پرده اتاق خواب و پذیرایی

آیا می دانستید که یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین اجزا دکوراسیون هر منزلی پرده است؟
امروزه پرده های کتان ساده به پرطرفدارترین مدل پرده تبدیل شده است و سادگی آن ها جذابیت بسیار زیادی دارد.

از دیگر مدل های جدید پرده می توان به پرده های چاپی نیز اشاره کرد که امروزه با افزایش کیفیت چاپ، مقبولیت بیشتری در میان مردم پیدا کرده اند. شما می توانید هر طرح ونقشی را بر روی انواع جنس پارچه چاپ کنید. در این مدل شما می توانید طرح و نقش مورد علاقه خود را که برایتان رویایی است را روی هر پارچه ای چاپ کنید.

از جدیدترین مدل های پرده می توان به پرده مدرن رومن نیز اشاره کرد.

این مدل ها قیمت پایین تری نسبت به پرده های دیگر دارند.

تمیزکردن آن ها بسیار آسان است و شما می توانید بالا و پایین پرده موتور نصب کنید که به صورت اتوماتیک بالا و پایین رود.

روش اندازه گیری میل پرده

برای اندازه میل پرده ابتدا لازم است که عرض پنجره را اندازه گیری کنید و از هر طرف 10 تا 20 سانتی متر اضافه کنید که زیبایی بیشتری داشته باشد، یعنی عرض پنجره را به عدد 130 اضافه کنید حاصل طول میل پرده است.

پرده پذیرایی

پرده اتاق خواب ومدل های پرفروش آن

زمانی که پرده در اتاق خواب نصب شده باشد، هم باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور در اول صبح شده و هم انرژی بیشتری از گرما یا سرما را در اتاق حفظ می کند و علاوه بر این موارد باعث زیبایی اتاق خواب هم می شود.

شما پرده اتاق خوابتان را می توانید براساس سلیقه ی خودتان و دکوراسیون اتاق خوابتان انتخاب کنید.

فقط انتخاب پرده برای اتاق خواب های بزرگ و کوچک متفاوت است.

همیشه مدل های گران قیمت زیبا نیستند و فقط پرده ای که با دکوراسیون شما متناسب باشد می تواند باعث زیبایی اتاق خوابتان شود. پرده های ساده، تک رنگ و شیک جز پرطرفدارترین پرده های اتاق خواب هستند.

پرده اتاق خواب و پذیرایی از ارکان مهم خانه شما!

قبل از ورود به منزل جدید اولین کار اندازه زدن پنجره ها و انتخاب پرده هایی مناسب برای اتاق خواب ها و سالن پذیرایی و آشپزخانه منزل است ما در اینجا قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که چطور برای منزل جدیدتان پرده اندازه بزنید و از بین مدل های مختلف پرده ها کدام مدل و طرح مناسب دکوراسیون منزل شماست پس در ادامه با ما باشید.

نحوه ی صحیح اندازگیری پنجره برای سفارش پرده

مکان نصب میل پرده باید 10 الی 15 سانتی متر بالاتر از چهارچوب پنجره در نظر گرفته شود و در خصوص پرده های زبرا و هازان ترجیحا 15 سانت به عرض هر طرف از پنجره اضافه شود تا زیبایی و جلوه ی اصلی خود را ازدست ندهد و همینطور قد پرده را تا 10 سانتی متر پایین تر از چهار چوب پنجره اندازه گیری نمایید.

در خصوص پرده های سبک کلاسیک شما میتوانید عرض را به دلخواه و ارتفاع قد پرده را نیز همانگونه به دلخواه حتی تا 10 الی 15 سانت بیشتر از فاصله ی تا زمین اندازه گیری نمایید تا بر روی زمین کشیده شود این سبک ظاهر مرتبی ندارد و احتیاج به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد و در سبک کلاسیک و سلطنتی استفاده می شود.

انواع پرده اتاق و سالن پذیرایی

پرده ها جنس ها و مدل های متفاوتی دارند از جمله حریر و تور که این مدل از پرده به دلیل نازک بودن میتواند نور را از خود عبور دهد و روشنایی خانه را کم نکند و فضایی پر انرژی و خانه ای غرق در نور به وجود آورد.

نوعی دیگر از پرده ها پرده ی با جنس کتان می باشد که اکثرا اولین انتخاب برای اتاق خواب ها می باشد زیرا که بدلیل جنس پارچه عبور نور از آن مشکل بوده و نور مزاحم برای خواب رو می توان از اتاق خواب هر زمان حذف کرد.

امروزه پرده های چاپی جنس کتان با نام هازان در بازار طرفداران زیادی دارد و دلیل اصلی آن هم تنوع و رنگ بندی و طرح های بیشمار این نوع از پرده و جنس باکیفیت و قیمت مناسب آن می باشد چرا که به دلیل سنگینی نوع پارچه دیگر نیازی به ساچمه برای شیک ایستادن پرده ندارد و نصب آن بسیار راحت می باشد و به راحتی می تواند شست و شو و نصب شود.

دیگر پرده ی محبوب و زیبای روز بازار که به دلیل قیمت ارازان و نصب راحت و زیبایی با تنوع محصولات بالای آن توجه زیادی به آن شده و از پرفروش ترین و محبوبترین مدل های پرده می باشد پرده های زبرا می باشند. پرده زبرا از جنس تور و پارچه می باشند که میتوان بر روی طرح و عکس های دلخواه را مانند پرده های هازان بر روی آن چاپ کرد.

از دیگر پارچه ها میتوان جنس مخمل را اشاره کرد که یا از کتان و یا ابریشم بافته می شود که در سبک های کلاسیک و مدرن استفاده می شود اما ترکیب این جنس از پرده با ساتن و حریر معمولا رایج می باشد اما قیمت به صرفه ای برای کسانی که خانه های خود و یا دکوراسیون منزل را مرتب تغییر میدهند ندارد و در آخر اشاره ای میکنیم به پرده ی جنس ساتن که از ترکیب جنس کتان و ابریشم و پنبه تهیه میشود و جنس لطیف و براقی دارند و به دلیل عبور ندادن نور باز هم انتخاب مناسبی برای اتاق خواب ها میباشد

 

 

whatsapp