بهترین ظرف برای پخت استیک کدام است؟

تابه چدنی استیک

امروزه ظروف زیادی و با جنس های مختلفی روانه بازار شده است که افراد با توجه به نیاز و کاربرد اقدام به خرید این ظروف می کنند. اما این ظروف از نظر آلیاژ ساخت با یکدیگر متفاوت بوده و گاها موجب آسیب به سلامتی شما می شود. در این مقاله به نقد و بررسی تابه های مناسب برای پخت استیک می پردازیم و در نتیجه ظرف مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

ظروفی که برای پخت و پز استفاده می شود انواع بسیاری دارند و شاید افراد برای انتخاب و استفاده از آن ها سردرگم شوند مخصوصا اینکه مهم است که چه جنسی برای چه کاربردی مناسب است یا چه وسایلی برای چه نوع پخت وپز بهترین کاربرد را دارد.

برای پخت و داشتن یک وعده غذایی عالی، عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار هستند که می توان به کیفیت مواد اولیه، نوع ظرف یا قابلمه، جسارت وتوانایی آشپز اشاره کرد.

قابلمه ها و ظروف پخت و پز انواع مختلفی دارد مثل ظرف های سرامیکی، گرانیتی، چدن، استیل و غیره بیشتر قابلمه ها از جنس آلومینیوم و چدن ساخته می شود که روی بدنه آن ها از پوشش هایی مثل گرانیت استفاده می شود که برای مصرف مناسب باشند.

ظروف چدنی 

امروزه قابلمه های چدنی مورد توجه قرار گرفته است چون مردم به دنبال بهداشت و نوع قابلمه بهتر هستند. به آلیاژی که دارای آهن و سیلسیوم بوده چدن می گویند که در قابلمه های چدنی روی آلومینیوم خالص پرس می شود.

با پر رنگ شدن نقش سلامتی در زندگی انسان ها، قابلمه های تفلونی که سرطان زا هستند کنار رفتند و قابلمه های چدنی جایگزین آن شد که از ورود مواد سمی به غذا جلوگیری می کند.

تابه استیک گرانیت

ویژگی های قابلمه چدنی 

قابلمه های چدنی غذا را به مدت زیادی گرم نکه می دارد، این ویژگی به دلیل جنس با کیفیت این محصول است.

همچنین جنس با کیفیت ظروف چدنی موجب عمر طولانی آن می شود فقط وزن این ظروف کمی سنگین است. قابلمه های چدنی انتخاب خوبی برای غذاهایی است که زمان بیشتری برای پخت لازم دارند.

ظروف چدنی در فر هم قابل استفاده هستند و این مورد به خاطر مقاومت بالای این ظروف در برابر حرارت است.

از ویژگی ها و مزایای ظروف چدنی می توان به عدم نیاز به روغن زیاد، سلامت بیشتر در مقایسه با ظروف تفلون، گرم نگه داشتن غذا به مدت طولانی، قابلیت استفاده در فر، شست و شوی راحت و غیره نام برد.

قابلمه های چدنی وزن بسیار بالایی دارند و تنوع رنگ آن ها کم است، که این دو مورد از معایب این ظروف محسوب می شود.

تابه گریل چدنی

مزایای تابه های گریل چدنی 

تابه چدنی با طراحی و ساخت با کیفیت بالا، بادوام و ضد خش، می توانید بدون نگرانی از این ظروف استفاده کنید. روکش نچسب با کیفیتی که در تولید آن به کار می رود، از تکنولوژی مدرن و مواد اولیه بادوام استفاده می کند که امکان پخت و پز و شستشوی راحت تری را حتی بدون نیاز به استفاده از کره یا روغن برای پخت و پز فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد که از یک سالاد خوشمزه و سالم سبزیجات لذت ببرید. مرغ، گوشت یا ماهی کبابی که جایگزینی هوشمند و سبک برای وسایل بزرگی است که گاهی نیاز به فضای باز در آشپزخانه دارند، در طول سال عرضه می شود. وقتی آن را با گریل چدنی بپزید، غذای بهتر و خوش طعم تری خواهید داشت. برای پختن انواع غذاها در این تابه به روغن بسیار کمی نیاز دارید. یکی از مزایای این تابه چدنی توزیع یکنواخت حرارت و حفظ حرارت در سرتاسر سطح است که نتیجه بهتری را در هنگام تهیه و پخت غذا تضمین می کند. از این تابه چند منظوره می توان برای طبخ یا کباب کردن انواع غذاها استفاده کرد. قابل استفاده بر روی هر منبع حرارتی(به جز مایکروویو)، از جمله اجاق گاز، اجاق گاز، گریل یا فر، استفاده مستقیم روی حرارت زغال چوب می باشد.

گریل کردن مواد غذایی باعث طعم بهتر و بیشتر در غذا و حفظ طعم اصلی آن است که برای گریل کردن مواد غذایی در این تابه ها به روغن خیلی کم نیاز است و حتی بدون روغن هم مشکلی ندارد.

تابه گریل چدنی نسبت به جنس های دیگر گریل مواد غذایی گوشتی به چدن نمی چسبد و نمی سوزد و آب هم نمی اندازد. این محصول را روی آتش، اجاق گاز، باربیکیو و غیره می توان قرار داد.

فضای زیادی را اشغال نمی کند و برای سفر و بیرون شهر و باغ و ویلا قابل استفاده است.

 

حتما بخوانید : مزایا و معایب استفاده از تابه چدنی

 

5 نکته برای گارانتی مادام العمر تابه چدنی

1-عدم استفاده از اشیا فلزی و تیز هنگام پخت وگریل.

ظروف چدن مثل همه ی ظروف دارای پوشش هستند که می تواند از جنس لعاب، تفلون و غیره باشد که خدشه بردار هستند.

2-عدم استفاده از ماشین ظرف شویی.

مواد شوینده در ماشین ظرف شویی با فلز و پوشش ظروف واکنش شیمیایی نشان می دهند و حتی ظروف چدنی به دلیل وزن سنگین آن ها باعث آسیب به ماشین ظرفشویی می شوند.

3-تابه چدن را یکباره سرد نکنید. زمانی که تابه چدن گرم است آن را زیر آب نگیرید که سرد شود چون باعث ترک ظرف می شود.

4-در مجاورت رطوبت دائمی نباشد.

5-خشک کردن تابه گریل بعد از شست وشو با دستمال خشک.

تابه استیک

چگونگی پخت استیک در تابه چدنی 

همیشه برای خوردن و لذت بردن از یک استیک آبدار و خوشمزه نباید به یک رستوران شیک و گران قیمت رفت.

شما اگر بدانید که یک استیک خوب را چگونه در تابه چدنی بپزید، دیگر نیازی به رستوران ندارید.

شما برای پخت استیک فقط به 3 چیز احتیاج دارید : یک تابه چدنی، گوشت استیک تازه و نمک کوشر.

اگر تابه ی چدنی ندارید سری به وب سایت خانه شما بزنید و با سفارش آن در هر جای ایران که هستید تابه ی چدنی را درب منزل تحویل بگیرید.

برای اینکه گوشت شما طعم بسیار عالی و شگفت انگیزی بگیرد نیازی به طعم های فانتزی ندارید. ما فقط برای طعم استیک نیاز به نمک داریم. نمک کاشر به دلیل داشتن دانه های کوچکتر سریعتر تجزیه شده و عطر و طعم خوبی به استیک می دهد. زمانی که استیک را از یخچال خارج کردید، دو قاشق چای خوری نمک را در هر ظرف گوشت بریزید و 45 تا 60 دقیقه صبر کنید. دلیل این صبر کردن این است که گوشت به دمای اتاق برسد که این مورد به پخت یکنواخت استیک کمک می کند و زمان می برد تا گوشت نمک را جذب کند. 

در مرحله بعدی، تابه را روی شعله قرار دهید تا گرم شود و استیک را آماده کنید. نکته طلایی استیک خوشمزه گرماست. یک تابه ی چدنی داغ و گرم بهترین گزینه است.

تابه چدنی بسیار داغ می شود و به مدت طولانی گرما را حفظ می کند به همین دلیل بهترین انتخاب برای پخت استیک تابه ی چدنی است. ظرف خود را برای 4 تا 5 دقیقه با حرارت زیاد گرم کنید و بعد از آن استیک را با حوله کاغذی خشک کرده و نمک باقی مانده را در کف تابه بپاشید. استیک را داخل تابه چدن بپزید تا زمانی که جا بیفتد. این کار یک یا دو دقیقه زمان می برد، بعد از آن استیک را حرکت دهید. هر از چند گاهی گوشت را کمی فشار داده تا مطمئن شوید با تابه تماس یکنواخت دارد. زمانی که استیک را به دور ظرف جابجا می کنید، به یک دست پخته شدن و سرعت پخت کمک می کند. این کار باید در مکانی انجام شود که مطمئن باشید تهویه مناسبی دارد چون دود زیادی تولید می کند.

استیک را تا زمانی که به اندازه دلخواه طبخ شود بچرخانید.

قبل از اینکه استیک را برش دهید، بگذارید 10 دقیقه استراحت کند. حال استیک آماده است و می توان آن را با هر سس یا افزودنی میل کنید.

تابه چدنی

ترفندهای پخت استیک

اینکه برای پخت استیک باید بهترین گوشت را انتخاب کرد که فیله گوساله است.

اگر می خواهید استیکی نرم و لطیف داشته باشید هیچ وقت از گوشت تازه برای استیک استفاده نکنید و گوشتی را انتخاب کنید که 10 تا 15 روز از ذبح آن گذشته باشد.

ظرفی که انتخاب می کنید حتما چدن باشد چون تابه های چدن جذب گرمای بالایی دارند.

اگر گوشت شما یخ زده است آن را در یخچال بگذارید تا آهسته آب شود که بعد از پخت نرم تر شود.

دقت کنید که گوشت استیک را افقی بریده و به صورت عمودی با گوشت کوب بیفتک بزنید. با این روش بافت گوشت از بین می رود و برش آسان تر می شود و همچنین استیک هم نرم تر می شود.

هیچوقت استیک را با قطری بیشتر از 3 سانتی متر برش نزنید تا پخت آن راحت باشد.

بعد از برش استیک 36 ساعت قبل از پخت آن را در ظرفی استیل و بدون روکش قرار داده و هر 8 ساعت گوشت را زیر و رو کنید تا باعث هواگیری گوشت شود.

تابه های چدنی وب سایت خانه شما 

یکی از بهترین و پر طرفدارترین محصولات سایت خانه شما، تابه های چدنی است که حتی نیاز به یک قطره روغن هم ندارد. همچنین در گریل کردن گوشت و سبزیجات بسیار حرفه ای عمل می کند. غذا را در سرعت بالایی می تواند آماده کند که به دلیل ضخامت و وزنی است که دارد.

هر دو طرف تابه قابل استفاده است و در آن می توان نان و پیتزا هم پخت.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp