ظرف سفره هفت سین پایه دار

ظرف سفره هفت سین پایه دار

ظروف هفت سین ویژه نوروز
______
مشخصات فنی:
جنس : پلی استر
تعداد: 10 تکه
رنگ: آبی با پایه سفید

وضعیت کالا: موجود در انبار
کد کالا: SD024
زمان تحویل: حداکثر 10 روز (سفارشات تهران، پس از تماس تلفنی جهت اطمینان از حضور مشتری در محل، تحویل میگردد/سفارشات شهرستان در بازه زمانی ذکرشده تحویل شرکت‌های پستی میگردد)
۱,۵۵۰,۰۰۰ تومان

ظرف سفره هفت سین پایه دار

هفت "سین" نوروزی آئین پارسی است. (نه چینی، هندی، عربی، روسی و غیره ) 

گزینه‌های آن باید دارای پنج ویژگی باشد:

۱. نام آنها پارسی باشد.

۲. با واژه " سین" آغاز شوند.

۳. دارای ریشه گیاهی باشند.

۴. خوردنی باشند

۵. نام آنها از واژه‌های ترکیبی (مانند سبزی پلو، سیر ترشی و ...) ساخته نشده باشند.

با توجه به نکات بالا : خوان هفت "سین" پارسی با سیب، سیر، سماک(سماق به عبارتی سماغ)، سرکه، سمنو، سبزی یا سبزه ("سبزی خوردنی"، چراکه سبز کردن میلیون ها تن گندم یا دیگر حبوبات و بیرون ریختن آن کمی دور از اندیشه مردمان ایران زمین است) چیده می‌شود.

پس می‌توان گفت:گذاردن سنبل، سکه و سماور که نه خوراکی هستند و نه پارسی، هیچ حقیقت هفت سینی ندارند. و نیز گزینه‌هایی چون؛ سوزن، سنجاق، ساعت و....

ماهی قرمز نیز که سمبل عید کشور چین و چینی‌هاست که به خوان هفت "سین" نوروزی ایرانی ها وارد شده است. غافل از اینکه در عید چینی ها ماهی قرمز را رها می‌کنند تا زندگی جریان یابد و لی ما ماهی قرمز را اسیر تنگ بلورین کرده و تا رسیدن مرگ آنها نگهداری می‌کنیم. در صورتیکه، در هفت "سین" پارسی انار به نشانه باروری و عشق و یا سیب سرخ درون ظرف آب پاک و زلال رها می‌شود تا عشق و باروری همچنان پاینده بماند.

با کمی اندیشه پیرامون آنچه گفته شد، خواهید دید که در بیست میلیون واژه‌های پارسی شما نمی‌توانید انتخاب هشتمی برای خوان هفت "سین"‌ نوروزی پیدا کنید، که دارای این پنج ویژگی باشد.


مشخصات

جنس
پلی استر
سایر توضیحات
بهمراه جای آینه
تعداد
شامل 10 تکه
رنگ
آبی با پایه سفید
نظر خودتان را بنویسد
whatsapp