چینش دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن و شیک + عکس [2024]

چینش دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن و شیک + عکس [2023]

اتاق نشیمن اغلب به عنوان قلب خانه در نظر گرفته می شود، جایی که اعضای خانواده در آن جمع می شوند، از مهمانان پذیرایی می کنند و پس از یک روز طولانی استراحت می کنند. تزیین این فضا به گونه ای که نشان دهنده سبک و شخصیت شما باشد در ایجاد یک فضای خاص ضروری است. از انتخاب مبلمان گرفته تا طرح‌های رنگی و لوازم جانبی و غیره.

حال اگر در فکر این هستید که دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید و می خواهید از اتاق نشیمن خانه شروع کنید. باید اطلاعات و دانش کافی در مورد چگونگی چیدمان وسایل و حفظ هارمونی و هماهنگی بین آن ها را داشته باشید. باید رنگ دیوارها را درنظر بگیرید، چه لوازمی دارید و چه چیز هایی نیاز دارید و چگونه آن هارا در کنار هم قرار دهید.

اتاق نشیمن بخشی از خانه است که می تواند دکور رسمی و ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد و چیدمان آن کاملاً با نحوه استفاده از آن مرتبط است. به عبارت دیگر، اتاق نشیمن باید راحت و مناسب برای برخی مجالس رسمی باشد. اتاق نشیمن شما باید همیشه تمیز و مرتب باشد تا همه افرادی که وارد خانه شما می شوند احساس راحتی و آرامش داشته باشند.

اما اولین چیزی که باید بدانید این است که سبک دکوراسیون خانه شما چگونه خواهد بود؟ عکس های چیدمان اتاق نشیمن های مختلف می تواند به شما کمک کند. این کار به شما ایده های مختلفی برای نوع چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن می دهد و تصمیم گیری را برای شما راحت می کند تا بتوانید مبلمان، لوستر،  آباژور، لوازم دکوری، میز تلویزیون و تابلو انتخاب کنید. در ادامه چند نکته برای بهتر شدن دکوراسیون اتاق نشیمن خانه شما به شما معرفی می کنیم.

مبلمان داخلی منزل

چرا دکوراسیون اتاق نشیمن مهم است؟

هدف ما در این بخش بررسی دلایل چرایی مهم بودن دکوراسیون اتاق نشیمن و تأثیر آن بر فضای کلی و عملکرد یک خانه می باشد. برخی از این دلایل به شرح زیرند:

1- افزایش زیبایی شناسی

یکی از اهداف اصلی دکوراسیون اتاق نشیمن، افزایش زیبایی فضا است. طرح‌های رنگی، مبلمان، لوازم جانبی و آثار هنری با دقت انتخاب شده می‌توانند یک اتاق ساده را به محیطی جذاب و از نظر بصری جذاب تبدیل کنند. دکوراسیون های مکمل می توانند فضای خاصی را تداعی کنند و شخصیت و سلیقه صاحب خانه را منعکس کنند. محیط اطراف از نظر زیبایی شناختی می تواند تأثیر مثبتی بر خلق و خوی ما داشته باشد و تجربه کلی زندگی ما را بالا ببرد.

2-  ایجاد آسایش و آرامش

یک اتاق نشیمن با دکوراسیون خوب می تواند حس راحتی و آرامش را تقویت کند و باعث فرار از دنیای بیرون شود. مبل‌های دنج، کوسن‌های شیک و نورپردازی ملایم به ایجاد فضایی دلپذیر و فضایی کمک می‌کنند که در آن فرد می‌تواند در آن استراحت و تجدید قوا کند. با ایجاد یک واحه صلح آمیز در خانه های ما، دکوراسیون اتاق نشیمن می تواند رفاه ذهنی و عاطفی را برای افراد و خانواده ها به طور یکسان ارتقا دهد.

3- ایجاد فضایی برای پذیرایی از مهمانان

اتاق نشیمن اغلب اولین فضایی است که مهمانان هنگام ورود به خانه ما با آن مواجه می شوند؛ بنابراین، به عنوان بازتابی از مهمان نوازی ما عمل می کند و تأثیری ماندگار ایجاد می کند.

انتخاب سبک چیدمان اتاق نشیمن

انتخاب سبک چیدمان اتاق نشیمن

شما می توانید با انتخاب سبک ها و تزیینات مورد علاقه خود و محصولاتی که زیبایی را تراوش می کنند، ظاهر و هماهنگی در اتاق نشیمن خود داشته باشید. از طراحی داخلی شیک و جذاب گرفته تا مبلمان سنتی، طراحی برای هر سلیقه ای وجود دارد. برای شروع به این سبک های محبوب می توانید به ادامه مقاله توجه نمایید:

  • سبک سنتی

یکی از سبک های محبوب چیدمان اتاق نشیمن، چیدمان سنتی است. این سبک اغلب شامل چیدمان متقارن مبلمان با یک نقطه کانونی، مانند شومینه یا تلویزیون است که با الهام از طراحی کلاسیک اروپایی، دکوراسیون سنتی ظرافت دنیای قدیم را تداعی می کند. طراحی بر اساس سبک های گذشته است، اما اغلب با جزئیات تزئینی کمتر. اتاق ها به گونه ای طراحی شده اند که کاربردی، مناسب خانواده و راحت باشند.

  • سبک مینیمالیستی

برای کسانی که به دنبال ظاهری مدرن تر هستند، سبک مینیمالیستی چیدمان اتاق نشیمن براق و بدون درهم ریختگی را ارائه می دهد. طراحی مینیمالیستی بر خطوط تمیز، رنگ های خنثی و مبلمان کاربردی تمرکز دارد. در این چیدمان از عناصر تزئینی کمتری برای ایجاد حس سادگی و نظم استفاده شده است. این سبک برای کسانی که فضای مدرن و پیچیده را ترجیح می دهند ایده آل است.

  • سبک التقاطی

در طرف دیگر این طیف، سبک التقاطی امکان ترکیبی از سبک ها، الگوها و رنگ های مختلف مبلمان را فراهم می کند. این چیدمان برای کسانی که می خواهند خلاقیت و فردیت خود را بروز دهند عالی است. اتاق‌های نشیمن التقاطی اغلب قطعات قدیمی و معاصر را ترکیب می‌کنند تا فضایی التقاطی و از نظر بصری محرک ایجاد کنند.

  • سبک باز

سبک جالب دیگر چیدمان اتاق نشیمن با مفهوم باز است که فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه را در یک فضای بزرگ و پیوسته ترکیب می کند. این چیدمان برای کسانی که از سرگرمی لذت می برند و خواهان فضایی اجتماعی تر و فراگیرتر هستند عالی است.

  • سبک معاصر

اشکال و خطوط یکی از عناصر مهم دکوراسیون به این سبک هستند. یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این مدل رنگ خنثی است. رنگ هایی مانند سیاه، سفید، قهوه ای روشن و خاکستری بسیار رایج هستند.

  • سبک روستایی

مبلمان اتاق نشیمن به سبک روستیک یا همان روستایی ترکیبی از مواد خام، رنگ های ارگانیک روشن و ظاهری از موارد دست ساز برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر است.

  • سبک ترانزیشن

در سبک دکوراسیون ترانزیشنال نمونه ای از تمام هنرهای معاصر و سبک های مدرن وجود دارد. که با سلیقه آمیخته شد و سبکی جدید خلق کرد. از فایبرگلاس، شیشه و کروم مات گرفته تا فلزات براق و غیره

  • سبک مدرن

یکی از ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن ایجاد فضایی شیک، دلنشین، گرم و صمیمی و پرهیز از هرگونه شلوغی و تجمل است. اگر شخصیت شما به سادگی و نظم بیش از هر چیز اهمیت می دهد، سبک مدرن برای شما عالی است.

سبک دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

اما برای طراحی داخلی اتاق نشیمن شما سبک های وجود دارد که یک اشاره مختصری هم به آنها می کنیم.

دکوراسیون منازل ایرانی

مطلب پیشنهادی: همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی منازل کوچک

اتاق نشیمن به سبک منازل ایرانی

اگر فضای کافی در خانه وجود دارد، بهتر است غذاخوری را از اتاق نشیمن دور جدا کنید. سبک طراحی و چیدمان اتاق نشیمن در بسیاری از خانه های بزرگ به تلویزیون، میز چوبی شیک، تخت خواب خوب، فرش 6 متری و 9 یا 12 متری و تزئینات مشابه محدود می شود. در صورت وجود فضای کافی در خانه، کتابخانه را در گوشه ای از خانه قرار می دهند تا مکان مناسبی برای مطالعه باشد. در خانه های بزرگ انتخاب تختی پهن و راحت انتخاب خوبی است. بسته به تعداد اعضای خانواده می توان از مبلمان برای هفت، نه یا دوازده نفر استفاده کرد.

دکوراسیون منازل کوچک

چیدمان اتاق نشیمن منازل کوچک

در یک خانه کوچک معمولا فضای زیادی برای جدا کردن کامل سالن پذیرایی از اتاق نشیمن وجود ندارد. در خانه هایی که با متراژ 100 متری، معمولا یک میز ناهارخوری و مبلمان برای این دکوراسیون کافی است. یک روش عملی برای تقسیم بخشی از مساحت این خانه، استفاده از دو یا سه فرش 6 متری به جای یک فرش 12 متری است. با استفاده از فرش می توانید فضا را کمی متفاوت کنید. مبل سه نفره جلوی میز تلویزیون نیز گزینه ارزان قیمتی است. این به راحتی همه اعضای خانواده کمک می کند و مبلمان آشپزخانه به خطر نمی افتد.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی منزل کوچک

نکات مهم برای دکوراسیون اتاق نشیمن

در نتیجه به نکات مهمی برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن می پردازیم که با توجه به این موارد شما می توانید سبک چینش و طراحی منزل خود را انتخاب کنید.

مبلمان اتاق نشیمن

1- مبلمان و لوازم منزل

ایراد مشترکی که بین اکثر مردم هست این می باشد که نمی دانند که در اتاق نشیمن خود چگونه مبلمان خود را بچینند. معمولا کاناپه را در کنار دیوار قرار می دهند و چند عدد صندلی را نیز رو بروی هم می چینند. این درحالی است که چیدن وسایل خانه نیاز به برنامه ریزی و دقت بیشتری دارد. بنابراین انتخاب مواردی همچون فوکال پوینت، ایجاد محیطی برای گفت و گو و در نظر گرفتن محل رفت و آمد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طراحی اتاق نشیمن و پذیرایی باید مبلمان را با توجه به تاثیرگذاری و جایگاه آن در دکوراسیون انتخاب و چیدمان کنید و لوازم غیر ضروری را در این طراحی دخیل نکنید. همچنین باید مبلمان را به گونه ای بچینید که افراد بتوانند به راحتی به این مبلمان دسترسی داشته و بین آنها حرکت کنند.

بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که نه تنها از نظر بصری جذاب باشد، بلکه کاربردی نیز باشد. اندازه اتاق نشیمن خود را در نظر بگیرید و قطعاتی را انتخاب کنید که به راحتی در فضا قرار گیرند. علاوه بر این، برای به حداکثر رساندن سازماندهی و به حداقل رساندن شلوغی، مبلمانی با محفظه های ذخیره سازی مخفی انتخاب کنید.

فرش و گلیم در سالن نشیمن

2- فرش و گلیم

با ترکیب منسوجات نرم و راحت، فضایی دنج ایجاد کنید. از پتوهای مخملی، بالش های تزئینی و فرش های فضایی برای ایجاد گرما و بافت به اتاق نشیمن استفاده کنید. یک فرش با قرارگیری مناسب می تواند مناطق مختلفی را در فضا مشخص کند. از این رو پیدا کردن محل مناسب پهن کردن فرش نقطه پر اهمیت و پر دردسری است. دلیل های زیادی وجود دارد که از فرش استفاده نماییم اما قبل از اینکه فرشی را خریداری کنید فقط به صرف اینکه از ان خوشتان آمده است، مطمئن شوید که تمامی قوانین انتخاب و خرید آن را می دانید.

مهم ترین چیزی که باید درنظر بگیرید اندازه و محل پهن کردن فرش می باشد. وقتی از نظر فضا دارای محدودیت هستید ممکن است باعث ایجاد ناهماهنگی در محیط شود پس مطمئن شوید که سایز مناسب و محل دقیق قرار گرفتن لوازمتان را می دانید. تمامی وسایلی که قرار است بر روی فرش گذاشته شوند باید بین 25 تا 50 سانتیمتر از لبه فرش تا دیوار فاصله داشته باشند.

تابود دیواری برای دکوراسیون داخلی

3- تابلو و آثار هنری

دیوار های خالی نشانه ای از کامل نبودن دکوراسیون اتاق می باشد. البته این به آن معنی نیست که سانتیمتر به سانتیمتر دیوار را از تابلو پر کنید اما تزئین کردن دیوار ها با تابلو بسیار مهم است. مهم است اما لازم نیست تا زیاد هزینه کنید که ظاهری زیبا و خاص به دیوار ها بدهید.

مواردی که یک فرد آشنا به هنر در نظر می گیرد متفاوت با مواردی است که یک فرد معمولی میبیند. بهترین راه برای انتخاب تابلو و آثار هنری دیوار کوب این است که به غریزه خود اعتماد نمایید شما بهتر از هرکسی دیگر می دانید که چه چیزی مناسب دیوار های محل زندگیتان است. فقط اطلاعات اولیه و پایه برای قوانین آویختن و پیدمان آثار دیوار کوب را فرا بگیرید و سپس به قلب خود گوش دهید و به آن عمل نمایید.

دقت کنید که شما باید با قرار دادن متفکرانه اشیاء تزئینی و لوازم جانبی در سراسر اتاق از بهم ریختگی پرهیز کنید. هنگام چیدمان اقلام روی قفسه ها یا مانتل ها، تقارن را در نظر بگیرید و بافت ها و اندازه ها را برای افزودن جذابیت بصری ترکیب کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

4- نورپردازی

نورپردازی نقش مهمی در تنظیم فضای اتاق دارد. ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی فضای متعادلی را ایجاد می کند. به نوعی نورپردازی یکی از پیچیده ترین موارد مرتبط به هر اتاقی می باشد. در بعضی فضا های خانه مانند آشپرخانه کم اهمیت تر است اما این موضوع باعث نمی شود که از اهمیت نور پردازی غافل شویم. مهمترین کار در این مسئله این است که از هر سه نوع لوستر و آویز سقفی، دیوار کوب و آباژور استفاده نمایید. منبع نور باید در ارتفاع های از اتاق نصب گردد. به همین منظور استفاده از لوستر سقفی، دیوار کوب، آباژور ایستاده و آباژور میزی را باید متناسب با هم در فضای خانه استفاده نمود. علاوه بر این، استفاده از دیمرها را برای کنترل شدت نورها در نظر بگیرید.

رنگ دیوار اتاق نشیمن

5- رنگ دیوار

انتخاب رنگ مناسب موضوعی است که همیشه در بین اعضای خانواده اختلاف نظر وجود دارد و اگر یک کاری باشد که خانواده ها اشتباه انجام می دهند این است که رنگ دیوار ها را اول انتخاب می کنند. رنگ کردن دیوار ها نسبتا آسان است، و خیلی گران قیمت نمی باشد بنابراین ابتدا وسایل گران قیمت خانه را انتخاب نمایید و سپس رنگ دیوار را بر اساس آن ها انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی، طرح رنگی را انتخاب کنید که زیبایی شناسی کلی خانه شما را تکمیل کند. یک راه موثر برای ایجاد ظاهری منسجم، استفاده از رنگ خنثی به عنوان پایه اصلی و اضافه کردن رنگ‌های رنگی به وسیله لوازم جانبی مانند بالش‌های پرتابی یا آثار هنری است. این موضوع، امکان انعطاف پذیری در به روز رسانی دکوراسیون را در آینده بدون بازسازی اساسی فراهم می کند. دقت کنید که ساده ترین راه برای درک چگونگی ترکیب رنگ ها استفاده از چرخه رنگ است. این به شما کمک می کند تا رابطه بین رنگ های مختلف را ببینید.

استفاده از چرخه رنگ می تواند فضایی جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کند. شما می توانید از سایه های مختلف و بسیار زیبای آبی در اتاق نشیمن مدرن خود استفاده کنید. رنگ آبی حس بی نظیری از خلوص و زیبایی دریا را به ارمغان می آورد. مطمئناً با دیدن این اتاق نشیمن مدرن زیبایی دریا را به یاد خواهید آورد و این دکور نیز حس آرامش دریایی را به شما القا می کند.

رنگ سفید مانند سایر رنگ های چرخه رنگ، دارای طیف رنگی است. در نتیجه وقتی دوست ندارید از رنگ سفید استفاده کنید و مبل سفید تمام شده را دوست ندارید، اما می خواهید رنگ سفید را در زندگی خود داشته باشید، شما می توانید از سایه های مختلف سفید و خاکستری در دکوراسیون اتاق نشیمن و سالن استفاده کنید. دکوراسیون اتاق نشیمن را خنثی نگه دارید تا جریانی زیبا و جذاب در اتاق ایجاد کنید. طیف سفید بین بژ و سفید می تواند انتخاب خوبی باشد.

تابلو هنری و خط

6- استفاده از یک قطعه بیانی جذاب

روی یک قطعه بیانیه سرمایه گذاری کنید که به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن شما عمل کند. این می تواند یک نقاشی منحصر به فرد، یک مبلمان چشم نواز یا یک فرش جسور باشد. یک نقطه کانونی خوب انتخاب شده توجه را جلب می کند و به فضا شخصیت می بخشد.

استفاده از گیاهان طبیعی در دکوراسیون

7- استفاده از گیاهان طبیعی در دکوراسیون

آوردن طبیعت به داخل خانه یک راه عالی برای خاص کردن اتاق نشیمن شما است. گیاهان را، چه ساکولنت‌های کوچک در قفسه‌ها یا گیاهان گلدانی بزرگ‌تر بگنجانید تا طراوت و زندگی را به اتاق اضافه کنید. گیاهان همچنین به تصفیه هوا کمک می کنند و جو کلی را بیشتر تقویت می کنند.

انتخاب پنجره

8- انتخاب پنجره

پنجره‌هایی را انتخاب کنید که نور طبیعی را افزایش می‌دهند و به بهبود سبک کلی اتاق کمک می‌کنند. همچنین پرده هایی را نصب کنید که به راحتی برای حفظ حریم خصوصی و کنترل نور تنظیم شوند. اضافه کردن عناصر تزئینی مانند بالش یا میله های پارچه ای را در نظر بگیرید تا ظاهر را بیشتر جلوه دهید.

نتیجه گیری

در پایان، با رعایت نکات اشاره شده در فوق، می توانید اتاق نشیمن خود را به فضایی خاص و جذاب تبدیل کنید که نشان دهنده سبک شخصی شماست. از طرح‌های رنگی و انتخاب مبلمان گرفته تا نورپردازی و لوازم جانبی، هر عنصر نقش مهمی در ایجاد یک اتاق نشیمن واقعا استثنایی دارد که شما و مهمانانتان برای سال‌های آینده از آن لذت خواهید برد.

مقاله پیشنهادی: اهمیت و تاثیر کتابخانه در دکوراسیون منزل + نکات کلیدی خرید

نظر خود را بنویسید

whatsapp