لوازم تزئینی، مانند یک طراح داخلی حرفه ای بیاندیشید!

بسیار جالب هست که چگونه یک مجسمه دکوری کوچک و یک وسیله تزئینی ساده میتواند تاثیری بزرگ بر فضای اتاق داشته باشد. طراحان داخلی از تاثیر وسایل تزئینی همچون آباژور، مجسمه، استیکر دیواری و ... بر فضای اتاق آگاهی دارند و میدانند که چگونه از این وسایل خردمندانه استفاده کنند.

البته باید توجه داشت که اینجور لوازم اگر درست استفاده نشوند باعث به هم ریختگی و نامرتبی محیط می شوند. لوازم تزئینی به نسبت سایر لوازم منزل از قیمت پایین تری برخوردار هستند که میتوانند ظاهری جدید و متفاوت به فضای اتاق بدهند اما اگر به درستی انتخاب نشوند باعث شلوغ شدن خانه میشوند.

در ادامه چند نکته ساده اما کاربردی به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید منزل خود را مانند یک طراح حرفه ای با این وسایل بیارایید و از اشتباهات رایج بین مردم عادی دور کنید.

 

 

کیفیت مهم تر از کمیت

شاید وسایل دکوراتیو ارزان قیمت و بی کیفیت به وفور در خیلی از مغاره های اطراف خانه شما برای خرید موجود باشند، اما آیا واقعا میخواهید منزل خود و زندگی خودتان را با این وسایل بی کیفیت پر کنید؟ وقتی صحبت از وسایل زینتی اتاق میشود، تعداد کمتر اما با کیفیت بیشتر حرف اول را میزند. یک محصول خاص تنها بهتر از چند تیکه بی ارزش شلوغ بهم ریخته بی ربط است که هیچ ارزش مادی و معنوی ای ندارند.

دکوری های مناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید

.همه ما دیده ایم که در بعضی موارد خانه های کوچک فرش های بزرگ استفاده شده و یا بر روی دیواری بزرگ یک تابلو کوچک نصب شده و یا برعکس که هیچ تناسب و سنخیتی بین فضای اتاق و دکوری استفاده شده وجود ندارد. قبل از انتخاب و خرید دقت کنید که چه سایز و اندازه ای مناسب فضای اتاق و خانه شما می باشد. نسبت و تناسب دو عاملی هستند که برای انتخاب بهتر و راحت تر لوازم تزئینی بسیار مهم می باشند.

ترکیب طرح و رنگ

اگر برای مبلمان منزل خود از پارچه های طرح دار استفاده کرده اید بهتر است تا لوازم دکوری خود را با طرح های ساده اما رنگارنگ انتخاب کنید مثلا تابلو های دیجیتال آرت رنگی و یا مجسمه های مختلف، درواقع لوازم دکوری باید یک تناسب و کنتراست رنگ مناسب با سایر لوازم منزل ایجاد نمایند.

چیدمان ناهمگون

معمولا شومینه های با یک آینه در بالای آن و دو شمع در اطراف تزئین میشوند. اما اینگونه ترکیبات قرینه میتواند باعث ایجاد یکنواختی در محیط اتاق و کسالت و بی حوصلگی در افراد گردد. اگر بجای تقارن از تعادل استفاده کنید نتیجه کار بهتر و جذاب تر خواهد شد.

لوازم تزئینی به صورت ردیفی

لوازم دکوری مانند تزئین کیک هست. دکوری های بزرگ تر در ردیف عقب تر و سپس متوسط و کوچک تر را قرار دهید و هرجا هم که نیاز بود تعادل بین اشیا استفاده شده را نیز برقرار نمایید. وقتی چند تا دکوری سایز کوچک تر در کنار هم قرار میگیرند مانند یک دکوری با سایز بزرگ خواهند بود. اما فراموش نکنید که تمام اتاق را با این وسایل پر نکنید لازم نیست هر گوشه و کنار اتاق وسیله ای قرار گیرد.

نظر خود را بنویسید

whatsapp