نکاتی در نور پردازی بهتر خانه شما

یکی از اشتباهات رایج میان مردم این است که به غلط تصور میکنند که طراحی داخلی انتخاب وسایل مانند مبل، پرده، کاغذ دیواری و سایر لوازم منزل می باشد. اما باید توجه داشت که نور پردازی نیز از اهمیت بالایی در طراحی داخلی خانه شما برخوردار میباشد. به همین دلیل در دانشگاه ها رشته نورپردازی و طراحی تدریس می شوند.

نور پردازی خانه شما باید اصولی و با دقت انجام شود تا جلوه ای خاص به منزل ببخشد.در ادامه به چند نکته در نورپردازی منزل می پردازیم.

 

 

اولین اشتباه رایج استفاده از لامپ های استوانه ای می باشد. این لامپ ها بدلیل شکل هندسی خود قادر به عبور دادن تمامی نور از خود نمی باشند در نتیجه آنطور که باید روشنایی را به خانه نمیدهند.  

استفاده بیش از حد از لامپ های هالوژن بدلیل ایجاد سایه روشن بر روی سقف توصیه نمی شود زیرا باعث سایه افتادن بر روی دیوار ها میشوند.

 

 

 استفاده از لامپ هایی با نور ملایم در جاهای مختلف خانه شما بسیار مفید تر و بهتر از لامپ های پرنور می باشند. پس بجای استفاده از یک لامپ پرنور از چند لامپ با نور ملایم تر استفاده کنید.

سعی کنید بجای استفاده از یک لوستر سقفی از ترکیب چند لوستر و آباژور ایستاده و رومیزی استفاده کنید تا ترکیب انواع نور ها و زاویه تابش مختلف داشته باشید.

استفاده از نور های مخفی در سقف با رنگ های مختلف مخصوصا در اتاق خواب ها میتواند جلوه خاص و هنری به فضای خانه بدهد و همگان را تحت تاثیر قرار دهد.  

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp