چه میز تلویزیونی مناسب با دکوراسیون شما می باشد

میز تلویزیون دیواری مناسب دکوراسیون

میز تلویزیون و هماهنگی آن با دکوراسیون موضوعی است که امروز درباره آن صحبت می‌کنیم. تنوع وسایل منزل و لوازم خانگی تمامی ندارد. هر روز انواع طرح و مدل‌های جدید و شیکی وارد بازار می‌شود که ممکن است دست برخی افراد را برای انتخاب درست ببندد. از طرفی این تنوع بالا باعث شده است که در بازار برای تمام سلیقه‌‌ها چیزی وجود داشته باشد و هر کس مطابق معیارهای شخصی محصول مورد نظرش را خریداری کند.

در تمام این انتخاب‌ها باید حواستان به دیگر المان‌های موجود در محیط باشد و همه چیز را جوری انتخاب کنید که کاملا با هم هارمونی داشته باشند. میز تلویزیون یک کالای اساسی است که غالبا در مرکز دید سایرین قرار می‌گیرد.

هر چقدر تلویزیون و میز تی وی با محیط مچ باشند، جذابیت دکوراسیون بیشتر به چشم می‌آید اما برعکس اگر میز تلویزیون مطابق استانداردهای ست کردن دکوراسیون خریداری نشود حتی اگر گرانترین میز بازار هم باشد باز به چشم نمی‌آید و جوری که باید جلوه‌گری نمی‌کند. در ادامه بیشتر درباره میز‌ مناسب با هر دکوری و انواع میز تلویزیون جدید صبحت می‌کنیم.

میز تلویزیون هماهنگ با انواع دکوراسیون

میزهای تلویزیون غالبا در نقطه کانونی محیط هستند. پس توصیه می‌شود در انتخاب آن دقت لازم را به عمل آورید تا از خرید میز تلویزیون جدید خود پشیمان نشده و لذت ببرید. در این بخش قصد داریم به شما کمک کنیم تا میزی مناسب با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

● میزهای مدرن

کلمه مدرن که این روزها خیلی زیادتر از سابق آن را می‌شویم نوعی سبک چیدمان منزل است که شعار پایه گذاران این سبک less is more به معنی حتی تزئیات کم هم زیاد هست، می‌باشد‌. در این سبک از عنصر سادگی‌‌ بیش از همه چیز بهره گرفته شده است و یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها بین افراد است.

 

میز تلویزیون مدل فلت و مدرن

میزهای مدرن عموما طراحی ساده و خطوط موازی و زاویه‌‌های تندی دارند. این سبک غالبا از رنگ‌های خنثی مانند سفید،‌ مشکی و طوسی بهره می‌برد و برای خانه‌های متراژ پایین آپارتمانی یا خانه‌هایی که سبک چیدمان لایت و به دور از پیچیدگی دارند بهترین است. میز تلویزیون مدرن فضا را شلوغ جلوه نمی‌دهد و کم پیش می‌آید کسی از خریدن میز‌ مدرن پشیمان شده و دلش را بزند.

 به طور کلی در یک دکوراسیون مدرن همه‌چیز دور‌ از زرق و برق بوده و فضایی مینیمال در خانه حاکم است. بنابراین خرید تلویزیون ساده با رنگ‌های روشن می تواند گزینه‌ای عالی برای چیدمان به سبک مدرن باشد.

● میزهای کلاسیک

قطعا تا اینجا متوجه شده‌اید که اهمیت خرید میز تلویزیون هماهنگ با دکور تا حد بالا است و می تواند تأثیر مستقیمی روی زیبایی سایز اجزای خانه داشته باشد بنابراین اگر چیدمان شما دارای عناصری است که در آنها از سبک کلاسیک بهره‌وری شده است یا به وسایل مجلل و سلطنتی علاقه دارید حتما این علاقه را در انتخاب میز تلویزیون هم لحاظ کنید.

میز تلویزیون مدل کلاسیک

میز تلویزیون کلاسیک را می‌توان در نقش و نگارهای مختلف،‌ خطوط منبت کاری، پایه‌های طرح‌دار و رنگ‌های تیره یافت. این میزها عموما از جنس چوب به رنگ‌های قهوه‌ای و گردویی یا ام‌دی اف طرح چوب ساخته می‌شوند. در دکوراسیون کلاسیک باید نقطه کانونی منزل مشخص شود و تمامی اکسسوری و دکوری و وسایل در دو طرف این نقطه کانونی به صورت قرینه چیده شوند پس بهترین گزینه برای مشخص کردن نقطه کانونی قرار دادن میزان تلویزیون در این نقشه است.

لازم است میزی خریداری کنید که با سایر اجزا هماهنگ باشد و جلوه‌ای آنتیک و لوکس به محیط بدهد. رنگهای گرم مانند بژ، کرم و طلایی برای انتخاب یک میز کلاسیک و آنتیک بهترین گزینه است. 


● میزهای سنتی

این مدل با سبک مدرن و کلاسیک تفاوت‌هایی دارد. اگر به سبک معماری و چیدمان سنتی علاقه دارید می‌توانید از میزهای تلویزیون با همین ویژگی‌ها استفاده کنید تا با سایر وسایل خانه هماهنگ باشد. در این سبک هم همه چیز به صورت قرینه زیباتر است و می‌توان از میز‌ به عنوان نشانگر مرکزی استفاده کرد. میز سنتی دارای تزیینات زیاد و زرق و برق است که همین متعلقات زیبایی زیادی به میز تلویزیون سنتی بخشیده است.

● میزهای اسپرت

اولین چیزی که در این میزها به چشم می‌خورد راحتی آن است. در واقع این میزها شباهت زیادی به مدل‌ها مدرن دارند و زیر مجموعه ای از این سبک هستند. در این سبک کارایی میز‌ مهم‌تر از ظاهر هست و بیشتر ساخته می‌شوند که مورد استفاده قرار بگیرند تا به عنوان بخشی از دکوراسیون باشند.میز تلویزیون مدل اسپرتاین میزها قیمت مناسب و دوام بالایی دارند و رنگ خنثی آن را می‌توان با هر دکور ساده‌ای ست کرد. ضمنا اگر می‌خواهید برای یک اتاق کوچک یا فضایی با متراژ کم خرید میز تلویزیون را انجام دهید سبک اسپرت بهترین گزینه ممکن است در ضمن این میزها غالبا سبک بوده و به راحتی حمل می‌شوند.

● میز تلویزیون سلطنتی

این میزها نیز زیر مجموعه‌ای از سبک کلاسیک هستند و اگر متراژ بالایی در اختیار دارید یا تلویزیون با ابعاد خیلی بالا دارید بهترین گزینه خرید میز سلطنتی است. چرا که عریض و طویل است و سایز آن به نسبت باقی میزها بزرگتر است.

میز تلویزیون مدل سلطنتی

این مدل جزو مدل‌های لاکچری و اشرافی محسوب می‌شود و در هر فضایی قرار گیرد محیط‌ را تحت تأثیر قرار می‌دهد و جلوه‌گری می‌کند. تنوع طرح و رنگ در این مدل‌ها زیاد است و جذابیت طراحی آن می‌تواند محیطی لوکس‌ و آنتیک به وجود آورد البته این مدل وزن و قیمت بالایی دارد و ممکن است جابجایی و خرید آن برای همه ممکن نباشد اما کیفیت بالای این سبک می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای سفارش و خرید میز تلویزیون سلطنتی باشد.

● میز تلویزیون روستیک

همانطور که از نامش پیدا این سبک را سبک روستایی هم می‌گویند که در آن انواع میز تلویزیون با کمک چوب، الوار و تنه درخت ساخته می‌شود. به طور کلی اگر در دکوراسیون منزل شما از فاکتورهای کوچک سنتی و متریال طبیعی مثل چوب استفاده شده است این سبک میز تلویزیون مناسب‌ منزل شما است.

میز تلویزیون مدل روستیک

چوب و سنگ در این سبک پرکاربردترین متریال هستند و میز تلویزیون روستایی با بهره گیری از این عناصر می‌تواند جلوه‌ای شیک و زنده به خانه بدهد. این طرح واقعا انسان را یاد طبیعت زیبا و پویای روستا می‌اندازد و گاهی‌ آنقدر بعضی از مدل‌های میز تلویزیون سبک روستیک زیبا هستند که آدم ترغیب می‌شود یکی‌از آنها را خریداری کند.

ویژگی‌های میز تلویزیون سبک مدرن 

1. طراحی ارگونومیک و مناسب با فضای خانه‌های امروزی از بارزترین ویژگی‌های این سبک است.
2. این میزها خلاقانه طراحی شده‌اند و قابلیت بهینه سازی فضا را به جهت چند تکه بودن و انعطاف‌ بالا دارند.
3. رنگ‌بندی در این سبک متنوع و بالا است. اما رنگ‌های خنثی طرفداران بیشتری دارد.
4. برخی از این میزها گوشه‌ای ساخته می‌شوند که با قرار گیری در سه کنج دیوار مشکل کمبود فضا را حل می‌کنند.
5. سبکی یک مزیت منحصر به فرد برخی از میزهای تلویزیون سبک مدرن است.
6. تنوع قیمت این مدل‌ها بالاست و می‌توانید در هر رنج قیمتی یک میز مدرن شیک پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

میز تلویزیون مدرن یا کلاسیک

ویژگی‌ها و مزایای میز تلویزیون سبک کلاسیک و سلطنتی

1. میز تلویزیون کلاسیک و سلطنتی نمای نوستالژی و خاطرها انگیزی را تداعی می‌کنند و این باعث ایجاد آرامش می‌شود.
2. میز تی وی کلاسیک از وسایل و متریال باکیفیت ساخته می‌شود و دوام آن بالا است.
3. جزئیات ‌در‌ میز تلویزیون آنتیک و سلطنتی به خوبی‌ رعایت می‌شود و البته پرداختن دقیق به این جزییات نیازمند استفاده از متریال مرغوب است که پیش‌تر بیان کردیم.
4. چوب از متریال اصلی برای ساخت این میزها است.
5. یکی‌از اصلی‌ترین ویژگی‌های این میزها خطوط منحنی‌ و طرحهای شلوغ است که محصول نهایی را با شکوه جلوه می‌دهند.
6. این مدل میز یک المان تأثیرگذار در دکوراسیون خواهد بود.
7. اصولاً در این مدل میز با لبه‌های منحنی و نرم روبرو هستیم که امکان آسیب‌ به کودکان را به حداقل می‌رساند.
8. این سبک میز‌ یک مدل جادار است به جهت داشتن انواع کشو و قفسه و این یک مزیت عالی برای کسانی که وسیله زیاد دارند محسوب می‌شود.
9. اگر فضای خوبی برای این مدل میز در نظر بگیرید و رنگ آن را هماهنگ با رنگ سایر اجزا انتخاب کنید نه تنها شلوغی آن باعث آشفتگی نمی‌شود بلکه زیبایی فضا را دو چندان خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 5 مدل از برترین و پرطرفدارترین میز تلویزیون های جدید و مدرن

معرفی چند مدل میز تلویزیون شیک

● میز تلویزیون پلاسما

این مدل میز برای تلویزیون‌های پلاسما طراحی شده است به همین جهت توان تحمل وزن بالای این تلویزیون را دارد. 

 

میز تلویزیون بوفه‌ای یا کابینتی

این مدل میز دارای قفسه‌هایی کابینت شکل برای قرارگیری سایر اجزا و متعلقات تلویزیون است و اگر علاقه مند به ست کردن این میز با میز عسلی و صندلی‌های چوبی منزل دارید خرید مدل کابینتی گزینه خوبی است.

میز تلویزیون مدل پلاسما

 

● میز کرنری

این میزها بر اساس اشغال کردن کمترین حد فضا طراحی شده‌اند و برای خانه‌های کوچک گزینه مناسب هستند. این میزها ممکن است از میزهای معمولی کوچکتر باشند اما برای تلویزیون های نه چندان بزرگ کاربردی و مناسب هستند.

میز تلویزیون مدل کرنر یا کنج

● میز تلویزیون مدل چرخشی

همانطور که از نامش پیداست این میزها قابلیت چرخیدن دارند و این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا از زوایای مختلف قادر باشند تی وی تماشا کنند. اگر اکثر ساعات روز نور خورشید دقیقا وسط صفحه تلویزیون شما می‌تابد می‌توانید با خرید میز چرخشی مشکل را حل کنید.

میز تلویزیون مدل چرخشی


● میز کنسولی

این مدل میز نیز دارای کشو و قفسه های زیادی است که برای چیدمان مدرن بسیار جذاب به نظر می‌رسد و فضا را بی‌نهایت شیک می‌کند.

میز تلویزیون مدل کنسولی

● میز تلویزیون باز

این مدل مناسب مینیمالیسم‌ها است چرا که از چند شلف ساده تشکیل شده است و قفسه و کشو ندارد.

 میز‌ تلویزیون دیواری یا زمینی؟

با توجه به قانون هماهنگی‌ همه چیز در دکوراسیون خرید میز تلویزیون نیز باید در راستای همین قانون باشد. بنابراین برای خرید میز تلویزیون دیواری یا زمینی باید یک سری نکات را بررسی و پس از نتیجه‌گیری نهایی‌ انتخاب را انجام دهیم.

میز‌ دیواری 

شاید در ابتدا نصب تلویزیون روی دیوار دردسر ساز به نظر برسد و خیلی‌ها ایده خرید میز تلویزیون دیواری و نصب تی‌ وی را روی دیوار‌ رد کنند اما با کمی دقت و رعایت اصول نصب روی دیوار به راحتی این کار امکان‌پذیر است مخصوصا اگر کودکی در خانه دارید یا رفت و آمد به منزلتان زیاد است نصب تلویزیون روی دیوار می‌تواند یک راهکار برای بالا بردن امنیت آن شود.

میز تلویزیون دیواریاگر متراژ خانه شما کم است و گذاشتن میز‌ تی وی روی زمین باعث کمبود فضا می‌شود نصب آن روی دیوار و خرید میز تلویزیون دیواری یا شناور‌ بهترین گزینه ممکن است. این مدل از جدیدترین میز تلویزیون های موجود در بازار است که زیبایی و کاربردی بودنش از قیمتی که دارد خیلی بیشتر است.

اگر جایی برای قرار دادن اشیا زینتی و دکورهای ارزشمند خود ندارید خرید میز تلویزیون دیواری مدرن می‌تواند کمک کننده باشد. اگر از نظافت مداوم زیر و پشت میز تلویزیون زمینی خسته شده‌اید حتما از انواع مدل‌های میز تلویزیون جدید در بازار که یکی‌ از آنها مدل شناور و دیواری است استقبال کنید.

میز زمینی 

اگر‌ فضای زیادی را در اختیار دارید استفاده از میز تلویزیون زمینی بهترین گزینه برای پر کردن فضا به صورت صحیح و جذاب است. اگر ترجیح می‌دهید آخر هر فصل با خانه تکانی کلی دکوراسیون را هم تغییر دهید خرید میزهای زمینی گزینه خوبی است چرا که میز دیواری عموما قابل جابجایی مداوم نیست.

میز تلویزیون زمینیبرای ایجاد هماهنگی بیشتر در سبک کلاسیک بهتر است از میزهای تلویزیون زمینی استفاده کنید. سکونت در خانه‌های اجاره‌ای یکی‌ از دلایلی است که باید میز تلویزیون زمینی خریداری کنید. چرا که نصب تلویزیون و میز تلویزیون دیواری به دیوار‌ در خانه‌ای که مالک آن نیستید چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید میز تلویزیون برای خانه شما

آنچه د‌ر این مقاله خواندیم

اگر پایبند رعایت اصول و قواعد چیدمان و دکوراسیون هستید لازم است تمامی موارد بالا را رعایت کنید. اما اگر سلیقه شخصی شما در انتخاب میز تلویزیون با چیدمان منزل هماهنگ نیست خیلی سخت نگیرید و طرحی که دلتان می‌خواهد را انتخاب کنید. امروزه بسیاری از مدل‌ها را جوری می‌سازند که مناسب‌ اکثر دکوراسیون‌ها باشد و این نقطه عطفی در بخش طراحی و ساخت لوازم خانگی است.

توجه کنید استفاده از رنگهای روشن و خنثی در‌ خرید میز تلویزیون می‌تواند باعث شود دیرتر دلتان را بزند و خرید از یک فروشنده معتبر و منصف را در رأس اولویت خود قرار دهید. اگر تصمیم دارید خرید آنلاین میز تلویزیون انجام دهید حتما به جدیدترین میز تلویزیون‌ها و مدل‌های جذاب آن توجه کنید و بررسی صحت نماد اعتماد الکترونیک درگاه آنلاین را فراموش نکنید. در ادامه خریدی خوش را برای شما آرزومندیم.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp