مزایای تابه های چدنی در پخت و پز

اگر رژیم خاصی دارید یا به دنبال پخت و پز سالم هستید، باید در انتخاب غذاهایتان دقت بیشتری کنید. تابه های چدنی کیفیت غذارا کاملا حفظ می کند و مصرف روغن را به حداقل می رساند. تابه های چدنی با کیفیت بالایی که در ساخت دارند، باعث لذت بردن شما از سالادهای سبزیجات سالم، مرغ، گوشت و یا ماهی کبابی می شوند. این ظروف می توانند جایگزین مناسبی نسبت به لوازم خانگی بزرگ که فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کند باشند. استفاده از تابه های چدنی در پخت غذا باعث به وجود آمدن طعم بهتر و بیشتر غذا می شود.

تابه چدنی

کاربرد تابه های چدنی 

تابه های چدنی شیاردار بیشتر برای پخت استیک به کار می رود. از کاربرد تابه های چدنی می توان به کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم اشاره کرد به این دلیل به این تابه ها، تابه های چدنی گریل هم می گویند. کاربرد تابه های چدنی هم برای کسانی است که رژیم لاغری دارند به دلیل استفاده خیلی کم از روغن و هم برای کسانی است که عاشق کباب هستند.

مشخصات مهم تابه های چدنی 

وارد شدن یون آهن در هنگام پخت انواع غذا، به داخل غذا از مشخصات مهم تابه های چدنی است. با استفاده از ظروف چدنی پس از چند ماه، کمبود یا فقر آهن طبیعی به سرعت از بین می رود.

اگر دوام ظروف چدن را در نظر بگیریم، این ظروف نسبتا ارزان هستند و این ظروف چدنی یک عمر ماندگار هستند و در نتیجه قیمت مناسبی دارند. وب سایت خانه شما بهترین قیمت وبالاترین کیفیت از ظروف چدنی را در دسترس شما قرار می دهد.

ظروف چدنی به هیچ چیزی برای نگهداری احتیاج ندارند و به راحتی قابل نگهداری هستند و در دسته ی ظروفی قرار می گیرند که نگهداری آسانی دارند.

ظروف چدنی در برابر آتش مقاوم و با دوام هستند و اگر اهل سفر و کمپینگ هستید وب سایت خانه شما تابه های چدنی خود را به شما معرفی می کند.

تابه چدنی

ظروف چدنی توزیع کننده گرما به صورت یکسان هستند و گرما را در کل سطح توزیع می کند و در نتیجه حرارت به صورت مساوی پخش می شود.

شما می توانید از ظروف چدن برای کاربردهای مختلف و آشپزی مثل سرخ کردن، بخارپز کردن و جوشاندن آب استفاده کنید.

تابه های چدن هر چه گرمتر باشد،بهتر کار می کند. در چدن چیزی شبیه سوراخ وجود دارد، چدن در برابر باز شدن منافذ پوست و جذب مواد باز می شود. درنتیجه هر چه دما بیشتر، منافذ بیشتری هم در تابه باز می شود و باعث جذب روغن و چربی بیشتری از غذا می شود. این روغن و چربی ظرف را نچسب می کند که باعث پخت و پز آسان می شود.

تابه استیک چدنی

2 مزیت مهم تابه های چدنی 

کاهش مصرف انرژی : تابه های چدنی سرعت انتقال حرارت و ظرفیت حرارتی بالایی دارند و ابتدا گرما را در خود ذخیره می کنند و بعد از اشباع به صورت یک نواختآن را به غذا منتقل می کنند در نتیجه کمترین گرما،بیشترین انتقال گرما را به همراه دارد.

حفظ ویتامین ها و ارزش غذایی : بخارهایی که از پخت و پز مواد مغذی به وجود می آیند، دارای ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی بسیار زیادی هستند که نباید از ظرف خارج شوند. درب ظروف چدنی طوری طراحی شده که این بخار ها خارج نمی شوند و روی غذا می افتد. این مورد همه ی ارزش های غذایی را حفظ می کند.

ظاهر تابه های چدنی 

امروزه در بازار از اشکال مختلفی از تابه های چدنی مانند مربع، بیضی و گرد وجود دارد. انتخاب شکل تابه کاملا سلیقه ای است اما پر طرفدار ترین شکل آن مربع است. 

در تابه های مربعی، گوشه های تابه گرما جمع می شود و این گرما را به وسط تابه منتقل می کند که پخت و پز سریع تر انجام شود. اگر به دنبال فضای بیشتر برای استفاده در تابه هستید، تابه های بیضی بهترین انتخاب برای شماست.

 

حتما بخوانید : 6 مدل از بهترین مدل های تابه چدنی

 

ظروف چدن و رستوران ها 

بسیاری از رستوران ها در تابه ها و قابلمه های چدنی، غذاهای متنوعی را پخت می کنند. در بعضی از رستوران ها از ظروف چدنی به عنوان ظرف های سرو غذا هم استفاده می شود.

تابه استیک چدنی

زنگ زدگی ظروف چدن

اگر اثری از زنگ زدگی در تابه یا قابلمه چدنی میبینید با استفاده از سیم ظرف شویی می توانید لایه ی زنگ زده شده را جدا کنید و مراحل آماده سازی ظرف چدن را اجرا کنید. برای آسان شدن این کار می توانید از شوینده های قوی استفاده کنید تا لایه ی زنگ زده جدا شود. قبل از استفاده از این شومینه های قوی از سمی نبودن این شوینده ها مطمئن شوید تا مواد خطرناک جذب سطح ظرف نشود.

اگر می خواهید تنوعی به قابلمه ها و ظروف پخت و پز آشپزخانه خود بدهید، پیشنهاد می دهیم به محصولات وب سایت خانه شما سری بزنید و خرید خود را ثبت کنید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام خانه شما بروید و از طریق دایرکت ثبت سفارش کنید.

بهترین تابه های چدنی

بهترین تابه های چدنی از شرکت نالینو هستند که برای هر آشپزخانه ای کاربردی و کارآمد است. این تابه ها بدون نیاز به قطره ای روغن، موادغذایی متنوعی مثل سبزیجات و گوشت را می پزند. اگر شما هم رژیم غذایی دارید یا دنبال ترفندهای سالم آشپزی هستید، ما به شما تابه های چدنی نالینو را پیشنهاد می کنیم که کیفیت مواد غذایی را بدون استفاده از روغن حفظ می کند. تابه های چدنی نالینو ضخامت مطلوب و مناسبی دارند. به دلیل خط های افقی که روی بیشتر مدل های آن هست خطوطی تیره و زیبا روی مواد غذایی ایجاد می کند که طعم واقعی و لذیذ کبابی سالم و خوشمزه را ایجاد می کند. از مزایای تابه های چدنی نالینو می توان به استفاده از آن روی ذغال یا حتی فر اشاره کرد.

از معروف ترین و محبوب ترین برندهای فعال در تولید ظروف چدنی می توان به تابه تفال نیز اشاره کرد. امروزه البته برند تفال در زمینه تولید محصولات برقی و غیر برقی نیز فعالیت می کند.

این روزها انواع جدیدی از ظروف با برند آگرین وارد بازار شده است که آگرین یکی از بهترین برندهای ظروف در ایران به شمار می رود. در مورد کیفیت غذای آگرین باید به این نکته اشاره کرد که اکثر مشتریانی که از محصولات آگرین استفاده کرده اند راضی بوده اند و خود آگرین که یک برند ایرانی محسوب می شود برندی شناخته شده در بازار است.

یکی دیگر از برندهایی که در زمینه ساخت قابلمه و تابه چدنی خوب عمل کرده است، قابلمه چدنی دسینی است که بسیار عالی است. برند دسینی نیز انواع تابه های چدنی را در سایزهای مختلف به فروش می رساند. در واقع محصولات دسینی در چین بر اساس استانداردهای برند ایرانی تولید می شوند.

برند بوش یک برند آلمانی است، به طور کلی یکی از برندهای فعال در زمینه تولید لوازم خانگی است و بیشتر مردم می دانند که این برند آلمانی به نام بوش است، در حدود قیمت ماهیتابه چدنی بوش ضروری است که به شما بگوییم هزینه کلی محصولات بوش با توجه به کیفیت آنها بسیار بالا است.

ماهیتابه چدن

نقاط ضعف تابه های چدنی

با توجه به جنس این تابه ها که چدن است، طبیعی است که وزن بالایی داشته باشند. همیشه بعد از سرخ کردم موادی مثل سیب زمینی، ماهی و غیره با تصویر اثرات روغن بر روی اجاق گاز و شیشه آن مواجه می شوید.

اشکال و ابعاد تابه های چدنی 

تابه های چدنی شکل ها و اندازه های متفاوتی دارند. ابعاد تابه های چدنی را بر اساس نیاز و سلیقه شما می توان انتخاب کرد. در انتخاب تابه با ابعاد مناسب، تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده از این وسیله بسیار موثر است. تابه های چدنی در بازار دارای یک یا دو دسته هستند که در مدل دو دسته ممکن است یکی از دسته ها بلند و دیگری کوچک باشد یا هر دو دسته کوچک باشد. 

همه ی تابه های چدنی که در بازار وجود دارند، دارای در نیستند. اگر تابه ای را انتخاب کنید که در داشته باشد، باعث مغز پخت شدن غذا در زمان کوتاه می شود.

بعضی از تابه های چدنی دارای خطوط و شیارهایی هستند که بعضی عمق زیادی دارند و بعضی سطحی هستند که بهترین انتخاب برای گریل کردن، تابه ای با شیارهای عمیق است چون باعث جمع شدن چربی ها در این شیارها می شود و در نتیجه غذایی سالم تر و با چربی کمتر خواهید داشت.

نظر خود را بنویسید

whatsapp