صندلی اپن و صندلی ناهارخوری

صندلی اپن آشپزخانه | صندلی کانتر یا جزیره

تنوع فراوانی که در صندلی اپن و صندلی کانتر ( صندلی بار ) وجود دارد، ممکن است موجب بروز خطا در انتخاب شما شود. یعنی با توجه به نوع کاربری که شما می‌خواهید، صندلی غذاخوری مناسبی انتخاب نکنید. از این رو در این مطلب سعی بر آن شده است که با شرح جداگانه هر یک از این صندلی های غذاخوری، دسترسی به انتخابی دلخواه را برای شما فراهم کنیم.

  •  اینکه میز ناهارخوری دارید یا از کانتر آشپزخانه استفاده می کنید
  •  با توجه به متراژ خانه شما و فضایی که در اختیار دارید
  • یا اینکه شرایط استفاده برای کاربری های متفاوت به دلیل داشتن فضای کافی را دارید

قطعاً می‌تواند انتخاب متفاوتی را در خرید صندلی اپن و صندلی ناهار خوری برای شما رقم بزند.

صندلی اپن

این صندلی یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه می باشد که بهتر است ارتفاع نشیمن آن 25 تا 30 سانت از میز اپن شما کوتاه تر باشد.

صندلی کانتر

این نوع صندلی برای کانترهای حدودا 100 سانتی متری طراحی شده اند که با این اوصاف باید ارتفاعی حدود 70 سانتی متر را دارا باشند.

صندلی بار

این صندلی کمی ارتفاع بیشتر نسبت به صندلی کانتر را دارا می باشند چیزی حدود 5 سانتی متر که می توان گفت ارتفاع آن تا 75 سانتی متر می باشد و برای میز های دوطرفه با ارتفاع حدودا 105 سانتی متری طراحی شده اند.

صندلی اپن شیک

انواع صندلی اپن

در خانه های امروزی که بهره گیری از کوچکترین فضا، امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. شاهد جایگزینی کانتر و میز اپن برای آشپزخانه ها به جای میز های ناهارخوری هستیم. این میز ها علاوه بر فضای مناسبی که به خصوص در مهمانی ها و مجالس برای چینش وسایل شما ایجاد می‌کنند، می‌توانند میزبانی عالی جهت صرف وعده های غذایی و همچنین معاشرت اعضای خانواده و دوستان باشند. پس انتخاب صندلی اپن متناسب با آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صندلی اپن ثابت

صندلی اپن ثابت دارای پایه ای ثابت و بدون تنظیم ارتفاع می باشند. در حقیقت این صندلی ها از جنس چوب یا فلز هستن که در بازار با عناوین صندلی اپن چوبی و صندلی اپن فلزی شناخته می شوند. با توجه به جنس و پایه این صندلی ها دارای قیمتی متفاومت می باشند.

صندلی اپن جک دار

این نوع صندلی ها معمولا دارای پایه فلزی و بصورت تک پایه هستن و با توجه به جک تعبیه شده در پایه آن، ارتفاع آن تنظیم می شود. پایه استیل و نشیمنگاه راحت میتواند به زیبایی این صندلی بیافزاید.

صندلی اپن مدرن

این نوع صندلی ها دارای طراحی های شیک و جدید می باشند و مناسب منازلی که بر روی میز اپن یا جزیره غذا سرو می کنند می باشد. اغلب دارای پایه های چوبی زیبا با نشیمن ها راحت و طراحی مدرن هستند.

صندلی اپن کلاسیک

این صندلی ها دارای ریزه کاری های زیادی در طراحی خود هستند و می توان آنها در جز صندلی های شیک و بروز قرار داد.

صندلی اپن روستیک

این صندلی ها معمولا از جنس چوب می باشند و با توجه به دکوراسیون خود می توانید از این دسته خرید بیشتری را داشته باشید.

صندلی اپن شیک و جدید

این مورد در فضای مجازی بسیار جستجو می شود به این معناس که اغلب بدنبال صندلی های شیک و جدید هستند. صندلی های اپن با پایه طرح ایفل یا چوبی و یا تک پایه با نشیمن کوتاه از این دسته صندلی های جدید آشپزخانه می باشند که تماما در فروشگاه اینترنتی خانه شما موجود می باشند.

صندلی اپن از نظر بدنه و پایه می توان به چند دسته تقسیم کرد که شامل موارد زیر می باشند:

  • صندلی اپن چهارپایه
  • صندلی اپن تک پایه
  • صندلی کانتر بدون پشتی و با پشتی

خرید صندلی اپن

به چه نکاتی در هنگام خرید صندلی اپن باید توجه کنیم؟

ارتفاع صندلی

با توجه به ارتفاع بلندتری که میزهای کانتر به نسبت میزهای معمولی ناهار خوری دارند، این معیار انتخاب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی اپن محسوب می گردد. برای رفع این نگرانی می بایست از صندلی های اپن با ارتفاع استاندارد و مناسب و یا صندلی اپن با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کرد. انواع صندلی های جک دار که از این قابلیت بهره می گیرند، در سایت ما قابل مشاهده می باشند. 

نشیمنگاه صندلی

با توجه به فضای محدودی که در اختیار دارید این معیار انتخاب می بایست علاوه بر راحتی که برای شما به ارمغان می آورد، دارای قابلیت چرخش هم باشد تا امکان بهتر استفاده از سطح مورد نیاز را، فراهم کند.

راحتی صندلی

ارتفاع زیاد، نباید سبب شود که شما میان زمین و آسمان رها باشید! یعنی می‌بایست با قرار گرفتن پا در قسمت جاپایی صندلی و همچنین وجود نشیمنگاه نرم و مستحکم، حس راحتی را در شما القا کند. از دیگر نکاتی که موجب راحتی هرچه بیشتر شما می شود، تکیه گاه و پشتی مناسب برای صندلی اپن است که می بایست خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد و همچنین وجود دسته صندلی اپن، که می تواند با ایجاد حفظ تعادل بیشتر، حس راحتی قابل توجهی را برای شما بوجود آورد.

سبک و طراحی

با توجه به انواع صندلی اپن، از نظر جنس که در قسمت بعدی شرح خواهیم داد. طرح و سبک‌های متفاوتی پدید می آید که شما می بایست با در نظر گرفتن نوع دکوراسیون به کار رفته در آشپزخانه، انتخابی هماهنگ و متناسب با محیط پیرامون به وجود آورید. به عنوان مثال، صندلی اپن چوبی یا طرح کلاسیک با آشپزخانه ای که دارای کابینت های فلزی و طرح مدرن است ست نمی‌شود.


جنس : مدل چوبی برای خانه هایی که دارای سبک کلاسیک هستند و از کابینت های چوبی یا روکش های طرح چوب استفاده می کنند، مناسب است. مدل پلاستیکی برای کسانی که به دنبال جابجایی آسان تر و نیز پرداخت هزینه کمتر هستند، مناسب است و مدل فلزی برای خانه هایی که دارای دکوراسیون به سبک مدرن و یا فانتزی می باشند تناسب بیشتری دارد. در این بخش به سوالات متداولی که برای شما عزیزان پیش می آید پاسخ می دهیم.

سوالات متداول صندلی اپن و کانتر

چه تعداد صندلی اپن خریداری کنیم؟

با اندازه گیری طول پیشخوان و نیز در نظر گرفتن فاصله بین صندلی ها که می بایست اندازه ای در حدود ۲۰ سانتی متر از هر دو طرف باشد، این تعداد به دست می‌آید. سعی کنید با در نظر گرفتن این دو معیار، از شلوغی و خلوتی بیش از حد بپرهیزید.

صندلی اپن با چه ارتفاعی خریداری کنیم؟

در انواع صندلی های کانتر با ارتفاع 60 تا 65 سانتی متر،صندلی بار با ارتفاع 75 سانتی متر و صندلی های استادیومی با ارتفاع 85 تا 90 سانتی متر طراحی شده اند که باتوجه به میز کانتر شما قابل استفاده می باشند. با انتخاب مدل مناسب از نظر ارتفاع، خستگی طی نشستن های طولانی مدت بوجود نمی آید.

صندلی های اپن فقط برای کانتر آشپزخانه خریداری می گردد؟

خیر، شما هیچ محدودیتی در نوع چیدمان این صندلی ها ندارید. برای مثال، شما گوشه دنجی از منزلتان را در نظر بگیرید که با یک میز گرد کوچک و یک تا دو صندلی بار تزئین شده است. این نوع چیدمان به فضاهای خالی و فرورفتگی های احتمالی که در منزل شما می باشد بستگی دارد.
 

صندلی اپن

 

از کاربردهای آن می توان به استفاده در میز اپن اشاره کرد. از این محصولات هنگام اضافه شدن یک یا دو نفر بیشتر از تعداد صندلی های ناهارخوری هم می توان استفاده کرد. در فرو رفتگی بعضی دیوارها هم استفاده از این نوع صندلی ها جالب است.

فضاهای دنج منزل را هم با صندلی های اپن و یک میز مناسب می توان متفاوت جلوه داد.

صندلی اپن ارزان

این صندلی ها علاوه بر کاربردهای بسیار زیادی که دارند، زیبایی منحصر به فردی نیز دارند، خرید یک صندلی اپن ارزان میتواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند.

صندلی اپن ارزان

صندلی های آشپزخانه مقاوم و با کیفیت بوده و نسبت به صندلی های دیگر ارزان هستند. صندلی های آشپزخانه مقاوم و با کیفیت بوده و نسبت به صندلی های دیگر ارزان هستند.

جک صندلی اپن و ضمانت عملکرد آن

صندلی هایی که جکدار هستند، قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که شما بر اساس ارتفاع کانتر و پیشخوان آشپزخانه تان می توانید آن را تنظیم کنید، صندلی های اپنی که کیفیت بالایی دارند معمولا برای عملکرد این جک ها ضمانت و گارانتی نیز ارائه می دهند.

صندلی ناهار خوری شیک

صندلی نهارخوری

اگر فضای کافی برای قرار دادن میزهای ناهارخوری در اختیار دارید، لذت دور هم جمع شدن را با انتخاب صندلی ناهار خوری مناسب و راحت دو چندان کنید. در واقع استفاده از میز و صندلی های اپن قرار نیست بر روی خرید میز و صندلی ناهارخوری تاثیری بگذارد. زیرا که هر کدام از آنها کاربردی و استفاده مخصوص خود را دارد. در ادامه این نوع از صندلی های پرکاربرد را با پرسش چند سوال، مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهیم داد.

سوالات متداول صندلی نهارخوری

از صندلی ناهارخوری قرار است در چه فضایی استفاده کنید؟

برای خرید این نوع از صندلی ها، ابتدا در ذهن خود مشخص کنید که قرار است در فضای داخلی یا اینکه محیط خارجی خانه، کافی شاپ، رستوران و غیره به کار گرفته شود. انواع صندلی ناهارخوری بسته به نوع استفاده شما در سایت ما قابل مشاهده است که با توجه به طرح و سبک و نیز جنس به کار رفته در آن، متناسب با فضای داخلی و یا خارجی طراحی شده اند. توضیح مربوط به هر مدل با کلیک بر روی هر کدام از آن ها قابل مشاهده می باشد.

چه صندلی ناهارخوری از نظر نظافت و همچنین مقاوم بودن در برابر رطوبت خریداری کنیم؟

در رابطه با مقاومت در برابر رطوبت این صندلی ها باید گفت که رطوبت، علاوه بر فضای بیرونی در محیط داخلی هم با توجه به پخت و پز و استفاده از آب در تمیز کردن این صندلی ها وجود دارد که راه حل آن، استفاده از جنس صندلی است که دارای روکش های مقاوم در برابر رطوبت می باشد. همچنین جهت نظافت هر چه ساده تر، استفاده از نشیمین های صندلی، که قابلیت جابجایی را دارند، می تواند راه حل مناسبی باشد.

چه صندلی ناهارخوری برای میز ناهارخوری ما مناسب تر است؟

بسته به میز مورد استفاده، صندلی ناهارخوری، اندازه و اشکال متفاوتی به خودش می گیرد. برای مثال میز مربعی و دایره ای شکل به نسبت میز مستطیلی شکل به صندلی هایی با ظاهر جمع و جورتر نیاز دارد. پس باید متناسب با میز خرید انجام داده شود. صندلی از نظر عرض و ارتفاع جوری باشد(عرض حدود 55 و ارتفاع 45 تا 48 سانتی متر) که با ایجاد فاصله مناسب از هم، راحت تر از دورهمی لذت برده شود.

صندلی ناهارخوری

 

نکاتی برای خرید صندلی نهارخوری

ابتدا اندازه مورد نظرتان را تعیین کنید. که باید بر اساس اندازه اتاق و فضای اطراف میز شما باشد.

توجه کنید که فضای بین صندلی ها و فضای واقعی را که یک صندلی نهارخوری اشغال می کند، محاسبه کنید.

دقت کنید که هر صندلی هنگام جدا شدن از میز به فضای اضافی احتیاج دارد.

اینکه صندلی دسته دار بگیرید یا بدون دسته یک مسئله سلیقه ای است ولی مرسوم است که صندلی های مهمان بدون دسته و میزبان دسته دار باشد.

اما با توجه به سبک دکوراسیون و فضایی که دارید می توانید تمام صندلی ها را دسته دار انتخاب کنید.

صندلی های بدون دسته فضای کمتری را اشغال می کنند ولی صندلی های دسته دار راحت تر هستند.

صندلی نهارخوری و غذا خوری شیک و مدرن

صندلی های نهارخوری علاوه بر کاربردی که دارند، جنبه دکوراتیو نیز دارند. پس گزینه ای که می خواهید انتخاب کنید علاوه بر شیک و مدرن بودن باید کاربردی هم باشد. در انتخاب خود برای استفاده روزمره از پارچه های تیره و آسان پاک شو برای صندلی ها انتخاب کنید.

قیمت صندلی اپن

فروش صندلی اپن در وب سایت خانه شما و ارسال آن به سراسر کشور این فرصت را به شما میدهد تا با نازل ترین قیمت کالای با کیفیتی را تهیه بفرمایید، ما این تضمین را به شما میدهیم که تمامی کالاهای خریداری شده از وب سایت خانه شما مستقیم از درب کارخانه برای شما همراهان عزیز ارسال میگردد.

whatsapp