اینکه بیشتر غذاها در قابلمه های استیل به خاطر ناصاف بودن کف آن می سوزد.

برای خرید مطمئن تر، از نمایندگی ها و برندهای معتبر خرید کنید. در انتخاب خود به ضد زنگ بودن جنس استیل کاملا دقت کنید.

برای خرید و انتخاب بهترین، قابلمه استیل به کیفیت دسته و پیچ های این ظروف دقت کنید که کیفیت بالایی داشته باشد.

قابلمه های استیلی که جز برندهای عالی هستند دارای ضمانت و گرانتی معتبر هستند، سعی کنید از این دسته قابلمه ها خرید کنید.

قابلمه های استیلی که دارای درهای سوپاپ دار هستند بسیار مناسب ترند و مزیت های متفاوتی دارد.

امکان دارد قابلمه های استیل ارزان تر، محصولات تقلبی باشد و زیان های جبران ناپذیری به سلامت ایجاد کند.

 

سرویس پخت و پز گرانیتی

ظروف پخت و پز گرانیتی 

این ظروف برعکس اسمشان در اصل فلزی هستند و ربطی به سنگ گرانیت ندارند. به دلیل اینکه لعابی که برای روکش کردن این ظروف به کار برده می شود به ویژگی های ظاهری گرانیت شبیه هستند و به این ظروف گرانیتی می گویند.

ظروف گرانیتی به راحتی تمیز می شوند و نسبت به ظروف چدنی سبک تر هستند. این ظروف جز سطح های غیر واکنشی هستند به همین دلیل می توان همه ی غذاها را در آن پخت. در استفاده از ظروف گرانیتی باید مواظب خط وخش و ساییده نشدن لعاب آن ها باشید.

ظروف گرانیتی، به عنوان ظروف نچسب به مردم معرفی می شود اما بعضی اوقات بابت این ویژگی نتیجه رضایت بخشی نداشتند.

 

حتما بخوانید : روش شست وشوی صحیح قابلمه گرانیتی

 

ظروف گرانیتی به دلیل جنسی که دارد، گرما را در خود نگه داشته و غذا دیرتر از ظروف معمولی دیگر در آن می سوزد. پاک کردن و تمیز کردن گرانیت بسیار ساده است. قابلمه های گرانیتی به دلیل نچسب بودن، مصرف روغن را کاهش می دهد. قابلمه های گرانیتی به گونه ای است که مزایای سرامیک و تفلون را در خود جای داده است. 

تابه گرانیتی

قیمت قابلمه گرانیتی 

قیمت ظروف گرانیتی با توجه به مارکی که دارند، متفاوت است .اگر نگران قیمت قابلمه گرانیتی و هزینه این ظروف هستید، مطمئن باشید این هزینه به شما بر می گردد چون این قابلمه ها به شدت مصرف روغن را کاهش می دهد و برای حفظ سلامتی شما نیز مفید است.

فروشگاه اینترنتی خانه ی شما انواع قابلمه های گرانیتی را با قیمت ها و طرح های متنوع برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با کیفیت ترین محصولات را از این سایت تهیه کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از قابلمه گرانیتی 

برای پخت و پز حتما از قاشق های پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید و از استفاده قاشق های فلزی جلوگیری کنید چون باعث ایجاد خط و خش در ظروف گرانیتی می شود. برای پخت و پز حتما قابلمه را بر روی شعله و حرارت ملایم قرار دهید.

برای شستن ظروف گرانیتی از مواد شوینده استاندارد استفاده کنید و از استفاده مواد شوینده ی قوی جلوگیری کنید چون باعث از بین رفتن لایه ی گرانیتی می شود. همچنین در شست و شو از ابرهای نرم استفاده کنید و از سیم ظرف شویی استفاده نکنید.

تابه گرانیتی

وسایل فلزی ضد زنگ(استیل) که از آلیاژ فلز درست شده است معمولا شامل آهن، کروم،نیکل و غیره است. اما به این نکته توجه کنید که حتی فلزات ضدزنگ به فلزات دیگر اجازه می دهد وارد مواد غذایی شوند. عناصر اصلی که در فولاد ضدزنگ وجود دارد، اثرات منفی بر سلامت دارند به دلیل وجود آهن، کروم و نیکل در ترکیبات آن ها.

فلزات ضد زنگ در درجات مختلفی در بازار وجود دارند. ظرف های فلزی ضد زنگ از آلیاژهایی مثل آهن قراضه ساخته شده است. محصولات سبز که از فلزات ضدزنگ بازیافت شده ساخته شده اند می توانند رادیو اکتیو باشند و بدون شناسایی وارد محصولات خانگی می شوند، فقط خطر رادیو اکتیو وجود ندارد و علاوه بر آن فلزی که برای وسایل آشپزی ضدزنگ استفاده می شود، بهترین فلز برای تهیه مواد غذایی نیست.

مزایای قابلمه گرانیتی 

پوشش گرانیتی که در داخل قابلمه های گرانیتی وجود دارد، عمر بالاتر و ماندگاری بیشتری نسبت به سرامیک دارد.

از این ظروف در داخل فر بدون هیچ مشکلی می توان استفاده کرد.

این ظروف هرگز زنگ نمی زنند و عطر و طعم غذا را تغییر نمی دهند.

گرانیت ها رنگ تیره ای دارند و به همین دلیل گرما را سریعتر جذب می کنند و زمان پخت کاهش پیدا می کند.

در تولید این ظروف از رنگ ومواد شیمیایی استفاده نمی شود بر خلاف سایر جنس ها.

توزیع حرارت در این سطوح به دلیل سنگی بودن یکپارچه است و غذا به صورت یکنواخت می پزد.

این ظروف عمر بالایی نسبت به جنس های دیگر دارند.

لایه ی نچسبی که داخل این ظروف قرار دارد، امکان پخت غذا بدون روغن هم می دهد.

در این ظروف غذا دیرتر می سوزد و دلیل این موضوع وجود پوشش سنگی است.

تمیز کردن این ظروف به دلیل سطح صاف و صیقلی که این ظروف دارند بسیار راحت است.

خرید از فروشگاههای معتبر

فروشگاه اینترنتی خانه شما یکی از فروشگاههای معتبری می باشد که با شما با م یتوانید با گارانتی اصالت و سلامت محصولات از آن خرید کنید. با مراجعه به قسمت فروشگاه و در زیر منو لوازم آشپزخانه شما می توانید انواع ظروف پخت و پز را خریداری و از خرید خود لذت ببرید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp