انتخاب آینه به عنوان دکوری

وجود آینه در خانه شما ویزگی های زیادی میتواند داشته باشد. آینه ها نور را منعکس میکنند، فضاها را بزرگتر نشان میدهند و در کل اتاق ها را بهتر نشان میدهند. اما قبل ازاینکه شروع به آویختن آینه ها بر روی دیوار بکنید، بهتر است به چند نکته درباره انتخاب آینه و محل قرار دادن آن توجه کنید.

 

انتخاب آینه به عنوان دکوری

 

انعکاس تصویر اجسام

قبل از نصب آینه توجه کنید که چه چیزی روبروی آن است. در حالی که ما اکثرا آینه ها را در فضایی نصب میکنیم که دیوار خالی هست، بسیار مهم است که بدانیم تصویر چه چیزی در آن منعکس میگردد. وقتی آینه را در مقابل دکوری ارزشمندی مانند تابلو دیواری یا تابلو فرش آویزان میکنید، ارزش آن را دو چندان میکند. ویا وقتی در مقابل پنجره نصب میگردد به طور گسترده ای پخش نور را بیشتر میکند. 

محل نصب

صرفنظر از اینکه آینه در مقابل چه چیزی نصب میگردد، باید در ارتفاع مناسبی هم نیز نصب گردد. برخلاف آثار هنری که باید در ارتفاعی برابر با خط دید نصب گردد، ارتفاع نصب آینه ها وابسته به مورد استفاده آن ها میباشد. نصب آینه در مسیر خط دید در خیلی موارد قابل قبول است اما بالاتر یا پایین تر نصب کردن آن هم میتواند انجام پذیرد.

 

انتخاب آینه

 

بزرگ فکر کنید

از اینکه آینه های بزرگ را در فضاهای کوچک نصب کنید هراسی نداشته باشید. آینه های تصویر مجازی از محیط ایجاد میکنند که باعث میشوند تا اتاق های کوچک، بزرگتر دیده شوند. یک دیوار کامل اتاق را کاملا با آینه بپوشانید تا تاثیر آن را ببینید.  همینطور در راه رو های باریک نیز آینه تاثیر خوبی خواهد داشت.

 

 

نقاط کانونی درست کنید

آینه ها نقاط کانونی خوبی درست میکنند به همین خاطر است که اکثرا بالای طاقچه و بوفه اتاق ناهار خوری نصب میکنند. آویزان کردن آینه در دو طرف اتاق باعث ایجاد نقاط کانونی خوبی میشوند. اگر تمام یک دیوار را آینه نصب نمایید همه چیز زیبا تر خواهد شد.

استایل و شکل آینه

آینه ها انواع و شکل های مختلفی دارند، مدرن، سنتی، لبه دار و تقریبا همه اشکال مختلف. در نظر بگیرید که با نصب آینه چه تاثیری میخواهید بر فضای اتاق بگذارید. یک فریم زرق و برق دار نسبت به یک فریم ساده چوبی تاثیر متفاوتی بر اتاق خواهد گذاشت. خود شیشه آینه نیز اهمیت دارد، شیشه مات و دودی و طرح دار میتواند مود و تاثیر بسزایی بر فضای محیط بگذارد.

آینه را محکم نصب کنید

یک میخ کوچک بر روی دیوار نمیتواند آینه را به خوبی نگه دارد. از میخ های مخصوص دیواری و یا نگهدارنده های پروانه ای استفاده کنید . بهتر است که دو عدد میخ استفاده شود هرکدام در یک سمت ضلع آینه. این باعث میشود که آینه به صورت صاف بر روی دیوار قرار گیرد. اگر آینه را با سیم به یک میخ آویزان کنید نه تنها خطرناک است بلکه باعث میشود آینه به صورت کج و شیبدار بر روی دیوار قرار گیرد. اگر آینه سنگین است بهتر است توسط نصاب حرفه ای این کار انجام پذیرد.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp