چگونه یک تابلو فرش خوب را بشناسیم؟

 

اگر بخواهید در خانه شما یک تابلو فرش زیبا و ارزشمند داشته باشید باید بدانید که چه ویژگی هایی ارزش هنری یک تابلو فرش را بالا می برد. در این مقاله سعی شده است تا نکات مهم در انتخاب تابلو فرش را بیان کنیم تا خانه شما را با تابلو فرش های زیباتر مزیین کنیم.

نحوه ارزش گذاری یک تابلو فرش عموما بر اساس رنگ های طبیعی استفاده شده در بافت  و هارمونی قرار گرفتن این رنگ ها در کنار هم به همراه طرح نقشه می باشد.  اما قیمت تابلو فرش خانه شما بر اساس معیار های دیگری همچون نقشه و طرح، رنگ بندی، سایز و اندازه، مطلوب بودن کیفیت بافت، جنس مواد اولیه استفاده شده و دقت در بافت می باشد. هم اکنون در خانه شما می توانید تابلوفرش های مرغوب و با کیفیتی را تهیه نمایید که متناسب با توان اقتصادی شما برای خانه شما فراهم شده است.

تابلو فرش

در ادامه مقاله به چند نکته مهم در انتخاب تابلو فرش اشاره میکنیم:

 

1- شاید در نگاه اول این طور به نظر آید که طرح یک تابلو فرش تنها چیزی باشد که باید به آن توجه کرد اما پشت فرش نیز به اندازه روی فرش اهمیت دارد. با توجه به پشت فرش میتوانید متوجه شوید که گره های زده شده برای بافت فرش زده شده اند درشت و یا ریز هستند. در واقع با دقت کردن به پشت فرش میتوانید متوجه شوید که شانه هایی که توسط بافنده زده شده اند چقدر دقیق هستند.


2- در بعضی از تابلو فرش ها که دقت کافی در بافت آن ها انجام نشده است کجی هایی در فرش وجود دارد که از پشت فرش میتوانید به این کجی ها پی ببرید. در واقع قاب دور تابلو فرش میتواند این کجی ها را در کار پنهان کند پس در نتیجه بهترین راه برای پیدا کردن این موارد توجه به پشت فرش می باشد.

 

3- نوع چله را میتوان با نگاه کردن به آن تشخیص داد که نخ هست یا ابریشم.


4- یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری یک تابلو فرش میزان نخ ابریشمی است که در آن به کار رفته است.


5- با دقت به تابلو فرش نگاه کنید تا بتوانید خامه آن را بهتر بسنجید. لزوما اینطور نیست که فقط نقاط درخشنده داخل تابلو فرش ابریشم باشند بلکه ابریشم هایی نیز ممکنه است در تابلو فرش به کار رفته باشند که درخشندگی نداشته باشند اما زیبایی و ظرافت رو به تابلو فرش داده باشند. 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات

تشکر
مطالب خوب و جالبی دارین. ممنون از سایت خوبتون
19/06/1397 11:54 ق.ظ
whatsapp