اهمیت و تاثیر کتابخانه در دکوراسیون منزل + نکات کلیدی خرید

نکات مهم هنگام خرید کتابخانه
کتاب ها اقلام اصلی هستند که در کتابخانه قرار می گیرند. به همین دلیل باید به چیدمان آن توجه ویژه داشت تا دکوراسیون کتابخانه تمیز، مرتب و منطقی به نظر برسد. دکوراسیون کتاب در کتابخانه باید به گونه ای باشد که فضای اتاق خواب را در آرامش نشان دهد زیرا هرج و مرج اتاق خواب مانع از خواب خوب می شود و اثرات منفی خود را در طولانی مدت نشان می دهد.
برخی ترجیح می دهند از ترکیب رنگ ها به جای طبقه بندی موضوعی کتاب ها در کتابخانه استفاده کنند. برای این کار، کتاب های هم رنگ در یک طبقه و کتاب هایی با رنگ های متفاوت در طبقه دوم قرار می گیرند. این نوع کار بخشی از دکوراسیون کتابخانه محسوب می شود زیرا اتاق خواب دارای طیف طبقه بندی شده ای از رنگ ها است که جلوه خاصی به دکوراسیون کتابخانه می دهد.
اگر قصد دارید از کتابخانه در اتاق استفاده کنید، دقت کنید که نزدیک تخت نباشد، زیرا احتمال افتادن کتاب در خواب در اثر حوادثی مانند زلزله وجود دارد، بنابراین کتابخانه باید از تخت دور باشد. تا حد امکان یا اگر مجبور به استفاده از آن هستید، کتاب ها را با قفل در یا بست در جای خود محکم کنید.

رشد تکنولوژی و وجود گوشی های هوشمند و اینترنت موجب شده است که افراد همانند گذشته به دنبال خواندن کتاب نباشند و این امر سبب شده است که نقش کتاب خانه و کتاب های مختلف در زندگی انسان روز به روز کمرنگ تر شود و هر چند روش های مختلف دیگری برای مطالعه وجود دارد اما شاید شما نیز این تجربه را داشته باشید که ورق زدن کتاب ها می تواند تاثیر لذتبخشی را بر روی روح و روان فرد بگذارد و فرد با رغبت بیشتری به خواندن کتاب ادامه دهد، اما بهتر است که بدانید برخی افراد همانند گذشته تمایل دارند که کتاب را ورق بزنند و آن را مطالعه کنند از این رو وجود کتابخانه می تواند در نظم بخشیدن به کتاب ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ما در این مقاله در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با اهمیت و تاثیر کتابخانه در دکوراسیون خانه و نکات کلیدی در زمان خرید آن با شما کاربران عزیز در میان بگذاریم که بتوانید با تکیه بر آن خریدی به صرفه را تجربه کنید. با ما همراه باشید. 

تاثیر کتابخانه در دکوراسیون منزل
تاثیر کتابخانه در دکوراسیون منزل

همان طور که در جریان هستید افرادی که اهل مطالعه هستند ادبیات مخصوص ‏به خود را دارند چرا که این افراد به طور معمول بخشی از ساعات خود را در ‏طول روز به مطالعه کتب مختلف می گذراند و همین انر سبب می شود که ‏بار علمی بیشتری داشته باشند بنابراین افراد به دنبال این هستند که فضایی را ‏برای نگهداری از کتاب های خود طراحی کنند که از درهم و برهم شدن محیط ‏خود جلوگیری کنند اما تا به حال به این قضیه فکر کرده اید که علاوه بر وجود ‏کتابخانه نحوه چیدمان کتاب ها نیز می تواند تاثیر مثبتی بر روی دکوراسیون ‏منزل شما داشته باشد.‏

حال این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می آید که چرا در منزل خود باید از کتاب خانه استفاده کنیم؟ آیا کتابخانه تاثیری بر روی چیدمان و دکوراسیون منزل دارد؟ یا خیر

از مهم ترین دلایلی که افراد را وادار به خرید کتابخانه می کند نظم و ترتیبی است که کتابخانه برای کتاب ها به همراه دارد و شما می توانید هر زمان که نیاز داشتید بدون آن که وقت بسیاری را برای بگذارید کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

بدون شک در هر خانه ای اولین قسمتی که وارد آن می شویم اتاق نشیمن یا پذیرایی است و چیدمان هر مبلمان در آن قسمت نقش مهمی در ظاهر کلی خانه دارد. در صورت وجود کتابخانه در این قسمت باید به دکوراسیون آن توجه ویژه ای شود. کتابخانه در پذیرایی یا اتاق نشیمن می تواند تمام دیوارها را بپوشاند یا به شکل های مینیمال ساخته شود که هم کاربردی باشد و هم به زیباتر شدن فضا کمک کند.
دکوراسیون کتابخانه باید با دیگر عناصر موجود در خانه همخوانی داشته باشد تا ظاهری مدرن در خانه و لابی داشته باشد. به عنوان مثال اگر سبک مبلمان کلاسیک است، بهتر است قفسه کتاب کلاسیک باشد و اگر خانه ای مدرن و مینیمال دارید به راحتی می توانید از مدل های مختلف قفسه کتاب متناسب با ساده و مدرن بودن استفاده کنید. 
در صورت امکان یک صندلی در کنار قفسه کتاب قرار دهید تا فرد بتواند کتابی را انتخاب کند و روی صندلی بنشیند. صندلی های راک و زیر پایی دار یا مبل شنی بهترین انتخاب برای کنار کتابخانه هستند که احساس راحتی بیشتری دارند. برای تزیین قفسه کتاب نیز می توان از لوازم جانبی استفاده کرد تا جلوه زیباتری به خانه ببخشد.

کتابخانه چوبی مناسب در پذیرایی

خرید کتابخانه

انتخاب و خرید قفسه کتاب بستگی به نحوه استفاده شما دارد. اگر قصد دارید قفسه کتاب را در اتاق پذیرایی قرار دهید و در طبقات آن مجسمه ها و تزئینات داشته باشید، پس نیازی به قفسه کتاب عمیق ندارید. حداکثر عمق قفسه کتاب 30 سانتی متر است که می توانید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید.

سپس ارتفاع قفسه کتاب را انتخاب کنید. ارتفاع قفسه های کتاب 90 و 240 سانتی متر می باشد و شما می توانید با توجه به ارتفاع سقف و ارتفاع سایر لوازم خود ارتفاع قفسه را تنظیم کنید. قفسه های چوبی نسبت به سایر قفسه ها مقاوم تر هستند و اگر کتاب های زیادی دارید، این نوع قفسه ها می توانند وزن بیشتری را تحمل کنند. البته قفسه های ام دی اف مانند قفسه های چوبی محکم هستند اما مقرون به صرفه ترند.

نکات مهم در خرید کتابخانه

در زمان انتخاب و خرید کتابخانه نکات بسیاری وجود دارد که توجه به آن ها می تواند شما را در خرید محصولی مناسب کمک و راهنمایی کند و ما در ادامه به نکاتی که می تواند در خرید کتابخانه کمک کند اشاره خواهیم کرد.

تعداد کتاب ها

از مهم ترین نکات در زمان خرید کتابخانه توجه به تعداد کتاب هایی است که قرار است درون کتابخانه قرار دهید توجه داشته باشید شما در زمان خرید این تجهیزات باید به تعداد قفسه ها نیز توجه داشته باشید و باید قفسه های آن متناسب با تعداد کتاب هایی که خریداری می کند باشد، در کتابخانه می توانید از اکسسوری های مناسبی نیز استفاده کنید که زیبایی بسیاری را برای محیط شما به وجود می آورد.

توجه داشته باشید که شلوغ شدن کتابخانه می تواند امتیازات منفی را برای دکوراسیون منزل شما به همراه داشته باشد.

از دیگر نکاتی که می تواند زیبای بصری بسیاری را برای کتاب ها و محیط شما به همراه داشته باشد می توان به استفاده از گیاهان طبیعی در اطراف کتابخانه اشاره کرد که می تواند حس طراوت و زنده بودن را برای محیط شما القا کند.

مدل کتابخانه

اولین نکته ای که در خرید کتابخانه باید به آن توجه کرد مدل آن است. اصولا کتابخانه ها در سه مدل ایستاده، دیواری و کمد کتابخانه ای طراحی می شوند که باید با توجه به نوع نیاز و اندازه فضایی که می خواهید به منزل یا محیط کار خود اختصاص دهید در نظر گرفته شود.

جنس محصول

امروزه بیشتر قفسه های کتاب موجود در بازار از چوب طبیعی یا ام دی اف ساخته شده است، ناگفته نماند که تعداد انگشت شماری از این محصولات از انواع فلزاتی مانند آلومینیوم ساخته شده اند و انتخاب یکی از این موارد می تواند مناسب با دکوراسیون شما باشد. این به سلیقه و نظر شما بستگی دارد اما خوب است بدانید که محصولات چوبی مقاوم تر بوده و وزن بیشتری را تحمل می کنند و در نوع محصول فلزی نیز وزن بسیار کمتری دارد.

کتابخانه متناسب با فضای منزل

توجه به هارمونی رنگ ها

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید کتابخانه باید به آن توجه داشته باشید رنگ کتابخانه است و شما باید محصولی را انتخاب کنید که با دیگر دکوراسیون شما همخوانی بالایی داشته باشد برای نمونه اگر کتابخانه را برای پذیرایی انتخاب می کنید بهتر است رنگ آن را با سایر المان های موجود در پذیرایی ست کنید.

کتاب خانه با اشکال مختلف

کتابخانه بر روی دیوار بالای میز تحریر

اگر شما هم با محدودیت فضا مواجه هستید می توانید از دیواری که بالای میزکار یا تحریرتان قرار دارد کمک بگیرید و کتابخانه متناسب را خریداری نمایید در این مدل از کتابخانه در عین این که می تواند نظم واحدی را برای کتاب ها و محیط شما به وجود بیاورد می تواند زیبایی منحصر به فردی را برای محیط شما به همراه داشته باشد، شما دوستان عزیز می توانید با مراجعه به وبسایت خانه شما کتابخانه ای متناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

ایده کتابخانه با شلف

اگر قصد دارید با صرف هزینه ای مناسب کتابخانه ای زیبا و کاربردی را برای منزل خود خریداری کنید به شما دوستان عزیز توصیه می کنم که از شلف ها کمک بگیرید و متناسب با نیاز و سلیقه خود آن ها را خریداری و در محیط خود استفاده نمایید.

طراحی کتابخانه در راهرو

اگر در منزل خود راهرویی با ابعاد و اندازهای مختلف دارید می توانید از دیوارهای راهرو به عنوان کتابخانه استفاده کنید و از فضای شیک و مدرنی که برای شما به وجود می آید نهایت استفاده را ببرید.

کتابخانه متناسب با فضای منزل

شما دوستان عزیز می توانید برای با توجه به نیاز و سلیقه ای که دارید کتابخانه ای متناسب با نیاز خود خریداری نمایید و همان طور که در جریان هستید مدل های متنوعی از کتابخانه وجود دارد که انتخاب آن به محیط شما بستگی دارد.

کتابخانه انتخابی شما می تواند به صورت فانتزی و خلاقانه خریداری نمایید که تاثیر بسیار زیادی در تشویق اطرافیان در کتابخوانی داشته باشد و نمای زیبایی را برای محیط شما به ارنغان بیاورد، بنابراین بهتر است در زمان خرید کتابخانه به مدل آن توجه بسیاری داشته باشید و با توجه به محیط مورد نظر خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

تناسب با فضای قرارگیری

نکته مهم دیگری که در خرید کتابخانه ها باید به آن توجه کنید اندازه این محصولات است. اندازه کتابخانه در واقع شامل ارتفاع، عرض و عمق قفسه ها می شود و همیشه باید در هنگام خرید محصول، این سه فاکتور و همچنین تناسب آن با فضای مورد نظر در منزل یا محیط کار خود را در نظر بگیرید.

قابلیت تنظیم طبقات

ثابت نبودن قفسه های کتابخانه اینکه بتوانید هر از چند گاهی چیدمان قفسه ها را تغییر دهید یکی از مزیت هایی است که توصیه می کنیم هنگام انتخاب محصول به آن توجه کنید. توجه داشته باشید که بسته به اندازه کتاب ها می توانید در صورت داشتن قفسه های قابل تنظیم به راحتی مکانی برای قرار دادن هر نوع کتابی را داشته باشید.

رنگ کتابخانه

رنگ قفسه کتاب شما نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. راستش را بخواهید هر چقدر هم که قفسه های کتاب کوچک و ساده باشند به دلایل زیبایی نقش مهمی در دکوراسیون منزل یا محیط کار شما خواهند داشت و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم برای خرید این محصول فکر کنید. آنها دارای هارمونی از رنگ ها هستند که با سایر وسایل خانه شما هماهنگ است.

قیمت کتابخانه

اصولاً قیمت کتابخانه ها بر اساس نوع، تعداد طبقات، ابعاد کل و غیره تعیین می شود. با این وجود، همیشه بهتر است یک قفسه کتاب پیدا کنید که مناسب محیط منزل یا کار شما باشد و بتواند حجم زیادی کتاب را در خود جای دهد.

انواع کتابخانه چوبی

اهمیت کتابخانه در منزل

کتابخانه سنتی ترین عنصر دکوراسیون منزل، محیط اداری یا کاری محسوب می شود و مراکز خدماتی نیز می تواند در چیدمان خود از کتابخانه استفاده کند. امروزه قفسه های کتاب فقط جای کتاب نیستند، می توان از آنها برای نمایش وسایل تزئینی استفاده کرد. اگر فضای محدودی دارید، قفسه کتاب می تواند به عنوان جداکننده یا جداسازی دو قسمت از فضای شما نیز استفاده شود. جنس، طرح، اندازه و رنگ قفسه کتاب، به خصوص زمانی که از ام دی اف ساخته شده باشد، بسیار متنوع است و امکان ترکیب با هر سبک دکوراسیونی را فراهم می کند.

یکی از عناصر فرعی ولی مورد نیاز هرخانه ای امروزه، کتابخانه است. شما می توانید نسبت به سبک دکوراسیونی که در منزل دارید، حجم کتاب های داخل منزلتان، کتابخانه مناسبی را انتخاب کنید.

امروزه از کتابخانه ها فقط به عنوان مکانی برای چیدمان کتاب ها استفاده نمی شود و در واقع به عنوان دیزاین در خیلی از منزل ها هم استفاده می شود، پس بهتر است در انتخاب طرح و رنگ آن دقت کنید.

برای انتخاب کتابخانه به تعداد قفسه ها، کیفیت و جنس چوب و رنگ کتابخانه حتما دقت کنید. تعداد قفسه های کتابخانه شما به تعداد کتاب هایی که می خواهید در قفسه کتابخانه خود بچینید بستگی دارد.

کتابخانه های چوبی مدل های متفاوتی مثل کتابخانه کم جا، دیواری، زمینی و غیره دارند که شما می توانید با توجه به فضایی که برای قراردادن کتابخانه دارید، مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

کتابخانه چوبی مناسب برای پذیریایی

اگر فضای کوچکی دارید، قفسه های دیواری انتخاب خوبی برای شماست. اگر از کتابخانه های پایه دار و زمینی استفاده کنید به راحتی می توانید آن را به مکان مختلف در منزل هدایت کنید.

مطلب مرتبط : چند ایده جذاب برای چیدمان کتاب

کتابخانه های چوبی هم مدل فانتزی دارد و هم طرح دار. اگر دکوراسیون خاص و مدرن دارید کتابخانه فانتزی برای شما انتخاب خوبی است. کتابخانه های ساده وکلاسیک هم برای دکوراسیون های کلاسیک جذابیت ویژه ای را ایجاد می کند.

استفاده از گلدان، وسایل دکوری و قاب عکس در فضای کتابخانه زیبایی را دو چندان می کند. جنس چوب کتابخانه، با دوام کتابخانه رابطه مستقیم دارد. چوب هایی مثل گردو، افرا یا کاج از بهترین جنس های چوب برای ساخت کتابخانه هستند که البته قیمت بالایی دارند.

کتابخانه های ام دی اف هم انتخاب خوبی هستند که هم قیمت مناسبی دارند، هم تنوع بالایی دارند و هم بادوام نیز هستند. برای انتخاب جنس کتابخانه، به یاد داشته باشید که چوب قدرت تحمل و دوام بیشتری نسبت به سایر جنس ها مثل فلز دارد.

کتابخانه چوبی

محل مناسب برای قراردادن کتابخانه

معمولا راهروها در هر منزلی فقط محل گذر است که متراژی از خانه را هم هدر می دهد. شما می توانید با استفاده از چند قطعه چوب، راهرو خود را با ساختن قفسه تبدیل به کتابخانه ای زیبا کنید.

دیوار پشت مبل هم یکی از مکان های مناسب برای تبدیل شدن به کتابخانه است. با این کار شما باید مبلتان را کمی جلو ببرید و شاید کمی از فضای خانه شما اشغال شود اما بسیار دکور زیبایی را برای خانه شما ایجاد می کند. حتی اگر مستاجر باشید هم اجرای این طراحی بسیار راحت است.

اتاق خواب خانه هم از بهترین مکان ها برای قراردادن کتابخانه های دیواری است. شما می توانید ساعت ها روی تختتان دراز بکشید و مطالعه کنید. پس می توانید یک کتابخانه زیبا در اتاق خواب خود طراحی کنید.

اگر شما مرز بین پذیرایی و نشیمن خود را کتابخانه بگذارید، علاوه بر زیبایی فضا را هم تقسیم کرده اید.

اگر داخل منزلتان پله وجود دارد، زیرپله هم از گزینه های خیلی خوب برای قراردادن کتابخانه است.

کتاب خانه چوبی و ام دی اف

یکی از مدل هایی که از قدیم پرطرفدار بوده است، کتابخانه ی درب دار است که شبیه کمد هستند. این کتابخانه ها ابعاد متفاوتی دارند و درب روی آن ها هم شیشه ای می تواند باشد و هم چوبی.

یک کتابخانه چوبی برای خانه شما علاوه بر ایجاد سرزندگی، فضای ذخیره کتاب را به وجود می آورد که بسیار با ارزش است. کتابخانه های چوبی برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه، علاوه بر قرار دادن کتاب ها استفاده می شوند.

بهترین کتابخانه چوبی دارای طرحی جذاب و زیباست که فضای زیادی را هم اشغال نکند.

شما می توانید برای خرید انواع کتابخانه به این صفحه مراجعه نمایید: کتابخانه چوبی

کتابخانه در منزل

انتخاب نوع کتابخانه به اینکه در چه مکانی قرار است استفاده شود، ارتباط مستقیم دارد. مثلا کتابخانه ای که در اتاق کودک استفاده می شود، با کتابخانه ای که در سالن پذیرایی استفاده می شود، متفاوت است.

کتابخانه برای اتاق خواب می تواند شلف دیواری نیز باشد اما کتابخانه ای که در نشیمن و پذیرایی استفاده می شود، باید کاربرد دکوراتیو نیز داشته باشد و وسواس بیشتری در انتخاب آن داشته باشید.

حال که با انواع مدل های کتابخانه و محل قرارگیری آن ها آشنا شدید، پس آستین بالا بزنید و در سایت خانه شما مدل های متنوع کتابخانه های چوبی را ببینید و انتخاب کنید.

خرید انواع کتابخانه

چیدمان کتاب ها در کتابخانه و تاثیر آن بر روی دکوراسیون محیط

بسیاری از افراد بر این باور هستند که باید کتاب ها را به صورت منظم در کتابخانه قرار دهند یعنی این که کتاب هایی که رنگ یکسانی دارند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تا نظم خاصی در کتابخانه وجود داشته باشد که این امر باوری کاملا اشتباه است اما بهتر است که بدانید قرار دادن کتاب ها هیچ قاعده خاصی ندارد و می توان ایده های جدیدی را برای چیدمان کتاب ها به کار برد در واقع با کمک بی نظمی می توان به نظم خاصی برسید.

برای خرید کتابخانه ارزان و مناسب، وب سایت خانه شما یکی از سایت های مطمئن و با تنوع برای خرید است. 

شما برای خرید همه ی کالاها مثل کتابخانه چوبی بهتر است به مراکز مطمئن و معتبر مراجعه کنید. پس قبل از خرید سعی کنید فروشگاهی قابل اطمینان پیدا کنید. فروشگاه خانه شما یکی از فروشگاه های آنلاین مناسب در این زمینه است. شما می توانید انواع کتابخانه های چوبی را با قیمت مناسب در این سایت مشاهده کنید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp