راهنمای نصب تابلو دیواری و انتخاب ترکیب رنگ تابلو مدرن

راهنمای نصب تابلو دیواری

در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید یک تابلو مناسب برای منزل خود خریداری کنید و نحوه نصب در جای مناسب را برای شما توضیح خواهیم داد.

تابلو دیواری یکی از بهترین گزینه ها برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل هست که هزینه زیادی هم ندارد، اضافه کردن چند تابلو یا تغییر تابلوهایی که داریم، حال و هوای جدیدی را در خانه ایجاد می کند. تابلوهای دیواری خیلی بیشتر از وسایلی مثل گلدان، مبلمان و وسایل های تزیینی، باعث تغییر دکوراسیون در منزل می شوند، اگر در جای درست و به جا استفاده شوند استفاده درست از تابلو دیواری قواعد خاص خودش را دارد فکر نکنید که با خریدن یک تابلو گران قیمت و نصب آن روی دیوار تغییرات مثبت را در دکوراسیون ایجاد کرده اید.

انتخاب سبک تابلو

قبل از اقدام برای خرید تابلو دیواری بهتر است مشخص کنید که طرفدار چه سبکی از تابلو هستید. تابلو مدرن، کلاسیک، مینیمال و غیره از گزینه هایی هستند که شما می توانید انتخاب کنید. مسئله دیگری که در کنار سلیقه و علاقه شما مطرح است، سبک کلی دکوراسیون منزل شماست. برای مثال اگر سبک منزل شما کلاسیک است، تابلوی کلاسیک می توانید انتخاب کنید.

اگر می خواهید سالن پذیرایی شما رسمی تر به نظر برسد، از قاب های پهن تر استفاده کنید.

برای منزل هایی با سبک مدرن، انتخاب های بیشتری وجود دارد.

از پرطرفدار ترین تابلوها برای دکوراسیون مدرن، نقاشی های آبستره و انتزاعی است.

نقاشی های آبستره و انتزاعی

اندازه تابلو

هرچه تابلو بزرگتر باشد، در اکثر موارد بهتر است. تابلوهای بزرگ می توانند کامل کننده دکوراسیون منزل باشند. اگر فضای بزرگی دارید که وسایلتان نسبت به فضا کمتر است و با فاصله چیدمان کرده اید، یک تابلوی بزرگ می تواند میزان دیدتان را کامل کند.

برای دیوارهای بلندی که حالت مستطیل دارند، از تابلوهای عمودی یا پرتره استفاده کنید. اما برای دیوارهای افقی مثل راهروی ورودی منزل، استفاده از تابلوهای افقی بهتر است.

بزرگی تابلو باید در حدی باشد که 3/2 یا 4/3 دیوار را بپوشاند. اگر منزل شما سقفی با ارتفاع کم دارد، بهتر است از یک تابلوی کوتاه افقی استفاده کنید. برای منزل هایی با سقف بلند، تابلوهای بزرگی که کل دیوار را پر می کنند، مناسب تر هستند.

قوانین اندازه گیری تابلو

  • اندازه تابلو باید حدودا دو سوم اندازه مبل یا المان پایین تابلو باشد.
  • تابلو باید حداقل ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از لبه مبل یا المان پایین آن نصب شود.
  • تابلوهای کوچک نمی‌تواند فضای بزرگ مثل پذیرایی را پر کند، در چنین فضاهایی می توانید چند تابلوی کوچک یا تابلوهای پازلی را کنار هم نصب کنید تا جلوه بهتری را داشته باشد.
  • ارتفاع سقف را نیز در نظر بگیرید، طول و عرض تابلو باید طوری باشد که فضا را به شکل مناسبی پر کند.
  • برای نصب تابلو در فضاهای معمول، وسط تابلو حدودا باید در راستای چشم مخاطب باشد.

 

برای خرید انواع تابلو دیواری می توانید به این صفحه مراجعه نمایید: خرید تابلو دیواری

 

تابلو دیواری مدرن

انتخاب تابلو مناسب

بعد از اینکه سبک و اندازه مورد نظرتان برای خرید تابلو دیواری را انتخاب کردید، می توانید به دنبال تابلویی که مدنظرتان هست بگردید.

در انتخاب تابلو به تناسب آن با محیط نیز دقت کنید، بهتر است تابلوهایی را انتخاب کنید که با یکی یا دو رنگ از رنگ های اصلی که در دکوراسیونتان هست، تناسب داشته باشد.

شما می توانید انتخابی خلاق با تضادی هوشمندانه نیز داشته باشید.

به تناسب تابلو با دیوارتان هم دقت کنید. اگر دیواری به رنگ خاکستری یا سفید دارید، تابلویی با زمینه روشن را انتخاب نکنید، مخصوصا اگر تابلوی شما مدرن یا بدون قاب است.

سعی کنید از تابلوهایی استفاده کنید که از رنگ های مکمل نیز در آن استفاده شده باشد.

اگر می خواهید از تزیینات اضافه هم کنار تابلوتان استفاده کنید، بی گدار به آب نزنید.

نصب تزیینات اضافه مثل دیوارکوب، آینه و غیره هم قوانین خاص خودش را دارد. مثلا برای استفاده از دیوارکوب ها می توانید از دو طرف تابلو استفاده کنید.

نصب تابلو

نصب تابلو کاری بی قاعده و سلیقه ای نیست و کاملا اصول و قوانین خودش را دارد. اگر نصب تابلوها به درستی انجام نشود، منظره ی خوبی را ایجاد نمی کند.

تابلو دیواری

نکاتی که برای نصب تابلو باید به آن توجه کنید

محل نصب تابلو به صورت مستقیم روی آرایش تابلو و جلوه تابلو تاثیر می گذارد. برای مثال اگر می خواهید تعدادی تابلو را در راه پله ی منزل خود نصب کنید، از چیدمان خطی، مستطیلی یا اسپیرال استفاده نکنید.

برای نصب تابلوهای دیواری در بالای راه پله بهتر است آن ها را به صورت پلکانی همسو و موازی با پله ها نصب کنید با این روش شما می توانید همزمان با بالارفتن از پله ها از تماشای تابلوها هم لذت ببرید.

انواع تابلو دیواری

تابلوها در طرح ها و ابعاد متفاوت ساخته می شوند که با توجه به سلیقه شما و نوع چیدمان و وسایلی که در خانه استفاده کرده اید می توانید سبک و نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تابلو برجسته

تابلو برجسته از ترکیبات استفاده شده است که به صورت برجسته هستند و از نمای کنار برجستگی آن ها مشخص می باشد.

تابلو چند تکه

تابلو های چند تکه معمولا در تعداد دو، سه، چهار و یا بیشتر ساخته می شوند، معمولا این تابلو ها بر روی شاسی و یا به صورت چاپی به همراه قاب و شیشه هستند که شما می توانید با توجه به سلیقه خود نوع تابلو را انتخاب کنید.

تابلو پازلی

تابلو نقاشی

تابلو نقاشی جزو محصولات گرون قیمت به حساب می آیند زیرا هنر دست هستند و برای طراحی آن زمان زیادی صرف شده است، اگر هزینه و قیمت تابلو برای شما مهم نمی باشد بهترین انتخاب برای شما تابلو های نقاشی می باشد.

تابلو نقاشی

تابلو عکس

تابلو عکس ها معمولا به دلیل استفاده از عکس شخصی و خانوادگی بیشتر مناسب اتاق خواب می باشد اما بعضی از افراد در پذیرایی نیز از تابلو عکس استفاده می کنند.

تابلو خطاطی

تابلو خطاطی ها معمولا شعرهای شاعران معروف که به صورت فونت نستعلیق نوشته شده است طراحی و تولید می شوند، این سبک بیشتر نمای سنتی دارد و مناسب دکوراسیون هایی با طراحی کلاسیک می باشد.

تابلو خطاطی

 

مطلب پیشنهادی : تاثیر تابلو دیواری در دکوراسیون خانه

 

انواع چیدمان تابلو مدرن بر روی دیوار

برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن یک اثر هنری و یا تابلو خریداری شده خود را به نمایش بگذارید رعایت اصول زیر می تواند در زیباتر دیده شدن تابلو مدرن دیواری شما تاثیر گذار باشد.

بی نظم باشید

بله درسته، چیدمان بی نظم یکی از چیدمان های مدرنی است که این روزها در بسیاری از منازل برای کنار هم قرار دادن تابلو ها با سایزهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

اما نکته بسیار مهم برای چیدمان به این سبک رعایت و حفظ خط تقارن است.

چیدمان تابلو دیواری

استاندارد فاصله تا کف زمین برای قرار گیری تابلو دیواری را رعایت کنید

ارتفاع قرار گیری تابلو دیواری از کف زمین نیز از نکات بسیار مهم برای قرار گیری تابلو بر روی دیوار است، بهترین فاصله برای قرار گیری تابلو بر روی دیواری با توجه به ابعاد آن در راستای خط دید است، اما به طور کلی ارتفاع 150 تا 170 سانتیمتر از کف زمین یک استاندارد برای قرار داد تابلو دیواری در نظر گرفته میشود.

ارتفاع تابلو دیواری

 

به فاصله بین تابلو ها توجه کنید

این مورد بیشتر در چیدمان تابلو پازلی و یا تابلو چند تکه مورد استفاده قرار می گیرد، مهم نیست که شما یک تابلو سه تکه و چندین تکه برای منزل خود خریداری کردید، شما باید فاصله لبه های تابلو از هم را برابر در نظر بگیرید تا جلوه تابلو شما بیش از پیش نمایان شود.

فاصله تابلو دیواری

انتخاب ابعاد مناسب

به عنوان نکته آخر انتخاب ابعاد مناسب تابلو دیواری با توجه به ابعاد دیواری که قصد دارید تابلو را روی آن قرار دهید دارد.

باید توجه داشته باشید که یک تابلو کوچک بر روی یک دیوار بزرگ نه تنها به زیبایی دکور و چیدمان محیط شما کمک نمیکند بلکه امکان دارد تاثیر منفی نیز داشته باشد در نتیجه قبل از خرید تابلو دیواری فضایی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید و سپس با توجه به اندازه دیوارها اقدام به خرید کنید.

تابلو در کنار مبلمان

بالای مبل یا کاناپه یکی از بهترین محل های نصب تابلو دکوری یا دیواری است.

اگر سطح بالایی مبل شما صاف باشد، می توانید تابلو یا تابلوهای خود را به صورت خطی موازی با لبه ی بالای مبل نصب کنید. با این روش نصب به تمرکز دید بیننده کمک کرده و باعث حفظ نظم می شوید.

برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون خود می توانید، کوسن های مبل را با تابلو دیواری خود ست کنید.

همیشه خلاقیت و طرح یک ایده جدید می تواند بهترین باشد. برای مثال می توانید عکس های خود را روی یک بند رخت فانتزی به صورت ریسه ای وصل کنید و در اتاق خوابتان نصب کنید. یا می توانید از ایده درست کردن یک ساعت با نصب تابلوهای دیواری استفاده کنید.

برای نصب تابلو بالای مبل و کاناپه باید حدود 20 تا 30 سانتی متر تابلو از بالای مبل فاصله داشته باشد.

دیوارهای خالی خانه هم گزینه خوبی برای نصب تابلوها هستند.

برای استفاده از تابلو فقط لازم نیست که آن ها را روی دیوار نصب کنید.

شما برای خرید همه ی کالاها مثل تابلو دیواری بهتر است به مراکز مطمئن و معتبر مراجعه کنید. پس قبل از خرید سعی کنید فروشگاهی قابل اطمینان پیدا کنید. فروشگاه خانه شما یکی از فروشگاه های آنلاین مناسب در این زمینه است. شما می توانید انواع تابلوهای دیواری مدرن، کلاسیک، تابلو و پوستر اتاق کودک و غیره را با قیمت مناسب در این سایت مشاهده کنید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp